Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

God jul alle sammen f040.gif

Ja, det er en valp. Den spiste ikke opp jakken helt altså, bare beit den istykker og dro ut foret. Fikk penger av venninnen min, men var litt i tvil om jeg skulle ta imot, for det var jeg som la jakken utenfor buret. Har fått kjøpt ny jakke til han. Fant ut at outletbutikken i nærheten av der jeg bor har 40 % på alle klær nå, og jeg kjøpte MASSE :sjenert: Er mer fornøyd med den nye jakken enn den gamle, og virker faktisk som Goffel liker den bedre også :jepp: Han skreik ikke like mye da jeg tok den på.

Å kle på Goffel er et mareritt for tiden. Han slår seg helt vrang. Innimellom kler jeg på han mens han ligger på magen og hyler, og vrir seg. Han er sterk!! Å få han i bilstolen er også en kamp. Jeg klarer det nesten ikke. Måtte prøve fire ganger utenfor et kjøpesenter for et par dager siden. Var klin umulig.

Jeg skulle egentlig kjøpe nissedrakt i dag, men ombestemte meg. orker rett og slett ikke å dra til toysrus i dag. Det er sikkert kaos. Og jeg skal på jobb i kveld, så trenger å hvile litt, og gjøre ting hjemme. Goffel ble levert i bhg 10.30, og jeg har fått handlet masse mat, og støvsuget her hjemme. Nå venter jeg på frossenpizza :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker deg og dine en hjertelig god jul! :nisse:

Skrevet

Jeg og Goffel ønsker dere alle en riktig god jul!

k015.gifu010.gifv025.gif

Skrevet

Vi har hatt en hyggelig men litt slitsom jul. Var helt utslitt da vi kom hjem kl 16 i dag, og sovnet i senga med tv på kl 18, og våknet nettopp :hakeslepp: Hadde tenkt til å sove en times tid :sjenert: Nå skal jeg snart gå på badet, og så legge meg igjen :fnise:

Det ble utrolig dårlig søvn i natt, fordi vi delte rom med Goffel, og han lå i en reiseseng som knitrer skikkelig når han rørte seg, og han snudde seg heeele tiden! Han kan nok ikke ha sovet særlig godt selv.

Julaften feiret vi med mannens mor, mormor, tante, og tre fettere. Og vi hadde julelunsj i dag kl 14. Goffel pakket opp noen gaver kl 16.30 i går, og så spiste vi 17. Han ble kjempesliten og trøtt, og var vanskelig å ha med å gjøre. Jeg fikk kastet i meg litt mat, mens jeg prøvde å mate og underholde han. Deretter fikk han legge seg, og sovnet raskt. :nigo: Da vi skulle legge oss oppdaget vi at han hadde bæsjet :roll: Måtte vekke han og bytte bleie, og det var jammen ikke lett å få til i halvmørket, med en trøtt unge. Han vrei seg og hylte, men fikk det nå til.

Under julelunsjen var det mannen sin tur, så da fikk jeg slappet av og koset meg med maten. :nigo: I morgen kommer mamma og pappa hit, og da skal jeg få spist skikkelig julemiddag :nigo: Føler at jeg nesten ikke fikk det på julaften fordi det bare ble stress.

Vi fikk mange flotte gaver, som vi ble glade for. Blant annet ipad :hoppe: Visste ikke at vi ønsket oss det, men den skal vi nok få bruk for! Goffel fikk litt duplo, en garasje, lekelaptop, flaxlodd, sparebøsse og masse fine klær. Blant annet en kjempekul olabukse! :) Det virket som folk ble glade for gavene fra oss også. Det er noen gaver vi ikke har fått enda, som vi kanskje får i morgen.

Håper alle dere også har hatt en hyggelig jul c010.gif

Skrevet

Litt stress med julemiddag midt i tida de små er trøtte ja :jepp: Så jeg skjønner at du gleder deg til julemiddag i ro og fred :)

Ipad er en knall gave da, søs har kjøpt seg en sånn en og jeg er skikkelig misunnelig ;)

Kos dere med resten av jula :klem: Så ses vi vel på torsdag!

Skrevet

Takk Pusla :klem:

Gleder meg til å se dere alle på torsdag :hoppe:

I dag har mamma vært her, og det var veldig koselig! :) God mat, og mannen passet på Goffel, så jeg koset meg med maten min ;)

I morgen er det jobb igjen, kl 7, så jeg skal legge meg snart.

Skrevet

I dag prøvde jeg noe nytt ved leggingen, jeg la han ned, og kosepratet litt til han, og så gikk jeg ut. Vanligvis pleier vi å stå å holde på han i 10-15 min. Han skrek ikke i det hele tatt :nigo: Det er bare 15 minutter siden, så er vel fortsatt ikke helt trygt kanskje. ;)

Har hatt en følelse av at han ønsker det, og i dag fikk jeg lyst til å prøve det ut, for det er veldig slitsomt å stå bøyd over senga hans sånn. Han har visst begynt å si nei :rodmer: Det høres ut som hei, men jeg tror det er nei. Og da jeg la han reiste han seg og sa "nei", og da tok jeg det som et tegn på at han ikke ville at jeg skulle holde på han.

Skrevet

Godt nyttår!! a330.gifa280.gif

Jeg jobbet i går kveld, så ble ikke noe særlig nyttårsfeiring, men vi spiste kalkun da :nigo: Det er så godt!

Har jobbet dagvakt i dag, og vært ute med Goffel og akebrettet etter jobb. Vi gikk ned til kusinen min en tur, og tanta mi kom også, så det var koselig. Goffel har bare fått brukt akebrettet en gang før, så det var virkelig på tide med litt mer snø :hoppe:

Han har begynt å si hadet :ler: "Dede" sier han, og vinker som bare det :rodmer: Han har sagt det sikkert tusen ganger i dag :fnise: og gått og gjemt seg bak gardinene. Og han lager et stort, falskt smil hvis vi ber han smile :lol: Han er veldig morsom nå!

Jeg gikk ut av soverommet hans uten å ha holdt på han i dag også, og det gikk bra :hoppe:

Jobb i morgen, merker at jeg gjerne skulle hatt en dag fri... Har fri onsdag da :nigo:

Skrevet

Sliten! Endelig fått satt meg ned litt. Jobbet til 14, dro på shopping etter det, masse jeg måtte kjøpe og ordne, både for jobben, og privat. Hentet Goffel i bhg 16.30, og han har vært i rampehumør hele ettermiddagen :roll: Roet seg litt på fanget da vi så på drømmehagen da :yvonne: Men han er ikke interessert i å se tv i mer enn ti minutter.

Jeg forsøkte det samme med leggingen i dag igjen, og han godtok at jeg gikk ut, og lukket døra hans :nigo: Ikke hørt en lyd siden. Vi begynner å rydde opp og skru av lys 18.30 hver kveld, og jeg har vært ute av soverommet hans før 19 de siste kveldene :)

Han er blitt så glad i en bamse :rodmer: Så hver kveld må vi legge bamsen før han begynner å rydde opp lekene, og gå på badet. Han trøster bamsen når den faller å slår seg, og han gir den drikke fra koppen sin :ler: Bamsen sover i sengen sammen med han hver natt. Jeg syns det er veldig hyggelig, for da kan vi ta med bamsen hvis han skal sove borte, så har han noe kjent. Jeg prøvde jo å innføre kosekluter da han var baby, uten hell.

Det er så deilig med stor gutt! Tror ikke det blir noe ny baby i huset før om 3-4 år.

Snakket med ei venninne i stad, som jeg ikke har snakket med på noen uker, og hun er fortsatt gravid :hoppe: Hun har mistet to ganger på et år, og er endelig gravid igjen, og nå ser det ut til at det går bra. Hun har faktisk kommet til uke 17 allerede :daane: Det popper ut unger overalt, og det er så koselig!! :hoppe::kose:

Skrevet

Innom for å ønske deg og søte Goffel et god nyttår :klemmer:

Så fint at det går så bra med leggingen! :jepp: Vi skal flytte J inn på eget rom nå denne uka, og jeg gruer meg :sjenert: Har dere babycall på rommet hans? Jeg er så redd for at jeg ikke skal høre henne om natta, men vi har ikke babycall, så lurer på om vi skal kjøpe det.. :klo:

Skrevet

Takk Jesse :klem:

Vi har ikke babycall, og har begge dørene lukket, men hører han allikevel. Men han har aldri hatt problemer med å si fra da :gjeiper: Vi hører faktisk lavere lyder også, sjeldent han skriker hysterisk lenger, men slipper alle smålydene som sukking, stønning, gjesping osv (han holder mye på med det). Å flytte han over på eget rom, for et år siden ( :hakeslepp: ) var fantastisk! Både han og vi sov mye bedre da. Du hører henne nok :kose:

Gjest Marmot
Skrevet

Vi hadde aldri klart oss uten babycall, Murmel er så lavmælt.

Du må ikke grue deg til eget rom, Jesse. Det er deilig å få soverommet sitt tilbake altså! :fnise:

Skrevet

Hmm, de gangene hun er våken, så er det som regel med et hyl, kanskje vi skal prøve uten først.. :) Det blir veldig deilig å få tilbake rommet altså, så det kommer nok til å bli bra for jeg sover ikke så godt nå..:) Det jeg er spent på er om hun klarer å sovne igjen etter hun har fått morgenflaska si sånn som hun gjør nå. Nå får hun flaske et sted mellom 5 og 7, og sover som regel videre mellom oss til ca halv ni.. Så jeg er spent på om hun klarer det når jeg gir henne mat der inne :jepp:

Gjest Marmot
Skrevet

Om Murmel våkner så tidlig, tar jeg ham med meg inn i sengen min og gir flaske der. :sjenert:

Skrevet

Om Murmel våkner så tidlig, tar jeg ham med meg inn i sengen min og gir flaske der. :sjenert:

Ser nok for meg at det er sånn det blir her også.. :ler:

Skrevet

Innom for å si godt nyttår! :klemmer: Blir litt kort nå, skal bare legge igjen spor :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...