Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk, Chico :klem: Koser meg i senga med laptop og sjokolade :nigo:

Lager en fotobok i julegave til mormoren min nå, med bilder fra 2011. Skikkelig rart å se en så liten Goffel!! Herregud, så liten og rar han var. :fnise: Nesten ikke hår, og ingen tenner. Jeg kan nesten ikke huske det. Og jeg har ikke kommet til nyfødtbildene enda, nå holder jeg på med 7-8 mnd :ler: Men er glad for at den tiden er over også. Kusina mi har akkurat fått baby, og hun syns det er veldig slitsomt, og jeg husker tilbake til hvor tungt det var de første månedene. Vi har det veldig fint nå!

Haha, i går måtte mamma flytte bilen min, mens jeg og Goffel stod utenfor, og da hun satt seg inn og begynte å rygge, peket han på henne og sa "eh! eh! eh! eh!" mange ganger og fort. Var helt tydelig at han prøvde å si meg noe, og at han lurte på hvorfor hun tok bilen vår :lol: Han sier "eh" heeele tiden :) Det gjorde visst mannen som liten også, før han kunne prate. Mannen nektet å prate før han kunne det skikkelig, og som 2 åring nektet moren hans å gi han det han pekte på, ba han si det istedenfor, og da kom det en full setning :ler: Svigerfamilien forteller den historien stadig vekk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars Goffel, klikket så sinnsykt når han skulle veies/måles. Endte med at han tisset ned målegreia. Og dette var før sprøyta... Han veier 12,4 kg, og er ca 82,5 cm lang. Målingen ble helt feil, jeg tror han var ca 84. Hun prøvde å måle han flere ganger, men det var helt håpløst. Nesten kontroll er om ett år :overrasket: Men jeg ba om å få komme før pga målingen og hodeomkretsen (som ikke hadde endret seg siden sist, 47,5 cm) så vi skal tilbake om 2 mnd.

Nå er det så rotete her! Jeg må ta en skikkelig ryddesjau. Begynner nå, og holder på til kvart over. Syns det fungerer veldig bra å gi meg selv så og så mange minutter. Da er man effektiv. Det er vel kanskje litt Flylady det? Det kunne jeg tenke meg å prøve en gang!

Skrevet

Ikke kontroll før om et år :klo:

Her har vi 18 måneders kontroll i januar, men vi bor på et lite sted da..Ganske greit i grunnen, døren er alltid åpen for veiing og lengdemål, og om vi bare dropper innom så kommer det alltid en helsesøster og noterer og tar ordentlige mål skriver det inn på skjemaet og småprater litt, det er veldig koselig :)

Har du prøvd deg på drops? ;)

Skrevet

Jeg syntes også det var rart at det er så lenge til. 2 år og 4 måneder sa hun, og det er jo et år til. Vi kan komme innom for veiing vi også.

Nei, har ikke laget drops enda... har ikke fått vært på panduro. Men er nødt til å gjøre det, for jeg skal gi bort til jul. :)

Skrevet

Jeg skal lage drops på juleverksted neste uke :nigo: Aldri laget det før, så det blir spennende.. Fin julegave er det også :Nikke:

Skrevet

I dag har Goffel lekt ute i snøen for første gang :rodmer: Er litt skuffet over at de ikke var ute i bhg onsdag og torsdag... Men de var raske til å fortelle meg at de hadde vært ute i dag. Men Goffel likte ikke snøen så veldig godt da. Han syntes det var vanskelig å bevege seg, og tok av seg vottene hele tiden. I morgen tror jeg at jeg skal dra å kjøpe babyakebrett til han! :hoppe: Vi bor utrolig fint til med masse akebakker, indre bilfrie veier, og unger overalt. Tror det kan bli kjempegøy å leke ute med han i snøen.

I dag sa han mø, mjau og voff-voff :nigo: Flinke lille ungen min :hjerte:

Æsj, jeg er blitt beordret på jobb i morgen kveld :(:sur:

Mannen er på julebord nå, og jeg slapper av i sengen med tv, laptop og godteri :)

Skrevet

Husk å kjøpe sånn akebrett med "ekstra brett" under, ikke sånn smalt som velter. Murmel elsker å ake! :nigo:

Skrevet

Akebrett er innkjøpt :nigo:

Oppdaget i dag at Goffel har fått en tann til, en jeksel oppe. Ante ikke at det var en på vei der, har ikke sett noen klump. Ser ut som den på andre siden kommer ganske snart den også. Så nå har han 10 tenner.

Har hentet og skrudd sammen svart tripp trapp stol i dag. Jeg elsker den! :hoppe: Passet veldig godt inn hos oss.

Og nå har nettopp juletreet kommet opp. Har satt det inne i lekegrinda, så lurer på hva Goffel kommer til å si når han ser det. Kjenner jeg han rett peker han på det med en gang jeg tar han inn i stua (han sover ute nå), og sier eh eh eh eh eh! mens han ser forskrekket mellom meg og juletreet :ler:

Fikk bilder i posten i dag som jeg bestilte i forigårs! Blant annet bilder av Goffel som maler på lerret. Planen er at vi skal gi bort maleriet + innrammet bilde av Goffel som maler det, i julegave til mormor, bestemor og oldemor. Ble veldig fint, for man ser tydelig at det er det samme maleriet som han maler. Dessverre smiler han ikke på bildene, han er dypt konsentrert i malingen, var umulig å få smilebilder. Bortsett fra et, som mormor skal få, der han holder opp bildet sitt og smiler stolt :rodmer:

Skrevet

I dag har jeg sovet lenge (10) og det var godt :)

Drømte at mannen hadde vært utro i natt, og merker at det plager meg litt. For det føltes så virkelig :sjenert:

Mannen har Goffel frem til kl 13, og så er det min tur etter det. Da tror jeg at jeg skal ta han med ut på aketur :hoppe: Men jeg har lyst til å bake pepperkaker også :klo: Og så har jeg lyst til å dra på shopping...

Vi har begynt å gjøre det slik i helgene at den ene har han fra han våkner til 13, og den andre fra 13, og til han sovner for kvelden. Og så motsatt den andre dagen :)

Skrevet

Så gøy med første møte med snøen, og akebrett! Høres ut til at dere har perfekte omgivelser for snøleking da - det blir topp for goffel! :nigo:

Sånn realistiske drømmer er veldig ubehagelige. Har drømt sånn mange ganger, og når man våkner, så er det liksom som om det faktisk har skjedd. Mannen pleier å være sint på meg i en times tid etter sånne drømmer når han har de, siden han ikke klarer å omvende seg helt fra hva jeg gjorde fornoe stygt mot han i drømmen, til faktisk virkelighet :fnise:

Skrevet

Sånn er jeg også Zia :fnise: Eller, det var verre før, men jeg kan være sur en stund etter jeg har våknet, hihi. Utrolig hva drømmer, som vi egentlig ikke har kontroll over, gjør med oss..

Så koselig gave! Hvor kjøper du malingen? Jeg har sett etter giftfri maling lenge, men finner ingen jeg er helt sikker på ikke er farlig dersom han putter hendene i munnen. Har aldri malt med han før, så har lyst å prøve meg på sikker maling først hvertfall, så jeg ser hva han gjør.

Feirer dere jul hos foreldrene dine i år eller hvordan skal dere gjøre det?

Skrevet

Vi lærte i forrige uke at smokken i munnen er en god idé når han skal male, men litt kommer nok inn i munnen uansett. Vi kjøper giftfri maling på Panduro, når de er så små er fingremaling tingen. Kan garantere deg at han kommer til å smake på malingen i hvert fall. :fnise:

Skrevet

Vi lærte i forrige uke at smokken i munnen er en god idé når han skal male, men litt kommer nok inn i munnen uansett. Vi kjøper giftfri maling på Panduro, når de er så små er fingremaling tingen. Kan garantere deg at han kommer til å smake på malingen i hvert fall. :fnise:

Det er akkurat det jeg tenker på ;) Han putter alt i munnen for tiden, så det er like greit å safe litt første gangen ;) Panduro kan jeg sjekke ut.. Heter det bare fingermaling? Er forresten all fingermaling giftfritt?

Skrevet

Hei, Pupsi! :vinke:

God advent til dere og Goffel! :happy:

Skrevet

Jeg har kjøpt fingermaling i lekebutikk. Regnet med at den er giftfri, men jeg er faktisk ikke sikker... Han spiste litt av den ja :ler:

Ble kjempefine bilder som vi skal gi bort! :nigo: Og i dag har jeg kjøpt rammer, og rammet inn bilder av at han maler :rodmer:

Sequax: :klemmer: I like måte!

Skrevet

Pusla: :klem:

Nå er Lucia i bhg overstått :) Det var veldig koselig. Vi spiste lussekatter, og så på toget som kom innom avdelingen.

Goffel har begynt å klype meg og si au! Han er ganske opptatt av au for tiden. I går fikk han leke med sinksalven mens jeg byttet bleie på han, og da sa jeg at det var sånn salve som man smører i rumpa når man er rød og sår. Og da sa han au :ler:

I kveld skal jeg på jobb. Tror jeg skal prøve å dra på kino med jobben. Har så lyst til å se en julefilm, for å få litt julestemning. Og så er det jo perfekt å gjøre det i arbeidstiden, OG få det gratis :ler:

Nå skal jeg ta et lite skippertak her hjemme. Begynner halv, og holder på i 20 minutter.

Skrevet

Jeg ble så stolt av Goffel for noen dager siden. Han spiste, og jeg prøvde å få i han den siste skjea, men han ville liksom ikke. Jeg trodde han bare tullet, slik som han gjør noen ganger. Men så sa han "ferdig" :yvonne:

Ferdig er blitt et ord som er mye brukt. Jeg har blitt mer obs på å si ferdig når han er ferdig med noe. F.eks å pusse tennene. Han vrir seg som en kålorm noen ganger når jeg pusser tennene hans. Men med en gang jeg sier ferdig, så slapper han av, og slutter å gråte. og da er alt glemt :ler:

Jeg tror jeg skal starte en ny rutine med å se en youtubefilm på telefonen før han skal legge seg, for jeg syns det er så koselig. Har funnet denne . Den er sååå søt! :hjerte: Men vi synger navnet hans istedenfor Eddie da :ler:

Skrevet

Hadde koselig Lucia i barnehagen i dag vi og, skjønne ungene våre :rodmer:

Å ja, den fantorangen-nattasangen er kjempesøt, vi ser jo litt på fantoragen så da synger vi den jo da. Jeg har ikke for vane å synge nattasang, men kanskje vi snart kan begynne med det. Det er jo litt koselig :jepp:

Så flink Goffel er til å prate og forstå, jeg blir imponert altså :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...