Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men du lager kaker på bestilling til folk du kjenner altså?? :) typ til dåp og sånt?!!? :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk, icing :klemmer:

Ja, jeg lager en og annen bestillingskake :jepp:;)

Skrevet

Flinke Goffel!!!! :) Ble nok helt utslitt etter en helt annerledes dag i går han ;)

Skrevet

Så deilig at Goffel sov 8 timer sammenhengende :) Får satse på at det er noe han har tenkt å begynne med da!

Ha en fin søndag!

Skrevet

Ahh heldige der, Goffel sover mer enn mitt nurk. Nurket tror jeg aldri har sovet mer enn fire timer :kjefte: Men det skal ikke mer til enn å plukke de nydelige små deilige og godluktende kroppene opp fra sengen så er alt glemt :rodmer:

Skrevet

Ja, han var flink i natt :hjerte: Hender han glimter til med 8 timer, men som regel er det 5. ;) Det meste var 10, men det var dagen før han fikk feber, så mulig han hadde litt feber på natten også...

Nå har vi gått tur. Så utrolig deilig vær ute :sol: Og masse menesker! Goffel ville ikke sove her hjemme. Det var for varmt til at han kunne ha på seg dressen i vogna, og da fektet han sånn at han ikke sovnet. Kanskje han ikke skjønte at han skulle sove heller? Han sovnet på tur, med teppe foran åpningen og lufteventilen åpen. Satt han ut da vi kom hjem, men han våknet fort :rolleyes:

Jeg blir så sliten av søvnproblemene hans jeg. Jeg vet at han klarer å sovne på egenhånd, de siste kveldene har han gjort det, og han har gjort det mange ganger før også. Men på dagtid nekter han :sukk: Han pleier å sove i vogna ute, og da ligger han først litt og titter, så skriker han i ca to minutter før jeg bysser på vogna, og da sovner han. Hvis jeg vugger vogna før han skriker blir han bare liggende å titte. Han trenger liksom å skrike litt først.

Det kan virke som at søvnassosiasjoner og rutiner er veldig viktig for han. På kvelden er det fast program med bading, mørk leilighet og flaske. Ting som han ellers aldri/sjeldent opplever. Og han har nok lært seg at det da nærmer seg den lange soveperioden. Lurer på om utedressen er en del av søvnassosiasjonen hans på dagtid :klo: Men jeg skulle ønske at han tenkte trøtt=søvn :sjenert: Hvordan kan jeg lære han det??

Skrevet

Ja enig med de andre, du er flink, jeg VET hvor flink du er ;)

uff det med søvnasosiasjoner.....altså her har vi lite problem på kvelden, men nå sovner hun ved å puppes, er ikke å ungå for da ville hun ikke fått den melka hun skal på kvelden, har prøvd å vekke til og med men hun er helt i koma :fnise:

men på dagen synes jeg vi har et "problem".....hun MÅ sove i vogna ute, og vi MÅ gå tur. Er jo bare godt for meg å gå tur, men innimellom er det mye her hjemme som må gjøres og da hadde det vært veldig deilig hvis hun hadde bare sovnet av seg selv så jeg kunne gjort mye her hjemme mens.

finner du svar så si ifra hehe for er ikke lett med dagsoving synes jeg.

Skrevet

Takk, Neytiri ;)

Jeg håper bare vi har funnet en løsning til vi drar til Hellas jeg :sjenert: Og så lurer jeg litt på hvordan det blir når han ikke kan bruke den dressen mer, for det blir for varmt ute :vetikke: Vurderer å swaddle han igjen :sukk:

Er kjempefornøyd med kveldene/nettene nå da :nigo: Han sovner av seg selv. En sjelden gang klarer han det ikke, og da pupper jeg i søvn. Det funker bare sent på kvelden. Han sovner ikke til puppen på dagtid...

Skrevet

Takk, Neytiri ;)

Jeg håper bare vi har funnet en løsning til vi drar til Hellas jeg :sjenert: Og så lurer jeg litt på hvordan det blir når han ikke kan bruke den dressen mer, for det blir for varmt ute :vetikke: Vurderer å swaddle han igjen :sukk:

Er kjempefornøyd med kveldene/nettene nå da :nigo: Han sovner av seg selv. En sjelden gang klarer han det ikke, og da pupper jeg i søvn. Det funker bare sent på kvelden. Han sovner ikke til puppen på dagtid...

Ja skjønner, men kan du ikke prøve å inføre noe sånn som en koseklut?? evt teppet du brukte å swaddle han med??

nei her går heller ikke å soven ved pupping på dagtid, savner det i grunn, var så lett :fnise:

Skrevet

Jo, kan prøve koseklut :jepp: Mannen er helt imot swaddling, siden vi da tar et steg tilbake. Syns swaddling-teppet er for stort liksom, redd han skal få det over seg. Og tror ikke har er så knyttet til selve teppet, for vi har byttet på litt :jepp: Men får legge en klut oppi til han hver gang han skal sove, så kanskje han skjønner tegninga etterhvert :ler:

Skrevet

Ja jeg tror swaddlinga kan virke som man tar et steg tilbake......her MÅ Bumba ha teppet sitt, jeg legger det bare under henne og så får hun et av hjørnene i hånda si.......og på morningen eller etter hun sover ute på dagen trenger hun ofte å holde den litt mens vi holder henne, så ja blir bundet teppet altså :fnise:

håper dere får gjort neo med det, skal ikke være lett det med soving altså! uff

Skrevet

Nå våknet han igjen, etter å ha sovet i 30 minutter ute. Mannen står ute å vugger nå.

Hvis noen vil bestille ting til babyene med navnet deres på vil jeg anbefale denne butikken!

Har kjøpt en pute i gave der en gang, og den var veldig fin!! Driver å titter på kosekluter, og lurer på om han skal få en med navnet sitt på :hjerte:

Skrevet

Oj da, nå tittet jeg videre og fant faktisk bilde av den puta jeg fikk laget :overrasket::lol:Her.

Gjest Ruccola
Skrevet

Har kjøpt en pute i gave der en gang, og den var veldig fin!! Driver å titter på kosekluter, og lurer på om han skal få en med navnet sitt på :hjerte:

Mye fint der ja :)

Men ang. koseklut så tror jeg du gjør det lettest for deg selv ved å bruke en du har mange like av, og som du kan vaske ofte!

Min søster brukte sånne gulpekluter på sine barn. Da var barna avhengig av selve kluten og den nyvaskede lukten i den, istedenfor at det måtte vere den kluten og du da får store problem med vasking og f.eks om du skulle glemme den igjen noe sted.

(Jeg har måttet låse oppigjen en barnehage en sen fredagskveld fordi foreldrene ringte og var helt ifra seg. barnet hadde glemt kluten og ville ikke legge seg uten! Jeg hørte bare skriking i bakgrunnen!!! )

Skrevet

Godt poeng, Ruccola! :jepp: Har streifet innom tanken selv, men så glemte jeg det igjen. Takk for påminnelsen :klem: Det vi bruker nå er gulpeklutene, de gangene han har klut i senga. Men han ser jo de ellers også, ved hver mating, så jeg tenker at han kanskje ikke forbinder dem med soving :vetikke: Ikke lett med søvn altså...

Nå er han lagt. Fikk mye mat før han la seg, for jeg fikk plutselig en følelse av at han ikke hadde spist nok, så da måtte mannen gå å lage grøt :fnise: Han fikk middagsmat før han badet, og litt pupp som han gulpet ut igjen på stoffsofaen :klaske: Og så fikk han 240 ml MME + litt grøt på soverommet.

Skrevet

Dette med dagsoving er ikke så enkelt, nei. De lærer seg fort hva som gjelder ja, så det kan nok være smart å gi han en ny assosisasjon til dagsoving nå som den dressen blir for varm. Vi fikk flere sånne koseklut-bamser i barselgave, så vi bruker sånne.

Håper dere får en god natt, det er godt at han sovner så greit av seg selv på kveldn da iallefall :jepp:

Skrevet

Her funket ikke gulpeklut som kos, nettopp fordi de ble brukt når han spiser også. Så vi har jo Fjone, og nå holder det å legge Fjone inntil kinnet hans, så snur han hodet mot og koser seg/sover. Jeg tenker at de fleste barn får EN bamse som er favoritten før eller siden uansett, så da kan det likegodt være kosen.

Skrevet

Hmmm, godt poeng Iril :jepp: Har begynt å si "sove" tydelig og mange ganger når han skal sove, så kanskje han skjønner koblingen etterhvert :fnise:

-----

Natten var veldig fin :nigo: Han sovnet uten gråting av seg selv ca 20. Våknet 2 for mat, og ville stå opp 5.30. La en leke i senga hans, og han lekte til mannen stod opp kl 6. Jeg måtte få han inn i senga og amme han kl 6.45 for jeg var så sprengt at jeg lakk :overrasket: Det skjer svært sjeldent. Men jeg ammet bare det ene brystet kl 2, og før der igjen var det kanskje kl 17-18? Så det hadde altså gått ca 12 timer :daane:

I dag er det kaldere ute, så ikke noe problem å sove ute med dressen på. Han sovnet ca halv åtte etter litt vugging.

Jeg lurer på om jeg skal prøve å få han til å sove inne i senga si, eller i dobbeltsenga på dagtid. Hadde vært veldig greit å ha flere alternativer i tilfeller der utedressen blir for varm f.eks... Og så tenker jeg på Hellas da.

Problemet er bare det at han ikke skjønner at han skal sove andre steder. Han skjønner ikke at han er lagt, og blir liggende å snakke, titte, leke til han blir overtrøtt og hysterisk.

Hadde vært så deilig om jeg kunne legge han i min seng sammen med meg når det er tid for første lur, og så kunne vi sovet sammen :hjerte:

Skrevet

Nå sover han lur nr 2. Den første var fra 7.30-9.30. Etter det har han spist sviskemos og grøt, bæsjet to ganger, lekt masse, og sett på at jeg dusjet :fnise: Øver seg på krabbestilling :hjerte:

Vi skal trille tur med ei i barselgruppa kl 14, håper han våkner av seg selv rett før vi skal gå...

I morgen er det manuellterapeuten igjen. Jeg har vært litt flinkere med øvelsene mine, men ikke superflink... Og så er det babysang da :nigo: Lenge siden sist!

Gjest Krizzy
Skrevet

Øver seg på krabbestilling :hjerte:

Din å? :hjerte:

De er så søte når de gjør sånt! :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...