Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har både dusjet og badet med mine foreldre. Har ikke tenkt på dusjing med babyer, men sikkert veldig koselig :jepp:

Tenkte jeg skulle begynne å hamstre litt bleier, nå som det er så billig. Hvilke bleier liker du best? Og hvor mange pakker bruker dere i uka? (ca). Tok det lang tid før du måtte bytte størrelse? Er dumt å kjøpe for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også at det ville bli kjempeglatt, og vanskelig å holde en baby i dusjen, og at han ville få masse vann i ansiktet, og at jeg ikke fikk vasket hverken han eller meg :fnise: Men med litt tilrettelegging gikk det overraskende bra! :jepp: Og absolutt å anbefale!

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg liker libero eller Pampers best. Pampers er tynnere og mykere, tenker at de er mest behagelige for han. Men vi har hatt endel lekkasjer, så vi bruker Libero. Det er nok også fordi vi handler på kiwi. Vi har brukt sånn ca en pakke i uka kanskje? Vi startet med str 1, og nå nettopp gikk vi over til str 2. Han er snart 5 uker gammel.

Mannen kom akkurat hjem, og jeg fortalt han om dusjingen, og han syntes ikke det var noe rart i det hele tatt :rolleyes: Mens venninne P hadde aldri hørt om å dusje med små babyer, og syns det hørtes vanskelig og rart ut :fnise:

Jeg skulle aldri sagt at han var blitt så snill og fornøyd :sur: Vi har hatt en forferdelig dag egentlig. Masse masse utrøstelig skriking. Til slutt måtte vi bare rømme ut, og gå tur, og det hjalp :) Var på besøk hos tante også, og da var han rolig. Men så fort vi kom hjem begynte han igjen, stakkars :kose: Tror han har vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huska du å si "bank i bordet" etter at du sa han var blitt så snill og føynøyd? Hvis ikke er det ikke så rart i at han var utrøstelig i dag :fnise:

Takk for info om bleier. Libero er uansett billigst så jeg i avisa. Vi har både Rema 1000 og Kiwi i nærheten, men liker meg best på Kiwi, så da blir det nok Libero her i gården. Kanskje jeg skal kjøpe 4 stk av hver da? Ikke noe vits i å kjøpe for mye. Da går vinninga opp i spinninga.

Var venninna di den første du sa at du hadde dusja med ham til? Når du fikk den reaksjonen er det ikke rart at du begynte å tvile. Du skulle ha hørt på alle oss andre først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod faktisk i dusjen her om dagen og lurte på akkurat det samme! Nå var jo min lille gutt med da men jeg tenkte på når han kom ut altså.. :fnise: Så også for meg at det ble litt skummelt! Hvor mange armer har du forresten..? Jeg har bare to.. :sjenert::fnise:

Håper du har det bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si bank i bordet ja :jepp: Må ha vært derfor :opplyser: 4 pakker av hver høres jo fornuftig ut :)

Ja, venninna mi var faktisk den første jeg sa det til :ler: Men skjønner nå at det er jeg og hun som er rare ;)

85 kr :dåne: Jeg gav jo nesten 300. Det blir definitivt tur til sverige innen et par uker! Skal prøve å få med meg mamma :) Mannen orker jo ikke å være med i butikker :fnise:

Det hadde vært praktisk med et par ekstra armer ja! Men klarte det på et vis allikevel :jepp: Men man kan ikke ha som mål å få gjort stort annet enn å stå under strålen. Å vaske seg selv må man gjøre før eller etterpå :)

Vi har sovet veldig bra i natt :) Stod opp kl 9. Var våken fra 3-4 og 5.30-6.30.

Nå skal vi dra til venninnene våre :fnise: Goffel har jo også en bitteliten venninne :hjerte: Gleder meg til å se henne igjen, og se dem sammen. Hun var ikke sikker på om hun kom seg ut av døra kl 11, så kanskje vi dropper kinoen og bare er hos henne, eller drar på senter.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er koselig å lese om dagene med Goffel.. gleder meg til vår lille kommer til verden, med trilleturer og det som hører med ;)

Skal du ha permisjon i 1år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusje med baby er jo bare så kos, nå som vi har flyttet er det badekar her i leiligheten og tok et bad med ho for to dager siden. Skal si det var ei som koste seg!! :) Anbefaler det like mye! Hun likte faktisk det bedre enn balja si, rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en dag :dåne:

Klarte å gå fra bilen med lysene på i tre timer, og da var batteriet flatt :( Måtte få hjelp av Falck, men måtte vente to timer på dem. Og etter det måtte jeg kjøre 45 minutter før jeg kunne skru av motoren. Det kostet ikke mer enn 500 kr da. Han som kom jobbet i ganske nøyaktig to minutter :fnise:

Goffel har vært litt grei, og litt rampete. Vi droppet kino, og shoppet istedenfor. Kjøpte meg ny vinterjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla: jeg skal ha permisjon til slutten av april. Og så skal mannen ha sine 10 uker, og så har vi jo 5 uker ferie hver også, frem til barnehagen starter i august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer? :hakeslepp: Håper ikke dere frøs :kose:

Snakket ikke du engang om at du håpet Goffel ble født innen viss dato, siden det skulle bli forandring i barnehagereglene? Hva var det?

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vi frøs ikke. Var på et kjøpesenter, så gikk bare inn igjen ;)

Barn som er født innen 31. august er sikret barnehageplass fra august året etter. Så august 2011 får Goffel, som er født 19. august helt sikkert plass, mens babyen til bestevenninnen min som er født 2. september risikerer å ikke få plass, og må kanskje vente helt til august 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg faktisk ikke. Burde absolutt finne det ut :sjenert: Lurer på om jeg har hørt at man bør søke så fort man har fått personnr til babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...