Pupsilure Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #3442 Skrevet 12. juni 2011 Tusen takk dere Jeg syr en sparkebukse/buksedress i dette stoffet. Det er størrelse 1 år, håper jeg blir ferdig før det :gjeiper: Nå har jeg lagt det bort, og tar det sikkert ikke frem igjen Er nesten ferdig. Har gått tur med Goffel nå, 30 minutter før han sovnet. Han er ganske umulig nå om dagen. Sutrer hele tiden Men tror ikke tannen plager han noe, for han slutter hvis han får det som han vil. Dvs at vi sitter på gulvet sammen med han hele tiden, eller at han får dra i ledninger og sånt. Nå har han begynt å dra seg opp etter vegger og slikt også Han strever mens han holder på, og han blir til en tomat Helt rød i ansiktet, og veldig rund Og han knirker og stønner noe voldsomt. Han sier veldig ofte "ni" når han blir sur. I dag blåste vi såpebobler på verandaen, han syntes ikke det var så veldig gøy...
Becky1 Skrevet 12. juni 2011 #3444 Skrevet 12. juni 2011 Og lille M til Becky er jo også ny for meg Sa du lille M? Gleder meg jeg og. Gleder meg til å se alle søte barna, men gleder meg mest til å se mammaene Grattis med bryllupsdag Vi har og snart vært gift i 2 år. Det går FORT. Alt går fort. Skjønner at det er trist at Goffern blir stor. Lurt å sette ord på det og finne ut konkret hva du blir lei deg av. Fint at det går bedre og. Men tenk tilbake på den første tiden da du ikke fikk sovet så mye Da er det kanskje litt godt at han er stor likevel? Nå er det sikkert noen som synes jeg er gal, men er det egentlig så farlig med melka? Eller hvor lenge har du egentlig tenkt å holde på? Selv tenker jeg at når M spør etter melk, så er det på tide å gi seg. Men Bumba gjorde jo det med Neytiri og hun er vel bare 10 mnd?
Pupsilure Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #3445 Skrevet 12. juni 2011 Lille M ja Neida, det er ikke så innmari farlig med melka, men det er godt å få ammefri og kunne begynne på jobb en time senere Og så gidder vi ikke å styre med MME, for de må vel ha enten mm eller MME til de er ett år og kan få kumelk Tenker jo også at det er bra for han å få melk litt til, og da får han i seg væske også, han drikker så lite vann av gangen. Men mister jeg den er det helt ok Tenker å amme i ca to-tre måneder til hvis det går. Nå har vi vært på en badeplass. Goffern krabbet rundt i gresset, og var ganske blid kusina og tanta mi jobber i kiosken, så vi fikk pølse, brus, is, toast og to brus Goffel fikk smake på alt. Han er så interessert i alt jeg spiser. Men han får ikke mye da, bare smake littegrann.
Neytiri Skrevet 12. juni 2011 #3446 Skrevet 12. juni 2011 Nå er det sikkert noen som synes jeg er gal, men er det egentlig så farlig med melka? Eller hvor lenge har du egentlig tenkt å holde på? Selv tenker jeg at når M spør etter melk, så er det på tide å gi seg. Men Bumba gjorde jo det med Neytiri og hun er vel bare 10 mnd? ja du merket at hun ville ha melk ja, puppegurien min........og hun blir faktisk 11mnd om noen dager Du pupsilure, jeg tror amming morgen og kveld holder nå plus vann ved måltider. Er det bare ammendes kvinner som får ammefri? vet du det med kumelk, altså de MÅ ikke ha kumelk ved 12mnd eller??? tenkte bare siden jeg ammer endel enda, og hun drikker bra med vann.....lurer bare på hva det er i kumelk som gir noe annet en ammingen?
Pupsilure Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #3447 Skrevet 12. juni 2011 Ja, bare ammefri hvis man ammer Bruker den timen jeg får fri til å amme eller pumpe, og kommer til å si den fra meg når han slutter. Jeg vet ikke om de MÅ ha kumelk
Neytiri Skrevet 12. juni 2011 #3448 Skrevet 12. juni 2011 Ja, bare ammefri hvis man ammer Bruker den timen jeg får fri til å amme eller pumpe, og kommer til å si den fra meg når han slutter. Jeg vet ikke om de MÅ ha kumelk ja ok skjønner. nei jeg spør på 11mnd kontroll i morra, for jeg lurer litt på om de faktisk MÅ ha det.
Jesse Skrevet 12. juni 2011 #3449 Skrevet 12. juni 2011 Kom plutselig på at jeg helt hadde glemt å litt for første tanna til Goffel! Store lille gutten! Gratulerer så mye med bryllupsdagen idag
Devilina Skrevet 12. juni 2011 #3450 Skrevet 12. juni 2011 Jeg tror ikke man MÅ ha kumelk ved 12 mnd, men det er fra den alderen det anbefales å drikke det.
pusla Skrevet 12. juni 2011 #3451 Skrevet 12. juni 2011 Jeg tror ikke man MÅ ha kumelk ved 12 mnd, men det er fra den alderen det anbefales å drikke det. Sånn har jeg også skjønt det
Neytiri Skrevet 12. juni 2011 #3452 Skrevet 12. juni 2011 Jeg tror ikke man MÅ ha kumelk ved 12 mnd, men det er fra den alderen det anbefales å drikke det. Ja ok, var det jeg lurte på......jeg spør i morra bare for nysjerrigheten sin del......men er vel ikke bra med mye kumelk vel eller skal dem ha lik mengde som evt mme/mm??
Gjest Marmot Skrevet 12. juni 2011 #3453 Skrevet 12. juni 2011 Det er ingen som MÅ ha kumelk, nei, men man må passe på at de får i seg kalsium fra andre kilder. Kalsium er egentlig det viktigste med melka.
Becky1 Skrevet 12. juni 2011 #3454 Skrevet 12. juni 2011 Finnes kalsium i annet enn melk? Jeg har nemlig og en puppejente og tenker at jeg kanskje slutter litt før det har gått et år. Det virket ikke å plage deg, Neytiri, men jeg hadde ikke likt at M dro i genseren min og ville ha mat. Samtidig så er det jo så sundt med MM. What to do?? Heldigvis er det lenge til.
Neytiri Skrevet 13. juni 2011 #3455 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Det er ingen som MÅ ha kumelk, nei, men man må passe på at de får i seg kalsium fra andre kilder. Kalsium er egentlig det viktigste med melka. ok skjønner, ikke at jeg ikke har tenkt å gi melk altså, jeg er bare litt nysgjerrig og spør sånne ting hehe... Finnes kalsium i annet enn melk? Jeg har nemlig og en puppejente og tenker at jeg kanskje slutter litt før det har gått et år. Det virket ikke å plage deg, Neytiri, men jeg hadde ikke likt at M dro i genseren min og ville ha mat. Samtidig så er det jo så sundt med MM. What to do?? Heldigvis er det lenge til. jeg vet at grønne bønner er en stoor kilde for kalsium, også blomkål, parsenik ellers grønne ting som spinat og mørk grønne salater, men tror barn under 2 år skal holde seg fra spinat da det danner seg noe om til nitrat som er ikke god for små lever. det at hun dro i genseren min er ikke alltid noe hun gjør, men det plager meg ikke for jeg vet at hun vil ha melk.........MEN hadde hun klart å løfte opp genseren min og få seg ja da er det på tide å slutte tror jeg hehe...ofte når hun gjør det er hun tørst, ikke nødvendigvis for melk da alle har en grense for hvor lenge de skal amme, men er ikke sikkert man vet det før dagen kommer......plutselig sier det stopp hos mor eller barn eller at det kommer naturlig. mamma ammet oss til 14 mnd og hun sa det var naturlig da vi bare fikk en pupp kl 5 på morningen. Endret 13. juni 2011 av Neytiri
Becky1 Skrevet 13. juni 2011 #3456 Skrevet 13. juni 2011 Ok, så spinat er ikke bra? Det var godt du sa for jeg elsker spinat og hadde seikkrt funnet på å gi det til M. Hvor har du lest det? Ja, sant som du sier. Da vet du at Bumba er sulten. M har ingen klart tegn mer. Før sa hun "neh" (som hørtes ut som "leh") og spiste lidenskapelig på hånden sin. Nesten litt trist at hun ikke gjør det mer, da var hun så søt
Mokkon83 Skrevet 13. juni 2011 #3457 Skrevet 13. juni 2011 gratulerer med bryllupsdagen som var i går! og til Goffel som har fått si første tann
Dine Skrevet 13. juni 2011 #3458 Skrevet 13. juni 2011 Gratulerer masse med bryllupsdag i går!!! Det er ikke lenge siden føler jeg.. Husker godt dere dro avgårde på tur Vi har 2 års bryllupsdag i august vi, tiden flyr... Så moro med tannen til Goffel! Den gleder vi oss til å se Håper dere har kost dere i finværet i dag
Neytiri Skrevet 13. juni 2011 #3459 Skrevet 13. juni 2011 Ok, så spinat er ikke bra? Det var godt du sa for jeg elsker spinat og hadde seikkrt funnet på å gi det til M. Hvor har du lest det? Ja, sant som du sier. Da vet du at Bumba er sulten. M har ingen klart tegn mer. Før sa hun "neh" (som hørtes ut som "leh") og spiste lidenskapelig på hånden sin. Nesten litt trist at hun ikke gjør det mer, da var hun så søt Er 5 ting man skal holde barna fra opp til 2 år og det er salt, sukker, rødbeter, spinat og honning. Rødbeter og spinat danner om noe til nitrat og kan være skadlig for små nyrer og lever som er i grunn underutviklet frem til to år! Lærte det på tematreff på hs der de hadde en spesialist for barnernæring
Pupsilure Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #3460 Skrevet 13. juni 2011 Hyggelig at dere holder litt liv i boka mi I dag har det vært litt action på jobb, og jeg merker at det er litt gøy å jobbe igjen Dagene går veldig greit! Tiden går superfort, og jeg sliter meg ikke ut. Ikke opplevd noe slarving heller Det var kjempetøft i starten, men så løste det seg. I morgen begynner jeg 16 på jobb Deilig Tror jeg skal trene kl 11, og så skal vi møte venninna til Goffel med mor og far til grilling i parken kl 12.30. Mannen skal møte pappan sånn at de kanskje kan gå litt turer sammen i sommer når de har perm begge to Får nå se hvordan det går. Men tror de skal ha ganske mye felles. Nå har jeg akkurat overført 16 000 til sparekontoen beholdt ca 5000 selv også. deilig med feriepenger Og så kommer det vel skattepenger snart også! Jeg skal helt klart shoppe litt. Og så har jeg bestilt meg nye briller, som kan komme når som helst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå