Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått gjort litt i leiligheten da :) men nå har støvsugeren streiket :daane: Tror den ble for varm. Men det er en stund siden nå, og den er ikke varm lenger :sjenert:

Goffel fikk snacks-kopper i posten i dag :nigo: Sånne som Neytiri har :) Kjøpte fire stk, så kan jeg gi bort noen i bursdagsgaver. Gleder meg til å fylle den med rosiner og frokostblanding, og så kan han spise av den selv :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende med barnehagestart. Høret ut som det går helt strålende. Merker jeg får litt vndt i hjertet av å tenke på at M kommer til å grine når vi går. Tror kanskje vi må bruke litt lengre tid. Hun kan være litt skeptisk til nye ting. Du høres veldig rolig ut. Får lære litt av deg. Godt å høre ting som at du synes det er deilig å ha han i barnehagen :jepp: (akkurat som det var deilig å få henne på eget rom).

Blir spennende å høre hvordan dagen i dag har gått. Hvordan blir morgendagen?

Skrevet

:danser: 200 sider :danser:

Jeg skravler fælt :daane::lol:

Det har gått så bra i dag! :nigo: Han har ikke grått annet enn da jeg gikk, ikke engang da han var trøtt. De la han bare fordi han så trøtt og sliten ut. Hun vugget tre vugg på vogna, så sovnet han, og sov i 1 time og 20 minutter. Våknet og spiste kjempebra :) De sa at det er akkurat som om han alltid har vært der :fnise:

Men jeg er forberedt på at det kommer en reaksjon om noen dager. Kanskje allerede på mandag når vi har vært hjemme i helgen... Mange reagerer etter en stund og syns ikke at det var så greit å være i barnehagen allikevel :(

Ja, jeg er ganske rolig, Becky :) Det er nok fordi han må gå i barnehage uansett, har ikke råd til å være hjemme. Og han er så glad i å være med andre barn. Tror vi har veldig godt av barnehage alle tre! :nigo: Det hjelper liksom ikke å bekymre seg på forhånd, jeg får heller ta problemene når de dukker opp, så da er jeg like godt rolig, og tenker at dette går fint :)

Skrevet

Har fått gjort litt i leiligheten da :) men nå har støvsugeren streiket :daane: Tror den ble for varm. Men det er en stund siden nå, og den er ikke varm lenger :sjenert:

Goffel fikk snacks-kopper i posten i dag :nigo: Sånne som Neytiri har :) Kjøpte fire stk, så kan jeg gi bort noen i bursdagsgaver. Gleder meg til å fylle den med rosiner og frokostblanding, og så kan han spise av den selv :yvonne:

morsomt at han koser seg i bhg da, og må si meg enig med Becky at du høres veldig rolig med det........jeg tror ikke jeg hadde vært likt, men nå har jeg en miss frøken skeptisk :rolleyes:

ohhh den boksen er gullverdt, hun elsker den! Blander ikke så mange rusiner i forhold til frokostblanding da de ikke skal ha såå mye rusiner, så når hun får tak i en ser hun mega stolt ut og smiler fra øre til øre :nigo:

Skrevet

Du har mange gode poenger. De skal jeg adoptere og tenke på frem mot barnehagestart :jepp: Marie er jo og veldig glad i andre barn. Hun var sutrete før vi fikk besøk i dag, men våkna helt da Lille A og Bolla kom :jepp:

Skrevet

En venninnes jente som er mye yngre enn Goffel, født sånn ca i desember, har tatt sine første skritt :overrasket: Syns det var veldig tidlig. Lurer på når Goffel skal gjøre det. Han står mye for tiden, og har tatt et og to skritt nå og da, uten at det var meningen :ler: Tror han klarer det egentlig, men at han ikke tør. Han går jo overalt mens han holder seg såvidt fast. Og han klarer å stå alene.

I morgen skal vi kanskje dra å bade <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_hoppe.gif' alt=':hoppe:'> Bassenget her har åpnet igjen etter sommerstengt. Det er ekstra varmt vann hver lørdag. Må se om jeg finner noen å dra sammen med, for jeg gidder ikke å dra alene.

Rutinene i barnehagen ser ut til å være slik:

Varm havregrøt + frukt kl 9.30.

Inn på avdelingen og leke litt, gå ut når barna blir utålmodige.

Legges når de blir trøtte, fra ca 10. Bleieskift før de legges.

Matpakke kl 13.30.

Det er det jeg har fått med meg til nå.

Det virker som det er helt greit å gjøre unntak fra dette også, de kan spise frokost i barnehagen hvis de ikke har spist hjemme. De kan sove to lurer hvis de trenger det.

Skrevet

Når ungene er så små, må det jo være greit å gjøre unntak, for man kan ikke tvinge dem inn i rutiner de ikke har det bra med.

Det er fint han ser ut til å trives i barnehagen, vi begynner selv den 19. og jeg gruer meg litt. Men tror nok egentlig det kommer til å gå veldig bra, jeg er jo en eksepsjonelt trygg unge. :fnise:

Skrevet

Jeg har sluttet å amme! Tror jeg... Nå er det ca tre dager siden sist :klo:

Skrevet

SÅ dårlig på å kommentere for tiden,er innom å leser,men orker ikke skrive :sjenert:

Så spennende med bhg start,og så bra det har gått så bra sålangt :nigo: kommer nok en reaksjon som du venter ja,gjør som regel det,når de skjønner at det er noe som skal skje hver dag,og ikke bare en morsom avveksling :fnise:

Så fine bokser! Hvor er de kjøpt?

Skrevet

vet ikke helt hva man sier til en som har sluttet å amme :fnise: men gratulerer???

var det fordi Gofflus er ikke interresert eller ønsket selv, eller kanskje det bare var riktig tid for begge?

her ammer jeg to ganger døgnet enda, synes det er greit, men ser at kveldspuppen er kos....og jeg går i tankene at det snart er slutt, men føler ikke å haste det heller.......tenker når hun får eget rom kan det hende vi kutter kveldspuppen og da har bare morning puppen en liten stund til.

synes bhg virker flott jeg, bra de ser jo på barnas behov og ikke bare følge alt til punkt å prikke, er i grunn vanskelig for sånne småbarn enda.......virker som han sovner bra nå uten masse vugging av vogna? husker du var litt spennt om de kom til å gjøre det i bhg eller ikke.

Skrevet

Ikke alltid man orker å kommentere HopsiDeisi, men hyggelig at du er innom :klem:

Koppen er av merket Munchkin og er selvfølgelig kjøpt på eBay! :lol:

Jo, takk, Neytiri :fnise: Han har ikke vært så veldig interessert i det siste, men takket ja allikevel hvis jeg har tilbudt. Men nå fant jeg ut at jeg ikke gidder mer. Har ikke ammefri mer, og vil begynne på p-ringen, som man ikke kan kombinere med amming. Har ammet en gang i døgnet i en måneds tid, og før det var det vel to ganger i døgnet i en måned eller lenger.

Skrevet

Hjemme går vi alltid tur når det skal soves, og da sovner han etter 10-15 minutter. Så det er lenge siden jeg har stått å vugget. Men går visst veldig fint i barnehagen ja :nigo:

Skrevet

Ja,selvfølgelig,dere kjøper jo ALT på ebay :fnise:

Tør ikke jeg :sjenert:

Skrevet

:lol:

Ikke skummelt da, HopsiDeise. Det eneste skumle med det er at man blir avhengig! :overrasket: :gjeiper:

Kan gi deg en svært detaljert beskrivelse av hvordan du skal gjøre det, hvis du vil :klem:

Skrevet

:roll:

:fnise: Jeg så de hadde den snacks-koppen på en norsk nettbutikk også, til kr 139. Hvor mye betalte du på e-bay da??

Fint at barneahagestarten har gått så fint:) Vi var på foreldremøte i går og da sa de ansatte at det ofte går flott de første dagene, men så forstå de plutselig at de skal være der :fnise: Og da kan det bli litt grining. I barnehagen tulla skal være, er de flinke til å sende mms eller sms til foreldrene hvis barnet har grått ved leverign. Sånn at man får vite at alt er fint. Det synes jeg var godt å vite :)

Skrevet

Jeg kjøpte fire kopper, og det ble ca 200 kr inkludert frakt fra USA. Du kan kjøpe en av meg for 50 kr hvis du vil? Sees jo hos Dine om 3-4 uker.

Så bra at de sender MMS/SMS :tommelsmil: Tviler på at de gamle damene i min barnehage hadde klart sånt :fnise: Regner med at det ikke fortsetter å være like bra ja! Blir nok verre uti neste uke når han skjønner at dette er noe som skal skje hver dag... Heldigvis har jeg en grei uke med tanke på jobb; fri mandag, dagvakt tirsdag, fri onsdag og torsdag og kveldsvakt på fredag :)

Skrevet

Ikke alltid man orker å kommentere HopsiDeisi, men hyggelig at du er innom :klem:

Jo, takk, Neytiri :fnise: Han har ikke vært så veldig interessert i det siste, men takket ja allikevel hvis jeg har tilbudt. Men nå fant jeg ut at jeg ikke gidder mer. Har ikke ammefri mer, og vil begynne på p-ringen, som man ikke kan kombinere med amming. Har ammet en gang i døgnet i en måneds tid, og før det var det vel to ganger i døgnet i en måned eller lenger.

:fnise: ja viste liksom ikke hva man sier til det så.......du Pupsilure, kom til å tenke på en ting.......husker for en lang stund siden at du var litt usikker om du ville fortsette ammingen.........og tenk at du har ammet han sååå lenge da! Et år, det er fantastisk, og til og med etter du begynnte å jobbe...........synes du skal virkelig føle deg stolt over det.....høres ut som det var naturlig for dere begge å slutte :)

ja den koppen ville jeg kjøpt på ebay om jeg viste om den.....men fikk min til under 100sek så synes ikke det var så ille.......kjøper jeg i noe gave så blir det ebay :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...