Pupsilure Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #3782 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Kakebilde kommer Men blir nok ikke før fredag kveld/lørdag morgen, for bursdags"barna" vet ikke om det, og festen er fredag kveld. Vil ikke at de skal se det på fb før festen :gjeiper: Må si jeg er skikkelig fornøyd til nå! Har laget endel pynt som ble bra. Men jeg gruer meg veldig til selve bakingen og å trekke kakene med marsipan. Er redd for at de skal bli skjeive, at marsipanen skal få sprekker, at kakene ikke skal bli høye nok. At marsipanen skal få skjolder. Osv... Å lage kaker som skal selges er stressende. Men gøy også. Goffelbabyen sov til 7.10 i dag. Nå har det vært fire netter med soving til 7 tiden. Dette liker jeg Det er fint vær ute Lurer på om jeg skal gå ut en tur med Goffel. men sparer det nok til han skal sove. Og å kan vi handle samtidig. Mangler noen ting til kaken. Endret 28. juli 2011 av Pupsilure
Neytiri Skrevet 28. juli 2011 #3783 Skrevet 28. juli 2011 gleder meg å få se den kaken du lager altså, jeg vet at du klarer det bedre en du tror altså! Gofflus begynner å bli flink med sovinga på morningen da! supert!
Pupsilure Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #3785 Skrevet 28. juli 2011 Nå har jeg nådd det punktet at jeg hater hele kaken! Jeg hater egentlig å bake, det er bare pyntingen jeg liker. Sukkerbrødet fløt over kanten på springformen, og griset til ovnen, og deretter sank den sammen i midten Til sjokoladekaken måtte jeg bruke sinnsykt mye ingredienser, mye mer enn jeg trodde, så jeg må muligens ut å kjøpe mer. Neste gang blir det ferdigpakker!! Har laget et sukkerbrød, og en sjokoladekake står i ovnen. Må nok lage en til av hver for at lagene skal bli høye nok... Får gå å titte litt på pynten min, så kanskje jeg blir i bedre humør
Pupsilure Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #3787 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Går litt bedre nå. Har sukkerbrød nr 2 i ovnen. Tror ikke det blir en sjokoladekake til. Jeg gidder ikke, rett og slett. Da får isåfall venninnen min bake den når hun kommer om en times tid. Har akkurat hatt en fin samtale med mannen på kjøkkenet. Vi skal kjøpe en ny komfyr, med induksjon Og vi snakket litt om ferie til neste år. Blir nok å leie feriehus i Danmark i to uker, og håpe at vi får med oss mamma og pappa eller kusinen min med familie Vi skal sette av penger allerede nå, slik at vi har ca 20 000 til sommeren. Komfyren mannen har lyst på koster ca 10 000 Men Goffel er så interessert i den, så vi føler at vi må ha noe sikrere Har bilde av mannen som ettåring med diger bandasje rundt hånda tenker vi kjøper den ganske snart... Endret 28. juli 2011 av Pupsilure
Pupsilure Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #3788 Skrevet 28. juli 2011 Drittkake! Enda ikke ferdig Den øverste er trukket, og befinner seg i kjøleskapet. Den underste står i en kaketine på kjøkkenbenken. I morgen må jeg fylle den med smørkrem, kle den med marsipan, stikke pinner nedi for at den skal tåle vekta av kaken over, stable dem og lime på pynten. Gleder meg til den ikke er mitt ansvar lenger Men tror den blir veldig fin! Begge kakene er kjempehøye. Minn meg på at jeg aldri skal ta på meg et sånt oppdrag igjen
Neytiri Skrevet 28. juli 2011 #3789 Skrevet 28. juli 2011 kan tenke meg du sier det etter alle sånne bestillingskaker altså
Devilina Skrevet 28. juli 2011 #3790 Skrevet 28. juli 2011 Gidder du å komme hit i morgen og ta over kakebakingen min? Skal prøve meg på kaka til W i morgen.. og prøve meg på sånn smørkrem eller icing eller hva det nå heter. Du som har peil, hvilken smak ville du anbefalt på smørkrem? Smørkrem er jo ikke godt sånn i helhet i grunn.....
Pupsilure Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #3791 Skrevet 29. juli 2011 Puh! Ferdig Akkurat nå tror jeg ingen kunne fått meg til å bake en ny kake Den ble ganske bra, men med sine skjønnhetsfeil selvfølgelig. Orker ikke å fokusere for mye på feilene, men skal lære av dem Smørkrem er jeg dessverre ikke noe gpd på, Devilina... Jeg har bare pleid å lage en med smør, melis og karamellsaus. Men den er ikke kjempegod. Hun ene som var her i går lager avanserte, gode glasurer, og finner inspirasjon og tips herfra. Nå skal jeg bare slappe av
Pupsilure Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #3792 Skrevet 29. juli 2011 Å nei, ei jeg har vært på kurs med, som jobber med det samme som meg i samme kommune, er drept Hun var så søt og hyggelig... Ufattelig trist altså.
Neytiri Skrevet 29. juli 2011 #3793 Skrevet 29. juli 2011 så trist! drept på det som skjedde på utøya???
Pupsilure Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #3794 Skrevet 30. juli 2011 Ja, på Utøya Husker henne veldig godt, for vi satt sammen på et todagerskurs, og skravlet masse. Hun gjorde inntrykk på meg, for hun var så koselig. Hun jobber også sammen med veldig mange tidligere kollegaer av meg. I dag sov Goffel til 7.10 Han våknet 6 i går så jeg ble redd for at den nye rutinen var brutt
Gjest Marmot Skrevet 30. juli 2011 #3796 Skrevet 30. juli 2011 Her har det vært morgen mellom 5 og 5.30 de siste dagene, så jeg lurer på om du kanskje vil bytte tilbake??
Dine Skrevet 31. juli 2011 #3797 Skrevet 31. juli 2011 Vi begynner også morningene veldig tidlig for tiden.. Så tar gjerne i mot litt søvn av Goffel Utrolig flott og morsom kake du har laget!!!! Du er superflink!!!! Så trist med hun du kjente til.. En i klassen til søsteren min døde på Utøya og jeg tror en til også døde.. Sist jeg snakket med henne var hun savnet, så hun har nok blitt bekreftet omkommet dessverre.. Tragisk det som har skjedd, men samholdet i Norge viser seg fra sin beste side!
Pupsilure Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #3798 Skrevet 31. juli 2011 Marmot: Å, nei du, bytter ikke tilbake Dine: Tusen takk -------- Jeg er SLITEN! Vært en veldig slitsom helg på jobben, og i dag dro jeg rett til familieselskap etter jobb. Var skikkelig sliten i bilen, men kviknet til da vi kom frem Fikk servert god mat, dessert og marsipankake Goffel ble redd da vi kom frem til svigers, og klamret seg til meg, og dro frem surleppa. Men etter et kvarters tid var han som normalt. Han skravlet masse, og krabbet rundt på oppdagelsesferd. Det eneste stedet han reagerer slik er hos svigers... Har tilogmed levert han til barnepass på Elixia uten at han har grått i det hele tatt, men når han ser det huset blir han veldig redd. Apropo Elixia; masehøna ringte meg for et par dager siden, og jeg sa at jeg syntes det var så dumt at det ikke hadde vært så mye gruppetimer i sommer, som jeg kunne tenke meg å være med på. Hun sa at til høsten får de pilates ca hver dag! Vi avtalte at hun skal ringe meg igjen om et par uker. Og da sier jeg muligens ja til å melde meg inn. Men jeg stiller noen krav, og det er blant annet at jeg ikke vil betale innmeldingsavgift, og at jeg vil ha den prisen hun gav meg sist, 539 i måneden. Så får vi se
Pupsilure Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #3799 Skrevet 31. juli 2011 Jeg skal til tannlegen i morgen Gruer meg litt... I dag er det en måned til barnehagestart. I går tenkte jeg faktisk at jeg gleder meg på Goffels vegne til han skal få begynne i barnehagen. Og jeg tenkte også en dag at jeg syntes det blir gøy å få en ettåring! Tidligere har jeg tenkt motsatt, at han vokser opp for fort osv. Det er så morsomt å være sammen med han Han er så flink om natta, han er blid om dagen, spiser maten sin uten noe tull, leker alene på gulvet, og klarer nye ting stadig vekk Venter på at han skal lære å gå + noen ord. Han går med gåvogna, og med støtte. Og han babler masse på babyspråk.
Dine Skrevet 1. august 2011 #3800 Skrevet 1. august 2011 Masakråka assa!! Hun gir seg nok ikke nei.. Men still krav ja, så ser du De vil ha medlemmer, så tenker nok at hun gir deg det tilbudet ja. Det blir for langt for meg å dra nå, men jeg har egentlig lyst å melde meg inn i noe igjen.. Det eneste er at jeg har blitt så redd for å sette opp pulsen etter han kameraten min døde.. Jeg vet det høres teit ut, men han jogget og hjertet bare stoppet og etter det har jeg ikke turt å trene eller jogge.. Er så redd for at noe skal skje, men det ville jo helt sikkert skjedd uansett.. Men man blir ekstra redd når det skjer med noen man selv kjenner.. Tenk - Goffel blir 1 år.. Han er så flott og fin, gleder meg masse til å se hvordan han er nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå