Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

:ler:

Ja, Neytiri, du som har en av de mest fargerike og unike språkene i verden, syns nok "smårolling" blir teit! (og det syns jeg også! :))

:jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for gode tips, Neytiri :jepp: Og supert at dere kommer!! :nigo:

Kaken skal være en stor to etasjes. Sjokoladekake og sukkerbrød. Temaet er gård, og den har litt forskjellige dyr og sånt :rodmer: Skal passe på å ikke gjøre feilene fra Super Mario kaken, må lære av feilene sine. :opplyser:

Goffel er hos mormor. Mannen stod opp med han og kjørte han dit. Han hadde ikke våknet for 8.10 :hakeslepp: Da hadde mannen gått inn til han for han begynte å bli redd, og Goffel stod meget blid i senga og beit på kanten :ler: Han hadde vært superblid hele morgenen, ledd av alt, og ikke kommet med en eneste sutrelyd :overrasket:

Jeg har tannverk! :( Boret to hull på tirsdag, og de har vært vonde siden. Men det varierer litt hvor sterk smerte det er. Merker at det går litt utover matinntaket.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Neida seff ikke, du kan bare slette det du skrev nå vettu, vi har jo snakket om det før :)

ohh gleder meg å se den kaken da!

flinke Gofflus, blir bare mer og mer flink! uff håper tanna de blir bedre snart :kose:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg drømmer om å bake noe superflott til Mathildes 1års dag, så lar meg inspirere av kakene dine ;) Utrolig flink er du :)

Skrevet

Tusen takk, Milla :klem: Gøy at noen blir inspirert!

Nå har jeg tittet meg gjennom masse bilder på cakecentral.com. Gleder meg til å sette igang å lage pynt :nigo:

Jeg har jobbet med filmen til Goffel i hele dag. Er over halvveis. Tror ikke jeg skal legge til noe lyd på den, bare pratingen som er fra før. Men jeg skal nok ha litt tekst, hvertfall før og etter. Det er stor jobb å velge ut hvilke filmer som skal brukes, og jeg må klippe mye. Må passe på at det ikke blir for lange klipp av hver ting, selv om jeg selv kan sitte å se på film av han i timesvis :rodmer: Hvor lenge syns dere en slik film kan vare? Det er klipp fra Goffel var nyfødt og til nå, skal vises i familieselskap og i barnebursdag.

Skrevet

Kake ja! Jeg må komme i gang med planlegginga! :daane: Jeg tenker jo litt sånn dyretema jeg og. Eller sopp og dyr da :fnise: Tema er egentlig rommet hans.

Når skal vi bake da? Hvor tett opptil bør det være..? Fryser du ned kakene i mellomtia? :klo: Jeg vurderer både å bake og kjøpe ferdigbunn egentlig.. :sjenert: hva tror du om sjokoladekakebunn, sukkerbunn, bringebær og banan? Evt jordbær, pasjonsfrukt og banan. Og smørkrem eller noe sånt.. Har aldri bakt noe sånt så det blir improvisering her! :fnise: Forresten lurer jeg på å koke tørket fersken og dynke sukkerbunn med avkoket som søtning. Men da er det kanskje bedre å bruke krem enn sukkerbunn..

Skrevet

Hei Siebaeo :vinke: Jeg har muligheten 17 og 18 august, for da har jeg fri :) Tenker at vi lager masse pynt en av dagene, og så lager og setter du sammen kaken din dagen før festen. Tror jeg fryser ned bunnene denne gangen, for det ble så mye jobb med Super Mario kaka. Men pleier vanligvis ikke å gjøre det. Høres i grunn lurt ut å kjøpe ferdigbunn :tommelopp: Syns fint du kan gjøre det. Høres godt ut med det du foreslår :sikle:

Skrevet

Jeg har så tannverk at det ikke frister med kake :sukk: Har ikke kake i hus uansett, så det gjør jo ikke så mye da :ler:

Tannlegen sa at det kunne gjøre litt vondt i 2-3 dager, og nå er det 5 dager siden. Sist jeg boret i akkurat den tanna, for 2 år siden, gjorde det vondt i ca to måneder :overrasket: Trodde aldri det skulle gå over.

Skrevet

Har snakket lenge i telefon med ei venninne nå. Vi planlegger baby shower :hoppe: Fire gravide venninner som føder i september og november. Jeg har funnet noen leker, som jeg syns høres morsomme ut. Alle klipper av garn og ser hvem som kommer nærmest bredden på magen, drikke raskest av tåteflaske osv :nigo:

Jeg har lyst til å lage bleiekaker, hvertfall til tre av dem. Hun siste kjenner jeg knapt. Tror jeg må bestille litt babyleker og ting på eBay, altså :nigo: Har laget en bleiekake før, og den ble veldig fin. Puttet masse leker og ting inni og utenpå, og dekket over bleiene med fine gulpekluter.

Og så MÅ det jo bli en kul spiselig kake :jepp: Har nok former med babymotiv, blant annet to silikonformer som lager flotte marsipanfigurer :nigo:

Skrevet

Slike silikonformer har jeg, anbefales virkelig :jepp:

Skrevet

Ja, har noen jeg også, og de er supre!! :nigo: Kan lage en perfekt liten baby på 1 minutt. Har en baby med bamse under armen som ligger med hodet på en pute. :rodmer: Og så har jeg et par babysko, en muffins, to forskjellige roser, en bamse... Superenkelt! Babyskoene har jeg ikke prøvd enda, så det gleder jeg meg til.

Skrevet

ahh jeg elsker babyshowers! jeg pleier alltid å gi bleiekake da det er stort sett ingen som gjør det!

den drikke raskest av tåteflaske er en super hit, dritmorsom rett og slett!

Skrevet

Så gøy å høre at dere har det så hyggelig :jepp: Goffern høres kikkelig kul ut :jepp:

Godt ikke M er stor nok til å sammenlikne kaker og selskaper :daane: Vi hadde ferdigkake på navndagen hennes... Kjempefin kake du la ut på fb for litt siden, Skjønner at det var mye jobb som ikke frister til gjentakelse ;) Hvor lenge har du hatt denne inetressen? Vi har ei i familien som begynte med dette tdilig, da hun var 13-14 år tror jeg. Hun lagde bryllupskake til oss da hun var 15 år :) Hadde ikke hørt om den inetressen før da og når gjør plutselig "alle" det + at "alle" har blitt så huslige og lager scrap-book, hekler og strikker. I følge mamma har sånne ting alltid gått i bølger, men er jo gøy at mange får vært kreative :jepp:

Au, god bedring :kose:

Skrevet

Bare innom og leser litt :hallo:

Det hørtes veldig morro ut med babyshower! :) Bleiekake er kult :jepp:

Nå ble jeg veldig fristet til å lage kake igjen snart her :ler: Du inspirerer meg sånn med bildene du legger ut på face :)

Må få kjøpt meg noen sånne silikonformer med babystæsj jeg også, du kjøper sånt på ebay, ikke sant? :)

Mandags-:klemmer:

Skrevet

Hei Siebaeo :vinke: Jeg har muligheten 17 og 18 august, for da har jeg fri :) Tenker at vi lager masse pynt en av dagene, og så lager og setter du sammen kaken din dagen før festen. Tror jeg fryser ned bunnene denne gangen, for det ble så mye jobb med Super Mario kaka. Men pleier vanligvis ikke å gjøre det. Høres i grunn lurt ut å kjøpe ferdigbunn :tommelopp: Syns fint du kan gjøre det. Høres godt ut med det du foreslår :sikle:

Først; auuu for tanna! :tannverk: Håper det går seg til snart!

Jeg kan egentlig begge dager, eneste er at 18 skal jeg til osteopat 11.15.. Kanskje greit å ta det den 17 da? Det tok 1,5 time denne gangen så jeg tør liksom ikke si når jeg er ferdig.. :daane:

Kan vi lage mmf også da? :sjenert: Jeg googlet ferdig mmf, men hva tror du om det..? Finnes det og er det noe bra..? Og er det vanskelig å blande farger forresten? Jeg har ikke mikro men leste at man kunne smelte mm i vannbad. Marshmellows altså :ler:

Jeg har bestemt meg for å kjøpe ferdig bunn og konse på pynting og dynking :jepp: Og jeg drømmer fortsatt litt om topsy turvey.. :roll: Eller hvordan det nå skrives :fnise: Når jeg skal kjøpe bunner er det liksom "bare å kjøpe nok" :ler: Jeg er jo hærlig optimistisk nå føler jeg! Det blir nok ikke noe av men det hadde vært gøy å prøve.. Med to etasjer.. Da kunne jeg laget hver etasje med halvt om halvt sjokolade og sukkerbunn. Eller, det kan jeg jo gjøre uansett om det er to vanlige etasjer også. Kommer til å se kult ut tror jeg :hoppe: Se på denne: http://cakecentral.com/gallery/2120097

De stripene synes jeg er fine. Og så kunne jeg laget dyrefigurer i stede for blomster og prikker.. SLik som disse som er bestilt og skal opp på veggen på rommet hans! http://fermlivingshop.com/products/animal-farm-wall-sticker-green

Tenker høyt og tar plass i boka di her.. :roll: Må fram med tegnearkene nå!

Forresten, tror du man kan få tak i soppformer? Bare ryggen blir fin nå så tenkte jeg ta en tur ned på den kakebutikken i sentrum. Rekker vel ikke bestille noe på eBay nå.. :klaske:

Skrevet

Neytiri: Ja, jeg syns også at det høres gøy ut å drikke av tåteflasker, men venninnen min som skal arrangere dette ville ikke ha leker :( Hun hadde vært i en babyshower der man hadde gjettet hva som var i babymatglass, og nesten ingen ville være med...

Svarer på resten siden, må gå...

Skrevet

Neytiri: Ja, jeg syns også at det høres gøy ut å drikke av tåteflasker, men venninnen min som skal arrangere dette ville ikke ha leker :( Hun hadde vært i en babyshower der man hadde gjettet hva som var i babymatglass, og nesten ingen ville være med...

Svarer på resten siden, må gå...

WHAT? så teit! Du får si til henne at flertallet er ofte med på sånt da.

en god lek som er ikke noe sånn kjempe"teit" er jo at dere kjøper småting og har oppi en kurv/boks.......feks. babyolje, sjampo, skjold, brystsalve, smokk, smekk, bleie....you name it............så får alle et ark og penn.....dere kan si hvor mange ting er oppi boksen(jeg pleier å ha mellom 10-20 alt etter) og den som får mest riktig vinner en liten premie..........denne her har jeg holdt i tre babyshower plus ble spilt i min egen og har aldri opplevd at folk ikke vil spille.........DET ER DET SOM ER EN BABYSHOWER DA! :)

Skrevet

ps. jenta som skal ha babyen får så tinga til slutt som er i kurven da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...