Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Gjest ~Milla~
Skrevet

Goffel har begynt å krabbe oppi kurven under Simovogna :ler: Og så krabber han ut på andre siden. Mannen sa at han har gjort det i noen dager. Trist ikke være den første som får se ting :sjenert: Han har også begynt å sette seg. Han har utrolig nok ikke klart det før :klo: Men nå setter han seg ned når han krabber, for å leke litt. Og det har også ført til mindre sutring :tommelopp:

Merker at jeg gjerne skulle hatt en fridag snart :sjenert: Har bare jobbet to dager denne uken, men har så mye jeg skulle ha gjort, og det er litt vanskelig å gjøre etter jobb. Gleder meg til lørdag, da skal jeg ta med meg Goffel til sentrum, og rusle litt rundt, og kjøpe noe i en barnebutikk på Majorstua som jeg har grouponkuponger på :) Vet ikke hvem som skal være med enda, kanskje kusinen min, eller ei i barselgruppa. Får se :)

Er det Høstbarna du har kupong hos? Vurderte nemlig å kjøpe det, da jeg så det for snart 2uker siden, men så glemte jeg det... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mokkon: prøvde leke i senga ja, og det fungerte IKKE! :fnise:

Milla: Høstbarn ja :jepp: De hadde mye fint i nettbutikken, så er spent på hva de har i butikken.

Nå lager jeg en film til Goffel, med klipp fra hele hans første år :rodmer: Tenker å vise den på bursdagsfesten hans. :hjerte:

Det er mye jobb! Kommer nok til å bruke mange kvelder på det prosjektet.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Herregud, så nydelig Goffel var som nyfødt! :daane: Tenk at jeg aldri får den tiden igjen :tristbla: Det er ikke et år siden engang, og nå er han stor og selvsikker gutt som er overalt, og krabber i full fart. Han var virkelig vakker. Han er jo det fortsatt da ;) Men så bitteliten da. :yvonne:

Det er jo lett å se på filmen og tenke at alt var så bra på den tiden. Men det var jo ikke slik. Han skreik jo masse, vi har ikke filmet så mye av det ;) Og jeg var så sliten og alt var nytt. Klarte ikke å glede meg helt over den nye lille babyen. Blir skikkelig babysyk av å se på! Men er glad jeg ikke er gravid altså! Blir ikke noe ny baby før om mange år. men jeg gleder meg :hjerte:

Skrevet

Synd han ikke brydde seg om leken da!

Hehe jeg har film av begge to som hylskriker på en gang, og jeg blir helt dårlig av å se på den! Små babyer er jo kjempenydelige, men det var absolutt ingen dans på roser. Jeg greide heller ikke å glede meg så veldig over å ha blitt mamma, jeg var bare totalt utslitt og kroppen skrek etter søvn. Det var det eneste jeg tenkte på Zzzzzz... Både jeg og mannen har fått litt skrekken etter den første tiden med tvillingene, tror neppe det blir noen flere barn på oss gitt. :sjenert::fnise:

Så flink du er som lager film til ham forresten! :jepp: Sånt har jeg ikke peiling på..

Skrevet

Bare innom for å oppdatere meg litt, og for å ønske deg en god helg :klemmer:

Jeg fremkalte masse bilder fra da J var liten her om dagen, og ble litt babysyk selv jeg :sjenert::fnise: Det er litt vemodig at de blir så fort store!

Skrevet

Jeg forsov meg i dag :overrasket: Goffel våknet 5 som vanlig, og mannen gav han litt drikke, som han pleier, og han sovnet igjen. :hakeslepp: Jeg våknet av vekkerklokka mi 6.15, men valgte å skru den av igjen fordi Goffel sov, tenkte at han kom til å våkne hvert øyeblikk og vekke meg. Klokka 7.15 sier mannen til meg at jeg må stå opp. :ler: Begynte på jobb 8 i dag...

Jeg lurer på hva som skjer med Goffern, men han sover fortsatt sier mannen. Lurte på om han hadde feber, men han hadde ikke det da. Han våknet etter at jeg stod opp, muligens fordi mannen kjente på han om han var varm. Kan jo bare krysse fingrene for at dette gjentar seg :sjenert: Får være nøyere med vekkerklokka heretter.

Helg :rodmer: Mannen skal kjøpe take away til oss nå, og så skal vi drikke litt, og kose oss sammen. kanskje vi ser en film eller noe.

I morgen kl 11 skal vi til byen med ei i barselgruppen. Håper på sol :sol:

Skrevet

Hadde en veldig hyggelig kveld med mannen i går :hjerte:

I dag våknet babyen 5.50, og jeg stod opp. Nå har vi spist, lekt, skiftet og jeg venter på at han skal bli trøtt. Er nok ikke så lenge før. Jeg må dusje mens han sover, så det får nok bli en rask dusj i tilfelle han våkner. Det er sooool, og vi skal til byen :hoppe:

De siste dagene har mannen funnet han med hodet nedi lekekassa :ler: han har prøvd å få tak i en leke, og ikke kommet seg ut igjen :lol: En dag var rumpa godt plassert nedi.

Han er så stor og flink nå! Og så selvsikker. Og skravler masse! Han kaller visst mannen "mammam" også :rolleyes: Og han setter lokket på tåteflaska :rodmer: Han er også kjempeflink til å vinke hadet. Nå skjer det nesten hver gang noen skal gå.

Skrevet

så deilig med koselig kjærestekveld :yvonne:

her skal iskrem-maskinen prøves ut i kveld og se den siste varg veum filmen :hoppe:

det er så gøy når babyene gjør nye ting :hoppe:

foreløpig bare annerledes plundring her i gården, og at hun har begynt å leke mer :rodmer:

Goffel høres så herlig ut!! så han for meg for mitt indre øye da jeg leste beskrivelsene dine her :fnise:

håper han sover litt lengre fremover :wink:

GOD HELG!!! :)

Skrevet (endret)

Mokkon: :klem:

------

Har fått svar fra samordna opptak! :overrasket: Jeg kom ikke inn... :tristbla: Det stod: Godkjent realkompetanse for studiet, men du har til nå ikke nådd opp i konkurransen om studieplass. Syns det var bra at realkompetansen var godkjent! :) Får bare prøve igjen til neste år...

Jeg har vært i byen med Goffel i mange timer. Superfint vær :sol: Fikk shoppet litt, og spist is.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Prøver å finne ut av hvilket nr jeg har på ventelisten, men finner det ikke ut :sukk: Kanskje man ikke får vite det enda? Eller har det noe med realkompetansen min å gjøre? :klo:

Gjest Marmot
Skrevet

På mannen sin står det hvilket nr han er på ventelisten i hvert fall. Han er nr 500 og noe på førsteønsket sitt. :fnise:

Skrevet

500 og noe ja :daane: På mitt studie er det ca 900 søkere og 80 plasser. Men aner ikke hvilket nr jeg har :vetikke: Finner det ingen steder.

Skrevet

Æsj, kjipt du ikke kom inn.. :( Var det vernepleier du søkte på eller?

Skrevet

Hei snuppa, koselig dere nyter sånne stunder sammen som kjærester, ingeting er bedre :D

kjipt du ikke kom in da :( Får håpe du kommer in neste år da :)

Har du enda tenkt deg tur til oss neste helg eller? Når tenkte du å komme? vi er egentlig bedt til en barnebursdag søndagen etter lunch, mener ikke noe vi må få med oss heller da :) Gleder meg ihvertfall å få dere hvis dere tar turen :klem:

Skrevet

Ja, vi kommer vi :nigo: Drar nok fredag etter jobb, tenker jeg. Så Goffel kan sove i bilen. Hvis ikke det er dumt for rutinen hans da :klo: Eventuelt kan jeg dra rett etter at jeg kommer hjem, da kan han være våken i bilen. Har dere reiseseng? Kusinen min har en som jeg sikkert kan låne :) Hvis vi kommer fredag kan vi dra igjen ved lunsjtider på søndag, så du får med deg bursdagen :) gleder meg veldig jeg også :klem:

