Pupsilure Skrevet 2. september 2011 Forfatter #4001 Skrevet 2. september 2011 Ja, det er sant, ett år er ganske bra! Var ganske lei en periode ja Men det var mest fordi jeg følte han ikke fikk i seg nok mat, og våknet så mye om natten. Koppen var egentlig veldig billig på eBay, men det var høy frakt på den, men ble jo billig allikevel da. Kostet ikke så mye mer i frakt for flere så da kjøpte jeg to pakker med to i hver, og kan gi bort noen i bursdagsgaver. Syntes de var så utrolig smarte! Goffel har styra fælt med den i dag Har du noen tips til hva annet jeg kan ha oppi?
Neytiri Skrevet 2. september 2011 #4002 Skrevet 2. september 2011 hmm vi har brukt Cheerios, havreringar, sånne havrekuddar, rusiner og tørket frukt(man får sånn blandingspakker av det sistnevnte her). Har også hatt de spelt kjeksene hun får oppi, så fingerting som ikke er bløte vil jeg tro er bra Pleier faktisk å blande litt forskjellig oppi, så blir hun litt overrasket over hva hun får ut
Jesse Skrevet 2. september 2011 #4003 Skrevet 2. september 2011 Innom og oppdaterer meg litt, har blitt liten tid i dagbøker i det siste. Så godt å høre at barnehagestarten har gått så fint!! Ingenting er bedre enn det! Håper dere får en fin helg Pupsilure
pusla Skrevet 3. september 2011 #4004 Skrevet 3. september 2011 Over ett år med amming er supert Jeg skal se om jeg får surra meg på e-bay, for de koppene er jo fine gaver, så tenkte å kjøpe flere og gi bort til jul. Men hvis ikke, så kjøper jeg gjerne en av deg Høres ut som du har en fin arbeidsuke neste uke. Heldiggrisen
Pupsilure Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4005 Skrevet 4. september 2011 Æsj, merker at det privatistgreiene mine går dårlig Sjekket nå, og man må melde seg opp innen 15. september. Og jeg aner ikke hvilke fag jeg skal ta... Har sendt mail til min gamle vgs nå, men de kan sikkert ikke svare. Kommer aldri til å få studiekompetanse Dette blir en lang dag tror jeg, ingen planer, og Goffel blir så grinete hvis vi ikke gjør noe. Regntøyet hans er i barnehagen, glemte at jeg burde ta det med hjem Nå skal gutta gå tur, for Goffel skal sove. Herregud, jeg la meg kl 17 i går Var så trøtt og sliten at jeg ikke klarte å tvinge meg selv til å være våken mer.... Mannen stod opp tidlig i dag, så jeg har vel sovet i 16 timer eller noe
Neytiri Skrevet 4. september 2011 #4006 Skrevet 4. september 2011 Her vi bor er det en slags nemnd man kan sende alle sine skolepapirer for å få en vurdering over hva man trenger, er ikke det noe sånt i norge?? har hørt flere har to set med regntøy når de er i bhg for det glemmes så fort å ta i eller fra bhg på helgene. skal si du la deg tidlig gitt haha......ække noe spes grunn til det ??
Jesse Skrevet 4. september 2011 #4007 Skrevet 4. september 2011 Æsj, merker at det privatistgreiene mine går dårlig Sjekket nå, og man må melde seg opp innen 15. september. Og jeg aner ikke hvilke fag jeg skal ta... Har sendt mail til min gamle vgs nå, men de kan sikkert ikke svare. Kommer aldri til å få studiekompetanse Jeg holder på å ta studiekompetansen som privatist, og det er ikke så komplisert som det kan virke som! (Men privatistkontoret i Oslo er helt på trynet når det gjelder å spørre dem om ting!) Hva har du gått på videregående? Jeg har tatt to år yrkesfaglig (frisør), og da måtte jeg ta: - Norsk muntlig og skriftlig - Naturfag - Matte - Nyere historie - Nynorsk skriftlig Jeg regner med at dette er de fagene du også må ha. (Jeg slapp engelsk fordi når man har svennebrev holdt det visst med det fr GK og VG1, så det kan hende du må ha det hvis ikke du har noe fagbrev) Men dette skal din gamle VGS kunne svare på.. Hvis det er disse fagene du skal ha, anbefaler jeg ihvertfall ikke å starte med norsk muntlig, da dette desidert er det tyngste faget! Jeg har bare det faget igjen nå, og er glad jeg tok det til slutt, ellers hadde jeg mistet litt motet tror jeg. Norsk skriftlig og nynorsk leste jeg egentlig ingenting til, og greide eksamen helt fint allikevel. I matte er det forskjellige nivåer, og da kan man jo velge det enkleste, da er det egentlig mest repetisjon fra første året på vgs
Pupsilure Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4008 Skrevet 4. september 2011 Ingen spesiell grunn nei, Neytiri Sender deg pm Jesse!
Pupsilure Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4009 Skrevet 4. september 2011 Goffel går rundt og sier "Hei!" hele tiden nå Men er usikker på om han skjønner hva det betyr, eller bare lager den lyden. Jeg tolker det egentlig ikke som at han sier noe enda, men lager lyder som mamma, hei, der, deg....
Pupsilure Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4010 Skrevet 4. september 2011 I dag har Goffel stått veldig mye og lenge alene, og tatt ett skritt mange ganger Tror ikke det er så lenge før han går egentlig, men man vet jo aldri. Sjekket i boka om meg, og jeg gikk da jeg var 11 måneder, men var ganske ustø de to første månedene. Og jeg veide omtrent det samme som Goffel gjør nå da jeg var to år Var ca like lang da også, 80 cm og 11 kg. Størrelse 80 i body er egentlig for lite til Goffel nå. 86 og 92 sitter mye bedre. Han er en stor gutt... Fått så fin frisyre også, etter at Neytiri klippet han Morsomt å være sammen med han Men blir litt kjedelig for han hvis vi ikke drar ut, sånn som i dag. Tror det blir godt for han å dra i barnehagen i morgen. Tenker jeg leverer han ca 9, og henter han i 14-tiden. Men på tirsdag blir det en lang dag, for da jobber jeg dagvakt, 8-15.30. Mannen leverer vel ca 8, og jeg henter ca 16.
Neytiri Skrevet 4. september 2011 #4011 Skrevet 4. september 2011 ohh så morro, sier du da at han går eller venter du til han tar et par flere steg?? Jenter pleier å være mindre som regel, og du er jo nå ikke største nå heller som voksen ohhh så bra han fikk fin frisyre da, er som jeg sa ikke alltid så lett på det små, men han var nå ganske så flink synes jeg Gleder meg til å kunne ta Bumbas første klipp, tror ikke det blir på et år enda men vi får nå se om det kommer noe mer en det lille hun har dette året
Pupsilure Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4012 Skrevet 5. september 2011 Nei, sier ikke at han går enda, for det er bare et skritt, noen ganger to. Men han er blitt så stødig når han står nå, at jeg bare kan sette han ned på beina, og så står han der. I går dyttet han vekk gåbilen to ganger i full fart, mens han selv stod igjen midt ute på gulvet Han så litt forskrekket ut Klippen ble superbra! Tror kanskje han har fått litt mer hår siden da også, for det ser så tykt ut nå. Nå er han levert i barnehagen. Han gråt bittelitt da jeg gikk, men fikk en flaske med melk med en gang, og da var jeg glemt. Han hadde sittet ved bordet og pekt på flasken i noen minutter Han er SÅ søt når han peker! Peker på ting hele tiden. Jeg syns det er så rart og dumt med måltidene nå... I dag fikk han frokost kl 8.30. Så er det grøt i barnehagen 9.30 Og deretter er det matpakke kl 13.30. Og så spiser han alltid kveldsmat kl 18. Og får flaske med 150 ml velling kl 19. Så de to første måltidene blir det 1 time mellom, deretter 4 timer, så 4, 5 timer.... Tenker han spiser svært lite kl 9.30, og får i seg for lite I helgen har han våknet ca 7, så jeg ble gledelig overrasket da vi fikk sove til 8 i dag
Neytiri Skrevet 5. september 2011 #4013 Skrevet 5. september 2011 Får han ikke middag når han kommer hjem?? ja det kan ofte virke tykkere på de små når de får første klippen Er så søtt! litt merkelig tid å få grøt eller kanskje bare er normalt for bhg?? jeg har ikke satt meg inni hva de gjør her enda, men vet at barna får alltid varm lunsj. håper du får en fin dag
Pupsilure Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4014 Skrevet 5. september 2011 Joda, han kan jo få middag, men da orker han nok ikke kveldsmat, og da er jeg redd han våkner om natten fordi han er sulten Kommer jo litt an på når han hentes da. Men i morgen hentes han kl 16, og da kan han få middag kl 16.30, og så kveldsmat kl 18... Hjemme han har pleid å spise 8, 11, 15, 18. Grøt eller brød 8, 11 og 18. Og middagsmat kl 15. Ja, jeg syns det er litt merkelig med grøt så tidlig! Men grunnen til at de gjør det er pga soving. De fleste barna er ettåringer (to stk er bare ti måneder) og de vil gjerne sove fra kl 10.
Neytiri Skrevet 5. september 2011 #4015 Skrevet 5. september 2011 ok, her har vi måttet trappe opp på mat hos Bumba og da får hun kl 7 10 12 14 16 17:30.......merker at lunsj vil hun ikke ha så mye som før, fordi hun får vellingen kl 10, men er nå over hele dagen ganske fint matinntak(håper jeg) Du kan jo gi han middag med engang dere kommer hjem, så får han vellingen til kvelds, eller tilbud på alt og se hva han vil........han spiser seg nok mett på vellingen til natta tipper jeg, det gjør min ihvertfalll(vil nesten ikke ha kveldsgrøten lenger, så fyller på med velling ved sengekanten)
Pupsilure Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4016 Skrevet 5. september 2011 Æsj, liker ikke at det blir sånn tull med måltidene! Var så fornøyd med systemet. Han kan ha med seg middagsmat i barnehagen hvis jeg vil, så kanskje jeg gjør det, og så kan han få en porsjon grøt når vi kommer hjem. Det går så raskt å lage og spise grøt Gleder meg til å sende med han egg som er formet som bil/fisk Tenker de andre barna syns det er kult!
Neytiri Skrevet 5. september 2011 #4017 Skrevet 5. september 2011 ja skjønner, har hørt flere si det, men iom han er så lenge i bhg kan han sikkert få middag der da, så stresser du ikke når du kommer hjem? ville hørt med de om det ihvertfall ohhh jeg har planer om å bestille sånne bento bokser, ser så morsomt ut og matpakkene er så kule!
Pupsilure Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4018 Skrevet 5. september 2011 Ja, vi skal snakke med dem ang måltidene Jeg ringte akkurat barnehagen, og det går kjempebra med han Han hadde bare grått bittelitt da jeg dro. Og han hadde sovet i en time og 20 minutter. Nå spiste dem maten, og så skulle de leke inne. Jeg sa at jeg henter han 14.30. Så får vi besøk av venninne K kl 15. Må innom legekontoret for å hente resept på p-ring før jeg henter han. Har sendt mail til høgskolen nå, og fått raskt svar ang hva jeg trenger av fag. Han ba om søkernr mitt, så da skal han sjekke vitnemålet mitt, og gi meg et skikkelig svar Håper jeg finner ut av det, så melder jeg meg opp til 2, kanskje 3 eksamener til jul. Så får jeg bare kjøpe noen bøker og lese på egenhånd, og håpe på det beste. Skulle ønske jeg jobbet nattevakt, så kunne jeg lese om natten Skjer jo ingenting på jobben min om natten. Ellers så har jeg vasket en maskin med klær, støvsuget her, reparert støvsugeren, vasket litt og rullet sammen noen bleier til en bleiekake. Inni støvsugeren hadde det blitt en diger ball med hår og lo, og diverse andre ting Ikke rart den ikke fungerte som den skulle. Holdt på i ca ti minutter før jeg klarte å fiske ut alt sammen. Fantastisk deilig å være alene hjemme Klarer å kose meg skikkelig når jeg vet at Goffel har det gøy og leker med barna
Pupsilure Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4019 Skrevet 5. september 2011 NÅ kan jeg si at Goffern har tatt sine første skritt Først 5 skritt i barnehagen da jeg skulle hente han. Deretter 3 skritt tre ganger hjemme. Og senere 5 skritt igjen. Og to-tre skritt flere ganger. 1 år, to uker og tre dager gammel
Pupsilure Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4020 Skrevet 5. september 2011 Det hadde forresten gått superbra i barnehagen. Hentet han kl 14.30, og de skryter sånn av han. Han gråter visst ikke i det hele tatt, kun kort tid akkurat i det jeg går. Og han spiser bra, sovner lett og leker fint. Nå i kveld har han ikke villet spise Ble to brødskiver i barnehagen kl 13.30. Jeg prøvde middag kl 16, men det ville han ha lite av. Han fikk litt yoghurt. Kveldsmaten kl 18 gikk veldig dårlig. Prøvde brød, grøt, yoghurt... Spyttet ut alt sammen. Lurer på om det kan være en tann på vei? Syns han er blitt litt rød i underkjeven. Og han er forkjølet. Håper han ikke blir syk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå