Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, pusla :klem:

Morsom du, siebaeo :skratte: Tror ikke jeg tør å velge film igjen etter den fiasko babykinoen vi var på sist :sjenert: Håper du kan komme en tur, hvis det passer :)

Synd du ikke bor nærmere ja, HopsiDeisi :klemmer:

Skrevet
:fnise: Nei, jeg burde nesten kreve pengene tilbake. Neida, jeg er kjempeglad for at vi i det hele tatt dro. Da ble det så mye enklere da jeg skulle gå alene med Bolla på utsiden :)
Skrevet

:klemmer: til deg, skjønner at det er dårlig timing å diskutere sånt når skrikinga pågår. Jeg vet ikke helt jeg, jeg tenker at vi noen ganger er litt for opptatt av at babyene ikke skal ha noen uvaner og at alt skal gå av seg selv. Jeg tenker mer at hvis noe fungerer og ikke er stress for en selv, så kan man vel gjør det sånn en stund. De er jo gjennom faser og ting forandres hele tiden. Her sovna tulla bare i fanget mitt en stund, hver kveld før vi la henne over i senga. Men nå sovner hun fint av seg selv,uten at vi har trengt å gjøre så mye for det.

Håper dere får tatt en god prat om dette når dere begge er uthvilt og Goffel er rolig :)

Må si meg litt enig med Pusla........vi har sikkert en uvane at Bumba må puppes i søvn, eller at vi må bevege på vogna.......men fordi det funker for oss så lar jeg meg gjøre det med god samvittighet.

Her har vi jo fast rutine på morran at hun sover ute i vogna, og da går jeg eller mannen alltid tur, på ettermiddagen er det igjen i vogna, men er vi hjemme så vugger jeg en liten stund på verandaen bare......tar vel 1-2 minutter fordi jeg legger henne når hun er blitt trøtt og gnir seg i øynene.

På kvelden er det fast at hun bades og så pupp.......hender hun ikke sovner ved puppen, og da legger jeg henne i senga og hun sovner........eller så sovner hun ved brystet og jeg legger henne i senga si.

Det som poenget mitt er og vel litt rotete skrevd av meg er......jeg tror barn kan lære seg å sovne på ulik måte....er man på tur med vogna er det vel bare deilig de sovner, og så får man finne beste måten dem sovner inne hjemme.

Jeg synes nå Goffel er blitt flink altså! Synd at mannen skulle holde på med skrikekur uten å diskutere det med deg først......man må vel være enig i "oppdragelsen" ikke sant :klem:

Skrevet

Fikk snakket med mannen i går. Vi er egentlig enige, problemet for meg var bare måten det ble gjort på. Er enige om at vi skal ta en kur. På en måte skjønner jeg Goffern, dersom noen kunne daske rumpa mi til jeg sovnet for kvelden hadde jeg vært kjempefornøyd, og jeg hadde nok sagt fra når de sluttet :fnise:

Klart det er behagelig å bysses i søvn :jepp: Men han er i stand til å sovne uten å bysses også. Og det gjør det lettere for alle. Kos og oppmerksomhet kan han få ellers i døgnet :)

Han våknet 6, og mannen tok han til han dro kl 7. Så hentet jeg han inn til meg og ammet i senga. Så gikk vi ut i stua og han fikk sviskemos, og ble lagt i vogna på verandaen. Lot han skrike litt først, men så bysset jeg forsiktig på vogna. Bare litt, og han sovnet fort :tommelsmil: Håper han sover til ca 10.

Får en venninne med baby på besøk snart. Vet ikke helt når. Bør vel rydde litt her før de kommer :)

Er veldig fornøyd med at det går så bra med fast føde:hoppe: Men lurer på om jeg skal bytte ut det ene grøtmåltidet med noe annet snart? Men tør liksom ikke....

Han våknet forresten for mat kl 24 og 4 i natt :)

Jeg har spist sjokoladekake til frokost :sjenert: Nå må jeg kaste resten!!

Skrevet

Ok, da sier vi onsdag da :nigo: Blir koselig!! Håper Cypress tør å bevege seg ut med lille A. :sjenert: Hadde vært gøy å hilse på...

Ja, kanskje jeg skal prøve meg alene til sentrum.. Jeg og mannen var på bytur igjen på lørdag, og det gikk kjempebra, lille A sover jo som bare det ute i vogna. Det eneste som bekymrer meg er å komme inn og ut av trikken. Men jeg må vel bare spørre noen om hjelp. Jeg har i hvert fall ingen andre planer på onsdag, så i utgangspunktet er jeg med! :jepp:

Skrevet

Ja, kanskje jeg skal prøve meg alene til sentrum.. Jeg og mannen var på bytur igjen på lørdag, og det gikk kjempebra, lille A sover jo som bare det ute i vogna. Det eneste som bekymrer meg er å komme inn og ut av trikken. Men jeg må vel bare spørre noen om hjelp. Jeg har i hvert fall ingen andre planer på onsdag, så i utgangspunktet er jeg med! :jepp:

så koselig! :nigo:

Skrevet

:hoppe: :hoppe: Håper vi ser deg, Cypress :klem:

Da blir det meg, Dine, pusla, cypress og kanskje siebaeo da :5: Hva tenker dere om en kafe i sentrum i 12 tiden? Bør vel bli greit å finne et sted når vi "bare" er 3-4 vogner :fnise: Hva med la baguette i bunnen av oslo city f.eks? Eller et annet sted hvis noen har et bedre forslag :nigo:

Skrevet (endret)

Jeg fikk tips om at museumskafeer var bra sted å møtes. Munchmuseet osv. Ellers så har jeg vært på kafeen i Nobels fredssenter (ved Vestbanetomta på Aker brygge). Tror det er Pascal faktisk! Det var ganske god plass og mulighet for å sitte litt for seg selv (inn til høyre ved museumsbutikken). Hyggelig og bra mat! :)

Vi har time klokka 12.30 for 3mnd kontrollen så vi får det nok ikke til.. Veldig dumt! Har så lyst til å møte lille A og den nybakte mammaen :rodmer: Hadde det vært på denne siden av byen hadde det vært enklere men det er jo mye mer tungvint for alle andre. Jeg får bli med neste gang! :)

Endret av siebaeo
Skrevet

Kan godt møtes tidligere for min del altså, eller et annet sted. Jeg er litt redd for bussen, men skal alltids klare det. Vil gjerne ha med siebaeo :hoppe: Hva passer best for dere andre?

Skrevet

Hei mammatrollet :klem:

Går bra med låsningene, han er friskemeldt fra manuellterapien nå, men ser at han ikke er 100%. Litt ekkelt å tenke på at det skal komme tilbake. Men regner med at det går greit å løse opp i det da også. Skikkelig dyktig hun vi har vært hos! :nigo:

Går det bra med dere?

Vanskelig å følge med i svingene her gitt! Måtte jo faktisk bla noen sider tilbake for å finne igjen innlegget mitt! :fnise:

Så bra at det har blitt bedre hos dere! Du får heller bestille en time til om du føler at det ikke blir bedre med tiden. I noen tilfeller kan det jo hende at det ser bra ut, men så faller det tilbake igjen eller det lurer seg en liten låsning til et eller annet sted.

Det går fint med oss - er bare jeg som er fullstendig utslitt for tiden. Er mye som skjer med meg for tiden forutenom graviditeten, og i tillegg mistenker jeg at lillesøster/-bror gjør meg fryktelig trøtt. ;)

Men i dag har jeg litt energi, så da får jeg utnytte det best mulig! :jepp:

Bor midlertidig hos mine foreldre inntil huset vårt står ferdig, og det er umulig å få system i kaoset av klær og ting! Får vel bare innse at det får være sånn til vi flytter hele 20 cm.. :ler: Bygger jo vegg i vegg med mine foreldre, så er ikke lange veien!

Nå er det lunchtid for lillemann. :)

Forresten: jeg mener vi hadde to faste måltider på lillegutt da han var 6 mnd. Grøt om morgenen (når han stod opp) og om kvelden (ca. en halvtime før bading). Resten var melk og fruktmos/fruktbiter. Vi begynte vel så smått med å innføre middag også når jeg tenker meg om.

Nå er han her en skikkelig matmons da, som forbrenner mye av det han spiser.

Ønsker deg og dine en super uke! :blomst:

Skrevet

Helt det samme for meg når og hvor. Hvis jeg først sitter på trikken spiller det ingen rolle om jeg går av her eller der (men det hadde vært deilig å slippe å bytte så mange ganger bare... :sjenert: ) Vi tar et tidspunkt alle kan da!!

Skrevet

Jeg er med på alt som er i gangavstand fra bussterminalen. Siden jeg har litt reisevei, så helst ikke for tidlig, men jeg skal klare det som passer for dere :) Museumskafeen ved Fredsprissenteret hørtes ganske smart ut da :jepp:

Skrevet

Den kafeen på fredsprissenteret høres fint ut det.. Er med jeg :)

Det passer forsåvidt bra for meg uansett klokkeslett, men det er fint om det er på formiddagen, feks 12 som sist? Men kan innfinne meg hvis det er andre som har andre tider det passer best :)

Kjempe koselig at vi blir litt folk, det er bare hyggelig det ;)

Skrevet

Lurt av meg å foreslå noe jeg ikke kan få til selv :fnise: Det ser litt vanskelig ut med treff for min del så jeg synes dere bare skal gjøre det som passer best for flertallet! (så håper jeg det blir flere treff om ikke så lenge.. :sjenert: )

Skrevet (endret)

Mammatrollet: ja det skjer mye her på noen dager :sjenert: Sitter aaaltfor mye på nettet. Skjønner godt at du er sliten! :jepp: Og det blir vel ikke bedre når lillebrøster kommer tenker jeg ;) Blir bra å flytte :nigo:

Jeg vet ikke hvor dette fredsprissenteret er, men tar vel følge med Dine. Så vi kan godt si kl 12 der, for min del :)

I dag har jeg hatt besøk av venninne med baby. Og jeg har vært hos manuellterapeuten min :) Nå har vi akkurat spist middag. Goffel sover. han sovnet etter noen minutters skriking, våknet igjen litt senere, og sovnet igjen.

Han sov i tre timer fra 8.30-11.30 i dag. Måtte røre ørlitegrann på vogna for at han skulle sovne. Og så sov han 15-16.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Pascal på fredsprissenteret kl 12 er helt ok for meg! Gleder meg!! :nigo:

Skrevet

Supert, da sier vi det :nigo: Gøy å se tickeren din, cypress! Vi har lik, men din baby er jo mye yngre enn min :hjerte:

Krizzy: jepp, vi skal på treff og spise KAKE :sikle:

Skrevet

Supert, da sier vi det :nigo: Gøy å se tickeren din, cypress! Vi har lik, men din baby er jo mye yngre enn min :hjerte:

Krizzy: jepp, vi skal på treff og spise KAKE :sikle:

KAAAKE! :spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...