Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg tidligere i dag som forsvant :roll: Kort fortalt: Goffel sov til 8 :nigo: Jeg har trent på Elixia, kjempeslitsom gruppetime! Vi har vært på babyshop med ei venninne og kjøpt ting til babyshower på søndag.

Nå shopper jeg på eBay :fnise:

Har kjøpt:

4 konditorfarger (americolor), 30 cm spatel, og matte som lager mursteinmønster. Ble godt under 200 kr, men husker ikke helt, syntes det var kjempebillig!

2 par babytøfler, slike som Goffel har fått, elsker dem!! Ble 114 kr mener jeg å huske. Det er gave til to babyer som snart blir 1 år :rodmer:

Mener jeg kjøpte noe mer, men husker faktisk ikke :fnise: Titter på masse rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det en stålspatel? Jeg kjøpte en plastspatel men fikk ikke helt til å bruke den.. Endte opp med å bruke en kniv (begge deler dyppet i vann). Det klistret seg bare fast og dro av smørkremen. Så kniven funket absolutt best.. Tenker at en sånn stålspatel med bøyd håndtak må være det beste?

Skrevet

Å, babyshower er sikkert moro!! Aldri vært på det, men har skikkelig lyst å arrangere/få det selv :fnise:

Du kjøper alltid så mye fint på Ebay - gleder meg til å se :)

Skrevet

Pusla var her :)

Når du setter i gang med disse Ebay-rundene dine og ramser opp en masse kakeutstyr du har kjøpt, så merker jeg at jg sliter med å finne noe å kommentere :fnise:

Skrevet

Milla: kan lete opp linken senere :)

Siebaeo: Ja, stålspatel med bøyd håndtak :jepp: Synd at din ikke fungerte skikkelig da, den var nok sikkert ganske dyr også :kose: Tror jeg gav ca 50 kr for min.

Dine: Gleder meg til babyshoweren ja :hoppe: Kanskje du får en neste gang ;) Ellers kan du jo arrangere en for venninnen din som skal ha baby i slutten av året :Nikke:

Pusla: :klem:

Skrevet

Goffel er forkjølet :sukk: Han har vært på 1 års kontroll i dag :rodmer: 79,5 cm og 10 800 gram. Han har fått sprøyte også, og nå kjennes han varm ut...

Skrevet

Lille er syk, og jeg er hjemme fra jobben :sukk: 39,5 i temperatur i går. Har ikke målt i dag. Han sov godt i natt heldigvis, selv om han er kjempesnørrete.

I dag vil han ikke spise. Han spist en halv brødskive til frokost, og ingenting til lunsj. Han har fått tilbud om - og spist en skje av - babygrøt, frukt, risgrøt, sviskemos, kake, yoghurt.... Til slutt fant jeg noe han ville spise litt av da! Pizza :hoppe: Man blir ganske desperat når barnet ikke vil spise :sjenert:

Han er ganske blid da, heldigvis, men er vanskelig å få til å sove. Vi gikk tur i 30 minutter, og han sovnet halvveis. I det øyeblikket vi gikk inn i heisen våknet han :roll:

I morgen får mannen være hjemme fra jobb.

Skrevet

Æsj, jeg tror jeg blir syk jeg også :tristbla:

Skrevet

Huff, dette hørtes veldig slitsomt ut. Får håpe du klarer å holde deg frisk. Leste i en mammablogg en gang (som jeg tror du linket til) at denne mammaen alltid tok på seg plasthansker med gang ungenble syk. I tilegg vasket hun dørhåndtak o.l. med klor ganske ofte. Hun hadde visst stort sett klart å holde seg frisk pga dette. Kanskje ikke så nyttig å høre nå, men til en annen gang :)

:klemmer:

Skrevet

Takk, Becky :klem:

Vi er bedre i dag :) Goffel sov til 8. 15, og er blid som en sol :sol: Han spiste lasagne til frokost :sjenert: Var så redd for å ikke få i han mat. Og han har sunget støvsugersangen i dag :ler: Hver gang vi støvsuger rundt tripp trapp stolen hans med håndstøvsugeren begynner han å synge :lol: Jeg hørte det for første gang i går, men mannen har hørte det i mange uker. Trenger kanskje ikke å si at jeg ikke pleier å støvsuge så ofte :flau:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Hver gang vi støvsuger rundt tripp trapp stolen hans med håndstøvsugeren begynner han å synge :lol: Jeg hørte det for første gang i går, men mannen har hørte det i mange uker.

Herlig :fnise:

Skrevet (endret)

Hjemme igjen fra jobb :) Tror ikke jeg er syk allikevel, har jo klart både ungen og jobben i dag uten problemer. Var litt spent på om jeg skulle klare å "jobbe dobbelt". Har tilbragt store deler av arbeidsdagen på kjøpesenter :nigo:

I morgen skal Goffel i barnebursdag, men han er jo litt syk, så jeg er usikker på om vi drar. Han orker det fint, så hvis vi ikke drar er det fordi jeg er redd for at han skal smitte noen. Uansett så drar vi til mamma og pappa en tur. De bor i nærheten av bursdagsbarnet. De har kjøpt en Gråtass-traktor til han :daane: En stor en. Den skal stå hos dem da, så kan han leke med den der.

Goffel er så søøøøt :yvonne: Han peker hele tiden og sier "der". Han peker med tre fingre :ler: Tommelen, pekefinger og langfinger.

Huff, i stad så jeg at han hadde noe i munnen, så jeg fisket det ut (som jeg gjør ganske ofte :roll: ) Jeg kunne ikke skjønne hva det var for noe, så jeg smakte likesågodt selv, og bet av en bit. Syntes det var rart, for det hadde matkonsistens. Men det var helt svart, og jeg skjønte ikke hva slags mat vi hadde sølt med som kunne være helt svart. Plutselig så jeg noen små bein :overrasket: Det var en død flue :daane: Trenger vel ikke si at jeg løp rett inn på badet og spyttet og pusset tennene :lol: akkurat da kom mannen og tanten min inn døra. Tante overøste Goffel med gaver, som alltid :ler:

Han fikk:

Fjernstyrt bil

Såpebobler

Pledd i en matchende sekk

To vinterjakker fra Lindex

Utebukse fra Lindex

God ullgenser, kjempekul!

Tynn "Bamse" genser fra lindex

"Bamse" bukse fra Lindex

Skjorte fra Lindex

To par vanter fra Lindex

Ja, det var det, tror egentlig jeg glemte noe. Hun er gal! :fnise: Dette er en tante som jeg har hatt lite kontakt med, men som har engasjert seg veldig i Goffel :hjerte: Syns det er kjempekoselig å ha gjenopptatt kontakten :nigo:

Ja, og så måtte jeg fiske ut ørepropper fra munnen hans i stad <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_rolleyes.gif' alt=':roll:'> Han hadde vært i nattbordsskuffen min, tatt to ørepropper ut av esken og lagt den tilbake på plass og lukket skuffen. Han satt på gulvet med masse post-it lapper rundt seg, og så litt lur og rar ut :ler:

Å ha en ettåring er veldig gøy!! :hoppe::rodmer:

Endret av Pupsilure
Skrevet

:skratte: Det er virkelig ikke mat alt som ser ut som mat!

Håper dere får en flott helg :klem:

Skrevet

Uff da, både ørepropper og flue som snacks :fnise:

Skjønner det med at du ikke vil ta han med i barnebursdag hvis han er syk pga smittefare. Det var derfor vi måtte droppe det hos dere også :( Skikkelig kjedelig, men synes det hadde vært ille om noen av barna (eller voksne forøvrig) hadde blitt smittet av oss.. :sjenert:

Jobben din høres ikke dum ut noen ganger altså, og jeg som er på utkikk etter ny og greier også :lur:

Skrevet

Han er i så god form i dag at det ble bursdag :) Ringte mamman til bursdagsbarnet og spurte først. Etter å ha parkert og gått ca 20 meter med Goffel på armen begynte det helt plutselig å pøsregne! Himmelen åpnet seg, det regnet så mye som jeg aldri har opplevd før :daane: Og jeg hadde ikke vett nok til å løpe tilbake til bilen, men løp avgårde for å finne huset hennes. Det viste seg å bli vanskelig, for jeg ante ikke hvor jeg skulle :roll: Etter å ha løpt rundt i 5 minutters tid så jeg en mann. Jeg ropte til han og spurte hvor adressen var. Han ba meg komme inn, og jeg stod i gangen deres og skravlet med kona hans og babyen på 6 måneder mens han hentet to paraplyer. Han fulgte meg helt frem til døra hennes :ler::daane: Goffel syntes det hele var kjempemorsomt da :ler: Han lo mens jeg holdt han godt fast og løp rundt.

Jeg vår gjennomvåt omtrent overalt... Håret mitt var klissvåt, maskaraen rant, brillene dugget, det er visst hull under skoene mine, for det var ikke en eneste tørr flekk igjen på sokkene mine. Fikk låne noen slitne klær av verten :sjenert: Veldig takknemlig! Men følte meg ikke akkurat fin, var masse gjester der, og jeg kjente kun bursdagsbarnet og mamman. Men det ble hyggelig da, skravlet masse med ei som hadde en baby og en toåring.

Etter bursdagen dro vi til mamma, hun bor i nærheten av bursdagsbarnet, ca 45 minutters kjøring fra meg. Det var veldig koselig, og han fikk Gråtasstraktoren sin :rodmer:

Skrevet

Hørtes ikke noe godt ut :klemmer: Godt vi er så snille med hverandre i dette landet som hjelper hverandre på den måten. Vi var i bryllup i går og der var det mange som gikk med våte sko og sokker hele dagen..

Skrevet

Ja, satt stor pris på hjelp :hjerte: Tror jeg hadde lett ganske mye mer hadde ikke den mannen vist meg veien.

I dag har jeg vært på babyshower for to gravide venninner. Tok ikke med Goffel fordi han skulle sove akkurat da, og jeg skulle frakte med meg både kake og to bleiekaker. Men jeg savnet han veldig underveis!! :yvonne: Var litt godt å kunne skravle med jentene som jeg ville da, uten å bli forstyrret av ungen min ;)

Da jeg kom hjem kledde jeg på Goffel masse klær og gikk ut. Han spiste litt sand, husket, krabbet i gresset, og undersøkte ting. Men jeg merket at han ikke var helt seg selv. Endte opp med å legge han tidligere enn han pleier, for han var så trøtt. Syns det er rart, for han sov ca 13 timer i natt, og 1,5 times lur.

På onsdag begynner han i barnehagen! :overrasket:

Skrevet

Så bra han ble frisk, men fy for et vær! Godt du fikk hjelp så du ikke leter etter huset fortsatt :gjeiper:

Bra du koste deg!!

Det er jo deilig å være uten babyen sin noen ganger også, selv om man savner de med én gang omtrent. Da fikk du fokusert på bare deg selv og de andre, og det kan være godt noen ganger det også :Nikke:

At Goffel begynner i barnehagen er bare helt utrolig.. Husker det virkelig som i går at jeg sladret om at han var blitt født og jeg ventet og ventet etter å ha fått melding om at du var blitt lagt inn :rodmer:

Skrevet

Merkelig å være steder uten barn ja, det synes jeg også. Men det er godt å kunne prate uavbrutt da :fnise:

Tenk at du har barnehagegutt denne uka :daane: Og snart er det tullas tur også - helt utrolig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...