Jesse Skrevet 21. februar 2011 #2241 Skrevet 21. februar 2011 okey, da får jeg prøve meg frem litt med mmf´en savner virkelig å være litt kreativ, så tenkte å få ut litt kreativitet på en kake Lurte på om jeg skulle teste denne sjokoladekaka: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=563 , så får vi se hvordan det blir Ha en fin dag Pupsilure
Pupsilure Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #2242 Skrevet 21. februar 2011 Det hørtes ut som en spesiell kake, Jesse! Er spent på hvordan den blir, hvis du baker den Jeg og Goffel har vært på Barnas Hus. De hadde ikke bamsen med hjertelyd lenger, så jeg fikk tilgodelapp på 600 kr Var på Polarn o. pyret og fikk byttet noe også. Og jeg har levert en bok på biblioteket, handlet mat, og besøkr Redbird på jobben hennes! Det var veldig koselig, selv om vi ikke har møtt hverandre før. Goffel smilte så mye til henne, han pleier virkelig ikke å være fullt så sjarmerende som han var akkurat da Ojsann, nå må jeg bytte bleie her
Dine Skrevet 21. februar 2011 #2243 Skrevet 21. februar 2011 Bra dere fikk byttet det da! Og 600kr tilgodelapp er jo strålende!! Goffel er så sjarmerende uansett han synes jeg
Pupsilure Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #2244 Skrevet 21. februar 2011 Takk, Dine Ja, han er en liten sjarmklump! Men det syns vel alle mammaer Mannen ble nesten litt skuffet for at han hadde blitt så glad for å se Redbird, for mannen følte seg litt mindre spesiell da Han pleier virkelig ikke å være så sjarmerende, og glad for å se fremmede! Vi har en full uke. I morgen er det cafebesøk med barselgruppen kl 11, og familieselskap kl 17. Onsdag er det fysio for Goffel. Torsdag er det EEG av Goffel. Fredag får jeg besøk av en annen barselgruppe. Gruer meg til EEGen Vet ikke om vi får resultater med en gang. Tenk om han har epilepsi....
Dine Skrevet 21. februar 2011 #2245 Skrevet 21. februar 2011 Forstår mannen din godt jeg.. Tror de fort kan føle seg litt utenfor på en måte, siden babyene blir så knyttet til moren (ofte). Men han har nok en veldig spesiell plass til faren sin tenker jeg Det blir helt sikkert ekkelt med EEG ja, men for å se det positive så finner dere det hvertfall ut og vet mer hva dere kan gjøre med det, i stedet for å gå og lure på hva det er og hva som bør gjøres.. Jeg krysser fingrene og tror ikke han har det, men blir godt å få det overstått
Neytiri Skrevet 21. februar 2011 #2246 Skrevet 21. februar 2011 Skjønner godt at du er litt nervøs for EEG timen Håper det er ikke tilfellet at han har epilepsi
Redbird Skrevet 21. februar 2011 #2247 Skrevet 21. februar 2011 Mannen ble nesten litt skuffet for at han hadde blitt så glad for å se Redbird, for mannen følte seg litt mindre spesiell da Han pleier virkelig ikke å være så sjarmerende, og glad for å se fremmede! Neimen, stakkars mannen da! Jeg kanke no' for at jeg tydeligvis falt i smak hos Goffel! Dette er en skikkelig selvtillits-boost for meg dette altså! Og jeg sier det her også: Pupsi er så utfattelig PEEEENN!!
Pupsilure Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #2248 Skrevet 22. februar 2011 Tusen takk, søte Redbird Veldig hyggelig å høre Natten har vært slitsom igjen. Sovnet 20, våknet 24, 02 og 03, fikk mat alle gangene, det var det eneste som funket. Stod opp 6. Han bæsjet kl 6, så jeg har en mistanke om at det var det som plaget han i natt. Kom nemlig bittelitt på kvelden også, og jeg forventet at resten skulle komme litt senere. Nå sover han ute i vogna. Han virket så innmari sulten kl 7, tømte begge puppene, og ville ha mer. Fikk da masse grøt på flaske. Han har fått akkurat så mye mat som han pleier i det siste, men kanskje det ikke holder lenger? Eventuelt har han vondt i halsen eller tenner, og at det lindrer å suge. Eller øking? Begynner å bli lei av å gjette, og å gå gjennom hele listen hver eneste gang!
Gjest Krizzy Skrevet 22. februar 2011 #2249 Skrevet 22. februar 2011 Min har også veldig matlyst om dagen... Vet ikke helt hva det kan komme av Når jeg fikk tann før jul så lindret det å spise, så kanskje...
pusla Skrevet 22. februar 2011 #2250 Skrevet 22. februar 2011 Huff, ja, samme her om dagen - går gjennom lista vi og Ikke noe gøy når det er sånn, nei. Og dette med tennene er liksom standard-svaret, men det er jo alderen. Og mulig det kan hjelpe å spise ja - virker det som han klør ellers da? Forstår godt at EEG er skummelt, men det er jo flott at dere blir fulgt opp og at dere får svar. Også får vi håpe at det ikke er noe
Pupsilure Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #2251 Skrevet 22. februar 2011 Ja, det virker som han klør, men det har han jo gjort i 3 mnd så :gjeiper: Nå har vi vært på cafe med ei fra barselgruppa Det var koselig, og hyggelig cafe, som jeg tenkte å spørre om Dine og Lilletassen vil være med på en dag Jeg satt Goffel i en høystol, og han satt så fint Har ikke prøvd før, og trodde egentlig at han var for liten til det. Men han satt kjempefint, og lekte med lekene sine. Og så spyttet han litt, og småpratet Rett før vi skulle gå begynte han med lattergråt. Jeg fortalte hun andre om vinduspusselatteren, og viste henne hvordan den er, og da lo han når han hørte det, mange ganger Masse teit latter Den høres så rar ut... Høres ut som man drar en våt finger frem og tilbake over et vindu fort og mange ganger. Han har flere lattere, men denne kommer når han er trøtt. Jeg gav han 100 ml MME + litt sviskemos nå, og han sovnet ved flaska. Fikk kledd på han og lagt han ut. Han våknet selvfølgelig og ble frustrert da han skulle kles på, men sovnet fort i vogna. Har en følelse av at han ikke får nok mat for tiden. Tenker å dytte i han mest mulig mat i dag, og se hvordan natten blir da. Han vokser jo, og har kanskje kommet til et punkt der han trenger mer? Jeg syns det virker som om jeg ikke har så mye melk i puppene lenger. En kveld gav jeg han puppen først, mens jeg ventet på at flaska skulle bli kald nok, og han bare tullet, ble sinna på puppen. Jeg skjønte ikke hva det var med han. Gav flaska, og da var alt bra igjen, og han slukte den. Han har begynt å tømme den hver kveld, så kanskje jeg bør lage større mengde. Han får 190 ml nå. I dag har han fått: Begge pupper + en god porsjon grøt kl 7-8 Pupp + et beger fruktmos kl 11.30 100 ml MME + litt sviskemos kl 14 Tenker å gi han pupp + grøt kl 17, og avokado + 220 ml MME + pupp kl 19.30
Neytiri Skrevet 22. februar 2011 #2252 Skrevet 22. februar 2011 Vi er nå på 4måltider i døgnet.....virker også her som hun trengte mer, og i tillegg har økt melka mi(så siden du også gir flaske merker du vel at han trenger mer) Her har vi banan til frokost, pære eller banan+avokado til lunsj, søt potet til middag, og nå ren avokado til kvelds. Hun får pupp før alle måltider, samt utenom hvis hun har lyst.....får også vann ved måltidene. Nå tenker jeg inføre annen grønnsak til middag, og grøt til frokost. ja det går fort fremover når dem har utviklingsprang tror jeg, og da øker energibehovet vel!
Pupsilure Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #2253 Skrevet 23. februar 2011 Natten har vært den verste på lenge Tror det ble 5 oppvåkninger/amminger fra 22-6. Så tydeligvis var det ikke matmengden som plaget han. Men lurer på om jeg har funnet ut av det, han er forkjølet! Sugde nesa hans i stad, og da begynte han å blø neseblod! Tror ikke han merket det selv, og det gjør jo ikke vondt å blø neseblod, men jeg ble redd da jeg så blodet. Stakkars lille babyen min. Tror det var en diger buse som løsnet da jeg sugde, og dro med seg hud, slik at det begynte å blø. Det så nemlig sånn ut. Nå sover han ute i vogna. Han har fått begge pupper + grøt. Han sovnet uten noen form for risting
Neytiri Skrevet 23. februar 2011 #2254 Skrevet 23. februar 2011 ohhh nei så kjipt, og småskummelt når man ser blod, uansett om neseblod er sikkert ikke så farlig. Sånn nesesuger kan faktisk gjøre slimhinnene veldig skjøre, så en ide å dryppe nesa med saltvann og la virke før man suger......jeg har dryppet før og etter for å være sikker. Håper dere får en bedre dag og at Goffel får sovet litt.
Pupsilure Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #2255 Skrevet 23. februar 2011 Jeg sprayet nesen med saltvannsspray først. Han hater nesesugeren! Han sov to timer ute. Nå har vi lekt litt og spist fruktmos, og han får pupp nå. Skal dra til fysio snart.
Neytiri Skrevet 23. februar 2011 #2256 Skrevet 23. februar 2011 Jeg sprayet nesen med saltvannsspray først. Han hater nesesugeren! Han sov to timer ute. Nå har vi lekt litt og spist fruktmos, og han får pupp nå. Skal dra til fysio snart. ok, ja Bumba liker ikke nesesugeren altså......men vi bruker saltvannsdråper, hun klikker når jeg sprayer med saltvannspray så dropper det..... ha en fin dag snuppa
Dine Skrevet 23. februar 2011 #2257 Skrevet 23. februar 2011 Så kjedelig med en så dum natt! Vi holder på sånn noen ganger vi også, og for to netter siden var vi også oppe 5 ganger for diverse styr. Kanskje han trenger mer mat ja? Eller så er det jo noen ganger de har sånne netter uten at det nødvendigvis er noe galt.. Håper det går bra hos fysioen i dag Blir gjerne med på den cafeen jeg altså Hvor ligger den? Har prøvd å finne cafeer i nærheten som er koselige, men synes det er så mange tilsynelatende alkoholikere som sitter og drikker kl.11 på formiddagen.. Så da holder jeg meg unna liksom
Pupsilure Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #2258 Skrevet 23. februar 2011 Den er på L. I underste etasje ved sportsbutikken. Kjempekoselig sted! Jeg gav han mer mat enn han pleier i går, for å se om det gjorde noen forskjell, og det ble jo bare verre så Men tror det var fordi han er forkjølet. Nå sover han igjen. Passer egentlig dårlig, for vi skal til fysio, og jeg blir nødt til å vekke han meget snart Da er han gjerne grinete helt til neste lur. Han er blitt så flink i det siste! Ser stor forskjell på hva han får til. Han prøver å løfte seg opp stadig vekk, strammer magemusklene og drar seg liksom opp i sittende. Og han ligger veldig lenge på magen nå, og strekker seg så høyt at kun hoftene berører underlaget. Og han strekker seg mye mer etter leker. Han skal ha tak i enkelte ting, og holder på veldig lenge og intenst for å få det til Gleder meg til å høre hva fysioen syns, og høre hva som er neste steg.
Dine Skrevet 23. februar 2011 #2259 Skrevet 23. februar 2011 Det var dit jeg gikk da jeg gikk meg bort den gangen Tok feil ved V og endte opp på den langturen.. Skulle unne meg noe godt på det stedet du prater om da jeg kom frem, men så våknet Lilletassen og krevde pupp og bleie i 1 time, så etter det ga jeg opp og gikk heller og tittet i butikkene for at han skulle sovne. Har vært på samme sted på et annet senter og det er veldig koselig! Håper han har gjort fremgang hos fysioen. Høres absolutt ut som han utvikler seg som han skal da Vi har forresten ikke fått flere fysiotimer, for tassen virket helt fin igjen sa hun sist.. Så da følger jeg godt med og heller får ny time dersom han virker stiv igjen. God tur til fysion og krysser fingrene for at Goffel ikke blir for grinete..
Dine Skrevet 23. februar 2011 #2260 Skrevet 23. februar 2011 Du Pupsilure, jeg har veldig lyst på sånne bootie som Goffel har til Lilletassen.. Husker du tilfeldigvis hva du betalte for det? Ser på litt diverse nå, men har lyst på den beigefargen som Goffel har og så mener jeg å huske at du fikk de ganske rimelig..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå