Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

eeehm link til de skoa takk :nigo: takk for linken til puta igjen :)

du er de sånne sokke tøffler eller sånne skinntøffler??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nå har jeg ramla fullstendig av lasset altså :sjenert:

Så fint at Goffel ser ut til å kunne kose seg i barnehagen da :) De er jo i en alder nå framover hvor det blir gøy å ha masse barn rundt seg. Og 31. august er ikke lenge til!

:klemmer:

Skrevet

Hei Pusla :klem:

Neytiri: Her :) Koster bare 1 dollar ekstra i porto for hvert ekstra par, så da kjøpte jeg likesågodt flere :nigo:

Skrevet

Goffel har begynt å bare sove en lur. Han er så trøtt på kvelden, og slokner med en gang han legges ca 19.30, så det er bra. Men han er ganske slitsom fra 15 og utover... I dag våknet han 7.30.

Jeg sier det ofte, men nå er det så morsomt med han! :rodmer: Han er så flink til å klappe, vinke, legge seg ned når jeg sier det ( :ler: ), gjemme seg for borte-tittei, osv. I dag sa jeg et eller annet om jobben til han og da vinket han :fnise: Hver morgen sier vi jo til han at jeg skal på jobben, og så vinker vi. Han spiste kveldsmaten sin med skje selv både i går og i dag. Det var innmari gøy! Gav han frokostblanding (havre fras) med litt yoghurt. Og han puttet skjea nedi skåla (mens jeg holdt skålen og styrte den litt) og puttet skjeen inn i munnen, gang på gang. etterhvert skjønte han at han måtte ta den litt oppover for at maten skulle dette av.

Vi har det så koselig ved matbordet, og det blir mye latter :hjerte: Han klarte å miste en stor bit oppå nesa si i dag, som ble liggende der fordi den var så seig av yoghurten, og det lo vi godt av begge to :ler: Hvis jeg tilbyr han mat eller drikke og han ikke vil ha, tar han begge armene opp, lager grimase og rister litt. Jeg pleier å herme etter han, og da kommer vinduspusserlatteren med en gang :lol:

Det er så koselig med baby :hoppe: Kollegaene mine sier at han ikke er baby lenger, hørte det senest i dag :ssnurt:

Skrevet

Og så har han lært å klatre opp i sofaen!! :nigo: Så nå kan nok ikke laptopene våre stå der lenger...

Skrevet

Klatring har blitt poppis her og... MEN... i trappa :daane:

Ikke noe jeg er så begeistret for, men ikke til å unngå, for en gang må jo de små lære seg å gå i trapper :gjeiper:

Skrevet

Høres skummelt ut, glad vi ikke har trapp inne.... Men en gang må de jo lære det :)

Goffel sov til 7.15. Jeg var så trøtt, drømte noe spennende, og var ikke klar for å stå opp :sjenert: Men men.

Goffel hadde avskallet maling i ansiktet, og da jeg sjekket senga nå nettopp har den blitt enda mer ødelagt i morges :daane: Jeg har en liten gnager i hus, han gnager på både senga og tripp trapp stolen, begge deler er blitt stygt og ødelagt.

Skrevet

Høres ut som dere koser dere :rodmer: Han er skikkelig flink!!

Men vi må vel snart slutte å kalle dem babyer, ja. De er jo ikke det lenger, men små barn!

Skrevet

Goffel har begynt å bare sove en lur. Han er så trøtt på kvelden, og slokner med en gang han legges ca 19.30, så det er bra. Men han er ganske slitsom fra 15 og utover... I dag våknet han 7.30.

Jeg sier det ofte, men nå er det så morsomt med han! :rodmer: Han er så flink til å klappe, vinke, legge seg ned når jeg sier det ( :ler: ), gjemme seg for borte-tittei, osv. I dag sa jeg et eller annet om jobben til han og da vinket han :fnise: Hver morgen sier vi jo til han at jeg skal på jobben, og så vinker vi. Han spiste kveldsmaten sin med skje selv både i går og i dag. Det var innmari gøy! Gav han frokostblanding (havre fras) med litt yoghurt. Og han puttet skjea nedi skåla (mens jeg holdt skålen og styrte den litt) og puttet skjeen inn i munnen, gang på gang. etterhvert skjønte han at han måtte ta den litt oppover for at maten skulle dette av.

Vi har det så koselig ved matbordet, og det blir mye latter :hjerte: Han klarte å miste en stor bit oppå nesa si i dag, som ble liggende der fordi den var så seig av yoghurten, og det lo vi godt av begge to :ler: Hvis jeg tilbyr han mat eller drikke og han ikke vil ha, tar han begge armene opp, lager grimase og rister litt. Jeg pleier å herme etter han, og da kommer vinduspusserlatteren med en gang :lol:

Det er så koselig med baby :hoppe: Kollegaene mine sier at han ikke er baby lenger, hørte det senest i dag :ssnurt:

Så herlig! :rodmer: Ja, det blir bare morsommere og morsommere jo mer de lærer! :jepp: C er i "ta tak i føttene"-fasen, og han er jo bare supersøt og så mjuk! :hakeslepp: Tror han fint hadde tålt om vi hadde knytt en knute på ham! :fnise:

Hvis ikke Goffel er baby lenger, hva er han da...? :klo: Vet det heter "toddler" på engelsk, men har vi et tilsvarende ord på norsk?

Håper dere har en herlig lørdag! :vinke:

Skrevet

Faktisk er betegnelsen baby helt fram til 24 mnd :jepp:

Siden du har en gnager i hus, så går det an å få kjøpt sånn beskyttelsesgummi ting som er til å ha på sengekanter etc :)

Skrevet

Helt fram til 24 måneder :overrasket: Da er han baby litt til :nigo:

Ja, jeg vet at det finnes lister, men det funker ikke på sengen hans, dessverre...

I dag har vi vært på toys r us, og mormor har kjøpt bursdagsgave til han; megablocks :)

Skrevet

Det er masse blomster ved badestedet vårt, tittet nærmere på det i dag, og det var visst en ung gutt som døde på utøya som bor i mitt nabolag :( Utrolig flott å se at folk bryr seg sånn, masse blomster, bilder og lykter :hjerte:

Skrevet

Er de liksom babyer til de er to år?! Bare fordi det fattige, norske språket ikke har et navn som tilsvarer "toddler". Hva blir de så etter de 24 månedene? Menn? :fnise:

Skrevet

Mannen mente at den norske versjonen av toddler er smårolling.

Skrevet

:ler: mener han at vi skal kalle de for smårollinger...........min smårolling har blitt så flink, hun går nå...........sorry ass men med mitt fargerike språk hadde jeg aldri klart å bruke det ordet :lol:

synes man kan kalle barnet sitt hva man vil, vil du si baby så gjør du det, er han blitt 15 år og du kaller han baby så ville det vært noe annet :ler:

Skrevet

Helt enig i at smårolling er ganske teit :ler:

Lille babyen våknet 7.15 i dag, sov ca 45 minutter i 12-13 tiden, og sovnet ved vellingflaska kl 19.20. dagene våre er ofte slik. Men vi skulle ønske at han sov et par timer, og ikke bare 45 minutter. Han blir så grinete fra 16 og til han skal legge seg da :sjenert:

I dag fikk han hjelpe til å rydde opp lekene før han skulle legge seg. :rodmer: Hver kveld rydder vi opp alle lekene fra stua og rommet hans, skrur av lyset i stua, soverommet og gangen, og trekker for gardiner og persienner. Da skjønner Goffel at det er natta. Og så sier vi "sove natta" endel ganger. Liker at han lærer tidlig at man skal rydde opp etter seg. Har tenkt til å fortsette å øve på at han skal rydde opp.

han har lært seg å putte en ball nedi et hull på en stor lekedør/hus, slik at det kommer en sang. Vi har øvd litt på det, og nå skjønner han hva "slipp ballen nedi der" betyr :rodmer:

Han vil ikke ha puppen om kvelden lenger, hvis jeg skal ha noe håp om det må det gjøres noen timer før han legges. Han er blitt så vant med å få flaske med velling rett før sengetid, og da vil han ikke ha puppen. Så i dag ble det kun amming på morgenen...

Skrevet

Vi gjør det samme med ryddinga, hun er blitt så flink når jeg sier vi putter oppi kassa, da gjør hun det og så klapper hun :rodmer:

Er mange som ammer bare morgen sånn på slutten, vet ikke hvor lenge du har tenkt å amme, men tror mamma gjorde det der i 3 måneder faktisk før vi sluttet.

Her sover Bumba bare en time plutselig fra 11-12, kan hende hun tar halvtime til men som regel ikke, ser ved 15-15:30 at hun er litt sliten, så jeg har ammet henne, da blir hun plutselig våken igjen etter hun får rolig stund men ikke soving......kanskje noe dere kan gjøre? om ikke amming da flaske med melk?

Skrevet

Ja, vi har også funnet ut at han trenger en rolig stund, det er bare vanskelig å få det til, da han ikke vil sitte stille. :roll: noen ganger går vi tur for å få han til å sovne, uten at han sovner, og vi tror han skal være kjempegrinete når vi gir opp. Men så viser det seg at han kvikner til fordi han fikk slapet av litt :nigo:

Nå har jeg sett masse bilder av kaker, og har planlagt Goffels bursdagskake ned i den minste detalj :lur:

Skrevet

Ja, vi har også funnet ut at han trenger en rolig stund, det er bare vanskelig å få det til, da han ikke vil sitte stille. :roll: noen ganger går vi tur for å få han til å sovne, uten at han sovner, og vi tror han skal være kjempegrinete når vi gir opp. Men så viser det seg at han kvikner til fordi han fikk slapet av litt :nigo:

Nå har jeg sett masse bilder av kaker, og har planlagt Goffels bursdagskake ned i den minste detalj :lur:

ja skjønner det, han er en propell i forhold til min lille so sitter endel stille. Er dere flinke å slå av lyder sånn som leker som lager lyd, tv, radio og sånt? tilby en falske melk eller velling, ta en titt in på soverommet og lese en bok.......bare noen ideer jeg tenker opphøyt.

å ta en rolig tur kan være bra, og ikke tenk at han skal sove, bare gå turen og sovner han så sovner han, hvis ikke så er det vel ikke så farlig tenker jeg.

hva slags kake tenker du lage da? Du forresten vi kommer :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...