Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spatula, Marmot, Neytiri :klem:

Nei, jeg har ikke tatt kurs, har bare lært av meg selv :) Men funnet mye inspirasjon på nettet da.

I dag startet dagen som vanlig 05.30, da hadde han allerede sutret litt. Jeg tok han ikke opp før 6. Nå prøver han å sovne for den første luren. Han ventet litt lenger enn vanlig for å se hva som skjer. Han er hvertfall tydelig trøtt, gnir seg masse i øynene.

Jeg er også trøtt. :Gjesp: Etter at vi hadde spist og ordnet oss, la jeg meg på gulvet på rommet hans og duppet av flere ganger mens han lekte :fnise: Virket som han syntes det var helt ok :) Han trenger ikke å leke med meg, men han må ha meg på gulvet og ikke i sofaen.

Ellers så kan vi :hoppe: litt for tann nr. 4 :nigo: Nå har den brutt helt gjennom. Han er mye sårere på denne enn han har vært på de andre. Rødt og litt stygt sår :( Men han takler det ganske greit :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sovnet mens jeg skrev, mye raskere i dag enn de andre dagene :nigo: Så vi har kanskje lagt han litt for tidlig, 08. Vi har forresten sluttet å bysse på vogna, da han bør lære seg å sove uten nå som han snart skal begynne i barnehagen.

Skrevet

Kake nr 1 var kjempefin! Gleder meg til å se bilde :)

Skrevet

Ja, bilde kommer ca 19. august :nigo:

Har nesten glemt at vi skal besøke barnehagen jeg :sjenert: Vet ikke når de har ferie, så det er kanskje lurt å gjøre det snart. Mannen vil gjerne være med også. Jeg får ringe dem en dag.

Lurer veldig på hva jeg skal gjøre nå. Jeg har noen alternativer:

-Dra på IKEA og bytte noe

-Reise inn til byen og bruke en kupong jeg har kjøpt på barneklær (har kjøpt to stk, og kan bare bruke en selv, så må helst ha med meg noen...)

-Piknik i parken her med venninne med to 1 åringer (de har blitt utsatt for vannkoppesmitte, så vet ikke om jeg tør)

-Gå tur ned til et lite senter der jeg trenger å kjøpe noe på Nille

-Besøke barnehagen

-Dra til Elixia, og plassere Goffel i barnepassen

Skrevet

Han sover fortsatt :overrasket: Hittil er det to timer. Blir nesten for sent for oss å reise ut, for jeg jobber jo i kveld. Han skulle egentlig hatt mat for en time siden.

Vi har forresten veldig faste måltider: 07, 10, 14 og 17.

Skrevet

Det er så typisk at de skal sove leeeenge når man har planlagt noe og det ikke passer. Mens når man helst vil de skal sove lenge, nei, da skal de sove en kort lur :fnise: Så deilig å duppe av litt mens han leker da, så lengehan synes det er greit så må man jo bare stjele til seg den søvnen man kan ;)

Jeg synes også kake nr 1 var finest, den andre var litt rotete med veldig mye pynt. Uansett er du jaggu tøff som prøver deg på neo sånt, men jeg vet jo også at du er flink, så det blir sikkert kjempebra :jepp: Jeg liker å bake, men den pyntinga tror jeg at jeg hopper over altså :fnise:

Håper du har en fin vakt på jobb i ettermiddag :klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Wow for noen kaker!!! Gleder meg til å se bilder :)

Skrevet

Jeg har hatt en fin dag på jobb :nigo: Hadde noen dager der jeg mistrivdes, men nå er det greit igjen. Det er så deilig å føle at man kan noe annet enn baby :sjenert:

Nå er jeg sliten og trøtt! Har vært en laaang dag. Håper han slutter å våkne 5 nå som tannen har dukket opp :sjenert: Uansett, i morgen er det mannens problem :ler: Jeg skal sove lenge :hoppe: Får besøk av ei venninne i morgen kl 12, og skal på jobb kl 16. Tror jeg skal holde på med litt administrative oppgaver i morgen :) Har jo fått litt ekstra ansvar på jobben, og trenger tid til det. Vi er godt bemannet i morgen, og det er så godt.

Skal jobbe sammen med to vikarer, men de er veldig søte begge to :) Åh, nå er jeg glad i jobben min kjenner jeg :hjerte:

Skrevet

Så flott det er at du har det så fint på jobben for tiden. :) Jeg og syntes det var deilig å se at man fortsatt kan gjøre andre ting enn å bare være mamma og husmor da jeg begynte på skolen igjen i vår. :jepp: Sov godt, og leeenge (heldiggris)! :klemmer:

Skrevet

Sov lenge i dag, og har vært på tur + i parken med venninne :) Skal snart dra på jobb. Goffel er masebaby for tiden. Virker som det er trass :roll: Det er ganske vanlig at de blir trassige rundt denne tien, har jeg lest. Han klikker skikkelig hvis han ikke får det som han vil, og noen ganger når han skal bytte bleie eller spise. Han blir ganske agressiv og slår, klorer, kaster ting i gulvet i sinne. Han spenner seg, hyler og skriker.

I går fikk jeg noe spennende i postkasse! To former som jeg kan legge et skrelt, kokt egg i, som former det til en bil eller fisk :fnise: Goffel skal ha med seg de kuleste matpakkene i barnehagen :lol: Hvis noen er interessert i sånt finner man veldig mye kult på eBay med søkeordet "bento".

Gjest ~Milla~
Skrevet

Smart de bento produktene! Skal tipse en venninne av meg, der datteren på 3år er blitt kresen over natten ;)

Skrevet

Trass vet jeg alt om! Her er nesten hvert eneste bleieskift en kamp for tiden.. For ikke å snakke om tannpussen! Og hvis Gogutten for beskjed om at han ikke får lov til noe så kan han komme bort og klype og slå meg, han blir så rasende at det er skummelt. Heldigvis går det fort over. :fnise:

Så morsomt med de formene! :jepp:

Gjest Ruccola
Skrevet

Trass vet jeg alt om! Her er nesten hvert eneste bleieskift en kamp for tiden.. For ikke å snakke om tannpussen! Og hvis Gogutten for beskjed om at han ikke får lov til noe så kan han komme bort og klype og slå meg, han blir så rasende at det er skummelt. Heldigvis går det fort over. :fnise:

Så morsomt med de formene! :jepp:

Tips :) Puss tennene dine sammen med barna!

Jenta til venninna mi trodde tannpuss var straff for noe, for det var bare henne som måtte gjøre det! Hyl og skrik i laaange tider, helt til hun ble så stor at hun klarte å formulere seg så moren forstod at hun ikke skjønte hvorfor hun måtte pusse tenner, og at det er noe alle gjør ;)

Skrevet

hehe hatt noen trass anfaler her også altså........er nesten søtt når du ser lille kroppen kaste seg ned med arma liggendes på gulvet med knea under magen og hylgrine fordi hun fikk ikke lov å ta i tvn :rolleyes: heldigvis går sånne episoder ganske så fort over når hun ser at hun ikke får noe oppmerksomhet for det :fnise:

hvordna funker de bento greiene med egget, koker du egg og så bare setter oppi??

Skrevet

Tips :) Puss tennene dine sammen med barna!

Jenta til venninna mi trodde tannpuss var straff for noe, for det var bare henne som måtte gjøre det! Hyl og skrik i laaange tider, helt til hun ble så stor at hun klarte å formulere seg så moren forstod at hun ikke skjønte hvorfor hun måtte pusse tenner, og at det er noe alle gjør ;)

Hehe tro meg, har prøvd alt, har prøvd å la dem "pusse" mine samtidig som jeg pusser deres også, men ikke mye hjelp i det de bare raser og hiver tannbørsten i veggen. Men de gliser med en gang tannbørsten er ute av munnen deres igjen, så tror ikke de har det så fælt som det høres ut som. ;) Men men, det er noe de MÅ uansett, det er mye verre om tennene råtner opp..

Skrevet (endret)

Trøtt! Var hjemme ca 22.30 i går, og skravlet litt med mannen i senga og sovnet ikke før ca midnatt. Og så var det opp igjen ti på 5 :sur: Det har vart i ca en uke nå, og jeg og mannen er utslitte og grinete begge to. Jeg får ikke lagt meg tidligere på kvelden da jeg har hatt endel kveldsvakter og ikke er hjemme før halv elleve. Og Goffel har styra fælt etter leggetid også.

I dag gikk jeg inn til han kl 5, og var hos han i en time før han fikk stå opp. Han reiste seg opp og jeg la han ned ca 20 ganger, og han KLIKKA!! Var nok like før naboene både over og under kom på døra og lurte påhva i alle dager som foregikk :( Han var rasende! Mannen fikk problemeer med ørene etterpå :sjenert: Syns også synd på babyen da... Må være grusomt å være så sinna. Men kan jo ikke gi oss heller. 5 er natt.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Har tvillingene bursdag i dag? :)

Nei de hadde det 27. juni, er bare denne tickeren som ikke går lengre enn til 1 år, og så har jeg ikke giddet å bytte. :)

Skrevet

høres slitsomt ut med trassen... :klemmer:

klokka 5 er natta ja! :fnise:

Gjest Marmot
Skrevet
:klemmer: Skjønner at det er slitsomt med morgen klokken 5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...