Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, det blir muligens litt søtt, men vet ikke hva annet du skulle ha under :vetikke: Kanskje noe sånn ostekake-krem? Philadelphiaost og melis.

Til smørkrem trenger du melis og smør ja, og til MMF melis, marshmellows og smør :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, vanskelig det der.. Kan evt prøve smørkrem under, med en liten dæsj philadelphiaost.. :sjenert:

Prøver meg frem, og i verste fall har jeg god tid til dåpen, i morgen får være en liten prøvelse ;)

Bør jeg forresten vente med å ta på MMFen og smørkremen til kaken er kald? Tenker å lage selve kaken nå, så kommer mannen og tassen hjem fra butikken med melis etterpå ;) Kan jeg bare ta på smørkrem og MMF rett etter hverandre? Trenger ikke vente til smørkremen er stivnet eller no?

Ble mange spmål her nå altså, men setter veldig stor pris på hjelpen :klem:

Skrevet

Jo, det er nok lurt at den er stivnet :jepp: Sett kaka litt i kjøleskapet mens du kjevler ut MMFen :jepp: Syntes det hørtes veldig godt ut med philadelphiaost når jeg tenker meg om. Litt syrlig :sikle: Men husk at det er lurt med hvit krem, for ellers kan det brune synes gjennom MMF en :opplyser: Og vær nøye med at alt er dekket, for det syns godt. Hender at mitt sukkerbrød syns gjennom marsipan, og sukkerbrød er ikke akkurat mørk farge.

Skrevet

Da skal jeg prøve meg.. Lurte nemlig på om jeg skulle forsøkt med litt kaffe i den smørkremen.. Ingen god idé det kanskje? Siden det kanskje blir litt brunt? :klo:

Skrevet

Går det an å lage sjokoladekaken og smøre den med smørkrem i dag, la stå i kjøleskapet over natten og så lage MMF i morgen? Vet ikke hvor god tid jeg har, for nå skal jeg snart sette kaken i ovnen, så lage smørkrem, så legge lilletassen (hele prosessen der tar en times tid), og så må smørkremen tas på.. Tror nok jeg kommer til å bruke litt tid på MMF, så om jeg har mulighet å lage det i morgen er nok det smartest kanskje.. Om det går da?

Skrevet

Ja, det går fint :jepp:

Kan forresten hende det går bra med litt kaffe i, men det er en mulighet for at det hvite lokket ikke vil se like hvitt ut ;) Men kommer an på tykkelsen på det også. Jeg pleier å ta litt karamellsaus i smørkrem :sikle:

Nå fikk jeg SÅ lyst på kake :daane: Har en pose med sjokolademousse stående (tror jeg :klo: ) Kanskje jeg må lage den :sjenert:

Skrevet

da tror jeg at jeg prøver på det.. skal frem med nattpuppen nå, så får skrive mer senere ;)

tusen takk for hjelpen så lenge pupsilure - hva skulle jeg gjort uten deg :klem:

Skrevet (endret)

Da er smørkremen komemt på kaken og satt i kjøleskapet.. Det blir jo ikke fint og jevnt da, for det vet jeg ikke hvordan jeg skal få til.. Men det jevner seg vel kanskje litt ut når jeg tar på MMFen ordentlig? Gruer meg til å gjøre det i morgen kjenner jeg... Men det skal nok gå bra! :)

I morgen blir planen å lage MMF, ta det på kaken og så lage et par sommerfugler og blomster kanskje.. Pynte litt og stå på ;)

God natt da ;)

edit: Glemte jo helt at jeg skulle bruke philadelphia ost da... herregud, den ammetåka altså.. Så ble smør og melis.. hehe

Endret av Dine
Skrevet

Bare hyggelig, Dine :klem:

-------

Nå sover Goffern. Vi har hatt en ganske fin dag :hjerte: Babysangen var som vanlig kjempegøy :hoppe: Han elsker å titte på de andre barna, og synge sanger og danse. Han var skikkelig flink på tromma i dag. Slo masse med trommestikka. :rodmer: Men han begynner å bli skikkelig tung å holde opp og danse med :daane:

Han sikler så sinnsykt mye nå, og skal bite på alt, tror jeg virkelig det er noe på gang :jepp: (det har jeg sagt i 5 mnd :sjenert: )

Han har også hatt 4 bæsjebleier i dag :overrasket: Og i går var det to.

Det har regnet skikkelig her i dag, og snødd litt. Håper på finere vær igjen i morgen.

Planen for morgendagen er Fame fotografene kl 12. Og jeg må ta rett kopi og ettersende noe dokumentasjon til skolen.

Han sov en time på morgenen, 1,5 time hos tante fra 12.30-14. Og en halvtime i 17.30 tiden. Har vært veldig blid og god ellers :nigo:

Skrevet

Jeg ville nok prøvd å jevne ut kremen mest mulig! Har tenkt som deg, at når lokket kommer på, vil det ikke synes, men det stemmer dessverre ikke. :sjenert: Det er ganske viktig at det er jevnt under. Bruk en lang kniv, eller et annet redskap, og glatte med :jepp:

Skrevet

God morgen :)

Goffel sov til 5.10, uten mat. Men da var det visst morgen :Gjesp: Jaja, skal ikke klage, er godt å slippe å stå opp for amming om natten. Håper det fortsetter slik :jepp:

Nå leker han på gulvet og gulper masse :( Jeg er så svimmel, av uviss årsak, det går helt rundt for meg når jeg går. Så jeg prøver å sitte stille. Men ikke lett når jeg må opp å tørke gulp hele tiden. Han gupet endel i går også, virker nesten som det er morsmelken som gjør det :klo: Hver gang han har gulpet så har han fått morsmelk.

Skrevet

Prøvde å jevne det litt ut i går, men får se i dag, har ikke vært i kjøleskapet enda :sjenert:

Skal prøve meg på denne MMFen da, når tassen her sover etterpå. Kan bli en utfordring bare å få slengt sammen ingrediensene, for i går måtte jeg rugge hvert 10.min omtrent.. Vet ikke hvorfor, var ingenting ute som plaget han heller tror jeg..

Deilig å slippe nattamming da! :) Kan jo være han fortsetter sånn :Nikke:

Lilletassen gulper også masse.. Det begynte han med rundt uke 5 tror jeg.. Men sånn er det har jeg funnet ut. Han får jo bare MM, så går sikkert over etterhvert ;)

Skrevet

I dag er det jeg som må ut hvert 10. minutt. Slitsomt! Det er nok noe som plager dem når det er sånn. Har tatt han opp for å se om han måtte rape. Men kan også være at han må bæsje igjen, eller den gulpingen :vetikke:

Jeg som hadde håpet han kunne sove fra 8.30-10.30, og så hadde vi 45 minutter hjemme til bleieskift og mat før vi drar til fotografen :sur:

Skrevet

Du, nå holder jeg på her.. ;)

Hva kan jeg feste pynten med på selve lokket? De sklir vel bare av dersom jeg ikke bruker noe.. :klo:

Skrevet

Vann :jepp: Eventuelt spiselig lim, men regner med at du ikke har det i hus :lol: (Det har forøvrig jeg :ler: )

Skrevet

Da kjører vi på med vann ;)

Hvordan oppbevarer jeg den resten av dagen, til servering?

Dette blir forøvrig en av de styggeste kakene jeg har sett :frown:

Skrevet

Kanskje årsaken til svimmelheten er en ny mini på vei? :lur:

Skrevet

Jeg kommer også med kakeprat :fnise: Jeg kjøpte bokstavutstikkere i går, og de kosta søren meg 269 kroner!!!!! :hakeslepp: Men jeg måtte jo ha de, så jeg tenker heller at jeg har jo spart mye på å kjøpe alt annet på ebay. Fytti grisen for noen priser :fnise:

Jeg satte kaken min i kjøleskap, i og med at det var både krem og smeltet sjokolade i/på den, og det gikk kjempefint :Nikke:

Skrevet

Sett den i kjøleskapet, Dine :jepp:

Det er sinnsykt dyrt å kjøpe utstyr i butikk ja :daane: Kjøpte noen kakelys på tilbud på jernia en dag, og de var dritdyre selv om det var tilbud.

Spatula: Tenkte tanken i stad, men det er fysisk umulig ;) Svimmelheten har gitt seg. Varte i ca 3 timer.

Goffern er vanskelig i dag, selvfølgelig :rolleyes: Det er SÅ viktig at han sover godt før vi skal til fotografen. Tok han eterhvert opp, og renset nesa, tok på dentinox, byttet bleie, koset, lekte litt og gav pupp. Og så bæsjet han :nigo: Og etter at vi hadde byttet bleie gikk det greit å få han til å sove. Men klokka tikker, og han må snart tas opp :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...