Neytiri Skrevet 22. januar 2012 #4641 Skrevet 22. januar 2012 Grusomt for veninna di da livet er virkelig urettferdig! den grina tar en stor del av stua deres ja, og kjenner jeg deg rett tjener du sikkert på å selge den :gjeiper: noen sa noe her om dagen, har barna veldig mange leker så pakker man bort halvparten i boden eller noe, og så switcher ut etterhvert så det er som de får en ny leke hehe.........her har jeg jo ikke plass i boden til å gjøre det da........men her må også noe bort snart, hele stua er jo bare leker!
Pupsilure Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #4642 Skrevet 22. januar 2012 Ja, grusomt med venninnen min. Tenker på henne hele tiden Hehe, du skal ikke se bort fra at jeg tjener litt på salget av lekegrinden Men husker ikke hva jeg gav for den, 6-700. Tror jeg legger den ut for 700 jeg... Har fått gitt bort noen leker til kusinen min i dag. Og organisert litt, så det er blitt ryddigere. Goffel har kommet hjem Han er så blid og god! Hadde hatt det supert hos mamma og pappa, som alltid. Men hylgrein da de dro på besøk til mormoren min da... Tror han var redd for å bli forlatt der. Han klamret seg til mamma. men det gikk visst bra etterhvert. Han har vært ute å lekt i snøen, og lekt med kattungene inne. Og han har sagt traktor i dag Språket har tatt av litt igjen nå de siste dagene, med masse nye ord. Han sier ku, gris og sau, men klarer ikke alltid å huske hvem som er hva Gleder meg til å ta han med til gården, så han får se dyrene i virkeligheten! Nå er han i seng. Mannen har mistet stemmen helt, stakkars.
Pupsilure Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #4643 Skrevet 24. januar 2012 Oppdaget i går at Goffel har fått tre nye tenner! Tre samtidig har han ikke fått før.
Pupsilure Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #4645 Skrevet 25. januar 2012 Gårdsbesøk med Dine og Lilletassen i dag. Goffel tok på ku, sau, geit og kanin. Han var ikke redd dyra i det hele tatt! Men etter 15-20 minutter ble han mer interessert i å åpne dører, og å klatre i trapp Han ble nok trøtt også, for han ble ganske grinete. Ellers har han vært i bhg i 3 timer i dag, mens jeg var på personalmøte. Og så koset vi oss hjemme fra 15.30. I morgen har jeg dagvakt, og så skal jeg besøke venninnen min som ligger på sykehuset. Og i overimorgen reiser mannen fra oss i et par dager.
Gjest Marmot Skrevet 25. januar 2012 #4646 Skrevet 25. januar 2012 Jeg vil også på gårdsbesøk, men sånt har de ikke her på landet.
Neytiri Skrevet 25. januar 2012 #4648 Skrevet 25. januar 2012 Jeg vil også på gårdsbesøk, men sånt har de ikke her på landet. haha jeg lo høyt!
Pupsilure Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #4651 Skrevet 28. januar 2012 Mannen er bortreist, og jeg og goffel koser oss hjemme. Skal snart dra i bassenget!
Neala Skrevet 28. januar 2012 #4652 Skrevet 28. januar 2012 Mannen er bortreist, og jeg og goffel koser oss hjemme. Skal snart dra i bassenget! Kos dere og nyt det!
Pupsilure Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #4653 Skrevet 28. januar 2012 Takk :-) sa det akkurat til han, at vi skal dra å bade, men da sa han nei og ristet på hodet.
Neala Skrevet 28. januar 2012 #4654 Skrevet 28. januar 2012 Er det ikke typisk? Han endrer vel mening i et vindkast
Pupsilure Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #4655 Skrevet 28. januar 2012 Han sier nei til mye ;-) nå er vi tilbake og det var kjempegøy! Han var livredd i garderoben, for han falt så mange ganger i dusjen sist. Men når dusjingen var ferdig var han glad og trygg. Veldig morsomt å gå i bassenget, og leke med lekene der. Jeg fikk han til å ta hodet litt under noen ganger også. Og han lo masse, syntes det var veldig gøy å få vann i munnen. Nå sover han i vogna, uten tur! La han bare, hadde bestemt meg for å prøve det
Pupsilure Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #4656 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Nå har mannen kommet hjem, og det var deilig! Slitsomt å være alenemor altså, all ære til de som faktisk er det! I dag har vi vært hos kusinen min en liten tur. Morsomt å se babyen hennes igjen. Herregud, som han skravler for tiden. Han sier nesten alt jeg ber han om. Ku, gris, sau, mø, bæ, kom, takk, hus, der, mamma, pappa, hei, hadet, nei, au, ferdig, æsj, hallo, baby, lys, brus, juice, vann, gul, and, hopp, tante, mormor, heis, bil, brød osv osv osv Kjempegøy! Han kan ikke si ja, men sier en rar slags mmm-lyd. Og han peker på alle kroppsdeler, øye, øre, øyenbryn, nese, munn, hode, hår, hender, føtter, mage, negler osv. Helt utrolig hva en snart 1,5 åring kan. Jeg kjenner veldig få barn, og har svært lite erfaring med friske barn fra før. Og jeg hadde ikke trodd at de skjønte og klarte så mye på den alderen. Å være mamma er virkelig gøy og spennende!! Jeg er utrolig takknemlig for at vi fikk lille Goffel For noen dager siden var han så snørrete, så jeg ba han gå inn på kjøkkenet til pappa for å få papir. Han går inn på badet istedenfor, åpner søppelkassen og tar ut snytepapiret han brukte noen minutter før, og kommer ut i stua med det Og så sier han "au" rett før de to fuglene på barnetv flyr inn i hverandre og sier au Hver gang. Og hver gang ler vi etterpå. Edit: glemte å skrive "ferdig" han sier ferdig sånn ca tusen ganger hver dag Mens han lager ferdigtegnet. (tegn til tale) Endret 29. januar 2012 av Pupsilure
Jesse Skrevet 29. januar 2012 #4657 Skrevet 29. januar 2012 Innom og leser litt Så utrolig flink han er Så morsomt at han også gjør ferdig-tegnet, jeg har lært J det også, og hun gjør det hver gang hun er ferdig med å spise nå Jeg var overrasket over hvor fort hun lærte det, gjorde det bare en gang eller to, så kunne hun det! Ha en fin søndag
Pupsilure Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #4658 Skrevet 29. januar 2012 Ja, helt utrolig med tegn! Han lærte det også etter noen få ganger. Trodde det var bhg som hadde lært han det, fordi jeg ikke kune tro at han hadde lært det så fort, men det var ikke dem. Jeg årøver også å lære han noen andre tegn. Paraply kan han, fordi vi synger en sang med tegn (Lillegutt kan tromme). Jeg tror det er veldig fint å lære dem tegn når de ikke har ordentlig språk enda.
Jesse Skrevet 29. januar 2012 #4659 Skrevet 29. januar 2012 Ja, helt utrolig med tegn! Han lærte det også etter noen få ganger. Trodde det var bhg som hadde lært han det, fordi jeg ikke kune tro at han hadde lært det så fort, men det var ikke dem. Jeg årøver også å lære han noen andre tegn. Paraply kan han, fordi vi synger en sang med tegn (Lillegutt kan tromme). Jeg tror det er veldig fint å lære dem tegn når de ikke har ordentlig språk enda. Tegn er veldig greit å lære de, for de kan alltids komme opp i situasjoner i barnehage og skole hvor de møter barn som bruker det Kan du den sangen "Fly og bil" (med melodien til Mikkel rev")? Der er det også veldig mye fine tegn! Brukte den mye i barnehagen og ungene elsket den!
Pupsilure Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #4660 Skrevet 29. januar 2012 Nei, den kan jeg ikke! Kan du skrive den? Kan endel tegn, da vi bruker det på jobb. Sangen vi synger er slik: Lillegutt kan tromme, trommelommelomm (slår seg på lårene) Han har ti soldater som kan snu seg om (holder opp alle ti fingrene, og snur dem rundt) Han har fått en ball så stor og fin som så (lager en ball med hendene) Og en liten hammer, hei hvor den kan slå (slår med den ene hånden knyttet mot den andre håndflaten) Han kan spille fløyte, dudududu (hold hendene foran munnen og blås) Han kan gjemme fjeset og bø og bø og bø (hold hendene foran øynene) Han kan gå i regnet for han har paraply (først regn som renner med fingrene, deretter lag paraply med pekefingeren inni den andre hånden) Og en liten vugge, byssanbyssanby (lag en vugge med armene)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå