Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Vi søkte barnehageplass med en gang barna fikk personnr, har hørt at man ikke bør vente. Her i kommunen så sender man hvertfall inn søknad på kommunens nettside. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk med en gang dere får personnummer. Prinsen min ble født i mars 08 og fikk barnehageplass august 09. Da fikk vi vårt andrevalg siden vi hadde søkt tidligere. Mens venninner av meg fikk barnehageplass utenfor sin bydel som ikke var noen av valgene demes siden de var sene søkere. Så man blir prioritert etter køsystem. Dagens gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere!! Nå angrer jeg på at jeg ikke har vært raskere... Fikk personnr for 2 uker siden. Eller var det 1 uke. (ammetåke ;) ) Jeg visste egentlig dette her selv, men har liksom ikke orket å finne ut av det. Men da skal jeg gjøre det nå. Må prøve å finne ut hvilke barnehager jeg skal velge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hele 5 barnehager på det stedet jeg bor, og alle barnehagene er max 1 km å gå :nigo: Men hvordan skal jeg kunne velge :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi har ikke tenkt tanke på barnehage en gang!

men her har jo mødrene over et år permisjon....så ingen barn får in i barnehage før først 1 års alderen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har du permisjon, Neytiri? Følger du svenske regler? :)

naaa jeg får jo foreldrepenger fra nav så sånn sett følger jeg norske....MEN nå tjener manne veldig bra, og OM jeg bestemmer meg å ikke jobbe en liten stund går det helt fint.......er usikker om jeg skal utdanne meg videre eller ikke.....så har ikke bestemt meg enda!

blir ikke jobb før ihvertfall August tror jeg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått lagt han litt fra meg :) Det er ganske mye bråk her i dag, og han reagerer litt på det :sjenert: Men orker ikke å gå ut i regneværet.

Natten var sånn halvveis grei. Tok en time å få han til å sove for kvelden. Og han skreik masse etter nattmåltidet i 3-4 tiden. Holdt vel på 1-1,5 time da også. Endte med at jeg lot han sove oppå meg mens jeg satt. etter at mannen dro på jobb sov vi i et par timer til.

Har dusjet sammen i dag også ;)

oj, nå skriker han igjen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også lurt på, hvordan bestemmer man seg for barnehageplass... kjenner få som har barn i barnehage, og ikke noen i nærheten av her vi bor, så det må man evt ta på følelsen... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke så lett. Vi har en barnehage rett utenfor blokka vår, men de har ikke fulltidsplasser. Ellers har jeg lest positivt om to av barnehagene, som også er de to nærmeste :) Så blir nok de to på 1. og 2. plass. Og så skriver jeg vel opp resten også. Skjønte det sånn at man søker på inntil 7 barnehager. Må ta to stk som ikke ligger her opp i åsen også da.

Bare en ukes tid til 6-ukers kontrollen da :jepp: Det blir spennende å høre hva han veier, og hvor lang han er, og hvor stort hode han har. Jeg syns hodet hans ser veldig stort ut, og han har vokst fra flere luer :ler:

Jeg må bestille 6-ukers kontroll til meg selv også. Bør ta celleprøve samtidig, for det ville de ikke gjøre i svangerskapet. Men jeg gruer meg :sjenert: Sikkert vondt.

Uff, svigermor ringte i går og sa at nå har stefaren til mannen fått hjernesvulst i tillegg til all kreften. :tristbla: Syns så forferdelig synd på dem nå, det må være innmari tøft. Han ligger på sykehuset nå. Er glad for at ikke rehabiliteringen er så ille at vi må bo hos dem, tror jeg ville følt at jeg var veldig i veien da.

På lørdag skal jeg til frisøren :hoppe: Har en bob som har blitt altfor lang, og nå vil jeg klippe alt i samme lengde, tror jeg. Fetteren til mannen er frisør, og superflink! Er alltid misfornøyd hos frisøren, men ikke hos han!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha en frisør i omgangskretsen ;)

Leit å lese om stefaren til mannen. Kreft er grusomt! Har jobbet en god del med hardt rammede kreftpasienter, finnes ikke noe tristere.. nei godt jeg ikke er i en slik jobb nå, tror ikke jeg hadde vært noe særlig tess, er blitt så veldig følsom :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mange si de syns celleprøve er så vondt, men det er jeg ikke enig i! Jeg har hatt leger som har gjort det, så det bare har kjentes litt ubehagelig ut der og da, og ingenting etterpå. Kun én gang var jeg ute for en som var litt mer hardhendt, da kjentes det ut som jeg hadde lette menssmerter (murring på en måte) resten av dagen. Men det var absolutt til å leve med altså!!! Ikke noe å grue seg for!!

Synd å høre om stefaren til mannen. Er det så ille med han at de ikke tror han blir bra igjen? Alltid trist sånt det... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legene sier at de ikke kan si noe om hvor lenge han vil leve, men jeg tror ikke han har lenge igjen :(

Jeg har faktisk aldri tatt celleprøve før jeg :sjenert: Skal vel tåle det, men gruer meg litt...

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

awww så fint navn Goffel har fått!!! :rødme:

Jeg fikk tatt cellprøve når jeg ble gravid, hadde heller aldri tatt før :sjenert: og da jeg var på tidlig UL på ahus spurte legen om jeg hadde før.....sa nei og da sa han at han kunne likevel bare ta det....spurte om det var noe gærnt å ta siden jeg var gravid og han sa at nei de gjorde det med alle gravide som ikke hadde fått de siste 5 årene....

rart du ikke fikk tatt det da :klø:

synes det var utrolig ubehagelig, men ikke direkte vondt......kjenner jeg gruer meg mer til å få hormonspiralen in :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En myk gummiring som man putter opp i skjeden. Ikke så farlig akkurat hvor den ligger, bare den er oppi der et sted og slipper ut hormoner. Skal være inne i 3 uker og så tar man den ut, og setter inn ny etter 1 uke. :) Syns det funker kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...