Gjest Krizzy Skrevet 19. april 2011 #3001 Skrevet 19. april 2011 Uff, har en dårlig nyhet, har blitt noe tull med permisjonene våre. Orker ikke å gå i detalj, men vi har nå oppdaget at jeg kommer til å skylde jobben 6 dager, som jeg egentlig skulle tatt fra 27. april Blir nok til at jeg må ta det inn de siste 6 dagene av ferien min. Må ringe jobben i morgen. Håper ikke de blir sure Håper det ordner seg, og at de godtar overføringen av ferie! God påske!
Neytiri Skrevet 19. april 2011 #3002 Skrevet 19. april 2011 Tenk 8 måneder!!!! Gratulerer gleder meg å se søte Goffel og Lilletass i morra.......dere jentene også da Kos dere med tur til Neytiri-land i morgen da Jeg er bare litt misunnelig Viste du ikke at jeg bor på Pandora
Becky1 Skrevet 19. april 2011 #3003 Skrevet 19. april 2011 Så gøy å lese om Goffels utvikling. Speseilt gøy siden jeg da skjønner mer av hva jeg har i vente. Gleder meg til M ler med oss. Er for øvrig veldig gøy å le av henne nå da . Der er det litt å ta av. Hun kan for eksempel bli rasende fordi hun ikke finner puppen, selv når hun har den i munnen. Så da suger hun heller på hendene sine og blir rasende fordi det ikke kommer melk Takk for link til flasker Kos dere på tur i morgen
Pupsilure Skrevet 20. april 2011 Forfatter #3004 Skrevet 20. april 2011 Nå er jeg hjemme igjen Turen ned gikk bra, besøk hos Neytiri gikk bra. Handletur og kjøring hjem gikk ikke bra Han var veldig trøtt, og klarte ikke å finne roen. Det var helt sinnsykt mange folk i butikken og Goffel skreik seg gjennom hele handleturen omtrent... I bilen skrek han, og skremte Lilletassen, endte med at vi måtte stoppe på motorveien og at jeg måtte ut med gul vest på Og at Dine måtte presse rumpa mellom de to bilsetene i baksetet Men men Var veldig hyggelig å besøke Neytiri da Spiste kjempegod mat!! Nå bader babyen, og jeg skal straks amme og legge han. Jeg er sulten, så mannen kan få lage litt mat mens jeg ammer Må få gjort litt han også, han har jo hatt fri i heeele dag
pusla Skrevet 20. april 2011 #3005 Skrevet 20. april 2011 Ojda, hørtes ut som en litt slitsom handletur og kjøretur hjem Men det høres nå ut som det var koselig også, jeg så jo det flotte bordet Neytiri hadde stelt i stand til dere Det er litt stress når de slår seg vrange sånn ja, det var kanskje ikke rette uka å dra på Harryhandling på heller. Ser for meg at det er skikkelig folksomt, ja. Ha en fin kveld og natt
Neytiri Skrevet 20. april 2011 #3006 Skrevet 20. april 2011 Nå er jeg hjemme igjen Turen ned gikk bra, besøk hos Neytiri gikk bra. Handletur og kjøring hjem gikk ikke bra Han var veldig trøtt, og klarte ikke å finne roen. Det var helt sinnsykt mange folk i butikken og Goffel skreik seg gjennom hele handleturen omtrent... I bilen skrek han, og skremte Lilletassen, endte med at vi måtte stoppe på motorveien og at jeg måtte ut med gul vest på Og at Dine måtte presse rumpa mellom de to bilsetene i baksetet Men men Var veldig hyggelig å besøke Neytiri da Spiste kjempegod mat!! Nå bader babyen, og jeg skal straks amme og legge han. Jeg er sulten, så mannen kan få lage litt mat mens jeg ammer Må få gjort litt han også, han har jo hatt fri i heeele dag Uffameg det var jo ikke koselig å høre......skjønner det kan bli stress ja og spesielt på den dagen i dag da var jo masse folk på senteret! Bra Dine har ikke så stor rumpe da var kjempekos jenter, må gjenstas, kanskje på en dag det er mindre travelt for dere
Tinio Skrevet 20. april 2011 #3007 Skrevet 20. april 2011 Heia! Innom og oppdaterer meg. Gratulerer med 8 måneder i går! Så gøy å lese om alt Goffel gjør for tiden! Ball eller andre leker som ruller er genialt for å få dem til å lære seg å dra seg fremover. Eller du kan gjøre som meg, lokke han med mobilladeren, selv om det ikke akkurat er så veldig pedagogisk. :gjeiper:
Dine Skrevet 21. april 2011 #3008 Skrevet 21. april 2011 Haha, uffameg ja.. Det var veldig koselig, men turen hjem og på selve senteret gikk ikke så veldig bra nei. Men da har vi gjort det og jeg sovnet faktisk før du sendte det bildet igår Jeg var skikkelig sliten! Og jeg har lovt meg selv å ALDRI ta turen til Sverige igjen i påsken.. At vi har ammetåke og ikke tenkte på det, vi som alle er hjemme hver eneste dag ellers, ja det er sikkert og visst!
Pupsilure Skrevet 21. april 2011 Forfatter #3009 Skrevet 21. april 2011 (endret) Nå har vi kommet hjem fra påskemiddag hos svigermormor Det var veldig godt, men den familien der lager alltid for lite mat. I dag var det riktignok nok kjøtt, saus og poteter, men altfor lite grønnsaker. Er vant med at mamma alltid lager for mye mat. Jeg gikk tur med babyen med en gang vi kom frem, for han trengte å sove. Han sov i 45 minutter mens jeg gikk, men våknet da jeg kom tilbake. Prøvde å vugge videre på vognen mens mannen og resten av gutta i familien holdt på i hagen. Så kom svigermor og skulle opp i vogna selv om jeg sa fra at han prøvde å sove. Hun hørte ikke på meg, så jeg sa igjen at det var dumt at hun snakker med han, for da blir han mer våken, og han trenger å sove mer. Hun syntes ikke han så trøtt ut da. Hver gang svigermor tar han opp begynner han å grine. Hun er så voldsom med han, kommer rett bort og skal ta han med en gang, og går lengst mulig unna meg og mannen. Og det liker tydeligvis ikke Goffel. Han pleier ikke å bry seg om slikt, og er ikke mammadalt i det hele tatt. Men akkurat svigermor reagerer han på Det skjedde alle gangene i dag også. Mannen fikk ikke med seg at hun absolutt skulle snakke med han selv om han skulle sove. Men hun har gjort det så mange ganger før, så mannen sa fra til henne. Igjen. Han sa at vi kjenner Goffel best, og vi vet når han skal sove, og når han vil leke. Og hvis han skal sove er det kjempedumt å snakke med han, for da blir han giret opp, og får ikke sove, og blir kjempegrinete. Hun begynte også atter en gang å klage over hvor vi bor. Hun viste meg en avisartikkel hun hadde tatt vare på, uffet seg over hvor fælt det blir for Goffel å vokse opp her. Jeg er ikke interessert i å diskutere dette med henne, og det har mannen sagt tydelig ifra om. For det er sikkert tiende gang nå. Jeg sa til henne at vi ikke har råd til å bo noe annet sted, og at vi ikke bryr oss om at det er masse utlendinger her. Vi er ikke rasister, og gir alle en sjanse. Dersom det viser seg at det ikke fungerer for oss, så flytter vi, men vi lar oss ikke presse av at svigermor mener at det ikke er bra nok. Trenger vel ikke å nevne at de er fra beste vestkant og har et hus til 12 millioner eller noe sånt... Goffel var flink i natt og våknet for mat kl 4, og ville stå opp 6. Mannen tok han fra 6, og jeg sov til ca 9 Da sove Goffel ute, så jeg kunne sovet mer, men jeg har virkelig ikke noe behov for å sove særlig lenger enn 9-10 uansett Har tatt meg en pause nå, for jeg driver å frisker opp fargen på tripp trapp stolen. (og maler over noen grøtflekker ) Huff, nå var jeg negativ til svigermor Hun er jo litt grei også da. Vi fikk hvert vårt påskeegg av henne i dag, og hun lager fantastisk mat Og hun mener vel all innblandingen godt. Endret 21. april 2011 av Pupsilure
Devilina Skrevet 21. april 2011 #3010 Skrevet 21. april 2011 (endret) Du får si til svigermor at hvis hun synes plassen dere bor på er så ille, får de kjøpe noe til dere eller hjelpe dere med penger Siden de har så stor verdi på huset sitt Nei da... fra spøk til hverdag Koselig å hilse på dere igjen og synd turen hjem ble litt stress, men da har dere fått prøvd det og Ble som togturen jeg og Neytiri hadde til og fra Oslo, bortsett fra at barna bytta på å skrike hver sin vei god påske Endret 21. april 2011 av Devilina
Jesse Skrevet 21. april 2011 #3011 Skrevet 21. april 2011 (endret) Kjenner igjen det der med "hun ser ikke trøtt ut!" Blir så irritert, svigermor er også litt sånn.. Vi gikk tur der hvor dere bor her om dagen, og snakket faktisk om at selv om det er mange utlendinger der er det absolutt ikke ille å bo der. Er nok litt forskjellig fra borettslag til borettslag, men det er mange bra steder der altså! Du får foreslå dette for svigermoren din, det hadde kanskje fått henne til å endre mening Endret 21. april 2011 av Jesse
Neytiri Skrevet 21. april 2011 #3012 Skrevet 21. april 2011 Du får si til svigermor at hvis hun synes plassen dere bor på er så ille, får de kjøpe noe til dere eller hjelpe dere med penger Siden de har så stor verdi på huset sitt Nei da... fra spøk til hverdag Koselig å hilse på dere igjen og synd turen hjem ble litt stress, men da har dere fått prøvd det og Ble som togturen jeg og Neytiri hadde til og fra Oslo, bortsett fra at barna bytta på å skrike hver sin vei god påske haha ja den togturen vår begge veier da, hva kan man si, PRICELESS! jentene var bestemte unge damer herrigud Pupsilure, jeg skjønner deg godt med svigermor altså.........trenger ikke repetere hvorfor jeg forstår deg så godt men jeg tenker at hvis hun synes det er så fælt hvor dere bor får hun fylle opp boligsparinga deres så dere kan ha 20% ned på et hus davel og i alle dager, altså folk må jo vise respekt til de små også, gi dem tid å kjenne de litt før hun bare røsker han ut av fanget ditt liksom! Min gjør også det som du vet, og nå har jeg sagt tydelig ifra at vi kommer ikke på besøk før hun respekterer hvordan vi vil ha det.........jeg er mitt barns advokat så lenge hun kan ikke prate for seg selv, og mamma/pappa vet best, så da får hun høre på det!
Becky1 Skrevet 21. april 2011 #3013 Skrevet 21. april 2011 Huff, ble helt tragikomisk deler av den Sverige-turen I sånne situasjoner er det godt å være to. Og dere så at dere fikk det til og kom helskinnet ut av det Har dere prøvd å si at dere ikke har råd til å bo andre steder? Da kan hun sponse dere hvis hun har så mye penger. For øvrig er det mye positivt ved å bo et slikt sted. Har vel kanskje fortalt hvor jeg jobber? Har belegg for å hevde det skjønner du. Hvis ikke kan jeg fortelle mer om det når vi møtes neste gang.
Pupsilure Skrevet 22. april 2011 Forfatter #3014 Skrevet 22. april 2011 Devilina, Jesse, Neytiri, Becky Har sagt mange ganger at vi ikke har råd, og da foreslår hun et eller annet hun har sett, et nybygg tror jeg, til 2,4 i nærheten av henne. Jeg sa i går at det er også for dyrt. For tre år siden kunne vi få 1,7 i lån, og det var førstehjemslån! Vi tok forøvrig kun lån på 1,2, og har en ganske stor leilighet med veranda, utsikt og garasjeplass, et sted der vi trives kjempegodt. Bare ti minutter unna min jobb med bil, og all min familie og venner på riktig side av oslo Jeg sjekket finn i går, og det svigermor snakker om kan umulig stemme!! Da må den i så fall være 50 kvadratmeter og ett soverom Eller masse fellesgjeld. Hun har forresten ikke råd til å hjelpe oss økonomisk heller, for hun har kun det verdifulle huset, ikke noe penger ellers. Men kunne jo spurt om hun ville byttelåne bolig Goffel våknet 4.45 i natt, og ville ikke sove etter det Han sover allerede første lur Flinke gutten har ålet seg fremover for første gang i dag Jeg la telefonen min foran han, og han dro seg fremover med armene, og fikk tak i den Jeg roset han masse, og han fikk gjøre det et par ganger til. Tror ikke det er så innmari lenge til krabbing heller, for han gjør stadig fremskkritt. Han har jo stått i krabbestilling i ca to måneder nå. Og nå har Han begynt å hoppe veldig fremover med rumpa og bena, men armene følger ikke med. Han gjør også rare ting som å strekke ut bena, og balansere på tærne og strake armer Jeg var litt dum i går kveld, for jeg tittet på han da jeg skulle legge meg, og så klarte jeg ikke å la være å kysse han, og da våknet han selvfølgelig http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_sur.gif' alt=':sur:'> Måtte litt pupping, og litt sutring til før han sovnet av seg selv. Syntes det var litt greit å få prøvd på et drømmemåltid igjen, for jeg var så nysgjerrig på når han da ville våkne. Håpet at han skulle sove helt til 6, men det gjorde han altså ikke. Men han sov jo faktisk til han ville stå opp Han sovnet ganske tidlig i går, så han hadde jo fått ca 10 timers søvn, og var helt klar for å starte dagen kl 5. Tok han ikke ut av rommet før 6, og det ble mye sutring og streng mamma...
Gjest Iril Skrevet 22. april 2011 #3015 Skrevet 22. april 2011 Jeg skjønner deg godt ang. svigermoren din altså, har samme problem her også. Hun ble superfornærmet på meg i går fordi hun ville ha ham på fanget og jeg sa han skulle sove. Kom med den der om at han ikke så trøtt ut, men jeg la han i vogna likevel. Hadde ikke fått satt på selene engang før han sovnet.
Pupsilure Skrevet 22. april 2011 Forfatter #3016 Skrevet 22. april 2011 Vi mammaer vet best Min fikk ikke sove noe mer i går, men svigermor fikk se han gni seg i øynene og grine. Håper hun tenkte at jeg hadde rett da. Og så kom mannen inn og sa det samme etterpå.,
Neytiri Skrevet 22. april 2011 #3017 Skrevet 22. april 2011 Har mannen din tatt denne diskusjonen med moren sin utenom akkurat der og da???? jeg fant ut at jeg måtte ringe svigermor etter siste turen vår, ringte "pga noe annet*uviktig*" og sa det litt ala det her "Siden hun er på den alderen her så trenger hun å få tid til å venne seg til andre(har litt seperasjonsangst), vi håper at dere kan kanskje komme til henne der hun føler seg trygg(vårt hus), og gi henne tid å ønske selv å bli holdt av dere.....når hun viser tegn til trøtthet så er det viktig at hun får sove, da vil også besøket deres være hyggeligere for henne da hun er mer opplagt når hun får sove de tidene hun er trøtt!" Jeg trodde aldri i livet jeg skulle tørre være så direkt, og forventet ikke positivt svar.......men hvem er det som skal besøke OSS i påsken når vi vanligvis er hos svigers så tydeligvis jeg har vært god "advokat" for min datter, for jeg har snakket utifra hva HENNES ønske er og ikke direkt mine Håper svigermoren din forstår at dere trives der dere bor, er deres liv og ikke hennes. Jeg selv får stadig høre at vi burde kjøpe oss noe, men vi vil ikke kjøpe for å kjøpe men kjøpe for å bli boendes og da trenger vi litt mer egenkapital før vi kan få lånet vi ønsker oss. Det er lite forstått på den enden fordi hun mener heller man bør kjøpe bare for å kjøpe. Jeg personlig synes det er viktigere nå for Bumba å ha stabilitet rundt henne, og ikke orker jeg å drive flytter rundt flere ganger første årene i hennes liv, punktum! God påske snuppa
Pupsilure Skrevet 22. april 2011 Forfatter #3018 Skrevet 22. april 2011 Mannen har sagt fra flere ganger, men har alltid vært i situasjonen ja. Kunne nok vært en ide å si det en annen gang Så tøff du var som sa fra til svigermoren din ---- Her går det virkelig unna i dag; Goffel krabber Han er ustødig, og det går sakte, men mannen har også sett det nå, og er enig i at det er krabbing Han tar flere tak, og kommer seg bort til leken han vil ha Ellers har jeg og mannen kranglet litt i dag. Gjorde det i går også. Er egentlig bare filleting, men vi er irriterte på hverandre for tiden Er venner igjen nå da. Jeg prøver å gjøre masse ting i huset i dag, men ikke så lett når man har en baby. Får aldri fullført det jeg driver med.
Tinio Skrevet 22. april 2011 #3019 Skrevet 22. april 2011 Jøss! Krabber han allerede? Det gikk fort gitt! I skikkelig krabbestilling og eller? Her krabber de med magen halvveis slepende i gulvet, så det er ikke skikkelig enda, men det går kjempefort. Nå får du mye å passe på Pupsilure, når Goffel blir rask på krabben! Skjønner deg så godt når det gjelder svigermoren din! Jeg har det og sånn, og jeg har på en måte to stykker for faren til mannen er sammen en ny dame. Og hun er faktisk enda verre enn den ekte svigermoren min. Sikkert lurt å sette ned foten ja, selv om det ikke alltid er like lett. God påske!
Pupsilure Skrevet 22. april 2011 Forfatter #3020 Skrevet 22. april 2011 Han kommer seg opp i krabbestilling, og flytter høyre arm og bena, men sliter med å flytte venstre, så han ramler litt ned, men er fort opp igjen Ikke veldig stødig krabbing enda, men tar nok ikke lang tid. Han trenger tydelig mye søvn i dag!! Han sov i over to timer på morgenen, og ca 30 minutter et par timer senere, og han er fortsatt grinete. Lurer på om han er trøtt igjen, men fikk han ikke til å sove mer. Er jo ikke så rart at han trenger mye søvn når han har lært seg å åle fremover + krabbe i dag Ser for meg at det lille hodet har hatt mye å tenke på i det siste Han har allerede krabbet bort til en skuff og åpnet opp og igjen, opp og igjen osv Blir nok ikke like mye sofasitting på meg fremover. Godt det er pappaperm om noen dager
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå