Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å ja, Pascal har jo kjempegode kaker :sjarmor: Og jeg slanker meg ikke engang :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krizzy: jepp, vi skal på treff og spise KAKE :sikle:

:daane: Vi må dit neste gang og!!

Skrevet

Oh no - kake! Ikke helt bra for mine planer om å miste de resterende 12 kiloene svangerskapet ga meg... :sjenert:

Men må man så man man vel... :fnise:

Skrevet

Gleder meg til kake :sikle: Selv om jeg er på slankekur da :sjenert:

En ting venninnen min sa i går irriterer meg :kjefte: Da vi var gravide snakket vi om at vi ønsket oss jenter begge to. Det var før vi visste kjønn. Og i går sa hun: er det sånn at du vil bli gravid igjen så fort som mulig sånn at du kan få en jente? Ehhhh, nei! Er ikke min gutt bra nok nå eller? Er ungen din bedre enn min fordi hun er jente liksom? :rasende:

Iriterer meg over mamma også. Gråt litt til mannen pga det i går. Hvorfor bryr hun seg ikke???!! :grine: Er det ikke stort å ha blitt bestemor? Er ikke lille Goffel noe viktig for henne? Hun har aldri bedt om å møte oss fordi hun ha lyst til å se han. Vi har alltid bare møttes på familieselskaper eller shoppingturer. Hun har aldri kommet hit bare for å se han. (bortsett fra de to gangene hun har passet han) Nå er det ca 3 uker siden hun så han, og da var hun bare innom for å levere noe, og så han i 5 sekunder. :sukk: Hun spør hvordan de er med han hvis jeg ikke sier noe. Vi snakkes jo på telefonen omtrent hver dag. Men når jeg begynner å fortelle hva han har lært eller gjort, så er hun ikke noe interessert lenger, og skifter tema. :sukk:

Skrevet

Åh, det med at jenter liksom er bedre enn gutter irriterer meg også. Traff ei like etter at Murmel ble født, og hun trodde jo vi fikk ei jente. Forklarte hva som hadde skjedd, og da sa hun: "Ånei, så trist da. Da håper jeg virkelig dere får jenta neste gang!" Jeg ble jo raskende, for selv om det var en kjip situasjon, hadde det ingenting med at jeg heller ville ha ei jente å gjøre. Og jeg har jo verdens fineste gutt nå, så nå er jeg bare glad det ble han! :hjerte:

Men det styggete jeg har hørt er noe søsteren min opplevde da hun fikk sin sønn nr 3. De var i barnedåp til ei jente og gutten hennes var 10 dager. Da kom det ei til henne og spurte: "Er du ikke lei deg for at hun (mammaen til jenta) fikk ei jente nå og ikke du?"

:kjefte:

Skjønner deg godt ang. moren din. :klemmer: Dessverre får man ikke forandret andre mennesker, det eneste man kan gjøre noe med er ens egne forventninger til dem. Kanskje du må prøve å godta at sånn er hun bare?

Skrevet

Herregud, den kommentaren søsteren din ble utsatt for var drøy! :hakeslepp:

Ja, jeg får kanskje senke mine egne forventninger da... Skal tenke litt på det. Vurderer å si fra til mamma... :sjenert: Er jo en mulighet for at hun ikke vil presse seg på, eller en annen logisk forklaring :vetikke:

Goffel sovnet ca 20 i går. Våknet 24 og fikk mat, og 4. Etter 4 sleit jeg med å få han til å sove igjen. Gjør ofte det når han våkner såppas nærme morgenen. Han sutret og skreik til kvart på seks før han sovnet igjen. Så sov han til kvart over åtte. Da hadde han bæsjet. Nå sover han i vogna ute. Vi skal være på babysang om 40 minutter. Heldigvis er det rett i nærheten, så jeg har en halvtime på å gjøre meg istand. :)

Naboene over oss skal selge! fant annonsen på finn i går. På en måte bra, for de venter baby, og da blir det nok mye bråk etterhvert. Men samtidig kjempeskummelt fordi vi kan få noen bråkebøtter over oss. :overrasket: De som skal selge er veldig rolige, hører ingenting fra dem, selv om det visstnok skal være ganske lytt her. Det var veldig gøy å se bilder! Har litt lyst til å gå på visningen også....Nysgjerrig nei :ler:

Skrevet

Er det i dag det er treff? dere må iallefall kose dere! Det er det den deilige permisjonstiden er for! :rodmer:

Skrevet

Nei, det er i morgen lilljan :) Ja, deilig med permisjon altså!! koser meg masse med babykino, babysang, barseltreff og trilleturer :nigo::kgbaby:

Nå har vi vært på tur. Kom meg ikke frem til babysangen pga snø, så jeg droppet det og gikk tur istedenfor. Neste gang tror jeg at jeg tar på bæresjalet istedenfor vogna! Har slitt meg gjennom snøen utenfor kirken før.

Stoppet hos tante og var der litt også. Men Goffel ble trøtt etterhvert så vi gikk hjem. han sovnet i vogna, men våknet da jeg prøvde å løfte han over til utevogna. Nå leker han :) Jeg er sliten! Har masse å gjøre, men må hvile meg litt først. var ganske dårlig brøytet ellers også, så jeg har slitt meg gjennom 3 km :sjenert:

Skrevet

Innom og oppdaterer meg litt etter helga :goodbye:

Er mye lettere med sjal enn med vogn i den snøen her asså! Kom jo voldsomt mye igår! Men er så redd for å skli jeg, når jeg går med sjalet.. :sjenert:

Ha en fin dag Pupsilure :klemmer:

Skrevet

Bæresjal og brodder er nok tingen, jeg følte meg veldig heldig som slapp å dytte vogna gjennom masse løssnø på vei hjem fra babysangen i dag. Så de andre sleit, og da fikk de litt igjen for at de sa de aldri hadde orket å styre med å bære babyen.. :fnise:

Skrevet

Ja, jeg får kanskje senke mine egne forventninger da... Skal tenke litt på det. Vurderer å si fra til mamma... :sjenert: Er jo en mulighet for at hun ikke vil presse seg på, eller en annen logisk forklaring :vetikke:

Høres ut som en god plan. En kombinasjon av begge deler :jepp: .

Det der med jente/gutt forstår jeg ikke. Jeg har selv alltid sett for meg gutt. Vet ikke hvorfor, men mannen var så utrolig søt som barn. Har sett for meg en liten en av han :fnise: . Søstar mi har det og på samme måte. Tenkte faktisk ikke tanken på jente før noen uker før UL. Det betyr ikke at jeg ikke ønska meg det, Har bare med hva man ser for seg. Ble kjempeglad for jente, men samtidig skufaf for at jeg ikek fikk gutt. Nå er gutten faktisk omtent glemt. Helt oppslukt i denne jenta. Tror det hadde vært akkurat likt om det hadde vært omvendt og. Har faktisk fått noen kommentarer om at jeg er heldig som får jente, siden "det er jo det alle vil ha". Absolutt ikke enig i det. Man vil jo ha akkurat det barnet man får.

Men, når dette er sagt. Tenker litt på Beckhams jeg. De skal visstnok ha prøvd for å få en jente. Da må det være litt kjedelig å få gutt. Men så bør man ikke prøve for å få et spesielt kjønn. Bør jo prøve fordi man ønsker et barn.

Skrevet

Det er litt rart det der med kjønn. Jeg kunne virkelig ikke ønsket meg jente nå! Og jeg syns det er utrolig frekt av venninnen min å spørre/tro at vi vil lage et nytt barn så fort som mulig for å endelig få det rette kjønnet :kjefte:

Ang Beckhams, så er hun gravid med jente nå ;)

Er det noen av dere som gir "drømmemåltid"? Det betyr å gi babyen mat mens den sover, før du selv legger deg, så den er fylt opp, og sover lenger. Lurer på om jeg skal begynne med det?

Lurer også på en annen ting. Er det flere som ser et mønster i at babyen er mye vanskeligere å legge igjen hvis den våkner etter 3-4 tiden om natten for mat?

Goffel er snart 6 mnd, og jeg vil endre litt på nettene våre. Jeg vil at han skal sove gjenneom hele natten fra 20-06 uten mat, eventuelt med bare ett måltid på natten.

Jeg mistenker også at han lett får nye vaner med tanke på oppvåkningstidspunkt. Det endrer seg stadig, men han har gjerne flere netter etter hverandre med de samme klokkeslettene. Nå er det 24 og 4 som gjelder. Jeg vet ikke om han egentlig er sulten, eller om han våkner av vane? :vetikke:

Skrevet

Det er litt rart det der med kjønn. Jeg kunne virkelig ikke ønsket meg jente nå! Og jeg syns det er utrolig frekt av venninnen min å spørre/tro at vi vil lage et nytt barn så fort som mulig for å endelig få det rette kjønnet :kjefte:

:hakeslepp:

Skrevet

Lurer også på en annen ting. Er det flere som ser et mønster i at babyen er mye vanskeligere å legge igjen hvis den våkner etter 3-4 tiden om natten for mat?

Det har jeg gjort nå i det siste, fordi han har en soveøkt på fem timer hver natt og så spiser han hver andre time resten av natten. Om han da ikke hadde spist siden han legger seg klokken 20 ca, blir jo den første soveøkten på kvelden i stedet for natten. Så da gir jeg ham mat når jeg legger meg, og da sover han i fire-fem timer etter det.

Jeg må innrømme at jeg håper vi får ei jente neste gang, men det tror jeg er kun fordi vi trodde vi skulle få ei jente nå og det er noe med den "drømmen" om henne da. Hadde vi visst at Murmel var en gutt, hadde jeg ikke følt det sånn, tror jeg.

Enig i at man vil ha akkurat det barnet man får. Jeg er så utrolig heldig som får være mamma til akkurat Murmel, kan ikke forestille meg at han skulle vært jente nå! :hjerte:

Skrevet

Folk kan jaggu få seg til i så mye dumt; gutt er da like stas som jente! Jeg hadde guttefølelse hele graviditeten, så var jo litt overraska når det kom ut ei jente, men vi er like glad. For oss var det viktigste at barnet var sunt og friskt. Men når jeg gikk gravid spurte veldig mange hva vi ønska oss. Jeg svarte at det ikke spilte noen rolle, sålenge det var friskt, da var det flere som sa "ja, men hva ønsker du deg egentlig????" :roll:

Jeg tror kanskje det kan være lurt å mate før man legger seg selv, ja. Men jeg har ikke forsøkt det selv. Her har tulla fått styre søvn og sult som hun vil, men når de nærmer seg 6 mnd så er det jo på tide å legge inn litt rutiner om man ikke synes det fungerer.

Jeg forstår at du er lei deg for dette med moren din :klem: Her ville mamma dødd av abstinenser om hun ikke så tulla på 3 uker, jeg ville liksom tro at de fleste bestemødre som bor i nærheten av barnebarnet er sånn. Og kanskje særlig med førstemann. Men jeg synes en prat med moren din kan være smart, dere har jo et godt forhold har jeg forstått. Dere har nok ulike forventninger, ja.

Skrevet

Jeg snakket med mamma på telefonen i stad, og spurte om hun ville møte oss på et senter, sa at det var så lenge siden hun hadde sett Goffel. Hun kunne ikke, men gav uttryk for at hun også syntes det var lenge. Senere ringte hun meg og spurte om hun og en tante kan komme hit om en uke, for tanta mi har en gave til Goffel. Hun spurte også om vi har fått innkalling til EEG enda.

Jeg skal fortsette å si fra når jeg syns det går for lenge. Tenker at jeg om noen uker kan si at hun godt kan komme innom før eller etter jobb (som er 10 minutter unna meg med bil) hvis hun vil, for vi er bare hjemme stort sett. (eller, det er ikke helt sant, for vi har avtaler flere ganger i uka :sjenert: )

Goffel sov på verandaen igjen, fra halv seks til sju. Og nå bades han av pappan sin. :rodmer: De to er så søte og morsomme sammen! De tuller og ler så masse!!

I morgen drar ikke mannen før 9, så han kan ta han på morgenen. Han skal ut med noen kollegaer etter jobb, så han begynner litt senere, og jobber lenger utpå ettermiddagen :) Så jeg ser han nok ikke før veldig sent i morgen. Fint at han tar det igjen ved å stå opp tidlig med Goffel :hjerte:

Jeg drakk ca 2,5 dl brus i dag jeg :sjenert: Veldig spent på om det blir noen reaksjon. Hadde vel sett det til nå, for det er mange timer siden :hoppe:

Jeg tror jeg skal gi Goffel mat når jeg legger meg, ca 22. Og da får han ikke noe mer mat før 4. Skriker han før det, blir det vann :strengmamma:

Skrevet

Ikke noe problem med å få Poppel til å sovne igjen hvis hun våkner på natta og er sulten.

Drømmemåltid måtte vi praktisere på sykehuset da hun var litt slapp av gulsoten.

Du må bare prøve deg frem ;)

Hvorfor ikke mat før klokken 04?

Skrevet

Tror jeg skal prøve på drømmemåltid i natt ja :jepp: Vil ikke gi han mat før 4 fordi han bør klare 6 timer uten å være sulten :)

Syns det er så greit å bestemme meg for et tidspunkt, for da klarer jeg å unngå å gi han mat når jeg våkner og er i ørska. Han blir veldig fort vant med å få mat ofte om natten, og da begynner han å våkne til den tiden hver natt.

Skrevet (endret)

Lurte også på det hvorfor ikke mat før 4?

ellers håper jeg dere får en fin natt :)

edit: så svaret over nå

Endret av Neytiri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...