Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Velkommen hjem igjen! :klemmer:

Goffel er så nydelig på bildene du la ut på face :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsomt Milla :ler::fnise:

Tusen takk, Jesse :hjerte: Han er blitt stor gutt.

Mangler energi i dag jeg. Sitter her helt apatisk. Har så mye jeg skulle ha gjort. Har fått ordnet mye da. Bestilt tannlegetime, frisørtime, handlet masse mat, vasket 3 maskiner med klær, pakket ut endel, ryddet i noen skuffer, bestilt prøveinnfatninger fra favoptic (vil ha nye briller), sendt noen mailer.

Merker at jeg gruer meg litt til jobb. Og Goffel er så krevende nå. Og det er kaos i heimen, og vi er slitne alle tre :sjenert:

Vi MÅ ha lekegrind :daane: Han må passes på hele tiden nå, og det sliter oss helt ut.

Har så lyst til å skrive litt i alle dagbøkene, men jeg orker liksom ikke.... Unnskyld... :)

Skrevet

Haha ja barna blir raske, nå må jeg barnesikre noen skaper og skuffer tror jeg for her har vi ikke plass til lekegrind!

Uff masse man må gjøre når man kommer hjem fra ferie...

:klem:

Skrevet

Det føles litt bedre nå. Har gjort litt, babyen har sovnet, og jeg har fått snakket med mannen, han sier så mye klokt :yvonne:

Nå er vi igang med en liten skrikekur. Det har gått altfor langt nå, han trenger så mye byssing, tilsnakk, kos, pupp, osv for å sovne. Det er kjempeslitsomt! Han var kjempeflink i 5-6 mnd alder. Da bare la vi han, og han sutret kanskje i 1 minutt, så sovnet han helt av seg selv. Vet ikke hvorfor det ble ødelagt :klo:

Nå er jo problemet at han reiser seg i senga, og står og skriker, eventuelt krabber. Han gjør det nok ikke med vilje. Tror vi kjøper nattpose med seler....

Skrevet

Men om dere går in med jevne mellomrom og legger han ned og sier natta, vil han da ikke etterhvert skjønne at han skal ligge for å sove?

Skrevet

Joda, er det vi gjør :jepp: Men han skriker så intenst :(

Skrevet

Og han reiser seg igjen med en gang, men tror ikke han vil det selv, det bare skjer liksom. Endte med at han sovnet midt i en skrik :ler: Han la seg ned på magen i motsatt ende av senga, og med bena oppå den tykke sengekanten. Men han har snudd seg til ryggen igjen nå da.

Skrevet (endret)

Ikke så greit når han er så aktiv, det kan nok stemme at han gjør sånt uten å egentlig ville det, Det skjer vel nesten automatisk for han!

Forstår godt at dere blir slitne av å løpe etter han, så lekegrind kan jo være greit for korte stunder iallefall. Hvis han vil være i den da ;)

Håper dere får en god natt :klemmer:

Endret av pusla
Skrevet

Uffameg, vi har ikke det problemet med at hun står opp men det intense hylet kjenner jeg til!

Tror du han vil sovne h is han er bundet fast i sånn pose eller hva du skrev her over? Har ikke noe erfaring med det så er nysgjerrig hva barn synes om sånt...

Håper dere får en god natt da :klem:

Skrevet

God natt til Goffel og Goffel-familien! :vinke:

Skrevet

Natten var kjempefin! :nigo: Han våknet kun en gang, i 1-2 tiden, og mannen gikk inn til han. Og så ville han stå opp 6.30 :hoppe: Jeg våknet tidligere å ble litt redd for han da :sjenert: Da lå han på magen. Kanskje han endelig har skjønt hvordan han kan ligge behagelig på magen å sove? Han har jo styra fælt, og jeg tror han prøver å ligge på magen, men at det er så fort gjort å komme i krabbestilling da :ler:

Melka mi har forresten økt. Har ammet mer i det siste. Men nå ble det ikke amming i natt da.

Nå krabber søtnosen rundt her, og finner på rampestreker :gjeiper: Han sier forresten mama hele tiden, men tror ikke han vet at det er meg enda.

Gleder meg til babysang i dag :) Tre uker siden sist.

Skrevet

Jeg vet ikke hva han vil synes om pose med seler. Men får se an om vi trenger det :)

Skrevet

Goffel sov 10-12 og 14-15, og har sovnet for kvelden allerede. Lurer på hvorfor han plutselig trenger så mye søvn :klo: Kanskje det er slik at søvn avler søvn?

Ellers så har vi gått tur i dag. Ble ikke babysang for vi var bare to stykker, så da gikk vi 60 minutters tur istedenfor :) Passet veldig bra, for Goffel sov på hele turen. Måtte vekket han hvis vi skulle sunget.

I dag droppet jeg kveldsbadet hans. Har observert at han blir ganske gira av det, og at det er dumt. Har vært redd for at han ikke vil sovne uten, siden det er en del av rutinen hans, men det gikk over all forventning. Han sovnet etter 5 minutter av seg selv!! :tommelsmil:

Hvor mye søvn skal de ha sånn ca i hans alder? Har googlet, men jeg fant det ikke. Ble ca 10,5 timer i natt og 3 timer på dagtid.

Skrevet

Neytiri skrev nylig ned en sånn liste over søvn i ulike aldre i dagboka si og der sto det ved ni mnd:

dagtidsoving=2 ganger, 2 1/2-4 timer dagsoving, 11-12 timer nattsoving= Total 14 timer søvn.

Så det så jo ikke så halvgalt ut det Goffel sover, selvom han har litt mer på dagen og mindre på natta.

Skrevet (endret)

Takk for svar, pusla :klemmer:

Om en uke begynner jeg på jobb igjen. Det blir nok veldig rart! Lurer på hva som skjer med melka mi når jeg må gå så mange timer uten å amme. Jeg har bedt om ammefri, men ikke fått svar fra sjefen enda :sjenert: På onsdag skal jeg på møte før jobb, og skal derfor være der 13-22, men tror ikke jeg kan komme senere pga møtet. Blir nok nødt til å ta med pumpa, og pumpe meg på jobben da.

Hvor mye melk bør 9 mnd gamle babyer ha? Bør mannen gi MME i løpet av dagen når jeg blir borte 12.30-22.30?

Endret av Pupsilure
Skrevet

Jeg gir melk til frokost,middag og kvelds nå. Kanegentlig kutte ut den siste,for hun tar bare noen få slurker.. Mat og vann er mye mer intressant nå enn melk. Spurte på HS på 8 mnd kontrollen og hun sa at så lenge de spiser godt ellers,trenger de melk kun 2-3 ganger om dagen.

Skrevet

Takk for svar, pusla :klemmer:

Om en uke begynner jeg på jobb igjen. Det blir nok veldig rart! Lurer på hva som skjer med melka mi når jeg må gå så mange timer uten å amme. Jeg har bedt om ammefri, men ikke fått svar fra sjefen enda :sjenert: På onsdag skal jeg på møte før jobb, og skal derfor være der 13-22, men tror ikke jeg kan komme senere pga møtet. Blir nok nødt til å ta med pumpa, og pumpe meg på jobben da.

Hvor mye melk bør 9 mnd gamle babyer ha? Bør mannen gi MME i løpet av dagen når jeg blir borte 12.30-22.30?

Du har KRAV på ammefri, så om det er midt på dagen eller slutten av arbeidsdagen som passer jobben din best så får de ikke noe annet å si.

Når de er blitt så store har de ikke behovet for melka såpass mye, men min ammer innimellom på dagen og jeg tror det er da hun er usikker eller ekstra trøtt og trenger kos. Du skal ikke trenge gi ekstra melk, mme, morgen midt på dagen og kveld(evt natta) er nok. Er en av grunnene jeg liker å ikke kutte ut natta, for på dagen er hun for opptatt for melk, men skjønner når man jobber at det er styr på natta hvis det blir for ofte da.

I den boka jeg har The no cry sleep solution står det at det faktisk gir mer søvn på natta å legge barn tidligere på kvelden. Etter jeg begynnte å legge Bumba mellom 18-18:30 har hun sovet minst til 8 på morningen, fremfor 6-7 da jeg la henne 19-19:30 på kvelden!

Står også at det kan være lurt å ha siste timen på kvelden i rolig tempo. Så her slår jeg av tv, vi lager grøt og hun spiser, så er det enten bading eller dusjing.....men jeg lar henne styre hvor mye hun vil plaske og avslutter bad med å ha henne liggende med ørene under vann og jeg synger en vuggesang, hun blir så rolig og nesten lukker øyene. Steller og tar på pysj in på soverommet nå, for da har vi dempet lys. synger og leser 2-3 bøker, ammer og så legges i senga si halvsøvne nå.......er babysteps hos oss, men jeg er veldig fornøyd så langt, og er helt overrasket over hvor bra det i grunn har funket.

Håper du får kost deg med familien siste uka av permisjonen :klem:

Skrevet

Natten var SUPER!! Han sov i 12 timer uten at vi trengte å gå inn til han :nigo: Så kanskje det hjalp å legge han tidlig ja :jepp: Han var jo i seng 18.10.

Nå har mannen dratt til tannlegen, så jeg passer lillegutt, men han leker på rommet sitt, så da sitter jeg litt på dataen. Etterpå skal vi på hs. Er spent på mål og lengde! Gjetter 73 cm og 9,6 kg.

Skrevet

Han ble trøtt igjen nesten med en gang han! Han begynte å bli litt urolig, så jeg tenkte at han kjedet seg. Vi gikk for å ta et bad, må jo gjøre det på dagtid nå, siden vi har droppet det fra kveldsrutinen. Og det klikket for han i badebalja. Fikk lagt han ut, og han sovnet ganske raskt. Mannen kan ikke tro at han var trøtt allerede :fnise:

Jeg skal til fame og hente bildet vårt i dag :nigo: Det kommer nok på facebook ganske snart, skal scanne det.

Skrevet

Murmel er aldri opp mer enn en time før han må ha første luren på morgenen, så det der høres kjent ut.

Håper søvnproblemene deres har løsnet nå da! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...