pusla Skrevet 9. oktober 2011 #4241 Skrevet 9. oktober 2011 Goffel spiser i grunn en god del mer enn meg og Jeg vet virkelig ikke jeg, skal man begrense dem når de er så små da? Han skal jo vokse og trenger mat, men jeg er usikker på det der. Får spørre neste gang på helsestasjonen. Den jogge-vogna så fin ut da! Ligner ganske mye på den EasyWalkeren som jeg har og på TFK'en egentlig (men vår kan IKKE slås sammen med en hånd, den er i grunn litt styrete å slå sammen). Hadde vært kult om du fikk lirket det til den 31., hadde vært stas å se dere igjen
Neytiri Skrevet 9. oktober 2011 #4242 Skrevet 9. oktober 2011 wow han spiser mye! Hvordan er han når han har spist en porsjon da? virker han enda sultten eller er det bare at han gaper uten å si stopp?
cypress Skrevet 9. oktober 2011 #4243 Skrevet 9. oktober 2011 For noen mengder han spiser! Jeg aner ikke om man skal begrense, men er interessert i svaret, for jeg mistenker at A kan bli sånn etter hvert og. Hun er veldig flink til å spise, alt bare glir ned der i gården. Grattis med ny vogn! (igjen.... )
Pupsilure Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #4244 Skrevet 9. oktober 2011 Han ber noen ganger om mer, og andre ganger er han opptatt med å leke med noe, og bare gaper. Burde kanskje ikke gitt han så mye i dag, ble redd han skulle få vondt i magen. Å være for mett er vondt! Men det gikk bra da. Han sovnet greit, og alt er fint. Virker som Goffel liker den nye vogna, han har sovnet lett i den begge dagene Gruer meg litt til å sett fra meg den fiiine nye vogna i den skitne barnehagen
captiva Skrevet 9. oktober 2011 #4245 Skrevet 9. oktober 2011 Det går jo i perioder hvor mye de spiser,og han er ikke for stor,så jeg ville bare gitt han. Han har nok en periode nå hvor han trenger mye mat. Vi har en i bhg som vi skal stoppe på to skiver og en porsjon varm mat,men han er diger,de andre får så mye de vil.
Neytiri Skrevet 9. oktober 2011 #4246 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg ville ikke gitt han mer om han ikke ber direkte om det når han allerede har spist en hel porsjon, selvfølgelig er jo hver unge anarledes og har forskjellige behov, men som du sier kan det jo føre til vond mage. Spiser han fort? Spiser han selv med skje nå eller? hvis han ikke allerede gjør det har jeg lært at å lære de dette da vil de regulerer bedre hva de trenger og når interessen dabber er de blitt mette, blir anarledes når de blir mata da noen barn bare gaper endeløst. Dette er også avhengig om de har motorikken til det, noe jeg er sikker på Goffel har nå, flinke store gutten ellers kan det være at han gror litt ekstra i disse dagene og trenger de ekstra caloriene.
Pupsilure Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #4247 Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Ja, han er inne i en periode der han spiser ekstra mye nå. Han pleier vanligvis å spise mindre. Han spiser ikke med skje selv, men spiser banan og brødskiver selv. Han klarer innimellom å spise litt med skje selv. Har ikke øvd så mye, for han vil ikke, begynner å hylskrike hvis jeg legger skjeen i hånda hans Prøvde senest i dag. Han spiser veldig fort ja! Takk for smart tips om å lære han å spise med skje selv Planen for i morgen er: sove lenge Dra på livredningskurs i vann kl 11-14 gjennom jobben. Hente Goffel i barnehagen i 15 tiden, og kose oss hjemme sammen. Endret 9. oktober 2011 av Pupsilure
Neytiri Skrevet 9. oktober 2011 #4248 Skrevet 9. oktober 2011 Gjør det på en dag der det ikke er så farlig at han søler, ofte har jeg Bumba bare i bleia eller en body(spiser yogurt da, vil ikke ha grøt), MEN jeg har en skje, og så får hun en skje....så får hun mate meg litt og så mater hun seg selv og meg igjen haha :gjeiper:
Pupsilure Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #4249 Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Nå har mann og sønn dratt på jobb og barnehage, og jeg ligger i senga med tv, laptop og brus Føler at jeg har sovet lenge, sov helt til 8.15 Livet har forandret seg Men så lenge man føler seg uthvilt så er det jo bare fint å stå opp tidlig. Mannen likte visst ikke den nye vogna noe særlig Han syntes det var lite demping i den.... Han ville nok hatt lufthjul istedenfor svinghjul. Var stor forskjell på dempingen i dem. Men han lot meg bestemme så Mannen begynte å ta t-banen igjen i dag, han kjører bare bil på sommeren. Han kommer altså til å bruke en time hver vei til jobben. Jeg syns det er mye! De morgnene han skal levere Goffel står han opp 7, vekker Goffel 7.30, og er hjemme igjen 18. Hvis han skal hente Goffel står han opp 6, og er i barnehagen litt før 17. Uendelig glad for at jeg har en jobb som bare ligger et kvarter unna med bil, og at jeg jobber turnus + har vakter på under 8 timer. Og at jeg har bil!! Endret 10. oktober 2011 av Pupsilure
Dine Skrevet 10. oktober 2011 #4250 Skrevet 10. oktober 2011 Super fin vogn du kjøpte!!! Så bra han sover godt i den, det er jo viktig. Håper du er like fornøyd fremover (det tror jeg) Så bra å få livredningskurs via jobben! Det er jo relevant ift din jobb så klart, men uansett hva du ender opp som senere, så har du alltids bruk for slikt kurs. Smart Ha en fin dag!!
Pupsilure Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #4251 Skrevet 10. oktober 2011 Goffel måtte hentes i barnehagen i dag, syk... Nå er jeg lei sykdom Har lyst til å dra til legen i morgen. Livredningskurset gikk greit nok, men jeg innså at jeg faktisk har et problem med vann Jeg tør ikke dukke under osv, og i dag måtte vi stå på hendene i vannet Fikk meg en liten oppvekker der. Fikk også lyst til å melde Goffel på babysvømming, slik at han forhåpentligvis ikke blir som meg. Men har hørt så mye negativt om overfylte kurs osv Mammas katt er trukket ut som en av 10 finalister til Norges Peneste Katt på VG nett Så hun driver å sanker stemmer som bare det nå, hadde sendt sms til alle venninnene sine
Devilina Skrevet 10. oktober 2011 #4252 Skrevet 10. oktober 2011 lufthjul eller svingbare, hmmm jeg er mer glad i lufthjul jeg da....så tipper du ender opp med svingbare Vi er innehaver av begge deler og synes de er like flotte til hvert sitt formål. Luft hjul har vi på den vi arvet som står i barnehagen, kjekt å ha siden det er en naturbarnehage og de er litt på sånn terrengtur til tider Har også Simo hjemme med svinghjul, den er fin fin i butikker og i byen, tar liten plass i bilen og så har vi den store Simo kombi vogna som W har hatt fra hun var liten. Den bruker vi om vi skal på lang gå tur i litt div. terreng
pusla Skrevet 10. oktober 2011 #4253 Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Å stå på henda i vannet hadde jeg bare aldri gjort, så jeg forstår deg godt. Men jeg er redd for vann over hodet da pga et par uhell som barn. Så sikkert lurt å sørge for at barnet ikke også blir sånn, men har ikke fått surra oss til babysvømming vi heller Det blir lange dager for mannen din når han reiser kollektivt da, omtrent det samme som jeg har. Når jeg henter, står jeg opp kl 5.10 og da er jeg hjemme litt før kl 16. Skal jeg levere, står jeg opp kl 7 og er hjemme kl 17 hvis jeg jobber en time for lite. Skal jeg jobbe full dag, er jeg ikke hjemme før kl 17.30. Så det blir slitsomt, for jeg mister jo tid med tulla. God bedring til Goffel, skjønner godt at du er lei sykdom Endret 10. oktober 2011 av pusla
Pupsilure Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #4254 Skrevet 11. oktober 2011 Nei, i utgangspunktet står jeg ikke på hendene i vannet jeg heller, men jeg ble jo nødt til å prøve da tror jeg burde begynt på svømmekurs selv jeg. Var ikke klar over at jeg var fullt så utrygg som jeg er, og det kan jo være skummelt hvis jeg bader med Goffel. Han blir sikkert redd vann han også, når både mor og far er det. Mannen er akkurat som meg. Jeg husker en hendelse i barndommen jeg også, som kanskje er noe av grunnen. Stakkars syke Goffel, i går sovnet han på brystet mitt tre ganger Prøvde å legge han ned i senga, men det ville han ikke. Ville bare sove på meg stakkars. Skal til legen kl 11.50.
Pupsilure Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #4255 Skrevet 11. oktober 2011 Goffel har ørebetennelse på begge ørene
Becky1 Skrevet 11. oktober 2011 #4256 Skrevet 11. oktober 2011 Stakkars Goffel Og stakkars foreldre. Slitsomt med sykt barn
Småkjekset Skrevet 11. oktober 2011 #4257 Skrevet 11. oktober 2011 Stakkars Goffel God bedring til han
Pupsilure Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #4258 Skrevet 11. oktober 2011 Takk takk Endelig har mannen kommet hjem, jeg er sliten! Goffel sov i ca 30 minutter i dag, og det var mens vi gikk tur, så jeg har fått hvile veldig lite i dag. Legen ville ikke gi antibiotika, men vi fikk beskjed om nesespray og paracet 3 ganger i døgnet. Og hvis han ikke er bedre om en liten uke må vi komme tilbake. Jeg fikk også med 6 glass for avføringsprøver. 1 glass for å sjekke blod i avføringen. 2 glass for å sjekke parasitter og de må tas av forskjellige tømminger. Og 3 glass for å sjekke bakterier, de må også tas av forskjellige tømminger. Alle glassene skal ha to klistremerker på seg, og det var forskjellig fremgangsmåte for hver type glass Masse å holde styr på, godt jeg har ferie Har farget Simovogna nå, og det ble dritbrfa!! Legger den ut for salg ganske snart. Og i kveld kommer det ei for å kjøpe Briovogna. Den gamle altså, den nye skal jeg ha selv
Gjest Marmot Skrevet 11. oktober 2011 #4259 Skrevet 11. oktober 2011 Hva skal du ha for Simo-vogna di da?
Pupsilure Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #4260 Skrevet 11. oktober 2011 Hva skal du ha for Simo-vogna di da? Jeg er ikke sikker enda, må se litt hva de ligger for. Men mellom 1500 og 2000 tenker jeg. Den er 3 år gammel, og ganske fin, hvertfall nå Har tatt fra hverandre vogna, og vasket alt. Hjulene ligger til tørk i dusjen. Fant ut at man kan snu kjøreretningen også, det har jeg ikke visst før nå Skal ta mange og gode bilder av den, og legge den ut på finn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå