siebaeo Skrevet 3. mars 2011 #2401 Skrevet 3. mars 2011 Kan du ikke bruke tampong forresten..? Så du får dratt på bassengtrening. Mener å huske at det var greit..
cypress Skrevet 3. mars 2011 #2402 Skrevet 3. mars 2011 Du, den skinnposen, har den hull så den passer i bilstol? Jeg er på utkikk etter noe sånt nemlig, men ikke klart å finne noe. Hvilken butikk var du i?? God natt da!!
Jesse Skrevet 3. mars 2011 #2403 Skrevet 3. mars 2011 Det var godt du nevnte fastelavensboller, for det hadde jeg helt glemt at jeg må lage til helga Ha en god natt Pupsilure
Dine Skrevet 4. mars 2011 #2404 Skrevet 4. mars 2011 Får vel kanskje lage fastelavens boller jeg også da eller..? Vi skal i bursdagsselskap på søndag, så får kanskje nok i oss der kan jeg tenke meg.. Men det er jo en god anledning til å bake litt, hehe. Hvor lenge kan boller ligge i frysern forresten?
Pupsilure Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2405 Skrevet 4. mars 2011 Ja, det er hull til bilstol, cypress Kjøpte den på Grønland, ikke Rudo, men den andre butikken som ligger på torget. Den var veldig fin altså Mannen likte den også. Skal nok alltids klare å lage oreokake ja Har bursdag om tre uker, og da tror jeg at jeg skal lage det. jeg syns ikke boller som er fryst blir noe gode jeg, Dine Hvertfall ikke de jeg lager Vi kommer til å kjøpe en pose med ferdige boller bare Jeg veide meg i dag, og har sett 5 tallet for første gang på 1 år! Og jeg som har vært så usunn i det siste.
Pupsilure Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2406 Skrevet 4. mars 2011 Siebaeo: vurderte tampong, men jeg blør så mye + at det er bekkenbunnstrening med mye kniping og slikt, så jeg syns det høres litt skummelt ut... Ikke kult hvis det plutselig ser ut som det har vært haiangrep i vannet Bruker tampong nå, om natten også
Pupsilure Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2407 Skrevet 4. mars 2011 Nå har jeg stukket hull på melkeblemmen min! Kom helt tykk melk ut. begynte å blø litt, men ikke mye. Spritet og brant nålen først, så håper jeg ikke får betennelse. Natten var litt dårligere enn den har vært de siste dagene. Han våknet 22, 2 og et par ganger til. Jeg skjønner ikke hvorfor han absolutt skal stå opp kl 6, da er det umulig å få han til å sove mer, men han er fortsatt trøtt, og 7 er han omtrent overtrøtt Nå har han sovet i 1,5 time ute i vogna. Jeg savner tiden der han kunne sovne på tur. Det skjer svært sjeldent nå, og gjør at det er veldig slitsomt å dra ut med han, hvis vi blir borte lenge. Jeg syns det er dumt at han ikke kan assosiere trøtt med søvn. Han sovner greit hjemme i senga, og ute i vogna, men andre steder er det vanskelig. har lyst til å innføre en koseklut, så kanskje den kan fungere overalt? Men jeg er redd for at han ikke skal få puste med den over nesa
Neytiri Skrevet 4. mars 2011 #2408 Skrevet 4. mars 2011 Nå har jeg stukket hull på melkeblemmen min! Kom helt tykk melk ut. begynte å blø litt, men ikke mye. Spritet og brant nålen først, så håper jeg ikke får betennelse. Natten var litt dårligere enn den har vært de siste dagene. Han våknet 22, 2 og et par ganger til. Jeg skjønner ikke hvorfor han absolutt skal stå opp kl 6, da er det umulig å få han til å sove mer, men han er fortsatt trøtt, og 7 er han omtrent overtrøtt Nå har han sovet i 1,5 time ute i vogna. Jeg savner tiden der han kunne sovne på tur. Det skjer svært sjeldent nå, og gjør at det er veldig slitsomt å dra ut med han, hvis vi blir borte lenge. Jeg syns det er dumt at han ikke kan assosiere trøtt med søvn. Han sovner greit hjemme i senga, og ute i vogna, men andre steder er det vanskelig. har lyst til å innføre en koseklut, så kanskje den kan fungere overalt? Men jeg er redd for at han ikke skal få puste med den over nesa ouch hadde passet at du har rene hender når du ammer så lenge du har et lite sår, bare sånn for sikkerhetskyld Når han våkner kl6 gråter han bare da eler? sovner han ikke hvis han får litt å drikke igjen? uff så slitsomt! Har du han liggendes eller sittendes i vogna når dere er på tur?? Her bruker jeg jo enda bagdelen, og hun kan være litt våken, men gir henne ikke valget å sitte opp enda for da sovner hun ALDRI her.......de er alt for nysgjerrige nå! Koseklut har aldri funket her, men hun kan ikke sovne uten teppet vi brukte før som swaddling teppe, det er jo et hjemmestrikka bomullsteppe......den ligger bare ved siden av henne, ikke over nesa altså.........jeg legger ingeting over eller helt oppved, hun får heller gjøre det selv hvis hun ønsker det .....men funker for veldig mange å ha en ting med seg til å sove
Pupsilure Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2409 Skrevet 4. mars 2011 Det blødde fra flere steder, men nå kan jeg ikke se noe mer blod, selv når jeg klemmer. Brystvorter leges fort! Fikk han til å tømme det brystet godt nå. Hadde ikke noe plager med melkeblemma, men var fint å bli kvitt den Kunne jo ha utviklet seg til noe Regner med at den kommer tilbake igjen. Den har jo kommet og gått litt. Han bare gråter kl 6 ja. Han sovner ikke igjen med puppen, og blir veldig glad for å stå opp. Noen ganger har han sovet til 8, men da har han spist i 4 tiden. Våkner han etter 5 for å spise sovner han ikke igjen. Kan jo eventuelt sette på vekkerklokka til 4, og gi han mat i søvne Sittedelen til vogna kan ikke legges helt flatt, så han sitter alltid. Virker som han ser for mye, han er så nysgjerrig. Hjelper litt hvis jeg tar teppe foran åpningen, og heller åpner luftingen i kalesjen. Men i går tror jeg han ble forstyrret av alt bråket også. Han sov i kanskje 30 minutter, men så ville han ikke mer Tror jeg skal prøve med en koseklut ja Hvis han alltid har den når han skal sove, så kanskje han forbinder den med søvn etterhvert Er litt nervøs for soving på flyet og flyplassen i mai. Og hvordan det skal bli i Hellas Det er ca to mnd igjen...
pusla Skrevet 4. mars 2011 #2410 Skrevet 4. mars 2011 Vi innførte koseklut ved siden av/halvveis over ansiktet for en stund sida og det fungerer veldig bra her Hun har en som hun helt klart forbinder med sove, for så fort den kommer opp til kinnet hennes, ser hun helt salig ut Det er jo verdt et forsøk! Slitsomt med de nettene da og særlig at han er våken så tidlig. Jeg har dessverre ingen gode råd Ha en fin dag
siebaeo Skrevet 4. mars 2011 #2411 Skrevet 4. mars 2011 Haiangrep på bassengtreninga hadde vært litt dramatisk ja! Skjønner at du ikke gidder det Jeg tror koseklut er smart. vi bruker bare litt av gulpekluten til tider. Nå virker det som han var mer avhengig av det før, men det endrer seg jo hele tiden så det kommer vel tilbake igjen.. Gulpeklutene er så tynne at jeg ikke er redd for å ha den litt over ansiktet hans. Det er ofte nok at den er på siden av ansiktet, kanskje med en flik over det ene øyet og berører nesetippen. Bamse har blitt viktigere her faktisk! Av og til trenger han noe å holde rundt. (så søøøt ! ) Samt noe å forhindre han i å trekke ut smokken på seg selv..
Pupsilure Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2412 Skrevet 4. mars 2011 Det er gulpekluten vi bruker noen ganger også Han har fått den med seg ned i senga ved en tilfeldighet, og ikke villet gi slipp på den igjen. Og den har fungert ganske bra! Han er også sånn som helst vil ha nesa inntil sengakanten men skal prøve å alltid gi han gulpekluten, også ute i vogna! Tror vi skal dra ut en tur jeg. Fikk bilder i posten som jeg har fremkalt, og kunne tenkt meg noen rammer til dem Har lite personlige bilder på veggene, og nå har jeg jo et perfekt motiv Skal på IKEA og Barnas hus Herregud, som den ungen spiser! Jeg gav han masse pupp, en god porsjon sviskemos, og han virket fortsatt sulten. Gikk for å lage grøt, og lagde mer enn jeg trodde han kunne klare å spise opp, men han tok alt sammen Han spiser alltid opp. Og jeg øker porsjonen hele tiden. Syns jeg tar i skikkelig noen ganger, men så spiser han alltikevel opp Er så redd for at han skal få altfor mye, og få skikkelig vondt i magen men det er kanskje verre om han føler seg sulten.
siebaeo Skrevet 4. mars 2011 #2413 Skrevet 4. mars 2011 Jeg veide meg i dag, og har sett 5 tallet for første gang på 1 år! Og jeg som har vært så usunn i det siste. Glemte å si for dette!! Det burde feires med oreokake!! Eller kanskje ikke...
Neytiri Skrevet 4. mars 2011 #2414 Skrevet 4. mars 2011 Det blødde fra flere steder, men nå kan jeg ikke se noe mer blod, selv når jeg klemmer. Brystvorter leges fort! Fikk han til å tømme det brystet godt nå. Hadde ikke noe plager med melkeblemma, men var fint å bli kvitt den Kunne jo ha utviklet seg til noe Regner med at den kommer tilbake igjen. Den har jo kommet og gått litt. Han bare gråter kl 6 ja. Han sovner ikke igjen med puppen, og blir veldig glad for å stå opp. Noen ganger har han sovet til 8, men da har han spist i 4 tiden. Våkner han etter 5 for å spise sovner han ikke igjen. Kan jo eventuelt sette på vekkerklokka til 4, og gi han mat i søvne Sittedelen til vogna kan ikke legges helt flatt, så han sitter alltid. Virker som han ser for mye, han er så nysgjerrig. Hjelper litt hvis jeg tar teppe foran åpningen, og heller åpner luftingen i kalesjen. Men i går tror jeg han ble forstyrret av alt bråket også. Han sov i kanskje 30 minutter, men så ville han ikke mer Tror jeg skal prøve med en koseklut ja Hvis han alltid har den når han skal sove, så kanskje han forbinder den med søvn etterhvert Er litt nervøs for soving på flyet og flyplassen i mai. Og hvordan det skal bli i Hellas Det er ca to mnd igjen... ja det er det som er ganske fint, smører man med mm så leges det fort! uff aldri måttet "punktere" min som jeg fikk i begynnelsen.....høres ikke godt ut da. jeg merker at hvis Bumba spiser senere en 5 så vil hun ikke sove mer.......men tvinger henne nesten men hun gråter ikke, hun bare snakker og leker med seg selv.........hadde hun grått hadde vi nok stått opp ja. Her gir jeg henne drømmemåltid når vi legger oss og som regel våkner hun selv mellom 4-5 og sover videre...........kanskje en ide å prøve gi han kl4, man vet aldri. ok, tror du kanskje han ikke får sovet fordi han ikke får ligget helt flat da? eller er det bare lydene og inntrykkene han får som gjør han vilikke sove? Har han ikke plass i bagdelen lenger? Når han sover på dagtid hjemme har du lyd rundt han sånn at han blir vandt det eller er det helt stille? oi mange spm fra meg i dag gitt Det gikk veldig bra hos oss når vi dro til Island, men da var Bumba mye yngre.......har du nok mat/aktiviteter til han vil det nok gå fint, er ikke sååå lenge i fly vel eller....var det ikke rundt 4 timer. Du får gi mannen din jobben å leke med Goffel, da blir også mannen din mindre nervøs for å fly fordi han er for opptatt
Dine Skrevet 4. mars 2011 #2415 Skrevet 4. mars 2011 Skjønner godt du gruer deg til flyturen, men det går nok kjempe fint! Og synes Neytiri kom med et lurt tips: få mannen til å leke med han, så er de opptatte begge to og glemmer tid og sted Gruer meg til flyturen til Thailand jeg også, for den er jo på 13 timer! (Totalt sett da..) Men det er jo endel måneder til, så kanskje jeg bør øver..? Men hvordan kan man øve på sånt liksom?
Pupsilure Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2416 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har tenkt at han er vant til bråk, for vi tar aldri hensyn til det. Men nå la jeg han ut, og la merke til at det er veldig stille der! Det kan komme noen unger, måkebil, hunder, søppelbil og slikt, og da bråker det litt, men stort sett er det ganske stille der ute. Får liksom ikke gjort så mye med det heller Jeg syntes det virket som problemet begynte da vi byttet til sittedelen. Men kan ha vært tilfeldig også. Ja, dere får ta en prøveflytur, Dine Starte med et par timer
Pupsilure Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2417 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Jeg er lat. Har ikke kommet meg av gårde enda. Og så har jeg laget og spist sjokolademousse Er faktisk litt småkvalm. Jeg har lest litt om pottetrening i dag, og lurer på om jeg skal forsøke http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_scratch1.gif' alt=':klo:'> Har en utslagsvask rett ved stellebordet, er ikke verre enn at jeg holder han litt over den når jeg tar av bleia, og sier psssss.Lurer også litt på tøybleier. Nå som han ikke bæsjer så ofte, er det ikke like ekkelt syns jeg. Likte ikke helt tanken på bæsj i vaskemaskinen Endret 4. mars 2011 av Pupsilure
Pupsilure Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #2418 Skrevet 4. mars 2011 Nå har han sovet i to timer, og skreik nettopp. Jeg hentet han, kledde av han yttertøyet, og så rett på badet, av med bleie og holdes over vasken. Jeg sa pssss, og han tisset! Hele seansen tok ett minutt Det var sikkert bare tilfeldig, men dette gav meg motivasjon til å prøve mer :jepp: Nå ligger vidunderet uten bleie og spreller Er forresten veldig fornøyd med coop-bleiene, huden hans føles helt tørr og fin, har ikke hatt noen lekkasjer heller.
Dine Skrevet 5. mars 2011 #2419 Skrevet 5. mars 2011 Så flink Goffel er Lurer på om kanskje vi også skal prøve Coop bleiene hvis de er så fine.. For her har vi hatt lekkasjer 5 netter denne uken, både med Libero og Pampers... Evt gå opp en str kanskje hjelper?
Pupsilure Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #2420 Skrevet 5. mars 2011 Du kan jo prøve å gå opp en str ja På Coop prix (midt i mellom oss omtrent) har de ikke de minste str, bare fra 7-16 kg, og større. Men ville prøvd coop-bleiene hvis du får tak i liten str ------ Goffel var flink i natt Sovnet av seg selv uten grining kl 20. Våknet pga luft ca 22.30 og fikk da mat. Jeg hadde ikke lagt meg enda. Våknet kl 1 og 6 og fikk mat. Utrolig at jeg fikk han til å sove videre etter 6 Han sov til 7. Nå har mamma vært her og hentet han Jeg skal opp dit og hente han igjen ca 18. Han har ikke vært borte fra meg så lenge før. Blir jo ca 9 timer!! Håper det går greit med dem. jeg sendte med Simovogna, og gav henne beskjed om at han skal sove ca 9-11 og 13-15. Tror det skal gå bra når hun har vogna hans, for han er så vant til å sove i den. Det er så deilig vær i dag også, så de går nok turer Hva skal jeg bruke dagen til? Rydde/vaske leiligheten, ta på antiskli på en strømpebukse, slappe av, sove, lage MMFpynt til en bestillingskake...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå