Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Det er helt utrolig hvor mye den ungen kan skrike! Og av tilsynelatende ingenting :dåne: Virker som han ikke har like mye vondt i magen nå lenger, det kommer hvertfall mindre luft ut. Men han skriker allikevel. Vi prøver nesten hele tiden å roe han, og vi er blitt ganske gode på det, så vi klarer å få han stille, men det er innmari slitsomt å dunke/riste/bysse på han hele tiden. Han er stille når han sover og når puppen er i munnen, men ellers skriker han :rolleyes: (ikke fullt så ille, men føles allikevel sånn)

Jeg begynner å tvile på melken min? Har jeg ikke nok, er han sulten? Er han syk? Er han bare en ekstremt krevende unge?

Hvis jeg gir han puppen hele tiden, så gulper han bare. Men frister å prøve det allikevel, selv om det bare har gått en time siden sist.

Når jeg leser om andre med like gamle barn skriver de ofte at babyen henger i puppen hele tiden, og det gjør ikke Gofflus. Det er ganske nøyaktig tre timer mellom hver amming. Fra han er ferdig til vi starter neste. Noen ganger 3,5. Han har gått opp 300 gram nå de to siste ukene. Før det gikk han opp 600 gram på to uker.

Ofte hjelper det å ta han ut av situasjonen hvis han har hengt seg helt opp. Gå inn på rommet hans, titte på lyse eller veggen eller ut av vinduet. Da kan han roe seg. Mannen leker også mye med han, og det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har som du vet, aldri hatt barn selv, så jeg bare gjetter her - men det kan jo høres ut som han har kolikk og det har jeg forstått er veldig vondt.. Bare tenkt på deg selv når du har vondt i magen..

Snakk med helsesøster, så kanskje de kan diagnosere det eller om det er legen som gjør det kanskje.. :sjenert:

Eller så kan det kanskje være en blanding av kolikk og litt oppmerksomhetssyke..? Siden han "gir" seg litt når mannen leker med han og gir han oppmerksomhet.. Jeg vet virkelig ikke jeg Pupsilure, men jeg ville snakket med helsesøster om det, for det er nok en veldig vanlig situasjon tror jeg. Jeg har hvertfall flere venninner/bekjente som har vært i samme situasjon. Stort sett har det vært kolikk, men hun ene venninnen min klarte ikke å legge barnet fra seg (noe du er flink til da - venninnen min klarer fortsatt ikke å gå fra barnet sitt etter halvannet år liksom..) Prat med jordmor eller så er det kanskje noen erfarne mødre her inne som har et litt mer fornuftig og hjelpende råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Høres ut som et godt råd fra Dine. :jepp: Jeg har virkelig INGEN erfaring, men tenker at jeg skal prøve å bruke alle kanaler jeg kan når det butter her og.. Kanskje lille Gofflus har hengt seg litt opp i gråtingen og tror det skal være sånn..? :klø: neimen ikke lett dette her med de små som ikke kan snakke. Men kanskje han ER sulten? Siden vektoppgangen endret seg sånn. Hva om du gir han litt ekstra noen dager og ser hva som skjer?

Håper dere har hatt en god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen våknet og fant kjæledyret vårt død i dag :grine: Han er så lei seg stakkars :tristbla: Lei meg jeg også... Syns det holder med sykdom og død nå. Stefaren til mannen hadde forresten ikke hjernesvulst allikevel, men drypp.

Jeg og Gofflus har vært hos mamma en tur, tenkte hun trengte å få litt besøk nå. Han var ganske snill hos henne, og smilte masse :hjerte: Men hadde sine grinetokter også. Vi reiste til farfar og viste han frem for første gang, og da var han helt umulig!! Mamma ble litt sjokkert, og skjønner nå hva vi mener med skriking hele tiden :dåne:

Vi swaddlet han da vi kom hjem, og nå sover han :) han har fortsatt luft i magen. Må vel kutte ut noe mer fra kostholdet da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk er en litt vag diagnose. Dersom babyen skriker mer enn tre timer daglig, tre dager i uken i tre uker har den kolikk :jepp: Det har ikke nødvendigvis noe med tarmer/magesmerter å gjøre. Så han har kolikk ja.

Han har jo skreket sånn hele tiden, så tror egentlig ikke at det er maten heller. Men kanskje jeg spiser noe han reagerer på. Han har MYE luft i magen! Vi dytter bena hans opp mot magen hver dag, og det kommer ut mye. Det har vært litt de siste dagene også, selv om jeg har vært kjempeflink med ammingen og hold meg unn brus. Men syns det har vært mindre. Skrikingen har muligens vært litt bedre, men ikke helt sikker.

I dag tror jeg at han var overtrøtt. Vi stod opp 9, ammet og kledde på oss, og dro ca 10. Han sov i bilen (45 min). Da vi kom til mamma var han litt sutrete, men mamma distraherte han bra, så han holdt seg rolig. Etterhvert hjalp ikke det, og jeg gav han mat. Etter maten var han kjempeblid, og smilte masse :hjerte: Sov i bilen bort til farfar ca 20 min. Men hos farfar var han helt utrøstelig. Et skikkelig raserianfall. Han duppet av litt, men våknet fort, og hylte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Uff da.. hva slags kjæledyr var det? :sukk:

Leit å høre at han plages sånn med magen..har du prøvd å notere ned det du spiser/drikker for å kunne etterhvert utelukke ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Okai, jeg hadde jo planer om å forsøke å oppdatere meg på det meste som har skjedd mens jeg var borte, men når jeg ser tempoet bøkene vokser i her inne så innser jeg at det aldri er mulig :fnise:

MEN! Jeg har iallfall funnet nye boka di, så da må jeg iallfall få lagt den inn på mine innlegg :jepp:

Koselig å lese om hverdagen med baby :hjerte: Ikke så rent lite misunnelig nei :sjenert: Håper dere koser dere, selvom det blir mye styr, lite søvn og mye skriking :klem:

Trist å lese om kjæledyret :sukk: Det er utrolig hvor knyttet man blir til dyr altså. Håper det går greit med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjedelig at han har kollikk.. Jeg har i grunn tenkt det en stund, at det høres ut som det, siden du har skrevet at han gråter så mye. Håper det går fort over! :klemmer:

Må forresten bare kommentere bildet mannen din har som profilbilde på FB, det er utrolig morsomt!! Gofflus er så søt!! :hoho: (Nå virker det som jeg har snoka veldig da, men jeg har egentlig ikke det... Det kom opp på news feeden min at du hadde kommentert noe hos han, så sånn skjedde det at jeg så det... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trist med dyret vårt :tristbla: Det var en landskilpadde.

Det er vanskelig å notere ned hva jeg spiser for å kunne utelukke ting, for det er skriking hver dag uansett hva jeg spiser.

Hei Zia :goodbye: Skjønner at det er mye å oppdatere seg på, du var jo borte en evighet! :)

Ja, det bildet der er så kult, Cypress :ler: :ler: Han ser så rar ut noen ganger ;) Skikkelig morsomt å se på!

Nå har han hatt en lang periode der han har vært superblid og smilt masse :hjerte: Godt å oppleve det også, ellers hadde vi blitt gale. Han kan stirre på meg kjempelenge, og følger meg med blikket når jeg flytter på meg. Han liker at vi snakker til han og følger nøye med (selv om han ikke tar til etteretning det vi sier til han ang skriking og sånt da :rolleyes: ) Han kan være innmari søt noen ganger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten var grei, han sovnet lett i kurven sin, og sov der i et par timer før det var mat. Vi sovnet ved puppen begge to, og våknet etter en times tid for å spise mer. Byttet bleie da også. Han hadde litt luft i magen, men roer seg når jeg rister på han. Lot han sove på brystet mitt sittende, og han sov fra ca 4-7. Fikk mat, og sov til 8.30. Jeg sov ikke like mye, men har fått endel timer jeg også :)

Nå prøver han å sovne på egenhånd på sofaen ;) Han småsutrer, men det får han tåle. Har en koseklut helt oppi ansiktet hans, håper å venne han til det :) Ser ut som han liker det. Og der sovnet han ja :tommelsmil: Syns det er rart at de skal sove en time etter å ha stått opp! Men har skjønt at det er ganske vanlig, og at han trenger det. Flink gutt som sovner uten pupp eller byssing :nigo:

Jeg trodde jeg var frisk igjen, følte meg så bra en dag, men er blitt mye verre! I går måtte jeg ta hostesaft, var så forferdelig slimete, og det satt liksom fast. Kjøpte slimløsende hostesaft i november i fjor, for å bli gravid, men jeg var allerede gravid da jeg kjøpte den, uten at jeg visste det :rødme: Og nå kom hostesaften til nytte ;) Vet ikke om den ville hjulpet for å bli gravid, men den hjalp hvertfall på slimet mitt :ler: Tror jeg må ta litt i dag også jeg. Pleier ikke å bli slimete når jeg er forkjøla :sukk:

Lille klumpen min er forkjøla også. Har sugd ut snørr fra nesa hans, stakkars, det likte han ikke!! Han surkler og hoster og nyser. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en hostesaft som ble kjøpt rett før jeg ble gravid, så jeg har ikke åpnet den enda :fnise:

Godt at det ikke var hjernesvulst, men drypp (det er jo mindre alvorlig, men alvorlig nok ikke misforstå). Håper han blir bedre fremover :)

Kondulerer med skilpadden! Uffameg, det er ikke noe hyggelig.. Jeg har mistet både hunder og katter tidligere og det er aldri noe hyggelig. Jeg kan fortsatt bli trist av å høre en sang som minner meg om hunden vi hadde i 12 år, som gikk bort for 2 1/2 år siden..

Ønsker dere alle riktig god bedring og sender masse positiv og frisk energi i retning residens Pupsilure :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det som må til da, å kjøpe en flaske hostesaft, og så er det gjort :ler:

Det går dessverre ikke bra med stefaren til mannen, han har lungekreft, lymfekreft, hudkreft osv. :( Og de trodde det var spredd til hjernen, men var visst drypp. :tristbla:

Det er kjempetrist med padda vår :grine: Har tenkt masse på den, og hva som kan ha skjedd. Hun må ha vært syk, har ikke skadet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så mye trist som skjer/har skjedd nå :klem: . At Goffel har kolikk gjør ikke saken enklere. Synes du virker utrolig flink og sterk :jepp: . Er det ikke sånn at kolikk går over etter noen måneder? Det må være en motivasjon?

Ønsker deg en fin mandag. Ta vare på deg selv :klemmer: . Og husk, you rock! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg... Høres absolutt ikke bra ut, med så mange typer kreft.. En solskinnshistorie: Jeg så på Oprah opptak i dag tidlig (kremt, kremt..) og der var det bl.andre en jente som hadde hatt 5 ulike krefttyper, men som i dag var kvitt det :) Så det kan jo være mulig.. :klem:

Kanskje hostesaftinnkjøp er tingen ja.. :fnise: Den står forsatt uåpnet hos meg da, for jeg kan vel ikke ta den nå som jeg er gravid..? Ikke at jeg trenger for øyeblikket heller, men kan jo være jeg blir forkjølt utover høsten/vinteren... :sjenert:

Den var sikkert syk ja... Kan være vanskelig å oppdage sånn på den type kjæledyr.. Har mannen lyst på ny tror du?

God bedring så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk går visst over når de er ca 3 mnd gamle :) Bare 6 uker igjen ;)

Legene har ikke villet si hvor lange han har igjen å leve, så man kan jo alltid håpe :) Han er en veldig morsom og flott mann :)

Vi har en til, så tenker det holder med den :)

Gofflus har vært så snill i dag! Vi våknet jo halv ni, spiste, og han sovnet på sofaen halv ti. Våknet ca 12 og ville ha mat. Spiste, og har lekt siden. Ikke noe grining enda :tommelsmil: Nå sitter han i husken sin og titter opp i speilet over seg. Veldig spennende! :jepp:

Er glad jeg kjøpte leker til han i svangerskapet. Trodde egentlig at de ikke lekte før om noen mnd jeg :sjenert: Men han har blitt interessert i Lamaze-lekene sine. Bestilte noen nye fra ebay også, til å feste på føttene og armene hans, som bråker når han rører på seg :ler: Tenker det blir mye bråk da.

Ser ut som han skal sovne igjen. Vurderer å ta en tur ut, men det er så dårlig vær... Føles sikkert kjempebra når vi kommer inn igjen, men det er vanskelig å gå ut. Må isåfall motivere meg med en sjokolade fra butikken :ler: Eventuelt kunne vi tatt en tur på senter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( Det er så trist når små venner dør.. for det er jo det kjæledyrene er. Sånne små kan vel få alle mulige infeksjoner vil jeg tro.. Ikke tenk for mye på hva som har skjedd! Det er trolig en naturlig grunn dere ikke kunne gjort noe med.. :klem:

Huff.. mye på en gang hos deg ja.. :( Det var mye kreft på en gang. Noen får liksom alt..

:klem: fra meg i alle fall! Håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en snill unge jeg har i dag :dåne: Han bare sover og sover. Og spiser da ;) Skjønner ingenting jeg. Burde jeg bli bekymret?

Vi får vel en veldig fin natt da tenker jeg, når han er lysvåken etter å ha sovet hele dagen :ler:

Tror jeg skal farge vipper og bryn nå. Føler meg så stygg for tiden. Gidder jo ikke å sminke meg når jeg bare er hjemme. Ikke hadde jeg fått sjansen til det vanligvis heller. plager meg at jeg veier 5-6 kg for mye også. Hadde forventet å gå ned mer, men det har stoppet opp. Syns egentlig ikke at jeg spiser for mye, men jeg må vel gjøre det. Og godteri spiser jeg kun i helgen (fredag, lørdag og søndag :fnise: ), og spiser ikke store mengder godteri da heller.

Siden kl 8.30 i dag morges og til nå har det gått 10 timer. Goffel har vært våken ca 4 av dem og sovet 6. Våkentiden innebærer 4 måltider også! Han skreik litt da han var sulten og skulle få dråpene sine, og litt da bleia måtte byttes.

Har ikke gjort så mye annerledes i dag. Han får fennikkel-te 3-4 ganger daglig, og minifom-dråpene sine. Og jeg er kjempenøye med raping. Og det har gått en uke uten brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han har vært så rolig da!!! Det må jo være deilig for deg!! Håper natten også blir bra... Det behøver jo ikke bli masse skriking da, selv om han har vært lite våken i løpet av dagen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...