Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres bra ut synes jeg :Nikke: Deilig å ha litt mer frihet ift levering og sånn, for jeg kan tenke meg det er mange som stresser med levering/henting i barnehage.

Selv har jeg lyst på en jobb hvor jeg bare jobbe r8-16, 9-17 typiske tider, for jeg har jobbet nok av skiftarbeid og ønsker nå kvelder og helger hjemme. Men må man så må man jo ;)

Spennende med skolen - sett deg ned og gjør ferdig papirene, så dobbeltsjekker du, så har du nok alt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smart du, Linelia :jepp: Var nok kanin ja :Nikke: Teit ja :fnise:

Det har sine ulemper å jobbe kveld og helger også ja, Dine :Nikke: Man kan bli skikkelig lei når man må jobbe de dagene andre har fri, og går glipp av familieselskaper, og 17. mai feiringer.

Skrevet

Ja, det er det jeg er også - så nå skal det bli jobb uten helg - og kveldsjobb forhåpentligvis :) Skal begynne å titte litt rundt snart, men permisjonen er jo ikke ferdig før i starten av desember, så har jo ikke lyst å begynne på jobb mye før det ..

Skrevet

Da har vi vært på babysang og gått lang tur etterpå :nigo: Ei hadde med kake, og jeg spiste to kakestykker :sjenert: Trist å tenke på at permisjonen nærmer seg slutten, og at jeg ikke kommer til å få vært med på så mange flere babysang etterhvert. Blir sikkert ikke så lett å få møtt barselgruppa heller, når alle begynner å jobbe.

Jeg har handlet, og skal lage mange porsjoner med babymat etterpå :nigo: Blitt mye ferdigglass i det siste.

Skrevet

Hvor lenge tror du fruktmos man lager selv holder seg i fryseren? :klo:

Kan jeg begynne med det ved 4 måneders alder eller er det kun grøt det kanskje..? :sjenert:

Skrevet (endret)

Hvor lenge tror du fruktmos man lager selv holder seg i fryseren? :klo:

Kan jeg begynne med det ved 4 måneders alder eller er det kun grøt det kanskje..? :sjenert:

Kan jeg bare lure hvorfor du skal begynne med mat ved 4 mnd, da tenker jeg så lenge tassen legger på seg bra?? Og ja du kan gi annet en grøt, vi begynnte ikke med grøt og min har ikke lagt på seg mindre eller manglet noe jern, men vi begynnte ikke før etter 6 mnd

Ellers lager vi Nok i fryseren for en ukes bruk cirka. Anbefales å prøve bruke det innen en måned men opp til 3 mnd er ok.

Sorry litt killing pupsilure :)

Edit: haha mente kupping ikke killing som iPhone korrigerer til :lol:

Endret av Neytiri
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor lenge det holder seg, men vi pleier å få brukt det opp innen en måned hvertfall :) tror det er greit å begynne med alt ved 4 mnd alder, men selvfølgelig veldig forsiktig :jepp: Mener vi begynte med frukt omtrent da.

Skrevet

Har lyst å begynne tidlig med å introdusere diverse mat for å få han til å bli vant til ulike smaker tidlig. Dette er med på å skape et forhold til mat og best mulig unngå at han blir kresen senere. Dette gjorde flere venninner av meg og de har absolutt ingen problemer med ulike matretter til sine barn.

Det er ikke et must at han spiser annet enn MM når han er 4 måneder, men det er rett og slett grunnen :)

Skrevet

Var det jeg tenkte også, å venne han til mest mulig, og gi han masse smaksprøver. De har visst et vindu fra 4-7 mnd. Eller var det til 9? :klo:

Skrevet

Du kan like godt starte med litt frukt hvis du vil begynne så smått ved 4 mnd alder ja, Dine :jepp: Grøt var ingen høydare her før nå egentlig.

Men jeg er jo boka til pupsilure nå, ikke Dine :sjenert::fnise: Skal vi prøve å finne på noe til uka? Vi har vært mye hjemme eller hos foreldre i det siste, vært så mye fokus på dåp, kjøkken og sykdom. Så skal bli godt å finne på litt permisjonsting igjen! Går det noe interessant på babykino? Er litt nysgjerring på hvilket senter du mente, begynner det på M? ;)

Skrevet

Har lyst å begynne tidlig med å introdusere diverse mat for å få han til å bli vant til ulike smaker tidlig. Dette er med på å skape et forhold til mat og best mulig unngå at han blir kresen senere. Dette gjorde flere venninner av meg og de har absolutt ingen problemer med ulike matretter til sine barn.

Det er ikke et must at han spiser annet enn MM når han er 4 måneder, men det er rett og slett grunnen :)

ahh skjønner, neida jeg bare var nysgjerrig, er forskjellige grunner folk velger å begynne tidlig eller ikke........synes det er flott vi alle er forskjellig, hadde bare vært kjedelig ellers...

men ja jeg tror frukt er bare bra å begynne med altså, får smakt på litt forskjellig, tror grøt i forhold smaker litt kjedelig men det er nå bare meg :fnise:

MEN jeg kan si at min har sålangt ikke vært noe særlig kresen, eneste jeg merket var at jeg lagde grøten for tykk og da ville hun ikke ha.....så man må bare prøve seg frem når man føler barnet er klart...........biologisk var jo Bumba 5mnd når hun startet med fast føde :)

Pupsilure, har dere prøvd baby safe feeder forresten?? her kjøpte jeg en sånn men i silikon, den er sååå popp for hun får matet seg selv og smakt på litt av hvert, får en isbit hvis hun klør også! :)

Skrevet

Pusla: mente senter S ;) Det er vel nærmere deg enn M? :klo: Kjedelig for deg å måtte dra helt inn til byen, så jeg kan godt komme en tur til din kant en dag :)

Neytiri: ja, vi har et sånt nett, men han er ikke spesielt interessert i det.

I natt våknet han 23 og 4 for mat. Ville stå opp 5.30, men fikk ikke lov før 6.

Jeg har handlet på tvshop :overrasket: :overrasket:

Skrevet

Disse sentrene er jo i nærheten av mine foreldre,kanskje jeg kunne møtt dere en gang og?

Skrevet

Jupp, senter S er nærmere og jeg tror det er greiere for meg å komme meg dit og :jepp:

Klart det er lov for alle som vil å være med, det gjelder deg og, HopsiDeisi!

Handla på TVShop, faktisk, det har jeg liksom litt terskel på :fnise: Hva kjøpte du da?

Skrevet

Hehe, morsomt med alle disse forkortelsene på sentrene :fnise:

Cypress ferska oss jo en gang, hun skjønte det med en gang hun :gjeiper:

Skrevet

Skal vi prøve å møtes på S i neste uke? :)

Jeg kjøpte den rengjøringsmaskinen, h2o mop ultra :nigo: Og rett etter at jeg hadde kjøpt den tok jeg opp Goffel fra gulvet og han var kjempemøkkete på klærne, for han hadde ligget der vogna pleier å kjøre. Så da ble jeg ganske fornøyd og tenkte at det er møkkete her :fnise: Og at maskinen var et meget godt kjøp ;)

Stakkars liten, nå er han overtrøtt. Fikk han greit til å sove 9.15, men så gikk jeg i dusjen og han skreik da jeg kom ut :tristbla: Var skikkelig vanskelig å roe han og få han til å sove igjen. Så han hadde nok skreket en stund... Tror ikke jeg tør å dusje igjen når han sover.

Skrevet

Du den rengjøringsmaskinen har vi!! Det var ikke jeg bestilte den, men mannen! Fikk sjokk jeg! :skratte: Men det er ikke mye den er blitt brukt, jeg har ikke peiling på hvordan den funker, og mannen gjør jo aldri husarbeid så.. :gjeiper:

Men har dere ikke babycall da? Jeg pleier å ta med den inn på badet når jeg dusjer. :Nikke:

Skrevet

Skal vi prøve å møtes på S i neste uke? :)

Gjerne det :jepp: Kanskje noen flere vil være med og? Selvom det er litt mer på landet enn Oslo sentrum ;) For meg passer onsdag eller torsdag best.

Rengjøringsmaskin? Tror ikke det kommer noe sånt inn her, men det blir hyppig vasking av gulv framover ja, med tulla som kryper rundt. Sambo foreslo å feste en mopp på magen hennes, så får hun gjort nytte for seg samtidig :fnise:

Skrevet

Vi har ikke babycall nei. Så morsomt at dere har den maskinen! Kan du ikke prøve den litt da :jepp: Se på tv3 om morgenen, den er super ;) Har ikke sagt det til mannen enda :sjenert:

I dag har jeg vært på senter med ei venninne, og møtt svigerinnen hennes med 4 dager gammel baby etterpå :hjerte: Jeg holdt den lille i sikkert en halvtime :rodmer: Han bare lå på brystet mitt og sov. Bitteliten og helt perfekt. Goffel var jo diger i forhold :ler: Utrolig hvor mye som kan skje på 7 måneder :daane:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...