Becky1 Skrevet 17. september 2010 #201 Del Skrevet 17. september 2010 Bare søvnmangel alene er nok til å gjøre en sprø. Når en samtidig skal høre barneskrik, samt slite med dårlig samvittighet ++ er det rart om man ikke har et og annet sammenbrudd. Det må bare ut innimellom. Ingen grunn til å holde det inne. Da kan det hende det kommer ut på andre måter, altså ved vondter i kroppen. Du har nok hatt en ekstra strevsom første tid, virker det som. Fetteren min fikk et "enkelt" barn første gang, mens kusina mi fikk en som krevde mer jobb. Neste gang var det visst fullstendig omvendt. Barn blir født med personlighet. Man kommer liksom ikke utenom det. Mannen min var helt rolig som barn, mens søstra var helt vill. Svigers har sagt at hvis de fikk søstra først, hadde hun vært enebarn Nå faller da ikke Goffel i den kategorien da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. september 2010 Forfatter #202 Del Skrevet 18. september 2010 I natt sov vi på soverommet. Det var fantastisk deilig! Selv om det ikke ble stort med søvn. La oss 24, styra til 1.30 før han endelig sovnet i kurven sin. Sov til 3, og var våken til 6. Våknet igjen 8 Fikk mannen til å ta han 8.30, og da fikk jeg sove til 10, så måtte mannen dra på trening. Goffel sover, men jeg får ikke sove nå. Så jeg har dusjet og spist. Jeg er ganske sikker på at han har snudd døgnet. Må prøve å få snudd de tilbake igjen I går kveld fikk han MME, og fenikkel-te. Jeg drakk en kopp fenikkel-te også. Og vi holdt han våken i to timer på kvelden, så jeg hadde store forhåpninger for natten. Men han var så urolig mesteparten av tiden. Ikke noe skikkelig hyling før fra 5 til 6. Men veldig mye ynking og knirking, og alle slags rare lyder. jeg tok hånden min oppi kurven og ristet litt på han, og da roet han seg, men han startet igjen fort. Det har vært veldig deilig å være på soverommet igjen, selv om jeg bare sov 3,5 timer på natten. Jeg liker at han er i kurven sin, føler at han ligger tryggere der enn på sofaen eller inntil meg. Og det var veldig godt å ha en stor seng fremfor sofaen, ligger bedre da. Og jeg føler at vi holder på å lage litt rutiner. Det er så kaotisk på sofaen. Mannen stakkars, har ikke sovet godt Han har hørt Goffel mye bedre enn han har gjort når vi har sovet i stua. Selv om han hadde i ørepropper. Så i natt måtte han ha øreklokker sa han... Vet ikke om jeg har samvittighet til det. At jeg og mannen sover sammen er hvertfall helt uaktuelt. Da ville jo mannen sovet akkurat like lite som meg og hverken orket jobben eller å hjelpe til på kvelden. Lurer på hva andre gjør på det området. :klø: Nå sover mannen i det minste mens jeg bysser Goffel, ammer, og all den tiden han ikke skriker, men vi allikevel er våkne. Reiser til svigers snart. Bestemor skal passe han mens vi er på kino og indisk restaurant Det går sikkert veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. september 2010 #203 Del Skrevet 18. september 2010 Så deilig med litt hyggetid sammen du og mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. september 2010 #204 Del Skrevet 18. september 2010 Heia! Uff det er så slitsomt med disse nettene! Var skikkelig nedfor noen ganger jeg og, lurte til tider på om jeg hadde fått fødselsdepresjon. Her hylte ofte den ene første del av natten, så tok den andre over etterpå. Fikk jo aldri fred! Det er faktisk kjempetøft og frustrerende, husker jeg ble så irritert på folk som bare lo når jeg fortalte hvordan vi hadde det, jeg syntes ikke det var morsomt i det hele tatt. Noen ganger ble jeg faktisk sint på babyene fordi de ikke kunne tie stille og la være å vekke hverandre andre. Jeg måtte bare legge dem ned litt, gå ut av rommet, telle til ti og gå inn igjen, hvis ikke var jeg redd for at jeg kunne finne på å brøle til dem. Så fikk jeg kjempedårlig samvittighet og gråt etterpå, for de mente jo ikke å være vanskelige... I begynnelsen når mannen var hjemme så delte vi natten i to vakter, den ene var inne på rommet hos babyene mens den andre lå på sofaen og sov (med hørselvern! ), så byttet vi etter nattmåltidet. Når mannen begynte å jobbe så var jeg på rommet hele natten mens han lå på sofaen. Han kom bare inn hjalp til med å gi flaske, så la han seg igjen. Den siste uken har vi faktisk sovet på sofaen begge to, med dørene åpen slik at jeg (mannen våkner ikke av skrikingen lengre) hører om de gråter. Grunnen til det er at jeg ikke får til å sove på samme rom som dem fordi jeg hele tiden ligger og hører på gryntelydene de lager i søvne og venter på at de skal våkne. Det virker også som at de sover bedre når vi ikke er på samme rom som dem. Så denne uken flyttet vi rett og slett ut fra barnerommet (vi har hatt sengen vår på barnerommet til nå), og inn på vårt eget soverom igjen. Det er jo tidlig, men vi sover alle best på denne måten når vi ikke forstyrrer hverandre. Rommene våre er vegg i vegg, vi har dørene åpne og jeg våkner straks om de begynner å gråte og kan gå inn til dem. Mannen her i huset sover jo 7-8 timer i strekk hver natt han, heldiggrisen... :gjeiper: Det blir nok snart bedre hos dere og, jeg har hørt at når babyer er ca 3 måneder så begynner de å produsere et hormon som gjør at de greier å sove lengre om gangen. Det virker som om det stemmer her hvertfall, plutselig når de var 10-11 uker så begynte de å sove 5-6 timer i strekk og så har det blitt lengre og lengre. Håper du og mannen koser dere, det fortjener dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. september 2010 #205 Del Skrevet 18. september 2010 Vi har avtalt at mannen tar sofaen i natt, og jeg sengen Og at jeg skal dra ut om kveldene. Selv om mannen har han fra 17.30 til vi legger oss, så føles det ikke som om jeg har fri, for jeg sitter jo her sammen med dem, og det er amming og skriking. Så fra mandag så drar jeg ut når mannen kommer hjem. Tar en tur på ikea, eller i matbutikken, eller noe annet. Og i kveld prøver vi morsmelkerstatning til det siste måltidet for å se om han sover bedre da. Og jeg drikker fenikkel te nå Så fint dere ordner det! Det høres veldig fornuftig ut synes jeg. Og du må jo få senga synes jeg... Det er jo tross alt du som må våkne x ant ganger og trenger et godt sted å hvile når du kan. Alenetid eller venninner er sikkert VELDIG lurt! Tror det er mange som har følt det som deg når de blir slitne og lider av søvnmangel.. Det er helt naturlig spør du meg. Synes du er kjempeflink jeg. Og veldig nyttig for oss andre å lære at det kan være sånn også.. Så takk for at du forteller om det! Dersom jeg er oppegående tror jeg at jeg skal våge meg med på treff jeg.. Mulig jeg er opptatt med å føde. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 18. september 2010 #206 Del Skrevet 18. september 2010 God helg! håper dere får kost dere skikkelig nå når dere har litt kvalitetstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. september 2010 Forfatter #207 Del Skrevet 18. september 2010 Nå har vi vært på kino og sett Inception, og spist hos Gutta på Calcutta. Kjempegod mat! Var innmari godt å være uten baby litt Goffel hadde bare vært en liten engel hos bestemor Mannen hadde nesten håpet han skulle være umulig, så de skjønner hvorfor vi trengte pass Så fort vi hentet han begynte skrikingen selvfølgelig Men det varte ikke så lenge. Jeg fikk skikkelig melkespreng, og har fått pumpet det ene og ammet det andre nå. Og jeg drikker min første kopp med amme-te Gleder meg til å sove nå Hvis det blir noe søvn da. Og i morgen er det søndag, og jeg har mannen hjemme Da blir det hvertfall søvn Renselsen har forresten nesten gitt seg. Goffel er veldig nært ved å smile nå! Han har gitt oss noen små ordentlige smil, og han prøver stadig, men får det ikke helt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 19. september 2010 #208 Del Skrevet 19. september 2010 så godt at dere fikk en vellykket kjæreste-kveld godt han oppførte seg eksemplarisk da han ble passet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2010 Forfatter #209 Del Skrevet 19. september 2010 Ja, det var veldig godt å bare være kjærester igjen! Vi har hatt en fin natt Jeg sov i sengen med babyen i kurven sin. Vi sov fra 23.30-3. Og fra 3.30-6. Og fra 6.30-8 Og han har ikke grått. Han lager veldig mye andre lyder, så det var ikke så lett for meg å sovne. Men veldig fornøyd med at vi slapp den hysteriske griningen. Jeg har en teori om at det er minifomen som har begynt å virke. Det tar visst 2-3 dager, og jeg har vært nøye og flink med den i noen dager nå. Han har fortsatt masse luft i magen, men virker ikke som det gjør vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. september 2010 #210 Del Skrevet 19. september 2010 Hurra for at du sov i egen seng og babyen i kurven sin Koselig med litt kjæreste tid.....må inrømme jeg føler meg ikke klar å gi Bumba bort på besøk....hmmm kanskje jeg skulle gjort det så jeg ikke blir en a "de" mødrene...vil ikke det! Er ikke det merkelig hvor fort disse barna lærer....at dem er "en engel" hos besteforeldra men syter når foreldra sine kommer typisk! Hs sa at barn ofte har en ritual når dem legges i sengen sin for å sove....kan være de snakker med seg selv, ser seg litt rundt og klager over at dem mista smokken. Hun mente sålenge dem ikke hylskriker eller gråter mye så får man la dem ligge litt og man merker fort at dem sovner.....vi prøvde det her i natt og jammen meg funker det bra Håper dere får en koselig dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2010 Forfatter #211 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg tar han ikke opp med mindre han skriker slik at jeg hører at han ikke kommer til å roe seg Og plutselig så har han sovnet Jeg var også redd for å bli "en av de" Trodde jeg kom til å bli det også, da det er det jeg er vant med fra diverse familiemedlemmer, bl.a. mamma. Men det går helt fint å levere han fra meg Jeg vil så gjerne at han skal vokse opp med masse familie rundt seg, som han føler seg trygg på. Og syns det er en god start å begynne smått allerede nå, å la dem bli skikkelig kjent. Det er nok lettere å bli kjent når jeg og pappaen ikke står å ser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. september 2010 #212 Del Skrevet 19. september 2010 Kanskje jeg skal gi mamma et par timer sjans å passe så kan vi ta en koselig middag oss to før mannen drar ut på sjøen får se.....hehe.... er utrolig viktig at dem får kjent familie medlemene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. september 2010 #213 Del Skrevet 19. september 2010 så flinke dere var med kjærestetid!! Hvordan var Inception? Vi har så lyst å se den, men jeg må bare orke å sitte gjennom hele filmen.. Ryggen er fortsatt ikke god, så får ta det som det kommer Godt det gikk bra med Goffel hos bestemor, da føles det helt sikkert mye bedre og tryggere å gi han fra seg neste gang.. Jeg håper jeg blir like flink Tror absolutt jeg kommer til å bli "en av de" og ikke vil gi han fra meg, men man får begynne i det små og gi han til pappan hans mens jeg går i butikken eller en tur med en venninne eller noe. Og så avansere til besteforeldre Så spennende med smil!!! Det må være helt fantastisk å se sin egen baby smile til seg og vite at han gjenkjenner dere og er trygg på dere.. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2010 Forfatter #214 Del Skrevet 19. september 2010 Inception var bra og fengende, men syns den hadde litt huller også, og til tider litt forvirrende og langtekkelig. Men jeg vil absolutt anbefale den!! Var en veldig fin filmopplevelse Den varte utrolig lenge, så det var godt med gode kinoseter. Vi var på Ringen kino, og de har justerbare seter og god plass til bena. Og koppholder! Liker Ringen kino veldig godt Badet babyen i kveld, og han var veldig blid. Ropte på mannen, og han kom med filmkameraet I morgen skal vi på Riksen og ta ul av hoftene til gullet. Håper ikke de finner noe galt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 19. september 2010 #215 Del Skrevet 19. september 2010 Godt at han likte badet sikkert et unntak at han ble så sinna sist! kino!!! vi skal på kino ikveld se den nye varg veum filmen kommer dere til å gå på baby-kino tror du? lurer på hvordan det egentlig er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2010 Forfatter #216 Del Skrevet 19. september 2010 Å ja, babykino ja :jepp: Det hadde jeg jo glemt, men det skal jeg! Takk for at du minnet meg på det Kos deg på kino i dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 19. september 2010 #217 Del Skrevet 19. september 2010 Når lillemor her driver å ynker og knirker og syter smått, da er det tegn på at hun er overtrøtt og det er vanskelig til å få henne til å sovne... tar ofte en god stund da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2010 Forfatter #218 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Ja, lurer på om det er det med han også Det tar litt tid før man blir kjent med et nytt lite menneske Jeg skal på babykino på onsdag Har jo en god venninne med en jente på 2 uker. Vi har knapt snaket sammen etter at babyene våre kom, men nå ringte jeg henne og vi snakket i 1,5 time. Vi har jo tusen ting å snakke om! Gleder meg til å se henne og babyen hennes Endret 19. september 2010 av Pupsilure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. september 2010 #219 Del Skrevet 19. september 2010 ååå så koselig meed babykino...det vil jeg og! lykke til på riksen i morra, regner med det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2010 Forfatter #220 Del Skrevet 19. september 2010 Ja, babykino blir kos Og det som er så rart er at det er billigere enn vanlig kino, og man får servert kaffe og sjokolade :klø: Stod det på nettsidene til kinoen Goffel er 1 mnd i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå