Pupsilure Skrevet 9. august 2011 Forfatter #3861 Skrevet 9. august 2011 (endret) Så gøy å høre at dere har det så hyggelig. Goffern høres kikkelig kul ut Godt ikke M er stor nok til å sammenlikne kaker og selskaper Vi hadde ferdigkake på navndagen hennes... Kjempefin kake du la ut på fb for litt siden, Skjønner at det var mye jobb som ikke frister til gjentakelse Hvor lenge har du hatt denne inetressen? Vi har ei i familien som begynte med dette tdilig, da hun var 13-14 år tror jeg. Hun lagde bryllupskake til oss da hun var 15 år. Hadde ikke hørt om den inetressen før da og når gjør plutselig "alle" det + at "alle" har blitt så huslige og lager scrap-book, hekler og strikker. I følge mamma har sånne ting alltid gått i bølger, men er jo gøy at mange får vært kreative. Au, god bedring. Hehe, ja det er mye jobb! Men må jo gjøre det til selveste ettårsdagen da Har hatt hobbyen i ca 3 år, tror jeg. Ikke så altfor lenge, husker godt min første kake Bare innom og leser litt Det hørtes veldig morro ut med babyshower! Bleiekake er kult. Nå ble jeg veldig fristet til å lage kake igjen snart her Du inspirerer meg sånn med bildene du legger ut på face Må få kjøpt meg noen sånne silikonformer med babystæsj jeg også, du kjøper sånt på ebay, ikke sant? Mandags- Ja, kjøper silikonformene på eBay. Tror jeg gav 200 kr for 6 stk inkludert frakt. Var fra england. Kan eventuelt lete opp linken hvis noen vil ha Først; auuu for tanna! Håper det går seg til snart! Jeg kan egentlig begge dager, eneste er at 18 skal jeg til osteopat 11.15.. Kanskje greit å ta det den 17 da? Det tok 1,5 time denne gangen så jeg tør liksom ikke si når jeg er ferdig.. Kan vi lage mmf også da? Jeg googlet ferdig mmf, men hva tror du om det..? Finnes det og er det noe bra..? Og er det vanskelig å blande farger forresten? Jeg har ikke mikro men leste at man kunne smelte mm i vannbad. Marshmellows altså Jeg har bestemt meg for å kjøpe ferdig bunn og konse på pynting og dynking Og jeg drømmer fortsatt litt om topsy turvey.. Eller hvordan det nå skrives. Når jeg skal kjøpe bunner er det liksom "bare å kjøpe nok" Jeg er jo hærlig optimistisk nå føler jeg! Det blir nok ikke noe av men det hadde vært gøy å prøve.. Med to etasjer.. Da kunne jeg laget hver etasje med halvt om halvt sjokolade og sukkerbunn. Eller, det kan jeg jo gjøre uansett om det er to vanlige etasjer også. Kommer til å se kult ut tror jeg. Se på denne: http://cakecentral.com/gallery/2120097 De stripene synes jeg er fine. Og så kunne jeg laget dyrefigurer i stede for blomster og prikker.. SLik som disse som er bestilt og skal opp på veggen på rommet hans! http://fermlivingshop.com/products/animal-farm-wall-sticker-green Tenker høyt og tar plass i boka di her.. Må fram med tegnearkene nå! Forresten, tror du man kan få tak i soppformer? Bare ryggen blir fin nå så tenkte jeg ta en tur ned på den kakebutikken i sentrum. Rekker vel ikke bestille noe på eBay nå.. Vi kan godt lage MMF da, den holder seg til du skal bruke den. Det finnes ferdigkjøpt, men er dyrt! Kanskje best at du kommer til meg da, siden jeg har mikrobølgeovn + maaasse utstyr Det er mye jobb å blande i farger, men ikke verre enn at man klarer det Topsy turvey er for heavy for meg, tør ikke å prøve på noe sånt! Så hvis du tør det er du tøff! Jeg syns også striper er veldig kult! Tenker du skal få til en kjempekul kake! Dra heller til kakebutikken på sagene, tror den er større. Litt liten og kjedelig den i sentrum... Jeg har pepperkakeform med sopp Ellers skal det nok gå greit å lage en 3D figur. Så på Sprell at de hadde kakelys med fluesopp Endret 9. august 2011 av Pupsilure
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. august 2011 #3862 Skrevet 9. august 2011 Må nesten spørre, hvor handler du kakeutstyret ditt? Noen gode ebay tips evt?
Pupsilure Skrevet 9. august 2011 Forfatter #3863 Skrevet 9. august 2011 Handler på eBay ja har ikke noen fast butikk, kjøper bare der det er billigst, og det varierer ettersom hva jeg kjøper. Men kan gi deg noen tips til hva du bør søke etter eventuelt Kommer litt an på hva slags utstyr du er ute etter da...
Pupsilure Skrevet 9. august 2011 Forfatter #3864 Skrevet 9. august 2011 Goffel våknet 8 i dag Helt fantastisk! Vi har vært i byen hos fotograf. Litt rart sted, og rar fotograf, men satser på fine bilder Får dem om en ukes tid. Goffel har ikke sovet noe før nå! Prøvde å få han til å sove kl 11, men det gikk ikke. Han har vært i godt humør, så det har ikke gjort noe. Nå sloknet han veldig fort i vogna si. Jeg mangler energi nå. Føler meg så sliten, helt uten grunn. Var en dårlig dag på jobb i går, var alene, og hadde ikke ork til å gjøre så mye, men fikk gjort det jeg skulle allikevel faktisk. Trenger helg, men jeg har jo akkurat hatt helg Har heldigvis fri neste helg også.
siebaeo Skrevet 9. august 2011 #3865 Skrevet 9. august 2011 Ååh! Har de sopplys?? Må bare bli bra nå så skal jeg frese ut og handle!! Jeg lever jo i lykkelig uvitenhet om hvor vanskelig det kan være å lage topsey Men jeg skal tegne litt på det (rent teknisk) og se hvordan jeg evt kan gjøre det. Hvis jeg ikke tør lar jeg jo bare vær og lager vanlig. Jeg har en del farger og som jeg kan ta med Det er sikkert lurest å være hos deg ja.. Lager du figurer i papp og skjærer ut etter eller gjør du det bare på frihånd? Er det lurt å bruke skalpell..? Oi, som jeg gleder meg!! Skal prøve å lage en skisse til fredag. Spiser du nok om dagen siden du et slapp? Forøvrig kan jeg lett se for meg at man blir sliten av å være småbarnsmamma og jobbe.. Gleder meg til å se dere!!
Pupsilure Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3866 Skrevet 10. august 2011 Jepp, de har fluesopplys, hadde hvertfall for 2-3 uker siden. Den butikken nederst i Bogstadveien (?) vet du. Jeg lager alt for frihånd, og trenger ikke noe papp. Bare lager figurer med hendene, har ikke brukt skalpell. Men jeg har endel dyreformer som kanskje kan passe til kakene våre, vi får titte på det. Men hvordan skal vi gjøre det med babyer? Tror vi får gjort svært lite med to små krabbende rundt oss
Pupsilure Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3867 Skrevet 10. august 2011 Goffel våknet 8.15 i dag Det er så deilig! Det er jo ikke lenge siden han pleide å våkne kl 5 jeg var sammen med han i et par timer, så dro jeg til manuellterapeuten. Mannen var litt kranglete/irritert da jeg kom hjem, av uviss årsak. Men nå er gutta ute på trilletur. Snart skal jeg på møte på jobben i to timer, og så har jeg kvelden fri Har lyst til å ta med Goffel på plantasjen, for jeg vil se om de har noen fine hagemøbler på salg. Har så lyst på en sofa til verandaen, og mannen har endelig sagt ja Det blir rare dager på jobben for meg fremover. Skal nesten bare jobbe kveldsvakter pga at barnehagen ikke starter enda, og mannen begynner på jobb i morgen.
Spatula Skrevet 10. august 2011 #3868 Skrevet 10. august 2011 Jeg syns min MMF blir så klissete og lite samarbeidsvillig.. Så jeg handler sukkerpasta fra Ebay.. 29 kr for 250 gram, passer perfekt til å dekke en kake.. De selges også i 500 gram og 750 grams pakkninger, ikke så store forskjeller i pris. Deler du linker på kjøpene dine på ebay, angående kakebaking? Jeg har jo tatt helt av på tøflene, har kjøpt tre par, og skal kjøpe flere -perfekte bursdagsgaver og julegaver
Pupsilure Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3869 Skrevet 10. august 2011 Jeg har fått link til lle bildene som ble tatt hos fotografen i går mange fine bilder Hvordan skal jeg kunne velge ut 8 stk
Pupsilure Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3870 Skrevet 10. august 2011 Spatula: holder det med 250 gram til å dekke en kake? Jeg pleier nemlig å bruke 500 gram marsipan. Har vurdert å kjøpe sukkerpasta, men syns det er så lett å lage MMF. Lenge siden jeg har kjøpt kakeutstyr nå, så jeg har dessverre ingen linker. Men er god til å lete opp ting hvis noen har noe spesielt de vil ha
Spatula Skrevet 10. august 2011 #3871 Skrevet 10. august 2011 250 gram gikk akkurat til den firkantakaken til lillemor, en halv langpanne , men det er jo bare 4-5 dollar i forskjell mener jeg på 250 gram og 500 gram
Pupsilure Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3872 Skrevet 10. august 2011 Klarer du å få den pent på uten aaalt for mye sukkerpasta? For grunnen til at jeg må ha så mye er for at det ikke skal bli folder og sprekker... Må jo kaste masse etterpå, alt det som er utenfor kanten.
Spatula Skrevet 10. august 2011 #3873 Skrevet 10. august 2011 her er det mannen som kjevler og legger på, han fikk det til ja, uten revning, hadde 4-5 cm å gå på, på kantene.
siebaeo Skrevet 11. august 2011 #3874 Skrevet 11. august 2011 Jepp, de har fluesopplys, hadde hvertfall for 2-3 uker siden. Den butikken nederst i Bogstadveien (?) vet du. Jeg lager alt for frihånd, og trenger ikke noe papp. Bare lager figurer med hendene, har ikke brukt skalpell. Men jeg har endel dyreformer som kanskje kan passe til kakene våre, vi får titte på det. Men hvordan skal vi gjøre det med babyer? Tror vi får gjort svært lite med to små krabbende rundt oss Vi kan jo sende barna ut for å leke? Vet du hva, jeg har faktisk barnevakt! Bror med familie er i byen så de kan ta Bolla. Så da er vi to som kan håndtere Goffel Jeg skal forresten teste kaken for smak bare på fredag tenkte jeg! Jeg er jo totalt amatør så det er jo greit å teste..
cypress Skrevet 11. august 2011 #3875 Skrevet 11. august 2011 Så gøy at det ble mange fine bilder (selv om du syns fotografen var litt rar.. )! Er det en Groupon-deal dere brukte der eller?
Pupsilure Skrevet 11. august 2011 Forfatter #3876 Skrevet 11. august 2011 Spatula: prøver å lure mannen her i huset til å kjevle, jeg også Siebaeo: Så fint at du har barnevakt Hvis Goffel blir for masete kan jeg gå ned til venninnen min med han, hun bor rett nedi veien her. Prøvesmake kake er lurt Og en perfekt unnskyldning for å få spise kake Cypress: Groupon ja tror det var 800 eller 900 for fotografering + 8 redigerte høyoppløste bilder i svart/hvitt og farger.
cypress Skrevet 11. august 2011 #3877 Skrevet 11. august 2011 Groupon er genialt altså. Her om dagen kjøpte jeg gavekort til Colosseum Spa til en verdi av kr 2000 for kr 800. Så nå skal jeg snart bestille meg massasje!!
Pupsilure Skrevet 11. august 2011 Forfatter #3878 Skrevet 11. august 2011 Vurderte å kjøpe kupongen på colloseum spa jeg også, høres herlig ut ---- Man skjønner man er blitt bortskjemt når man stønner over at babyen våkner 07.10 Det er jo egentlig fantstisk! Mannen har reist til jobb, første dagen etter permisjon. Tror ikke det blir like fælt for han som det var for meg. Han har gledet seg til dette lenge nå Jeg skal være hjemme med Goffel til 15.15, tenker jeg, så drar vi bort til venninna mi, og hun skal passe han til mannen kommer fra jobb 17.45. Jeg jobber fra 16-22 både i dag og i morgen. I helgen skulle jeg hatt fri, men er blitt beordret Jaja.
Pupsilure Skrevet 11. august 2011 Forfatter #3879 Skrevet 11. august 2011 Rart at mannen er på jobb... Føles nesten som jeg er i perm igjen, bare at jeg ikke har fri når ungen har lagt seg Nå har vi gått tur til butikken. Goffel sovnet på vei hjem igjen, for da fikk han sola midt i ansiktet, og ble nødt til å lukke øynene Ganske utrolig at man kan være trøtt, og ligge i en vogn og bli trillet, men allikevel ikke lukke øynene før sola kommer. Har blitt litt tull med rutinene i dag da, han skulle jo egentlig ha luren sin kl 11.30. Men han var helt umulig fra 9 tiden, og sovnet ved puppen i 20 minutter ca 10.30. Og når han våknet igjen var han så blid Vi prøver å få han inn i rutinen med søvn kl 11.30 fordi det er da barna sover i barnehagen.
Pupsilure Skrevet 11. august 2011 Forfatter #3880 Skrevet 11. august 2011 (endret) Prøver å velge ut 8 bilder nå, men det er vanskelig! Han har tatt 80 bilder, og jeg ville gjerne hatt ca halvparten Det koster 100 kr ekstra per bilde, så kan jo kjøpe noen ekstra. Syns det var billig. Fame skulle ha ca 1000 pr bilde, men det var riktignok i ramme, de selger ikke digitale bilder. Midtveis i fotograferingen satt han opp en vegg av isopor, og bildene ble innmari fine og duse, ser ut som de er redigerte allerede. Har lyst til å bestille bilder på lerret, men det blir nok litt mye, for vi har allerede et lerret av oss alle tre + et stort kollagebilde av Goffel i ramme, og masse små bilder rundt omkring. Det er jo så billige lerreter på eBay Kjøpte forresten også dette på groupon, men vet ikke helt hva jeg skal bruke det til enda Kan jo eventuelt angre kjøpet og få pengene tilbake. Har gjort det 3 ganger og fått pengene tilbake på konto med en gang Så da hender det at jeg kjøper ting før jeg har tenkt meg godt om Endret 11. august 2011 av Pupsilure
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå