Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en relativt "godkjent" grunn bak dette, som jeg ikke ønsker å utlevere mannen på, som gjør at jeg godtar det. Jeg er nøye på at han skal ta Goffel like mye som meg, men godtar at han får fri når jeg er sammen med Goffel. Vervet hans er betalt, så det kan regnes som en ekstrajobb som gir oss en fin sum en gang i året, og jeg vil at han skal beholde det. Vi har gått mange runder med det tidligere, men nå som han har kuttet ut trening, vennebesøk o.l. på ettermiddagene, syns jeg vervet er greit. Det gir oss jo også penger inn, i motsetning til en hobby f.eks.

Men jeg kan godt ofre av min "fritid" i helgene, og være sammen med gutta. Det er greit for meg. Skal høre hva mannen mener om det. han syns nok sikkert bare det er greit, for da hjelper jeg han jo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at mannen har trodd at det har vært noe med meg, har vært fordi Goffel er helt rolig og fin sammen med mannen. Men når jeg kommer hjem f.eks, blir det sutring og grining.

Vi har snakket masse om dette, og mannen har endelig sluttet med beskyldningene. Jeg har vært veldig sint på han for det!

Skal som sagt prøve å være mer sammen med gutta når mannen har han, men kan ikke forvente det motsatte (pga ting jeg ikke vil snakke om), det er best for oss alle :)

Skrevet

Men Pupsilure, ser du virkelig på det som at du hjelper mannen eller han hjelper deg når dere er tre sammen? for dere er like mye pliktige når dere har et barn.

Synes det er bra at mannen din har prioritert litt bort hobbyene, og husker faktisk hva du har sagt om treningen tidligere så det var vel stort synes jeg!

Et sted må man faktisk skjønne at det er anarledes når man får barn, det er ikke tid til den fritiden man hadde før. Vil bare minne deg på at her jeg bor hadde du ikke fått lov å ha Goffel i bhg på dagene du begynner sent på jobb, da måtte du ha hatt han hjemme og levert han da 15 om du begynnte halvtime etter det.

Håper også du ikke "ofrer" for mye av din tid og ikke får det igjen av mannen. Tenker da hvis du bestemmer deg å tilbringe tid med dem på en lørdag feks at mannen da ser Goffel prioriterer deg og da finner han på å snike seg unna.....det er ikke alright. Hva med at dere planlegger mer tid sammen, gå ut av huset og gjøre noe, uansett om det bare er en tur med vogna og stoppe et sted med matpakke og kakao eller noe......da er det ingen som klarer å snike seg unna tiden dere skal ha sammen?

Skrevet

ok jeg ser hvorfor han tror det. Og bra han har sluttet å bekylde deg for det, skjønner godt du har blitt sur for det. Uansett hva det skyldes(måten Goffel reagerer når dere er sammen) tror jeg ville blitt betraktelig bedre med kvalitetstid som en familie :)

Skrevet

Er glad jeg ikke bor i sverige, det ville vært utrolig slitsomt å være hjemme med Goffel til 15, og så jobbe til 22, og være i seng 22.30.

Men nå må vi ikke blåse dette ut av proporsjoner altså, dette er absolutt ikke noe stort problem i livet vårt. Det blir grining i ca 2 minutter 2-3 ganger i måneden, så vi har ikke opplevd det som noe stort problem, og det tror jeg ikke Goffel gjør heller.

Grunnen til at jeg sier "min tid" og "mannens tid" er fordi vi liker å ha avklart hvem som har hovedansvaret, som vet når det er tid for bleie, måltid, og passer på hvis den andre går bort en liten stund. Goffel er en veldig aktiv gutt, som finner på mye rampestreker, og vi må holde et øye på han uansett.

Skrevet

Du snuppa, ring meg tilbake om du finner tid(eller en annen dag) hvis du har lyst på det. Jeg synes du er en utrolig god kone og jeg håper mannen din setter pris på hvordan du legger opp så alle dere får det bra. Uansett hvor lite det er håper jeg dere får engang diskutert det ferdig eller ihvertfall gjøre det litt bedre sånn at du hann og Goffel får det som best.

Synes ikke det er blåst opp jeg, som jeg skrev her i går så beskriver du virkelig hvordan det er å være sammen med barna i den alderen......det gode skinner godt frem i skrivemåten din, og tro meg Goffel elsker dere begge på den måten han kan :)

Ja Svenske ordningen er anarledes, nå har jeg akseptert det da de fleste her synes det er bra(ligger jo i kulturen), jeg er jo vant til så mye rart alle steder, ville bare minne på at dere i Norge har det faktisk veldig bra med bhg og sånt, uansett om det er dyrere så er det kanskje derfor ordningen er som den er. Nyte dagene du begynner sent, og så kan du innimellom gjøre ting i helgene sammen med gutta uansett om du får sovet på din dag litt senere, gjerne planlegge noe innen den dagen for da er alle klare å gjøre det på den dagen.......Goffe skjønner jo mye som du sier så om du sier at i morra skal vi gå tur i skogen så vil han nok skjønner det tror jeg, alltid morro å ha noe å se frem til :)

:klem:

Skrevet

Hyggelig at du ringte, Neytiri :klem: beklager at jeg måtte legge på så brått. Skulle utveksle julegaver med ei, som plutselig var her.

Nå har jeg tenkt til å ordne meg, før jeg skal handle litt til jul, og dra på jobben.

Tusen takk for de hyggelige ordene :klemmer:

Visste ikke at det var slik i sverige. Tror ikke jeg hadde orket så mange senvakter hvis det var slik her. :ler:

Skrevet

Skjønner ikke mannen din at om Goffel foretrekker deg når dere er sammen alle tre, er det ikke fordi DU ikke gir ham nok oppmerksomhet, men fordi HAN ikke gjør det? Det er jo helt klassisk, han er tryggere på deg og velger deg.

Ellers enig i at det ikke er noen konkurranse, og sånne ting går i bølger. Som ammende mamma er man uansett barnets nærmeste omsorgsperson, og barn under 1 år forholder seg til én primæromsorgsperson.

Synes dette var veldig fornuftig skrevet. Det er jo typisk slik at små barn sutrer mest ovenfor de nærmeste.

Grunnen til at mannen har trodd at det har vært noe med meg, har vært fordi Goffel er helt rolig og fin sammen med mannen. Men når jeg kommer hjem f.eks, blir det sutring og grining.

Husker jeg har lagt merke til det SÅ mange ganger når man er barnevakt for tantebarn f.eks - de kan være små engler hele tiden, helt til mor og far er tilbake, og vips, så er det hyl og grin.

Uansett bra at du har fått snakket ut med mannen din om det - i blant slenger man jo ut ting litt ubetenksomt, som kanskje ikke menes så vondt som det kan komme ut. Og i blant kan man si slikt fordi man selv er usikker.

Tenker at det viktigste er at dere finner frem til en løsning som passer for DERE - så håper jeg heller at dere ikke lar dere påvirke av alle rundt dere som måtte ha meninger om det. Om man må være litt kreativ og gå litt utenfor den vanlige "boksen" for å få en best mulig hverdag i en krevende småbarnsperiode, så spiller det jo ingen rolle så lenge det fungerer for DERE. :klem:

Skrevet

Zia: :klemmer:

Ja, vi syns vi har funnet noe som fungerer godt for oss. At vi bytter kl 13 i helgen. Goffel slår seg vrang en gang iblant, langt fra hver helg, men det er ikke grunnen til at dette har blitt et problem. Det er heller måten vi har kommunisert, som har gjort det hele til en stor diskusjon, der vi ikke blir enige, og beskylder hverandre. Men jeg tror mannen har skjønt at det ikke er slik at jeg ikke gir nok oppmerksomhet. Så kanskje vi er ferdige med diskusjonen. Håper det hvertfall. Har uansett hatt lyst til å finne på mer sammen, så kommer til å prøve på det. Men det er flere utfordringer enn jeg skriver om her, som gjør at det blir slik at det er mest jeg og Goffel som drar ut.

Nei, nå MÅ jeg komme meg i dusjen :rolleyes: Jeg er så utrolig treig.... :klaske:

Skrevet

Jeg skal ikke blande meg så mye inn i det her jeg, funker det for dere så er det det aller beste :klemmer:

Men jeg synes ikke noe om at du blir beskyldt av mannen at det er din skyld at Goffel gråter, og jeg synes heller ikke at det er greit at du gråter fordi du er lei deg og sint på mannen - det skal ikke være sånn.

Men du vet mer enn oss i denne situasjonen - og da er det du som vet best ;)

Skrevet

Synes du har fått mange og kloke svar her. Og jeg forstår godt at du blir lei deg når mannen din kommer med slike beskyldninger, for det treffer jo oss mammaer midt i hjertet. Sambo har også slengt ut sånne ting om meg som mamma og det er veldig sårende. Så viktig at dere prater om det, for det er ikke greit å si sånne ting.

Det er bare dere som vet hva som er best for dere også er det jo flott at dere prater om det; det er ikke alle som klarer det!

:klem:

Skrevet

Enig i hva de andre sier om at det faktisk er dere som vet best. Dere gjør det på én måte og vi en annen f.eks. Hva enn som funker for dere. Og godt at dere får pratet om det, for det hjelper mye her hos oss. Uten kommunikasjon kommer man ikke langt og jeg husker presten la veldig trykk på det med kommunikasjon under samtalen før bryllupet. Det er forresten det alle rundt oss som har vært gift i mange år har sagt også. Er ikke alltid like lett å overholde hvis man er veldig sint eller lei seg, men det virker jo som dere er flinke til å prate om det. :kose:

Skrevet

M kan sutre ekstremt mye med meg etter at jeg startet i jobb. I begynnelsen trodde vi det var en tann på gang, men så la vi merke til at sutringen startet med en gang jeg kom hjem. Med en gang hun hørte stemmen min, så satte hun i gang. Jeg ble faktisk ganske lei meg etterhvert. Ble veldig frustrerende. Hun var helt rolig med mannan, men ekstremt sutrete med meg. Regner med det er fordi hun savner meg. Hun er veldig fortrolig med mannen, men trenger hun vireklig å roes ned, er det mamma som gjelder. Mannen er faktisk flink til å gi meg komplimenter for det. Han vet at den sutringa hennes er sår for meg, så da er han flink til å si ting som "åja, det er mamma som gjelder nå ja" ;) Litt for å gi meg en følelse om at jeg fortsatt har teken. Og jeg er masse sammen med M etter jobb, så dette har ingenting med at vi ikke er sammen (som mannen din tidligere beskyldte deg for).

Så fint at dere har funnet en ordning som funker for dere :jepp: Etter hver diskusjon blir det som regel litt bedre har jeg funnet ut. Vi har hatt det bra lenge nå og det er så deilig. Har krevd litt å komme dit da. Litt nervøs for når pappapermisjonen er over. Da har jeg ikke hushjelp mer :fnise:

Enig at det ble blåst litt ut av proposjon dette her.

Skrevet

Husker jeg har lagt merke til det SÅ mange ganger når man er barnevakt for tantebarn f.eks - de kan være små engler hele tiden, helt til mor og far er tilbake, og vips, så er det hyl og grin.

Hehe, dette her kaller vi faktisk for "mammaknappen" eller "pappaknappen" i barnehagee :fnise:

For det ER virkelig forskjell på barna når foreldrene er der eller ikke!

Aner ikke hvorfor barna blir sånn da. :klo:

Er vel noe med testing av grenser og sånn tenker jeg.

Hvis jeg skal tenke som en voksen er det vel lettere å vere sur og sint på dem man har nærmest, og at det bare er den nærmeste familien som ser alle sidene av et menneske som regel. Kanskje barna rett og slett bare går i familie-modus....?

Jeg satt forresten å så på et bilde på veggen her en dag, og spurte pappa om hvordan i alle dager de fikk alle oss tre søskenene til å sitte så fint når vi var hos fotografen når vi var hhv 2,4 og 6 år gamle. Har et helt album med staselige bilder av oss 3 fra da vi var hos fotografen når vi var i et bryllup.

(Broren min var duracellkanin nemlig, og vi to andre var vel ikke akkurat lydigheten selv vi heller :gjeiper: )

Da svarte pappa " Aner faktisk ikke, vi fikk ikke vere med inn"!

Han trodde på at det samme hadde aldri gått om mamma og pappa hadde vert med inn ;)

mamma/pappa-knappen er rar! :hoho:

Skrevet

Hehe, dette her kaller vi faktisk for "mammaknappen" eller "pappaknappen" i barnehagee :fnise:

For det ER virkelig forskjell på barna når foreldrene er der eller ikke!

Aner ikke hvorfor barna blir sånn da. :klo:

Det er vel fordi de er 100% trygge på mamma/pappa. Vi voksne oppfører oss jo også annerledes i situasjon der vi har kontroll og er trygge enn der vi er sammen med "ukjente", selv om vi kanskje ikke tenker over det selv.

Skrevet

Hektiske dager! I dag har jeg tusen ting å gjøre. Skal snart dra på senter å kjøpe en julegave, + jakke til Goffel. Venninnen min sin hund spiste opp jakken hans i går :( Den lå ved hundeburet, så Goffel var ikke inni den.

Han fikk forresten en ny tann i går (eller var det forigårs :klo: ). En jeksel nede.

To dager til julaften :daane: Har bare igjen å kjøpe en julagave. Og alt er levert. I kveld pynter vi treet :hjerte:

Har kveldsvakt i morgen, men så er det fri i tre dager.

Mannen er litt lei seg, for Goffel kaller ALT for pappi.

Skrevet (endret)

Litt sånn her og; vi tror hun har skjønt hvem som er hvem, helt til hun sier det hele tida :fnise: Men mamma har hun inne altså ;)

Spiste hunden opp jakka altså? Er det valp, eller? Her har heldigvis aldri det vært noe problem, det er jo ikke noe gøy. Betaler venninna di det en ny jakke koster?

Godt at du skal ha fri juledagen da :)

Endret av pusla
Skrevet

Uff da, kjedelig med ulydig voffs som spiser jakker. Man trenger jo helst en jakke i disse tider, og kjøpesentre og butikker frister vel ikke mest om dagen... :sjenert:

Skrevet

Innom for å ønske dere en god jul :nisse: Håper dere får en fin julefeiring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...