Pupsilure Skrevet 11. april 2011 Forfatter #2881 Skrevet 11. april 2011 Hehe, ja blir litt shopping Men kjøper sjeldent noe dyrt da. Passer på økonomien. Og det gjør mannen også! Hmmm, for søt...? Hva hadde du for fyll da?
Neala Skrevet 11. april 2011 #2882 Skrevet 11. april 2011 Jeg hadde vaniljekrem og syltetøy mellom lagene, og smørkrem under MMFen.
Jesse Skrevet 11. april 2011 #2883 Skrevet 11. april 2011 Innom og oppdaterer meg litt Håper du har en fin kveld
Pupsilure Skrevet 11. april 2011 Forfatter #2884 Skrevet 11. april 2011 Ville nok byttet ut smørkremen med vanlig krem både smørkrem og mmf er jo veldig søtt da. Babyen bæsjet i badevannet igjen i dag Vi skal sove nå, ligger i sengen å leker med hver vår telefon.
siebaeo Skrevet 11. april 2011 #2885 Skrevet 11. april 2011 Badebæsj. Så deilig! Jeg tror jeg må ta en prat med deg når jeg skal lage kake til navnefest her i gården! Jeg tror ikke det blir før i sommer da. Men har lyst til å få til en fin kake. Og da trenger jeg nok litt hjelp.. Wow så tidlig dere er i seng! Så tidlig har ikke jeg vært i seng siden jeg var hm... 10 tror jeg
Neala Skrevet 11. april 2011 #2886 Skrevet 11. april 2011 Men vil ikke MMFen "svette" da? Deilig med tidlig natt NH styrte på til nå i dag, men det kan jeg takle etter to dager med natt kl 8
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2887 Skrevet 12. april 2011 (endret) Neida, den vil ikke svette Har gjort det flere ganger. Men ikke bruk sukker i kremen! Tidlig kveld? For oss var det faktisk litt sent. Vi legger oss 21. Noen ganger litt før. Og hvis vi skravler til 22 syns vi begge at det er blitt altfor sent Høres skikkelig teit ut ja... Var ikke slik før vi fikk barn altså. Da la vi oss 22.30-23.00. Vi står opp 6 hver morgen, noen ganger styrer Goffern fra 5 Så trenger den søvnen vi kan få. I natt var han flink. Han spiste bare en gang, og det kl 1.30. Sov til 6.15 Mannen stod opp med han, men jeg fikk han fort, for mannen er syk blitt Han har hjemmekontor da. Fra sengen. Kan jo ikke melde seg syk på jobben. I dag er det babysang kl 11, og jeg skal til fysio 12.30. Tante skal passe Goffel Endret 12. april 2011 av Pupsilure
Dine Skrevet 12. april 2011 #2888 Skrevet 12. april 2011 Badebæsj igjen, hehe. Deilig for han å få det ut da :gjeiper: Men kan kanskje time det bedre..? hehe I morgen skal vi feire bursdagen til mannen og jeg skal lage kake. Lurer på om jeg kan lage noe i dag og noe i morgen? Har lyst å prøve meg litt frem med MMF evt og lage litt pynt.. Men jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal starte!! Har du lyst å igangsette meg? Har kjøpt marshmellows, men vet ikke hvordan jeg skal lage MMF, pynten, hva jeg skal lage pynten av etc.. Mannen er ikke glad i marsipan, men kan jo evt lage pynten av det så det ser flott ut, så kan han ta det av Help!
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2889 Skrevet 12. april 2011 Du kan helt klart lage noe i dag Rekker ikke å skrive så mye nå. Skal bort til kirken på babysang + fysio. Men svarer deg mer etterpå Er vel hjemme ca 14.
Dine Skrevet 12. april 2011 #2890 Skrevet 12. april 2011 Tusen takk Pupsilure! Kos deg på babysang og fysio! Gleder meg til å lære av deg etterpå
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2892 Skrevet 12. april 2011 Ja, det er en fin oppskrift Men bare bland inn den mengden melis deigen vil ha, uansett om det blir litt mer eller mindre enn det står i oppskriften Husk å sile melisen!! Og ikke skrap med for mye fra kantene av bollen. Har opplevd å få små klumper et par ganger, og det er skikkelig kjedelig og umulig å gjøre noe med! Deigen blir ofte klissete når du kjevler, men da pøser du bare på med mer melis. Det er tungt og kjedelig å lage det, men den er veldig god å jobbe med etterpå, og den ser veldig fin ut Lurer du på noe mer?
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2893 Skrevet 12. april 2011 (endret) Jeg vil anbefale at du kjevler hele lokket med mønsterkjevlen før du legger det på kaka. Se gjerne film på youtube om hvordan kle en kake. http://www.youtube.com/watch?v=vecmy4nKT-AHa lokket gjerne helt hvitt og ufarget, det er det som er så fint med MMF. Og så kan du lage noe pynt Husker ikke hva du har av utstyr jeg Selv om mesteparten sikkert er mitt Endret 12. april 2011 av Pupsilure
Dine Skrevet 12. april 2011 #2894 Skrevet 12. april 2011 Har ikke sånn jeg kan sile melisen med.. Noe annet jeg kan bruke? Får prøve meg på det etterpå, skal bli spennende å se.. Så jeg kan lage lokket (MMF) i dag og bruke det i morgen? Kanskje jeg burde lage kaken i dag også, og la den stå i kjøleskapet? Wæææ, vanskelig det her! Jeg har jo ingen farger eller no heller, har du tips til kjappe løsninger?
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2895 Skrevet 12. april 2011 Send mannen opp hit for og hent fargene mine Eventuelt kan du jo kjøpe farger på matbutikken? Ikke de fineste fargene akkurat, men til nød går det Skal du lage kake med sukkerbrød? Jada, du kan fint lage det i dag! Det holder seg lenge, og kan også fryses. Men pakk det inn i plastfolie og putt det i kjøleskapet til i morgen du Kanskje du har en te-sil? Kanskje du kan kjevle lokket med mønsterkjevlen. Lage små blomster med den lille utstikkeren du lånte, f.eks lysblå blomster med en liten sukkerperle i midten på hver. Skriv navnet hans i midten av kaka med geletuber eller smeltet sjokolade. Og pynt med blomstene rundt
Dine Skrevet 12. april 2011 #2896 Skrevet 12. april 2011 Ja, har tesil Godt forslag! Mannen skal ut og handle uansett etterpå, så da kan han ta med en farge eller to.. Har rød farge her hjemme tror jeg, flytende som man får kjøpt på Rema, Rimi etc. Funker det sikkert? Ja, skal lage med sukkerbrød tenker jeg. Er det jeg har gjort en gang tidligere, så da prøver vi det.. Husker ikke helt hvor mye jeg skal ha av alt da.. Får google det, for det blir en typisk bløtekake med MMF tenker jeg Pyntingen høres veldig smart ut, så det skal jeg prøve å få til. Synes du jeg bør lage blomstene med marsipan eller MMFen? Vet ikke om det er nok til å lage lokk til kaken og blomster.. Kan jo alltids lage litt for mye kanskje.. Kan MMF fryses?
Dine Skrevet 12. april 2011 #2897 Skrevet 12. april 2011 Du, jeg tok en titt i skapet og så jeg hadde en pose sjokoladekake jeg kan lage.. Mulig dette er et dumt spørsmål, men kan jeg legge MMF lokk på sjokoladekake? Kjenner at jeg er så trøtt og at det er så mye annet å gjøre, at jeg prøver meg heller på pyntingen og så får jeg lage kake fra bunn av en annen gang.. Hvis det går da, for mannen vil gjerne ha sjokoladekake han.. Men har lyst å prøve å pynte!
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2898 Skrevet 12. april 2011 Det funker nok greit nok med farger fra matbutikken De har vel blå, grønn og gul, tror jeg MMF kan fryses ja Tja, når du uansett har MMF tror jeg at jeg ville laget blomstene av det. Ellers må du åpne en pølse med marsipan, og den blir fort tørr. Etter 2-3 år med kakedekorering har jeg endelig funnet ut hvordan opbevare åpnet marsipan, har prøvd både plaspose, boks, kjøleskap, romtemperatur etc... Men forrige gang pakket jeg den inn i aluminiumsfolie og la den i skapet, og den var myk et par uker senere Skal du bruke ferdigbunn eller?
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2899 Skrevet 12. april 2011 Det går helt fint Men du bør nok ha smørkrem/glasur under MMFen ellers vil den nok ikke feste seg til kaka
Dine Skrevet 12. april 2011 #2900 Skrevet 12. april 2011 Så bra! Da lager jeg smørkrem til å ha under kanskje.. Eller blir det for søtt? Smørkrem er melis og smør sant? Herlighet, merker det er lenge siden jeg har bakt.. haha Da lager jeg sjokoladekake med MMF Husker jeg rett om jeg trenger melis, marshmellows og smør for å lage MMF og smørkrem?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå