Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og jeg går her og håper Murmel holder tennene unna til han er 8-9 mnd. Han "biter" når han ammes, og det vil jeg ikke oppleve med tenner, helst. :fy:

Så dumt med det studiet da. :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper dere har hatt en flott nasjonaldag i varmere strøk :klemmer:

Gjest Ruccola
Skrevet

Og jeg går her og håper Murmel holder tennene unna til han er 8-9 mnd. Han "biter" når han ammes, og det vil jeg ikke oppleve med tenner, helst. :fy:

Så dumt med det studiet da. :klemmer:

Har du forresten lest Neytiri sitt tips om at når barnet biter i puppen, skal man i noen få sekund trykke nese og munn inntil puppen så de ikke får trekke pusten.

Da slutter de raskt med bitingen, ofte etter bare den ene gangen :jepp:

(Er jo en ekkel følelse å ikke få dra pusten)

Tror Neytiri har skrevet at dette var noe hennes mor gjorde, og at det funket på hennes egen datter også :)

Søsteren min sluttet å amme når de ble 6 mnd og fikk tenner pg bet :(

Skrevet

Har du forresten lest Neytiri sitt tips om at når barnet biter i puppen, skal man i noen få sekund trykke nese og munn inntil puppen så de ikke får trekke pusten.

Da slutter de raskt med bitingen, ofte etter bare den ene gangen :jepp:

(Er jo en ekkel følelse å ikke få dra pusten)

Tror Neytiri har skrevet at dette var noe hennes mor gjorde, og at det funket på hennes egen datter også :)

Søsteren min sluttet å amme når de ble 6 mnd og fikk tenner pg bet :(

Stemmer Ruccola, hun gjorde det 2 ganger og ikje prøvd seg igjen :)

Iril du bør gjøre det også når han gnager sånn, for ellers blir du kjempesår når tenner kommer ;)

Skrevet

Auch! Det skal jeg huske på... Han har prøvd å bite 1 gang og da skvatt jeg sånn til og ropte AU! så han har ikke gjort det siden.. Men det var nok helt tilfeldig ;)

Skrevet

Han våknet 5 i natt og skreik i en time. Men regnet ut at han hadde sovet 9 timer sammenhengende så kanskje han var uthvilt. Her i Hellas starter ikke morgenen før 7, for det er 6 norsk tid. Naboene hater oss tenker jeg :fnise: Men kan ikke si jeg er så fornøyd med tjejorna vedsidenav oss heller! Syns de fortjente litt babyskrik sånn som de holder på hver kveld.

Skrevet

Så slitsomt med sånne tjejor som holder på altså!! Er det ikke et familiested da..? :klo:

9 timer sammenhengende høres fantastisk ut synes jeg!! hehe

Kos dere masse videre :kose:

Skrevet

ja, jeg skal vel ikke klage på 9 timer ;) tenkte ikke over at det var såppas før mannen sa det. Var vel det natten før også.

I dag er det overskyet. Kanskje vi skal ned til stranden og leke med bøtta og spaden :nigo:

Skrevet

Så moro med spade og bøtte :) Skjønner godt det kan bli litt kjedelig å bare være dere, men dere kan ikke se om det er utflukter eller noe dere kan bli med på da? Zoo eller no, sikkert morsomt for Goffel også :)

Skrevet

Jeg hadde hatt veldig lyst til å være med på noe, men det blir vanskelig pga Goffel... De turene som er varer hele dagen, og det er vanskelig å få med vogn. Han må sitte uten bilsete osv. Det blir nok mye mer stress enn glede. Orker ikke tanken på at han skal hule på en båt/ buss uten mulighet for å gå litt bort. Han kan være skikkelig vanskelig, og skrike intenst over lang tid.

Hvordan får jeg opp kg i telefonversjon? Har trykket den bort...

Skrevet

Skjønner det...

Finnes det kg telefonversjon?? :klo:

Skrevet

Se helt nederst på siden så kan du velge en annen versjon :) (på min telefon i alle fall)

Er det noen fine steder å gå tur da? Jeg lurer også litt på hva vi skal gjøre de dagene det ikke er meldt så fint vær. Men vi leier bil da.. Det gjør det jo litt enklere å komme rundt. Kanskje dere kan gjøre det? Man får jo leid barnesete også.

:klem: Håper dere får en fin dag!

Skrevet

Men hvorfor prøver du ikke å sende papirene dine igjen? Hvis du trodde de hadde forlagt de likevel. Dumt å vente til neste år da. Kunne du ikke sende inn innen 1. juli? (eller leste jeg feil? Går litt fort i svingene her).

Skrevet

Joda, jeg skal sende papirene inn på nytt ;) sjekket opptakskravene på nettet i stad og jeg er ganske sikker på at jeg har det.

Her har det vært lyn og torden. Nå har vi spist middag og mannen har gått for å legge babyen mens jeg bruker nettet litt. Har spist masse god mat!

Har tusen ting å fortelle herfra, men syns det er så vanskelig å skrive fra telefonen... Er innom å leser i bøkene deres, men orker ikke å skrive.

Skrevet

Skrudde telefonen av og på og nå har jeg telefon versjonen igjen :hoppe:

Har fått solet meg litt tidligere i dag, før det ble dårlig vær. Har blitt litt brun, men håper jeg rekker mer.

Fikk mensen i går, så blir nok ikke noe mer bading. Vi har to fulle dager igjen og de skal brukes til soling :jepp:

Neste uke har jeg endel planer, men mannen har jo perm, så jeg kan gjøre hva jeg vil. Skal prøve å få frisørtime, tannlegetime, massasje og hudpleie. Har grouponkupponger på alt :tommelsmil:

Jeg begynner å jobbe om litt over en uke :overrasket: men føler meg ganske klar og vil bare komme igang.

Skrevet

Auch! Det skal jeg huske på... Han har prøvd å bite 1 gang og da skvatt jeg sånn til og ropte AU! så han har ikke gjort det siden.. Men det var nok helt tilfeldig ;)

Har hørt litt delte meninger om dette men folk kan oppleve å skremme ungen vanvittig mye ved å rope au, eller noen barn synes reaksjonen er så morsom at de gjør det igjen og igjen for å få samme reaksjon på mamma sin :(

Viktig å ikke la dem gjøre sånt, da når tenner kommer blir man sår, jeg ble sår noen dager etter de to gangene, men blitt bra nå da.

Pupslilure, kjedelig dere blir litt låst, har dem ikke sånn leie bil for en dag ting.... Vi har gjort det før på ferie. Er nok mye man må tenke på når man bestiller ferie med barn..... Jeg har jo ikke tenkt på hvor anarledes det er i grunn.....

Håper du får kommet til Becky da, hadde vært morro :)

Skrevet

Enda en morgen som startet for tidlig. Han sovnet ca 19.30 norsk tid, og ville stå opp fem norsk tid. Han fikk ikke stå opp før en time senere.

Skrevet

Hvor mye sover han på dagen nå da? Merker hvis Bumba sover for mye eller for lite er det helt kjørt på natta.....

Skrevet

Vi lurer på å kutte ned på dagsoving. Han har ca 1 time x tre nå.

Skrevet

Har forresten nesten mistet melka...... Men jobber for å øke den nå. Har glemt litt å amme her nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...