Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

De våkner jo som regel av at de er sulten, nattavvenning skal man jo ikke begynne med før etter de har passert seks måneder..

Hvis Goffel fremdeles ligger litt under på vektskåla tror jeg at jeg ville ha gitt ham mat når han har bedt om det, men det er meg ;)

Du må gjøre det som passer for deg :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også litt usikker på om det virkelig fungerer å bestemme seg for hvor lenge de skal sove uten mat. Men du merker jo fort om han virkelig er sulten når han våkner før hvis du prøver med vann.

Ha en god natt, vi ses i morra :klemmer:

Skrevet

Det virker som han våkner mer av vane enn av sult. Han har fått masse pupp, 140 ml MME + en god porsjon grøt før han la seg. + at han skal få pupp kl 22, så hvis han våkner før 4 så tror jeg ikke han er sulten, men kanskje tørst. Han ligger på kurven sin nå, og det er bare 10 dager igjen til han er 6 mnd gammel, så tror det går bra at han må vente 6 timer ;) Han har flere ganger sovet i 6-10 timer uten mat før.

Han kan våkne igjen to timer etter at han har fått mat, og da er han jo ikke sulten, så tror ikke han våkner pga sult alltid. I en periode for en mnd siden våknet han 22, 24, 02, 04 og 06 hver natt, og det tror jeg var fordi jeg gav han mat hver gang han våknet. Vil ikke tilbake til den perioden der igjen :overrasket:

Sees i morgen ja :hoppe: Kakeeee :sikle:

Skrevet

Missunnelig på dere som skal ha treff og ikke minst kake i morra :sjenert:

Skrevet

Jeg må dessverre melde avbud i dag.. :( Var ute og gikk tur i går og endte opp med å traske rundt i 5 timer! Så i dag har jeg skikkelig vondt i ryggen og ikke nok med det, så skrek Lilletassen skikkelig i hele går kveld og natten har vært veldig oppstykket også, så har ikke fått særlig søvn.

Har fullt opplegg i morgen med fysio og bursdag, så da må jeg nesten bare være hjemme i dag og prøve å hente meg inn med litt søvn.

Håper dere koser dere masse og spiser goood kake!! Blir med neste gang :Nikke:

Skrevet

Så synd, Dine :klem: Men skjønner deg veldig godt da :) Kommer flere sjanser vet du. Ble veldig nysgjerrig på hvilket senter du gikk til :sjenert:

Natta har vært veldig fin her :hoppe: Han våknet ikke før 4.15, spiste i 15 minutter, og sov to timer til. Mannen stod opp med han, så jeg sov til 7.15. Goffel har sovet i vogna ute i en halvtime. Håper han sover til vi skal dra.

Skal helt klart gi han "drømmemåltid" fremover, hvis jeg slipper unna med en oppvåkning! Det var så deilig at mannen begynte senere på jobb i dag. Har lyst til å be han om å gjøre det en dag i uka.

Goffel ser forresten akkurat ut som en stor seigmann med dressen sin på :lol: Jeg og mannen har tullet masse med det i dag. tar nok bilde og legger ut på facebook etterhvert ;)

Skrevet

Kos dere på treff i dag! Skulle gjerne vært med! :klem:

Skrevet

kos dere masse på treff :)

gleder meg til Mazzi flytter hit så vi også kan dra i gang noe :)

høres veldig koselig ut!

må sjekke fb, seigmann.. :rodmer:

Skrevet

Takk for i dag :) Jeg skulle gjerne blitt litt lengre i dag, men håper vi får tatt det igjen senere. Det var liksom litt uaktuelt å ta bussen med babyen i bilsete ;)

Goffel er så flink da, var morro å se på han ved bordet i dag. Den måneden han er eldre enn tulla kan man virkelig se forskjell på.

Skrevet

Det var koselig på treff :nigo: Og god kake! Vi endte opp på Peppes, og spiste oreokake :rodmer:

Jeg og Goffel tok oss en tur på Søstrene Grene og Polarn o. Pyret etterpå :) Og så hentet vi en Rimi barnepakke på Rimi jernbanetorget. Den var det mye fint i :jepp:

Nå er jeg sliten! Han begynte å skrike på vei opp bakken hjemme. Men nå er han blid, ligger å spytter og blåser bobler i babygymmen :klaske:

Jeg har spist ostesmørbrød til middag. Mannen kommer ikke hjem før sent i kveld så...

Goffel bæsjet seg ut skikkelig på Peppes da :daane: Måtte rulle bodyen rundt mange ganger for å ikke få bæsj i håret da jeg dro den av :ler:

Bildet av seigmannen er ikke tatt enda, men skal få gjort det snart, og lagt ut :jepp::lol:

Skrevet

Koselig å treffe dere i dag! Jeg endte faktisk med å gå helt hjem, brukte vel en time, men det var deilig!! :)Håper vi sees snart igjen! :klemmer:

Skrevet

I lige måde, cypress :klem: A var så nydelig!! :rodmer: Det var en fin tur i friskt vær, tenker jeg.

Goffel har hatt enda en runde med bæsj oppover ryggen nå :sur::fnise:

Skrevet

:fnise: Poppel har aldri hatt bæsj oppover ryggen..

Kan tipse om Coop sine bleier, er veldig gode og veldig lik libero + at de er kåret til best i test.

29 kr for 58 bleier :jepp:

Skrevet

De tipset pusla om i stad også, så jeg har tenkt til å kjøpe dem :jepp: :jepp: Heldigvis ikke så ofte vi har ulykker, men vært mer i det siste. Han har jo begynt å spise så mye fast føde nå. Tre store måltider hver dag. Merker at han bæsjer mer da :fnise:

Skrevet

Mulig du merker en annen lukt også :ler:

Poppel er rene stinkbomben til tider :jepp:

Skrevet

ohh får du bæsjebleier oppover rygg med fast føde :klo: her ble det omvendt, deilig å slippe rennende mm bæsj oppover ryggen.....

her har vi bestandig brukt pampers, men vurderer å prøve Coop siden mange skriter av de.......ellers liker jeg pampers babydry best, aktiv fit får vi ofte lekasjer.

*missunnelig* på oreodream da, det skulle jeg få med meg sist, men ble for opptatt av babypratet :fnise:

Skrevet

Active fit lekker som en sil her og! Babydry er MYE bedre :jepp:

Men Coops minner jo om Libero..? Der hadde vi i alle fall lekkasjer..

Skrevet

Han bæsjet i dag morges også, men det rant akkurat ikke over :lol: Er litt glad jeg ikke fikk hamstret bleier jeg nå ;) tenker vi går over til coopbleier i en større str enn han har nå :jepp: Kanskje jeg går en tur ned på coop etterpå. (Coop-butikken min er forresten den som er på tv-reklamene. Jeg og mannen har hatt mistanke om det lenge, og har endelig fått det bekreftet etter litt googling ;) )

Goffel sov til 8 i dag :nigo: Meget fornøyd med det! Var så trøtt i går at jeg ikke klarte å gi ha drømmemåltidet. Så han våknet i 1 tiden og i 5 tiden og fikk mat. var stuptrøtt da også :klo: Skjønner ikke helt hvorfor jeg var så mye trøttere enn vanlig. Mannen dro senere i dag, så han tok Goffel fra 8-9.

Nå er dagens første lur godt i gang, og mor koser seg foran dataen :) Ingen reaksjoner på brusen jeg drakk i går heller :hoppe:

Har ganske mye å gjøre her hjemme føler jeg. Tenker å lage et fint kort til mannen til valentinesday :rodmer: Og har litt rot rundtomkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...