pusla Skrevet 19. februar 2011 #2221 Skrevet 19. februar 2011 (endret) Tenk, 6 måneder alt Herlige gutten din, han er skjønn da! Og tulla sender et luftkyss i gratulasjoner Endret 19. februar 2011 av pusla
Becky1 Skrevet 19. februar 2011 #2223 Skrevet 19. februar 2011 Så bra for foreldrene dine Nå ble jeg nysgjerrig på hva som skjedde på bryllupsreisen? Dårlig mat (all incl), ombygging og ikke barnefritt som de reklamerte med. Var vel mer og. Kostra 20000 kr per billett, så vi forventa endel. Var generelt dårlig standard og samsvarte ikke med beskrivelsen. Guri land, tenk at han er 6 mnd allerede . Søte Goffern har blitt stor gutt
Gjest Iril Skrevet 19. februar 2011 #2224 Skrevet 19. februar 2011 Gratulerer med 6 mndr. Tiden går virkelig fort!
Småkjekset Skrevet 19. februar 2011 #2225 Skrevet 19. februar 2011 Gratulerer med 6 måneder gammel baby
Pupsilure Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #2226 Skrevet 19. februar 2011 Tusen takk 6 månedersdagen ble feiret hos svigers. Vi var der på middag fra 14-17.30. Og det holdt!! Er ganske så irritert nå pga mange ting som jeg ikke orker å skrive opp. Liker dem rett og slett ikke Heldigvis ser mannen alt det samme som meg, og er helt enig, og forsvarer meg der det trengs. Men han sier at jeg bare må innse at de er sånn. De er håpløse, og har alltid vært det... Han har en tante, en mormor og en mamma. Alle i samme hus, og med sterke personligheter og meninger. Ikke er de spesielt gode venner heller, og det blir alltid krangling og diskusjoner. Takler ikke at de legger seg oppi oppdragelsen, tar opp en overtrøtt baby som skal prøve å sove, og prøver å underholde han, selv om vi sier fra at det kommer til å bli hyl og skrik. Og jeg blir irritert når dem klager på at vi ikke er på besøk oftere, de kan komme hit også!! Vi har invitert dem flere ganger. Forskjellen i dag var at jeg sa fra litt mer, og de gir seg jo selvfølgelig ikke, så da blir det bare ekkelt, og jeg må høre på "jeg har ørten flere unger enn deg og..... våsvåsvås...."
Dine Skrevet 20. februar 2011 #2227 Skrevet 20. februar 2011 Hipp Hurra for 6 måneder!!! Tenk så fort tiden flyr! Nå skjønner jeg hva de sier, at tiden med de små flyr så altfor fort avgårde.. Så bra du turte å si fra! Det er utrolig tøft gjort, vet ikke om jeg hadde turt det.. Så flink du er!!!
Pupsilure Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #2228 Skrevet 20. februar 2011 Jeg fikk sove til 10 i dag Goffel våknet 24, fikk pupp (selv om jeg ikke tror han var sulten, fikk drømmemåltid to timer tidligere), våknet 3 og skreik litt, men roet seg selv. Og han våknet 4, da fikk han puppen igjen. Han våknet igjen 5, og ville ikke sove, men vi fikk han etterhvert til å sovne av seg selv, etter å ha snakket bestemt og strengt til han. Mannen tok han fra 5.30, og de sov fra 6-8. Nå sover han ute i vogna. Måtte ut å kle av han litt, for det ble plutselig så innmari varmt ute når sola tittet frem Har ikke sett han på mange timer, og gleder meg til han våkner
Gjest ~Milla~ Skrevet 20. februar 2011 #2229 Skrevet 20. februar 2011 Håper lillegutt har fått sove godt ute i vognen Kjenner jeg er glad vi har en stor terrasse som vi kan ha vognen på når frøkna skal sove på dagtid
pusla Skrevet 20. februar 2011 #2230 Skrevet 20. februar 2011 Så deilig å sove til kl 10! Etter en sånn av-og-på-natt så trenger man virkelig det av og til ja Den svigerfamilien din høres litt slitsom ut, ja. Du skal være glad for at mannen din også ser det da, så det ikke blir noen uenigheter mellom dere på det iallefall. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ta opp og herje med babyer som er overtrøtte?? Det virker som det er mange som gjør det, utrolig irriterende! Håper dere får en fin søndag
Pupsilure Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #2231 Skrevet 20. februar 2011 Ååå, så glad på Becky sine vegne Tøffe jenta!
Pupsilure Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #2232 Skrevet 20. februar 2011 I dag har vi vært hos Goffels oldemor og oldefar. Min mormor og farfar. De er ikke sammen altså Det var veldig koselig! Og han oppførte seg bra Nå er han lagt. Sovnet uten å gråte. Litt småsutring bare. Jeg og mannen har spist hjemmelaget pizza, og gleder oss til fangene på fortet
Dine Skrevet 20. februar 2011 #2233 Skrevet 20. februar 2011 Så koselig! Vi var hos oldeforeldrene til Lilletassen i går og han gliste til de skikkelig Håper dere koser dere i kveld med pizza og tv - Forslag til hjemmelaget pizza som er luft-i-magen vennlig?
Pupsilure Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #2234 Skrevet 20. februar 2011 Du bør vel unngå løk kanskje? Ellers er vel det meste ganske trygt. Vi hadde pizzabunn laget av 4 del mel, 1,5 dl vann, en halv pakke gjær og 1 ts salt. Lot det heve i 30 minutter med plastfolie over først. Så brukte jeg en ferdigsaus på pose. Stekte karbonadedeig og løk. La på saus/kjøtt, fersk sjampignong, ost, anannas og oregano Ble veldig godt! Goffel har aldri reagert på løk, hverken rå eller stekt I morgen er planen Barnas Hus og senter Har ting å bytte, og har utsatt det altfor lenge nå.
Pupsilure Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #2235 Skrevet 20. februar 2011 Noen små tips til dere ang bilder: -Lag en mappe for hver måned, f.eks Goffel 0-1 mnd, Goffel 1-2 mnd osv. -Ta bilde på samme sted, og samme vinkel en gang i måneden, morsomt å se hvordan de utvikler seg, og kanskje lage en collage til etårsdagen med et bilde for hver måned -Installer Picasa! Lett å bruke og veldig morsomt. Jeg driver å redigerer bilder nå. Skal bestille noen papirkopier til albumet hans, og til å gi bort til gamle oldeforeldre. Det koster 100 kr for 100 bilder inkludert frakt hos Snapfish Bruk koden FEBPAKKE100 ved betaling innen 27. februar 2011
Jesse Skrevet 20. februar 2011 #2236 Skrevet 20. februar 2011 Det var lurt det med bildene Har akkurat sendt inn en hel haug til fremkalling jeg også, ble vel 600 bilder fra de siste 3 årene, så har litt av en jobb med å sette de inn i album når de kommer.. Du..Jeg så på facebook at du er så god til å lage fine kaker! Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å lage en sjokoladekake med MMF trekk til navnefesten til snuppa. Men har aldri brukt MMF før. Bør den ligge i kjøleskap over natta for at den skal være god å jobbe med? Og har du en god sjokoladekakeoppskrift som passer med MMF-trekk på? (Jeg tenker at kaka kanskje ikke bør være så veldig søt, siden trekket blir ganske søtt, eller?) Fantastisk fine kaker du har laget!! Ha en god natt
Pupsilure Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #2237 Skrevet 21. februar 2011 Takk, Jesse Jeg pleier alltid å lage MMFen rett før jeg skal bruke den. Den er veldig god å jobbe med, mye lettere å kjevle tynn enn marsipan Husk å sikte melisen, har opplevd små melisklumper en gang, og det er håpløst!! Jeg følger ikke oppskrift, men prøver meg frem selv. Veldig ofte må jeg frem med mer melis når jeg begynner å kjevle, for den blir klissete. Har dessverre ikke noe sjokoladekakeoppskrift til den. Jeg har pleid å bruke sukkerbrød. MMF er veldig søtt ja! Men godt Veldig lenge siden jeg har bakt nå. Men har fått forespørsel om å lage en dåpskake om en måned, så da får jeg bakt litt igjen ---- Nå sover Goffel ute i vogna. Jeg lurer på om han har et utviklingshopp. Han har blitt mye flinkere til å snu seg i det siste, og han flytter seg litt rundt når han ligger på magen. Lurer på om det er årsaken til den urolige søvnen de siste nettene. Natten var slik: Sovnet 20, fikk drømmemåltid kl 23, våknet 2, sovnet igjen 2.30. Våknet 3, fikk mat. Våknet 5.30, fikk mat. Stod opp 6.40.
Dine Skrevet 21. februar 2011 #2238 Skrevet 21. februar 2011 Så koselig å bli spurt om å lage en dåpskake Jeg skal prøve meg på dåpskake selv når den tid kommer, men blir nok ikke like fin som dine gitt :gjeiper: Flinke Goffel som sover i vognen og utvikler seg sånn! Tassen min sover også i vognen nå og speaking of utvikling, så begynte han å snakke mer i går Håper du får en fin dag med shopping
lilljan Skrevet 21. februar 2011 #2239 Skrevet 21. februar 2011 Jeg har også sett de imponerende kakene dine på fb. Du er en kreativ sjel synes jeg. Både med kakene, ting du viste oss mens du holdt på med barnerommet og nå med bildene.
Pupsilure Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #2240 Skrevet 21. februar 2011 Tusen takk Jeg syns det er kjempegøy å være litt kreativ Men det tar veldig mye tid da. Nå har Goffel sovet ute i 2 timer. Jeg har laget fruktmos til han av banan, eple og mango. Smakte på den selv, og det var kjempegodt!! Skal fryse den ned i isbitform. Veldig greit å putte i grøten, for da blir det passe temperatur. Tar oss snart en tur ut. Fine babyen ligger å leker med en leke ved siden av meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå