Gjest Marmot Skrevet 20. september 2011 #4141 Skrevet 20. september 2011 Vi bruker fremdeles str. s, så jeg tror nok ikke de er så små altså. Nå er ikke Murmel spesielt stor, men likevel...
pusla Skrevet 20. september 2011 #4142 Skrevet 20. september 2011 (endret) Vi hadde jo kjøpt støvler til barnehagen da såklart (vi er jo amatører, tross alt ), men hun ene som jobber på avdelingen til tulla anbefalte stonz når de er så små. Så nå har jeg bestilt i str L med for i. Men vi hadde str S til tulla nå i vinter og de får jeg nesten dytta på enda, så de er ikke spesielt små i str, nei. Så flink Goffel er til å kjenne igjen ord og tegninger da Jeg synes han er så flink til alt, at jeg nesten blir flau over tulla Endret 20. september 2011 av pusla
Becky1 Skrevet 20. september 2011 #4143 Skrevet 20. september 2011 Kikka akkurat igjennom alle Stonzene på salg for å sjekke om de hadde større str enn s. Så først senere at de hadde en egen som het "større str" . Der var det ingen på tilbud. De virka jo helt supre! Har noe liknende, men de er ikke vanntette.
Pupsilure Skrevet 21. september 2011 Forfatter #4144 Skrevet 21. september 2011 Jeg tror jeg har M, men er ikke sikker, for jeg kjøpte de brukt. De begynner å bli litt små med linerz. Men tror Goffel har litt store føtter Pusla: Husk at Tullemor er litt yngre enn Goffel, det har skjedd MYE på kort tid hos han. Og så ser jeg tydelig at det er det vi fokuserer på og repeterer ofte at han lærer. F.eks å drikke av tutekopp gjør han ikke enda, men det gjør lilletassen til Dine som er 4 mnd yngre Vi har ikke øvd noe særlig på det. --- Nå er Goffel levert i barnehagen. Han våknet 8.30 i dag også. Jeg fikk akkurat telefon om at personalmøtet på jobben er avlyst, så da har jeg ingen planer før 20 i kveld (PT på Elixia). Nå koser jeg meg med opptak av Greys som gikk i går, og kjeks Var SÅ flink mandag og tirsdag, så unnet meg litt kjeks i dag.
Pupsilure Skrevet 21. september 2011 Forfatter #4145 Skrevet 21. september 2011 Jeg tror Goffel begynner å bli syk Han har vært hes i noen dager, og nå hoster han også. De sa at han var sliten da jeg hentet han. Hun jeg snakket med i barnehagen sa at han går mer enn han krabber nå. Hjemme har det vært ca 50/50. Det er så morsomt å se det lille mennesket gå rundt Han er så søt, og gjør så mye rart!
Pupsilure Skrevet 22. september 2011 Forfatter #4146 Skrevet 22. september 2011 Stakkars liten hadde bare grått i barnehagen i dag, så pappan ble ringt etter kl 12 Han har vært i ganske grei form hjemme, men han er forkjølet (har ikke sett noe snørr, men han hoster, og er hes) og han har litt løs avføring. Jeg har byttet vakt slik at jeg jobber i morgen kveld istedenfor dag. Da slipper en av oss å bruke en sykt-barn-dag. I dag sa han hei mange ganger. Vi lekte med kjøkkendøra, på hver vår side. Og jeg sa "hadet" hver gang han lukket og "hei" hver gang han åpnet. Etterhvert begynte han å si "hei" selv Var på Elixia i går, og fikk trenet ganske bra med apparatene. Er støl i armene i dag.
Mokkon83 Skrevet 22. september 2011 #4147 Skrevet 22. september 2011 stakkars liten som er så pjusken... er vel gjerne sånn med de fleste når ungene begynner i barnehagen?
pusla Skrevet 23. september 2011 #4148 Skrevet 23. september 2011 Tulla drikker nå iallefall av tutekopp God bedring til Goffel
Pupsilure Skrevet 24. september 2011 Forfatter #4149 Skrevet 24. september 2011 Goffel er i bedre form, men har hatt to forferdelige diarebleier i dag Helt flytende. Mannen skal på fest, så det blir bare meg og tven og sjokoladen i kveld Goffel sover allerede. Han var stuptrøtt allerede 16. I morgen tidlig skal jeg og Goffel til mamma, slik at mannen får sove uforstyrret Og deretter skal vi i 1 årsdag til bestevenninnen min sin jente, før jeg skal på kveldsvakt. Har jobbet mye i det siste. Gårsdagen var kjempefin, og jeg var på kino i arbeidstiden, og så Kong Curling Kjempebra film!! I dag var ikke fullt så hyggelig dag på jobben pga mye stress og uforutsette hendelser... Håper morgendagen blir bedre.
Neytiri Skrevet 26. september 2011 #4150 Skrevet 26. september 2011 innom og titter på deg bra Goffel begynner å bli frisk igjen da, uff er så vanskelig når de er så syke! Du den reisestolen vi lånte fra deg, hvordan skal jeg ordne den tilbake til deg? er det noe som haster eller kan vi ta det neste gang vi treffes?
Pupsilure Skrevet 27. september 2011 Forfatter #4151 Skrevet 27. september 2011 Kan få reisestolen neste gang vi møtes, Neytiri Men hvis du skal nedover en dag, så kan vi jo prøve å få det til Herregud, jeg er så utslitt!! Slik har de siste dagene mine vært: Fredag: hjemme med krevende syk Goffel på dagen, jobb til kl 22 om kvelden. Lørdag: En skikkelig hektisk og fæl dag på jobb 7-15. Alene hjemme med syk Goffel fra 19 om kvelden. Søndag: Opp tidlig med Goffel, på besøk hos mamma (slik at mannen skulle få sove i fred, han var ute kvelden før) og i barnebursdag, rett videre til jobben kl 15-22. Opp på natten for å bytte på - og dusje- baby som badet i diare Mandag: Jobb 7-16.30, kun sovet ca tre timer natt til tirsdag. Tirsdag: Jobb 7-14. Sovet fra 16-20. Jeg er så sliten! Har ikke fått tid til å hente meg inn igjen mellom slagene, og det har slitt meg helt ut. Diaresyk smårolling ( ) hjelper ikke akkurat det heller. Jeg og mannen krangler som bare det, sikkert fordi vi er så slitne begge to, men jeg syns jeg har mer rett til å være sliten enn han, jeg har tross alt vært på jobb denne helgen + passet Goffel søndag morgen fordi han var bakfull. Kranglingen begynte i går kveld fordi jeg ikke orket å vaske en kjele Og den fortsatte i dag etter jobb fordi han trodde jeg skulle ta Goffel når jeg kom hjem. Han er nemlig livredd for å bruke sykt-barn-dager, og må jobbe på kvelden hjemmefra.
pusla Skrevet 27. september 2011 #4152 Skrevet 27. september 2011 Huff, ikke rart du er sliten Og når begge foreldre er slitne og barnet er sykt, så blir det lett krangling, det er helt normalt. Også er det jo sånn at selvom du synes du har mer "rett" på å være sliten, så er det sikkert reelt for han at han er sliten også. Ikke greit det der God bedring til Goffel også håper jeg at du får henta deg inn snart. Mye jobb og lite søvn er ikke bra i lengden
Pupsilure Skrevet 27. september 2011 Forfatter #4154 Skrevet 27. september 2011 Takk, dere Nå har jeg heldigvis fri til tirsdag!! Vi reiser til Kiel på fredag morgen. I morgen må jeg få legetime til gullet mitt. Han har hatt diare i flere dager nå. Jeg trodde han var blitt frisk igjen, og tok han med i barnebursdag på søndag, men senere samme dag fikk han mer løs avføring. Håper virkelig ikke han smittet noen! Vet ikke om legen får gjort så mye, men vil at han skal se på Goffel Vi har 10 sykt barn dager hver, og hittil har vi kun brukt 1 hver, fordi jeg har byttet vakter, og vært hjemme med Goffel på dagen, og hatt kveldsvakt etterpå. Men nå tror jeg at jeg ikke gidder det mer, før vi har brukt opp dagene våre! Er jo ikke riktig å gjøre det sånn når jeg blir så utslitt av det Vi får jo nye dager på nyåret.
Neytiri Skrevet 27. september 2011 #4155 Skrevet 27. september 2011 Uffameg jeg skjønner at du er sliten altså Ikke noe koselig at dere krangler heller, jeg har hørt det før at menn er veeeeeldig redde for å ta sykt barn dager....og jeg skjønner du føler du har mer rett til å være trøtt(jeg gjør det jeg også) men de blir nok slitne de og på sin måte. Hva har du prøvd for å få binde avføringen hans bedre? Han bør spise mindre måltider og oftere, da får tarmene jobbe saktere. Jeg kan absolut anbefale hjemmelagd rismelk, umoden banan, epplemos, toast, pasta, vanlig potet, og yogurt. Håper dere får en fin tur til Kiel da, vi forlovet oss der så jeg har gode minner
Pupsilure Skrevet 28. september 2011 Forfatter #4156 Skrevet 28. september 2011 Han spiser ikke så veldig bra heller, så han får det han godtar å spise Har blitt mest grøt og banan i det siste, og bare 2-3 måltider. Slitsom start på dagen! Har knapt nok fått kastet i meg en brødskive, han må ha all oppmerksomhet hele tiden Han skriker og sutrer, og henger i buksa mi hele tiden, så jeg holder på å bli sprø. Er ikke frisk selv heller... Gav han paracet ca 9, og prøvde å legge han ute, men han bare skreik, så da ble det tur. Etter 30 minutter lang tur sovnet han endelig Så nå prøver jeg å hente meg inn litt igjen.
Tinio Skrevet 28. september 2011 #4157 Skrevet 28. september 2011 Dere har det travelt og slitsomt for tiden skjønner jeg. Jeg må si det at det burde vært litt flere sykt barn dager altså, småttiser som går i barnehage er jo syke hele tiden, og vi har jo to som ofte er syk omhverandre. Her har de vært frisk max en uke av gangen før de blir syke igjen. Men som du sier så får vi jo flere dager etter nyttår da. Håper du har fått hvilt deg litt nå.
pusla Skrevet 28. september 2011 #4158 Skrevet 28. september 2011 Huff, høres ut som en slitsom formiddag, håper du fikk hentet deg litt inn mens han sov! Jeg tror pappaene har litt mer vegring for å bruke sykt barn dager, det tror jeg nok fort ka nbli et tema her og. Heldigvis følger dagene kalenderåret, det er jo fint når man har barnehagestart på høsten
Pupsilure Skrevet 29. september 2011 Forfatter #4159 Skrevet 29. september 2011 Fikk hvilt meg ja, han sov i 1,5 time Så opptak av tirsdagens Greys, og slappet godt av Huff, han er vanskelig for tiden! Sliter med å få han til å sove lur nå. Han har akkurat sovnet etter 30 minutters gråting/vugging. Og nå hørte jeg han igjen. Tror han sliter litt med å sove fordi han ikke er like sliten som han er når han har vært i barnehagen. Jeg er veldig glad for at han går i barnehage og jeg jobber! Tror ikke tilværelsen som hjemmeværende hadde vært noe bra for hverken meg eller Goffel. Har levert avføringsprøven hans hos legen i dag. Han hadde fast avføring i går kveld men den er helt gul da. Har vært det i en uke. Legen mistenkte matallergi i går men jeg kan ikke helt tro det, da han ikke har fått noe nytt i det siste. Jeg ba om å få tatt en avføringsprøve, for hvis det er omgangssyken, så har han jo mest sannsynlig ikke matallergi. Legen syntes at det hadde vart lenge til å være omgangssyken. + at Goffel nettopp hadde en runde med diare, for ca to uker siden. I morgen reiser vi med båten til Kiel Jeg må pakke, og lage to fine kort til tante og mormor som har bursdag. Men orker ikke å gjøre det helt enda. Nå vil jeg ha litt tid på data mens han sover.
Dine Skrevet 29. september 2011 #4160 Skrevet 29. september 2011 Bra du får levert prøve hos legen, for da finner de det hvertfall ut. Det er kanskje mulig å reagere på mat etter en stund eller..? Vet ikke jeg.. Men bra å finne ut av det uansett! Åååå, heldige dere er som tar en Kieltur. Blir sikkert kjempe deilig og det er jo spådd fint vær også (her hvertfall), så tenekr at det helt sikkert blir en fin tur nedover Kos dere masse!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå