Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har egentlig ingenting å skrive :fnise: Men ville liksom skrive litt allikevel.

I dag har jeg vært på dagvakt og Goffel hos tante. Han er veldig trøtt for tiden, selv om han får mye søvn. Måtte legge han 18.30 i dag også. Han hadde gått å lagt seg under kurven på vogna si to ganger hos tante i dag, :ler: så da la hun han i vogna, og han sovnet med en gang :hjerte: Sov i nesten to timer.

Jeg har farget håret i kveld, litt mørkere enn jeg pleier. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydelig tegn på at han var trøtt tenker jeg :fnise:

Du har helt sikkert blitt kjempe fin på håret - det er du alltid :kose:

Skrevet

Tusen takk, Dine :kose: Håret ble bra :nigo: Mannen så det ikke da, ventet helt til i morges før jeg spurte om han så noe nytt :ler: Han så det fortsatt ikke, selv om jeg sa hva det var.

Han er skikkelig mann når det gjelder sånne ting :rolleyes::fnise: Han ser ikke poenget med å re opp sengen, rydde litt ekstra før vi får besøk, duker og slike ting.

Skrevet

Hehe, han høres ut som en veldig typisk mann :ler:

Da jeg gikk fra en lys rølig farge til veldig mørk brun la ikke mannen merke til en ting, men de han jobbet med gjorde det :fnise:

Skrevet

:fnise: Jeg sa til mannen at jeg skal vedde for at gutta på jobben min ser det i kveld ;) Vi får nå se.

Han er søt når han er sånn da :rodmer:

På lørdag planlegger vi å dra på indisk restaurant og kino :yvonne: Må bare finne en barnevakt først. Mamma kan ikke for hun jobber. Svigermor tør ikke, så da er det kun tante igjen.

Skrevet

Goffel klatrer opp i sofaen sånn ca 2 ganger hver dag :overrasket: Litt slitsomt! Det er heldigvis bare når jeg sitter der da, for han trenger å ta tak i meg for å dra seg opp. Og når han kommer opp skal han krabbe, ta laptopen, ta telefonen min på armlenet osv :ler:

Han er veldig aktiv, og nå er jeg helt svett :lol: Har holdt på å merke barnehageklær/utstyr, og passet på rampegutten samtidig.

Skrevet

Høres ut som en ekte manne-mann det der ja :fnise: Min er egentlig ikke sånn, han er den som pynter til vi får besøk og tenner lys, ruller duker og dekker på og sånt. Han kaller seg selv for husets "koseligminister" :fnise:

Høers ut som Goffel er aktiv om dagen, ja :jepp: Men det er jo morsomt da, at han er så flink og stadig utvikler seg!

Merking av klær til barnehagen ja, det må jeg også ordne! Hvor har du kjøpt (du svarer vel ebay da, så er jeg like langt :fnise: )

:klemmer:

Skrevet (endret)

Pusla: :ler: av mannen din som er "koseligminister" :fnise: Navnelappen er faktisk fra Askeladden :jepp: Men undersøkte selvfølgelig eBay også :jepp:;)

Barnehagestart i dag ja :overrasket: Vi møtte opp kl 10 og var der til 11.15, da var Goffern så sliten og trøtt at vi måtte gå, så han fikk sove. Det var en kaotisk dag, da de hadde sykdom i personalgruppa, og var bare to på jobb. Damen med det rare navnet jeg hadde sett i papirene, og trodde var pakistansk, viste seg å være en finsk mann i 50 årene :skratte: Han er ped.leder, og veldig koselig. Han har jobbet i 30 år, og de to damene i 25 år hver, så det er erfarne folk.

Vi var inne litt først, men så gikk vi ut. Goffel lekte i sanda, krabbet oppi en vannpytt, og husket litt. Merker at jeg er veldig glad jeg ikke jobber i barnehage ;) Det er sikling og bleier i min jobb også, men all sanda, og å være så mye ute er ikke noe for meg. :gjeiper:

Det var 6-7 andre barn der i dag. Ei hadde den tredje innkjøringsdagen, og foreldrene hadde gått. Hun gråt og gråt :( Ei annen er bare 10 måneder gammel, og var blid som en sol, og kunne ikke krabbe enda. Liten baby :rodmer:

Jeg hilste på pappan til ei jente med et meget snodig navn, som jeg ikke husker hva var. Minnet om Quinoa :ler: Og så hilste vi på jenta til ei i barselgruppa som går på den andre avdelingen. Hun begynte for en uke siden.

Jeg klarte selvfølgelig å glemme igjen posen med regntøyet og lua hans da :roll: Vet ikke hvor jeg la den engang. Men det er merket med navn, så de finner det vel og legger det på plassen hans :klaske:

I morgen skal vi komme kl 9, og han skal spise havregrøt kl 9.30, deretter skal han leke litt og så sove. Jeg går før han skal sove (?) og komme tilbake når han våkner.

Fredag skal jeg gå for en lengre periode, men være tilgjengelig hvis det blir problemer.

Tenk at jeg har en barnehagegutt :strix:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Så stor Goffel er! Barnehagegutten :rodmer:

Skrevet

Goffel er så stor og flink.. Mannen var helt imponert over hvor mange dører og skuffer han klarte å lukke opp og igjen den tiden han var her :fnise:

Blir en spennende tid fremover, men det kommer nok til å gå kjempe bra :kose:

Skrevet

Hehe, ganske utrolig hvor mange ganger han kan åpne og lukke igjen den samme døra :ler:

Stakkars Goffel er så trøtt for tiden. Holdt på å sovne på vei hjem fra Dine, men jeg klarte å holde han våken. Jeg åpner vinduet på hans siden noen ganger opp og igjen, og da kvikner han til litt :lol: Han sovnet med en gang han ble lagt.

I morgen skal vi være i barnehagen 9, så tenker jeg står opp 7, og han ca 8. Mannen er hjemme i morgen han også, for vi får den nye komfyren levert en eller annen gang mellom 8 og 16 :roll:

Skrevet

Heia! :vinke:

Så spennende med barnehagegutt! :hoppe: Håper det gikk bra?

Jeg må få levert tilbake kakeboksen din! :daane: Nå har jeg begynt å planlegge en ny kake :lol: Mye enklere da.. Blir en høy en med samme ingredienser men satser på marsipan denne gangen.. Tips til tema? Pingu sparer jeg til 1 årsdagen ;)

:klem: Håper dagen gikk bra!

Skrevet

Jada, gikk bra i barnehagen, med det er jo ikke så rart når jeg var med han hele tiden ;) Blir nok verre i morgen...

Hvilken anledning? :popcorn:

Skrevet

Vel overstått første barnehage-dag da :) Høres ut som det kommer til å gå bra, men tenk så slitne de blir nå i starten. Jeg som jobber hver dag kommer jo bare til å få restene av en grinete tulle hver ettermiddag :fnise:

Håper resten av innkjøringa også går fint da og at du finner igjen posen med tøyet :klemmer:

Skrevet

Enda en slags navnefest! :daane::lol: Sånn er det når besteforeldrene kommer fra hver sin kant av landet... :roll: Tenkte gjøre det litt enkelt. :) Og kjøper nok hvit marsipan..

Skrevet

Innkjøringsdag nr 2 er overstått :)

Var i barnehagen kl 9. Lekte litt inne, så var det mat kl 9.30, havregrøt. Goffel hadde jo nettopp spist frokost da, men han spiste allikevel. Så gikk vi ut og lekte. Han begynte å bli trøtt og grinete, så vi avtalte at jeg skulle gå. Gikk vel ca 10.30. Sa kort hadet og gikk. Han gråt da han skjønte hva som skulle skje, og enda mer idet jeg gikk, men han hadde roet seg før jeg kom meg ut av porten :ler: Primærkontakten hadde lagt han nesten med en gang, og han sovnet etter ca 3 minutter. Litt byssing i starten, deretter stod hun bare vedsiden av så han kunne se henne. Han våknet etter 5 kvarter, og da ble jeg ringt etter og kom ned. Han var blid som en sol etter at han våknet :sol:

I morgen skal jeg gjøre omtrent det samme (tror jeg) men ikke komme tilbake før ca kl 14, hvis alt går bra.

Skrevet

Så flink Gofflus er da! Er jo bra han er blitt flink på sovinga, går nok lettere for deg når du vet han har det bra og koser seg :)

Skrevet

Nå er Goffel levert i barnehagen, og skal hentes igjen ca kl 14. Han vinket først til meg da jeg sa hadet, men så skjønte han at jeg faktisk skulle gå, og da var det ikke like gøy :fnise: Han hylskreik litt, men hørte at han hadde roet seg da jeg gikk forbi vinduet, så det varte ikke lenge ;)

Spent på hvordan dagen går!

De sa at det var veldig tydelig at han hadde vært mye sammen med andre barn, og barnehagen mente at det var veldig positivt.

Mannen har hjemmekontor i dag også, for komfyren vår kom ikke i går :frustrert:

Nå skal jeg slappe av og nyte stillheten litt :rodmer: Må si det er litt deilig å ha ungen i barnehage :sjenert: Etterpå skal jeg få gjort masse i leiligheten :opplyser: Har allerede handlet masse mat, og jeg skal vaske gulvene, merke klær, og rydde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...