Pupsilure Skrevet 11. september 2011 Forfatter #4081 Skrevet 11. september 2011 Hei hei Beklager at jeg ikke har fått vært innom. Goffel fikk paracet før jeg dro på kveldsvakt i går, og ble helt rolig av det. Hadde en veldig full bleie av diare... Så han hadde nok vondt i magen. Har vært litt tull i natt, men så sov han til 8.45 i dag morges da. Han har spist kjempebra i dag, etter at han nesten ikke spiste i det hele tatt i går. Og han har hatt normal avføring Jeg jobbet i går kveld og i dag morges. Tror jeg har hatt den mest slitsomme dagen på jobb noensinne! Utslitt!! Mannen var like sliten som meg, da han sover ekstremt dårlig for tiden, bare noen få timer hver natt (3 i natt). Så han hadde gledet seg til jeg kom hjem og kunne ta Goffel. Mens jeg var helt utslitt etter jobb, og knapt orket å hilse på dem. Goffel slo seg helt vrang, og begynte å hyyyle, og ville til mamma, men da jeg gav han oppmerksomhet og satte meg på gulvet, var ikke det bra nok heller. Endte med at vi la han litt tidliger, for han virket veldig trøtt. I morgen er det pt på elixia kl 12, og tannlege kl 14. Goffel skal i barnehagen, men hvis han er i dårlig form må mannen dra hjem og være med han mens jeg er hos tannlegen.
Tinio Skrevet 11. september 2011 #4082 Skrevet 11. september 2011 Godt at det går bedre med han nå. Man kan jo få innmari magesmerter når man har diare ja.
Neala Skrevet 11. september 2011 #4083 Skrevet 11. september 2011 Hei Inne og oppdaterer meg litt Så bra at barnehagestarten gikk så fint! Det var vel noe å forvente, at han ble syk, det er vel ikke uvanlig i barnehagen Men det er såklart ikke noe artig uansett - godt at det går bedre med han nå! Her har Lillemor hatt feber hele helgen, men jeg tror at det nå er på vei til å roe seg. Håper det går bra med Goffel i morgen. Stor !
Pupsilure Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4084 Skrevet 12. september 2011 I dag sov jeg og Goffel helt til 9.10 Han ropte ikke, men jeg våknet og ble litt bekymret, listet meg inn til han og han lå våken i senga si. Han hadde bæsjet, og det var littegrann løst igjen, men han virket i helt fin form. Vi dusjet, og spiste frokost, og så kjørte jeg han i barnehagen. Skulle gjerne hatt han hjemme i dag, men jeg har ting å gjøre. Først pt kl 12, så stemme, og så tannlege kl 14. Får hentet han ca 15.30 tenker jeg.
Pupsilure Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4085 Skrevet 12. september 2011 Jeg fikk ikke boret i dag allikevel. Hun ville la den midlertidige fyllingen sitte i to mnd til, slik at det skulle dannes mer beinvev rundt nerven, eller noe sånt. Hun tittet på den vonde tannen, og tok et bilde av den. Hun kunne ikke se noe galt. Fikk resept på ren fluor som jeg skal pensle på. Jeg har visst en visdomstann oppe, ved siden av den vonde tanna. Håper den ikke kommer opp. På andre siden i overkjeven har jeg ikke. Og de to nede har jeg fjernet kirurgisk for mange år siden. Goffel har vært kjempeflink i barnehagen! Ikke sutret i det hele tatt, og sov i en time og 20 minutter. Men nå er han ganske sutrete syns jeg Han sitter under bordet akkurat nå, og leker med en brusflaske. Prøver å sette på korken
Neala Skrevet 12. september 2011 #4086 Skrevet 12. september 2011 Og de to nede har jeg fjernet kirurgisk for mange år siden. Var det fordi du ville eller fordi du måtte? Jeg er så redd for disse visdomstennene... Jeg har veldig liten plass til tennene, og brukte regulering for å få rettet opp, og jeg har trukket/operert ut en hel haug med tenner for å få det rett. Så jeg er livredd for at visdomstennene skal ødelegge det hele. Så kan jeg bare nevne at jeg har så tannlegeskrekk at jeg gråter lenge før jeg skal inn.
Pupsilure Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4087 Skrevet 12. september 2011 De lå sidelengs, så de måtte tas, ville ikke klart å komme opp skikkelig. Det ble gjort da jeg var ca 15-16 år, eller noe sånt. Veldig lenge siden hvertfall, og det var gratis, så jeg må ha vært ung. Skjønner du er redd for at visdomstennene kommer og ødelegger! Tannlegeskrekk høres heller ikke noe morsomt ut Jeg har ikke det, men liker ikke tannlegebesøk.
Pupsilure Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4088 Skrevet 12. september 2011 Nå har jeg meldt meg opp til to eksamener Norsk skriftlig og nynorsk Prøver å finne ut hvilke bøker jeg trenger, kan se ut som jeg trenger Signatur 3 hvertfall
Gjest Marmot Skrevet 12. september 2011 #4089 Skrevet 12. september 2011 Tror du trenger Signatur 1, 2 og 3, det burde holde.
Jesse Skrevet 12. september 2011 #4090 Skrevet 12. september 2011 Nå har jeg meldt meg opp til to eksamener Norsk skriftlig og nynorsk Prøver å finne ut hvilke bøker jeg trenger, kan se ut som jeg trenger Signatur 3 hvertfall Til norsk muntlig trenger du ihvertfall alle tre. Til norsk skriftlig leste jeg ingenting (), men det er jo lurt å ihvertfall sette seg litt inn i sjangertrekk og litt diverse skriveteknikker, og når du uansett trenger alle tre bøkene senere er det jo like greit å se litt gjennom de før skriftlig også Ellers er mitt beste tips; les bøker i ukene før eksamen! Det hjalp ihvertfall meg veldig å være litt "inni det" når det gjelder det å skrive godt.. Er det ikke deilig å være i gang?
Pupsilure Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4091 Skrevet 12. september 2011 Takk for tips!! Det er litt godt, men også veldig skummelt! Føles også litt dumt å bare ta to fag nå. Hvis jeg vil ha studiekompetansen for å komme inn til høsten, må jeg ta fire eksamener til våren. De fire vanskeligste. Men jeg følte ikke at jeg kunne melde meg opp til flere nå, er nødt til å se hvordan det går først, og bruke litt tid på å forberede meg på at jeg skal ha vanskelige eksamener i bl.a. norsk muntlig og matte...
Gjest Marmot Skrevet 13. september 2011 #4092 Skrevet 13. september 2011 Pensumet i norsk muntlig er enormt, så du bør begynne å lese på det allerede nå. Det er også greit å gjøre paralellt med at du leser til de to skriftlige eksamnene.
Jesse Skrevet 13. september 2011 #4093 Skrevet 13. september 2011 Signerer Marmot, du bør begynne å lese til muntlig også nå ja, hvis du skal ta den til våren! Jeg har lest siden nyttår, og føler meg ikke klar til å ta den til jul.. (Sier det ikke for å skremme deg altså, jeg har jo hatt en nyfødt baby å ta vare på også, så du får nok litt mer tid til effektiv lesing enn meg )
Pupsilure Skrevet 14. september 2011 Forfatter #4094 Skrevet 14. september 2011 Takk for tips!! Huff, jeg gruer meg jeg.... -------- Jeg er syyyyk Har hatt vondt i halsen og vært litt tett de siste dagene, men i går kveld på jobben ble det mye verre. Merket ved 18-tiden at jeg ble enda mer tett, og rundt 21 fikk jeg vondt i hodet, og følte meg skikkelig dårlig. Hadde opplæring på en nyansatt (som var veldig søt og flink!!) så hun overtok oppgavene mine, hadde nok ikke klart å gjøre det selv. Var fælt å kjøre hjem i går, og orket såvidt å fjerne sminken og pusse tennene (slurvet med tanntråden ) Våknet kl 7 i dag og var like ille/verre. Så jeg har avbestilt pt timen min, og ringte jobben og meldt meg syk. Hadde gledet meg til jobben, for vi skal ha et stort arrangement i dag, som jeg bakte til i går. Hadde gledet meg veldig til maten ( ) kakene og å møte de inviterte Oj, nå tror jeg at jeg må legge meg igjen, går litt rundt for meg
Devilina Skrevet 14. september 2011 #4095 Skrevet 14. september 2011 Jeg som har gått almennfag sier bare: LES NÅ!!! Den norsken er noen dritt og stort pensum... spesielt når du må ha alle tre bøkene. Men er sikker på at du klarer det. Har du meldt deg opp, så er det jo noe du virkelig vil og ikke gjor halvhjertet
Pupsilure Skrevet 14. september 2011 Forfatter #4096 Skrevet 14. september 2011 Æsj, begynner å angre på hele oppmeldingen Det føles uoverkommelig med alle de eksamnene Må regne litt mer på det, og finne ut hvor bra karakterer jeg trenger også. hvis jeg ser tydelig at jeg klarer meg med toere og treere, så bør det vel gå. Men ble plutselig litt redd for at jeg vil trenge firere... Jeg har egentlig bare blitt verre Tviler på at jeg orker jobben i morgen kl 7. men usikker på hvor lenge jeg bør se det an før jeg ringer. Vil gi jobben best mulig tid på å skaffe noen, men samtidig er det dumt å ringe for tidlig, i tilfelle jeg blir bedre. Det verker i alle musklene mine, kanskje jeg har influensa? Var hos fysio i går, men fikk ikke så mye behandling at jeg skulle være SÅ støl
Spatula Skrevet 14. september 2011 #4097 Skrevet 14. september 2011 Jeg er en av dem som elsket 10 timer norsk i uken, da jeg gikk allmennfaglig påbygging Men du bør starte nå, men dette kommer til å gå bra Jeg skulle gjerne ha studert norsk jeg..
Gjest Marmot Skrevet 14. september 2011 #4098 Skrevet 14. september 2011 Det er klart at dette går bra, vi er mange som har klart det før deg. Og jeg brukte en uke på å lese til norsk muntlig og fikk 4 (eller 5? husker ikke), så det er ikke sånn voldsomt vanskelig heller.
Pupsilure Skrevet 14. september 2011 Forfatter #4099 Skrevet 14. september 2011 Takk for oppmuntrende ord Tok du det som privatist du også, Marmot? Huff, nå har jeg ikke sett Goffel siden 9.40 i går, 30 timer siden Gleder meg litt til å hente han, men samtidig lurer jeg på hvordan jeg skal orke det Får dårlig samvittighet for at han er så mange timer i bhg, men i dag var det ingen annen mulighet, har såvidt orket å hente meg drikke på kjøkkenet. Har tatt paracet nå, så håper jeg at det går greit å hente han.... Føler meg littegrann bedre. Har ringt jobben og sagt at jeg ikke kommer i morgen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå