Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uffameg ti på fem er jo natta :(

Hvorfor tror du at han våkner sånn plutselig når han sov lenger før? Er det endringer i rutiner eller har du gitt etter en gang og han da trasser? Er han trøtt men finner ikke roen?

Er utrolig slitsomt, i know.... Men når du kommer så sent hjem, hvorfor må du opp på morran? Er mannen ikke i perm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres slitsomt ut! Vi har hatt noen sånne perioder med vår kjære sønn vi også, men så gir det seg til slutt hvis man bare er bestemt. De høres litt like ut egentlig, veldig bestemte gutter det der. :ler:

Lurer på det samme som Neytiri, er ikke pappaen i perm nå da?

Skrevet (endret)

T våkner også tidlig nå,rundt 5,tar henne i senga vår da,for å få sove litt til :sjenert: Og om hun er lys våken og tuller rundt tar jeg henne med opp,gir henne melk,lar henne leke litt og etter Max 45 min er hun trøtt og klar fjor å sove igjen,og da legger vi oss sammen og sover til 8 tiden.

Endret av HopsiDeisi
Skrevet

Han har fått en tann, og da våknet han mye på natten, og nå er det blitt en vane for han virker det som, å våkne litt før 5. Men han har ikke noe problemer med tannen nå lenger. Skulle gjerne tatt han i senga mi, men han vil aldri det :( Og jeg syns det er kjempeskummelt mtp krabbing. Den står ikke inntil noen vegg.

Mannen vil absolutt ikke ha noe mer morgenfri enn jeg orker å gi han, men siden det er helg ville jeg gi han den vanlige helgefrien hans. Vi pleier jo å bytte på å sove lenge i helgen. Gav han to sove-lenge-dagen fordi jeg følte at han trengte det. Og så sov jeg lenge lørdag morgen og i dag.

Ja, de høres like ut, Tinio :jepp::ler: Veldig bestemte gutter! Jeg tror også på å være bestemt tilbake. Mamma bestemmer, og alt før 6 er natt. Men begynner jo å tvile litt etter tråden min på Graviditet og spedbarn. Føler meg litt slem etter tilbakemeldingene å dømme.

Han pleier ikke å ta en lur før 8-8.30, og da får ikke jeg sove, fordi jeg har kviknet veldig til, og han er så ustabil når han sover, og det er bare grusomt å bli vekket etter 20 minutter.

Skrevet

Mamma passer Goffel i dag :hjerte: Fikk akkurat bilde der det stod at de hadde vært på shopping, og Goffel hadde på seg en ny olabukse, sko og han holdt i nye leker ;)

Skrevet

Hvilken tråd var det? Var det den gangen da helsesøster hadde anbefalt dere opp/ned metoden? Jeg leste den, og enkelte svar var hysteriske etter min mening. Jeg er enig i at man ikke lar en liten baby ligge og hyle helt alene, men det går faktisk an å sette grenser og trøste samtidig.

Hehe VELDIG bestemte! :fnise: Og det har de vært siden de var født tror jeg.. Men det er godt de har viljestyrke! :jepp:

Gjest Marmot
Skrevet

Men begynner jo å tvile litt etter tråden min på Graviditet og spedbarn. Føler meg litt slem etter tilbakemeldingene å dømme.

Jeg tror du må tenke på at man har bare sine egne opplevelser å gå utifra når man svarer. F.eks: min første tanke når jeg leser det du skriver er at jeg ikke skjønner at du orker, og at jeg aldri ville gjort det sånn. Men så tenker jeg at jeg har aldri vært i din situasjon. Jeg "klaget" jo en stund fordi Murmel ikke ville stå opp før 9-10 på morgenen (ble stress de gangene vi måtte være noe sted tidlig, for da ødela jeg hele dagen ved å vekke ham for tidlig) og nå sover han til 6.30 - 7 hver dag, så hvordan det føles å vekkes hver morgen klokken 5, kan jeg rett og slett ikke sette meg ordentlig inn i. Jeg tror mange hadde svart veldig annerledes dersom vi alle hadde hatt identiske opplevelser med ungene våre. :klemmer:

Skrevet

Tinio: har en ny tråd nå :)

Marmot: ja, godt poeng :) Og jeg ser jo hvor forskjellige unger er. Jeg tror Goffel trenger at man er streng med han, for han er innmari sta og bestemt, og han har trasset veldig mye i det siste. Jeg kan alltids takle å stå opp 5, men jeg vil at han skal lære at vi bestemmer.

Når jeg tenker meg om har vi det jo veeeldig fint nå i forhold til før, da styra han jo halve natta, nå våkner han bare for tidlig, men er grei ellers. Jeg har nok blitt litt bortskjemt :sjenert:

Skrevet

Ok, har lest den nå! :) Det er vanskelig å tvinge han til å sove lengre hvis han ikke vil, får man ikke sove så får man ikke sove. Men kanskje han kan ha en morsom leke i sengen som han kan holde på med om morgenen for seg selv, mens dere voksne får sove litt lengre? Jeg skjønner jo godt at det blir kjedelig for en så liten gutt å ligge å vente så lenge hvis han ikke får sove.. Gogutten har i noen perioder vært våken i timesvis om natten, men da har han hatt noe å leke med så han ikke kjedet seg. På den måten slapp vi hvertfall at han vekket oss og tvillingsøsteren sin. :) Så klart kunne han sutre litt noen ganger, men her i huset står vi faktisk ikke opp midt på natten, sånn er det bare! Men han kunne få lov å leke litt i sengen sin, og som regel så sovnet han igjen etter en liten stund. :) Mange mener at barn ikke skal få lov å ha med et par leker i sengen sin, men jeg skjønner ikke hva som er så farlig med at de kan få lov å leke litt på morgenkvisten hvis de våkner veldig tidlig.. Men det er bare hva jeg tenker altså. :)

Skrevet

Leker i senga har vi ikke prøvd, men kanskje det er verdt et forsøk, hvis dette holder på lenge. I dag våknet han faktisk 5.30 :tommelopp: Og mannen tok han opp med en gang.

Har Gogutten leker i senga fra kvelden av, eller legger dere leker i senga når han våkner?

Skrevet

Leker i senga har vi ikke prøvd, men kanskje det er verdt et forsøk, hvis dette holder på lenge. I dag våknet han faktisk 5.30 :tommelopp: Og mannen tok han opp med en gang.

Har Gogutten leker i senga fra kvelden av, eller legger dere leker i senga når han våkner?

Den tiden han pleide å våkne om natten så la jeg leken i sengen når han la seg, han var så trøtt om kvelden at da gadd han ikke leke uansett. Men det går jo kanskje an å snike en leke oppi sengen etter at han har sovnet også, så slipper dere at han holder på med den leken til sent på kveld isteden for å legge seg og sove? :)

Skrevet

Smart! Det skal vi prøve. :nigo:

Nå har han kommet hjem fra mormor. Godt å se han igjen :hjerte: Vi gikk rett ut og trillet tur med ei venninne. Deilig vær ute :sol: Babyen har fått mat, 12 månedersgrøt for første gang. Og han legges av pappaen nå.

Skrevet

Håper det funker slik at alle blir fornøyde! :jepp:

Skrevet

Goffel var kjempevanskelig ved leggingen i går kveld, og sovnet ikke før 20. Våknet 5.15 i dag.

Jobben har gjort en feil, så jeg kom kl 9 i morges for så å bli sendt hjem, og må komme tilbake i kveld :frustrert: Men jeg får tillegg for forskjøvet vakt + kveldstillegg da :)

Jeg har sovet utrolig dårlig i natt :Gjesp: Så skal nok sove litt før jobb.

Gjest Krizzy
Skrevet

Her hadde vi også morgenfugl i dag. :Gjesp: Her sto vi opp kvart over fem i dag etter mange bysse, kose og puppeforsøk fra mor. :fnise:.... Jeg var så lykkelig når han endelig sovnet klokken 10.30. Endelig LITT hvile! :ler:

Det er slitsomt når det står på. Håper det gir seg snart for dere! :klem: Men kan jo hende dere har fått en morgenfugl. :ler:

Skrevet

I dag våknet han 5.15, og mannen stod opp. Jeg holdt på å forsove meg til fysiotimen min kl 11.30 :ler: Har shoppet litt, og vært på trening også. Og nå er det jobb... Merker at jeg gjerne skulle hatt fri i dag. Goffel er så søt og blid, og jeg vil være sammen med han, og leke ute.

Skrevet

Goffel har begynt å krabbe oppi kurven under Simovogna :ler: Og så krabber han ut på andre siden. Mannen sa at han har gjort det i noen dager. Trist ikke være den første som får se ting :sjenert: Han har også begynt å sette seg. Han har utrolig nok ikke klart det før :klo: Men nå setter han seg ned når han krabber, for å leke litt. Og det har også ført til mindre sutring :tommelopp:

Merker at jeg gjerne skulle hatt en fridag snart :sjenert: Har bare jobbet to dager denne uken, men har så mye jeg skulle ha gjort, og det er litt vanskelig å gjøre etter jobb. Gleder meg til lørdag, da skal jeg ta med meg Goffel til sentrum, og rusle litt rundt, og kjøpe noe i en barnebutikk på Majorstua som jeg har grouponkuponger på :) Vet ikke hvem som skal være med enda, kanskje kusinen min, eller ei i barselgruppa. Får se :)

To dager til med 8-15 jobbing, så er det helg :hoppe: Krysser fingrene for sol :sol:

Skrevet

:fnise: T krabber også ut og inn av kurven på vogna si,ser helt rart ut.

Skjønner det er trist å ikke se alt først,det gruer jeg meg til og :sjenert:

Høres ut som koselige planer på lørdag,synes du er så flink til å fine på ting :klemmer:

Skrevet

Fikk du prøvd ut leken i senga? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...