Skrevet

Må jobbe i morgen :( Det er litt krise på jobben, mange på ferie, og endel sykdom. Får fri på tirsdag da, så det hjelper jo litt, men kjedelig allikevel. Trøsten er at jeg får veldig godt betalt :nigo:

Skrevet

Ja, vi kommer vi :nigo: Drar nok fredag etter jobb, tenker jeg. Så Goffel kan sove i bilen. Hvis ikke det er dumt for rutinen hans da :klo: Eventuelt kan jeg dra rett etter at jeg kommer hjem, da kan han være våken i bilen. Har dere reiseseng? Kusinen min har en som jeg sikkert kan låne :) Hvis vi kommer fredag kan vi dra igjen ved lunsjtider på søndag, så du får med deg bursdagen :) gleder meg veldig jeg også :klem:

så koselig da! Nå vet jeg ikke hans rutine, når er du ferdig på jobb da? Her går det ganske bra hvis jeg drar sånn halvtime før jeg vet hun skal sove, hun da leker litt og så sover(men nå har vi dvd da :lur: så går enda bedre). Du får avgjøre når det passer, bare si ifra så ordner jeg det sånn at vi har middag etter unga er lagt i seng :)

Vi har reiseseng ja, har også dyne og trekk hvis du ikke ønsker å ta det med selv :) Fordelen når man besøker en med barn på samme alder :nigo:

Noe spesielt du kunne tenkt deg å gjøre? vi har selvfølgelig bestillt god vær da :)

Skrevet

kjedelig at du ikke kom inn da :(:klemmer:

men mente du skreiv tidligere at det ikke var krise om du ikke kom inn ettersom du trivdes så godt i jobben? eller husker jeg feil? :klo:

Skrevet

Neytiri: Jeg er ferdig på jobb kl 15. Mannen mener det er tryggest å dra rett etter jobb, slik at han kan legge seg kl 18-18.30 hjemme hos deg. Og jeg er egentlig enig, dumt å klusse for mye med rutinen hans. Gruer meg bare litt til å kjøre rett etter jobb :sjenert:

Supert at du har reiseseng :tommelopp: Han bruker ikke dyne, så det trenger vi ikke :)

Fint at du har fikset værbestillingen ;) Hadde vært hyggelig å tusle rundt i byen på lørdag :)

Dette blir hyggelig!! :nigo:

Mokkon: Du husker riktig :) Trives veldig godt på jobben nå, men er lei meg allikevel :sukk: Har vel innsett at jeg ikke kommer inn neste år heller, at jeg er nødt til å ta noen fag....

------

Jeg vet om to stykker som søkte i fjor, og kom på venteliste. Hun ene var nr. 1 men kom allikevel ikke inn :overrasket: Begge to var mye eldre enn meg og hadde mer erfaring. Har tenkt at det er bare å søke igjen til neste år, men har akkurat innsett at jeg kommer ikke inn da eller. :sur: Ikke hvis den eneste forskjellen er at jeg har et års ekstra arbeidserfaring. Jeg er nok nødt til å ta studiekompetansen.

Jeg tror jeg ville kommet inn hvis de så på karakterene mine, men det gjør de jo ikke når det er realkompetansevurdering. Har regnet ut gjennomsnittet mitt og det er 46. I tillegg har jeg 8 alderspoeng og 2 folkehøyskolepoeng. Fjorårets snitt for mitt studie var 43,2.

Men er litt usikker på om jeg har regnet riktig :sjenert: Er det riktig å summere alle karakterer (bortsett fra eksamenskarakterer, og bestått/deltatt) og dele det på antall fag?

Tror jeg mangler 5 fag, som jeg eventuelt tar som privatist. Hvis jeg får 2 i alle de fagene får jeg en gjennomsnitt på 42,7.

Hvordan regnes alders/folkehøyskolepoengene ut? Er det bare å plusse på? At jeg nå har 46+8+2?? :klo:

Håper noen kan komme med innspill. Jeg googler som bare det, men får ikke helt svar :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...