Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis noen ser etter ulldress fant jeg et godt tilbud her :) Er bare størrelse 86/92 da, akkurat det Goffel burde ha. Men så trenger han ikke en dress, for han har så mange :fnise: Merker jeg har lyst til å kjøpe den allikevel :klaske:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Vi trenger en ulldress fordi den fra nøstebarn er litt for kort..

jeg tror jeg kjøper jeg :ler:

Skrevet

Har også lyst på :sur:

Nå har jeg akkurat bestilt bord til Tripp Trapp stolen :nigo:

Holder på å lage lapskaus nå, for barnehagen har international cafe i dag, og alle tar med en matrett fra landet sitt. Når jeg henter han kl 16 skal vi smake på mat fra hele verden :nigo:

Men før det skal jeg til fysio.

Skrevet

Da har jeg kjøpt ;) 350 kr inkludert frakt er ikke noe å si på, i forhold til nøstebarn har jeg akkurat spart 400 kr..

Nå er det bare en pysj vi trenger, så si i fra om du kommer over et slikt tilbud også ;)

Tripp trappstol har jeg veldig lyst på, føler at den stolen som lillemor har nå, begynner å bli litt for liten..

Skrevet

Nå har jeg akkurat bestilt bord til Tripp Trapp stolen :nigo:

Link?

Skrevet

Oh, finnes det bord til Tripp-Trapp? Vi vil ha en slik etter hvert, men synes det virket idiotisk at det ikke fantes noe bord til å feste på den (nå skal det sies at jeg ikke har lett veldig hardt).

Jeg tar også gjerne en link :jepp:

Skrevet

Så fint at du kjøpte, og sparte masse penger, Spatula :klemmer:

Link til bordet Min lenke :)

sendte henne mail og spurte om det passer til eldre stoler også, og det gjør det. Det følger visst med en stropp også, slik at man ikke trenger bøyle.

Skrevet

Åh, så smart det var da!

Kanskje vi skal kjøpe en med en gang også - sånn i tilfelle jeg ikke lenger får tak i det når vi trenger den i bruk... :sjenert:

Skrevet

Jeg slo til jeg - vi har jo bestemt oss for TrippTrapp, selvom den ikke blir innkjøpt før etter tassen kommer. Og jeg har jo savnet et bord - så hvorfor ikke være tidlig ute når man kommer over ting og tang... :sjenert:

Takk for tipset! :nigo:

Skrevet

Det hørtes smart ut Ziamor :jepp: Du trenger muligens bare stolen, og ikke bøyle, for det er stropp mellom beina på bordet. Da sparer du penger på bøyle ;) Har du forresten vurdert en sånn nyfødtkurv oppå? Da kan den brukes fra babyen kommer :)

Skrevet

Har kikket på den kurven også, men usikker på om vi hadde kommet til å bruke det noe særlig, så tror vi venter, og heller kjøper en om vi savner det :)

Vi spiser ofte litt sent, og havner gjerne foran tv'n ( :sjenert: ), og da kan jo lille like gjerne ligge i vuggen sin ved siden av oss...

Skrevet

Vi hadde heller ikke behov for den kurven (den fantes ikke da Goffel ble født heller), men kusinen min skal kjøpe den til sin baby, hun har stort behov for den, da de alltid spiser middag ved spisebordet. Men de har et eldre barn, er kanskje litt annerledes da. Den er dyr!!

International Cafe i går var hyggelig, men jeg ble litt overrasket over at de andre foreldrene så ut til å kjenne hverandre så godt. Tror ikke de gjør det, var nok bare kombinasjonen av supersosiale mennesker. Mannen hadde nemlig tenkt akkurat det samme på foreldremøtet, og hadde spurt om de kjente hverandre, men de gjorde visst ikke det. Jeg kjenner hun ene fra før da, (fra babysang) så jeg syntes det var hyggelig når hun kom, og begynte å prate med meg :)

Goffel var kjempevanskelig å legge i går. Han bare klamret seg til meg, virket helt desperat :( Og han HYYYLTE :daane: Han sluttet ikke å hyle selv om jeg holdt han, ristet litt i han, sang for han og pratet med han. Han sovnet sittende oppreist på fanget mitt etterhvert, men våknet og var helt lik da jeg prøvde å legge han ned.Heldigvis kom mannen hjem, og han fikk overta. Goffel sovnet, men våknet etter 30 minutter, og var like hysterisk. Da tok jeg han med på badet og gav paracet. Mannen var ikke enig, han ville se det an mer, men da ble jeg sinna på han!

Goffel sov hele natta, og våknet 9 i dag :nigo: Ble levert i bhg kl 10.30, og jeg dro hjem for å slappe av litt før jobb. Jeg er litt syk :( Håper det ikke blir verre. Goffel er småsyk også, masse snørr og hoster.

Skrevet

Ja, så at kurven var relativt dyr! Men ser behovet med eldre barn og middager ved spisebordet - da er det jo sikkert veldig hyggelig at lille kan være med på moroa :)

Man kan få litt angst når alle andre ser ut til å kjenne hverandre SÅ godt - greit å få bekreftet at det egentlig ikke er slik da ;)

Tenk at Goffel har blitt så stor da! Tiden går så vanvittig fort! Jeg gruer meg allerede til tassen vår er 1 år og jeg må tilbake på jobb - snakk om å ta sorger på forskudd :fnise:

Skrevet

Jeg grudde meg jeg også! Men nå må jeg bare si at jeg ikke hadde klart å ha lenger permisjon! De krever så mye aktivisering når de er på den alderen, og barnehagen er det beste for han. Det er så deilig for meg å ha en jobb å gå til, og bruke hjernen min til andre ting :) Hadde absolutt ikke trodd at jeg skulle bli en av de som sier sånne ting ;) Permisjon og baby var fint på sin måte, men nå er jeg liksom ferdig med det.

Skrevet

Håper nesten at jeg føler det sånn også, når året er omme. Da blir jo alt mye lettere. Er redd jeg skal bruke mesteparten av permisjonen på å grue meg til å jobbe igjen :fnise:

Skrevet (endret)

Den der "babybaljen" til TrippTrappen er fortsatt det mest geniale kjøpet jeg har gjort. Vi hadde sultet ihjel uten den, men så er jeg også totalmotstander av å spise forran tven. Det skjer aldri her i huset. :fnise:

Jeg grudde meg også veldig til at han skulle begynne i barnehagen, til å være ferdig med amming, til ditt og datt, men så når jeg kom dit, var jeg veldig klar for det likevel. Det er lett å se for seg idyllen når man går hjemme med nyfødt og tro at det er like fint når ungen er nærmere året, men det er det absolutt ikke for meg. I forrige uke hadde jeg ham hjemme, og var alene med ham, fra torsdag til søndag, det var slitsomt både for ham og meg... :sjenert:

Endret av Marmot
Skrevet

Jeg er og kjempefornøyd med newbornsetet til tripp trapp. Har brukt den kjempemye.

Begynner å jobbe om to uker og merker at jeg gleder meg til å komme meg ut av huset og snakke med voksne folk ;)

Skrevet

Jeg lurer litt på om jeg skulle kjøpt det babysettet til tripptrappen jeg også, nå som jeg enda får rabatter.. Vet jo aldri når de kan ta slutt ;)

Men så må vi sikkert ha to tripptrapper når nestemann kommer... hmm :sjenert:

Skrevet (endret)

Den der "babybaljen" til TrippTrappen er fortsatt det mest geniale kjøpet jeg har gjort. Vi hadde sultet ihjel uten den, men så er jeg også totalmotstander av å spise forran tven. Det skjer aldri her i huset. :fnise:

Vi begynte så fint med middager ved middagsbordet, men ettersom middagene ble senere og senere, så ble de oftere og oftere flyttet inn i stua :sjenert: Men når vi skal spise middag med tassen, DA er det helt fullstendig uaktuelt med tv-middag altså ;)

Hmm - ser at mange er fornøyd med den newborn-saken til tripp-trapp - kanskje vi må revurdere da :klo:

Og godt å se at flere er fornøyd med tiden dere har hatt hjemme - da håper jeg at det blir slik for meg og - at jeg blir "mettet" på hjemmetid etter et år... :fnise:

Endret av Zia
Skrevet

Mange begynner jo med smaksprøver når barna er 4-5 mnd. og da er det greit å ha et sted å sitte. Når vi var på besøk hos søsteren min satt han i vippestol, og det var veldig slitsomt, siden han hadde fått dreisen på å få god fart på den selv. Så jeg ville kjøpt den selv om han ikke skal spise middag med dere på en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...