pusla Skrevet 31. mai 2011 #3361 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Huff, stakkars Goffel Jeg tipper på tennene igjen altså Så bra at jobb gikk fint, selvom det må være litt ekstra dumt når det meste står på hodet hjemme. Vann utover gulvet og sånt er ikke gøy Endret 31. mai 2011 av pusla
Pupsilure Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #3362 Skrevet 31. mai 2011 Jeg trodde først det var tenner jeg også, men han har blitt snørrete nå også, og så vidt jeg vet har ikke det sammenheng med tenner Han har heldigvis sovnet. Han sov veldig lite på dagen i dag. Rumpa hans er blitt skikkelig sår nå av så mye paracet og termometer. Det var veldig vanskelig å dra i morges, for han ville bare være hos meg Natten var kjempeslitsom. Mannen var inne hos han mange ganger. Tenker denne natten blir like ille
Zia Skrevet 31. mai 2011 #3364 Skrevet 31. mai 2011 Uff, så ekstra vanskelig å begynne i jobb igjen når han er syk da Håper på rask bedring!
Spatula Skrevet 31. mai 2011 #3365 Skrevet 31. mai 2011 God bedring til lille Goffel Her håper vi at natten blir bedre enn de foregående - satser på det samme hos dere også
Pupsilure Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #3366 Skrevet 31. mai 2011 Tusen takk Jeg fikk snakket med sjefen om ammefri, og jeg får en time i begynnelsen av hver vakt, + tid til å pumpe meg på jobb hvis jeg trenger det Er fornøyd med det. Da kan jeg amme + pumpe rett før jeg drar på jobb, og så kan mannen gi melken mens jeg er borte, og så blir jeg bare borte ca 7 timer. det varierer litt hva slags vakter jeg har, men oftest blir det nok 8-14 med ammefri.
pusla Skrevet 31. mai 2011 #3367 Skrevet 31. mai 2011 Det høres jo ikke så ille ut da, når du får ammefri I følge flere på barselgruppa mi kan visst snørr også være tegn på tenner. Ikke vet jeg altså, for jeg hadde heller aldri hørt om det før. Er det mange bæsjebleier nå også? For det er jo også et tegn. Tulla er også veldig snørrete nå, sikler, sutrer og sover lite på dagen. Er det ikke herlig Forstår godt at et er trist å gå fra godgutten din når han ikke er i form.
Neala Skrevet 31. mai 2011 #3368 Skrevet 31. mai 2011 Stakkars Goffel Håper denne natten ikke blir like ille. Så deilig at du får ammefri, så slipper du å gå å bekymre deg for hvordan ammingen skal gå nå når du har begynt å jobbe igjen!
Pupsilure Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #3369 Skrevet 1. juni 2011 Natten gikk bra Mannen hadde på vekkerklokke og sjekket han kl 1, da hadde han 39 i feber. Fikk paracet, og hørte ikke noe før 7. da stod han i senga og var kjempeblid Målte ikke temperaturen, men han kjennes fin ut nå. Og veldig blid da. I går smilte han nesten ikke i det hele tatt Lang dag for meg i dag... 13-22.
Mokkon83 Skrevet 2. juni 2011 #3370 Skrevet 2. juni 2011 (endret) stakkar goffel... godt han er i bedre form nå da! har det kommet noen tenner da? godt at det var fint å jobbe igjen! kan tenke meg det er ekstra vanskelig når goffel ikke er i form da men han er jo i trygge hender hjemme jobber du langt hjemmefra? mtp ammingen og om det går mye av timen bort i reise? skal si det var ei lang vakt for deg i dag... godt du har helligdagstillegg da.. penger har en iallefall alltid bruk for! Endret 2. juni 2011 av Mokkon83
Pupsilure Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #3371 Skrevet 2. juni 2011 Puh, det er slitsomt å jobbe!! Jeg jobber ca 10-15 minutters kjøring hjemmefra. Men det funker dårlig å kjøre hjem for å amme, sjefen min ville heller ikke det, så jeg får 1 time fri i begynnelsen av hver vakt. Og muligheten til å pumpe på jobb. I går fikk jeg bare ut 40 ml Jeg kommer til å miste melka. Det har ikke kommet noen tenner enda, da skal dere få høre det Goffel har ikke hatt feber siden i går kveld, så mannen har hatt en litt lettere dag i dag. Men han vil jo såklart ha hjelp når jeg kommer hjem. Men i dag måtte jeg bare slappe av litt først. Har vært helt alene på jobb i dag Slitsomt!
Dine Skrevet 2. juni 2011 #3372 Skrevet 2. juni 2011 Må si jeg synes det er skikkelig imponerende de som får til å jobbe og være mamma på heltid. Det er jo mange som gjør det, men jeg gruer meg allerede til jeg skal ut i jobb igjen. Venninnen min kom i en liten depresjon da hun begynte å jobbe igjen etter mammaperm, rett og slett fordi det ble så mye i starten. Men det gikk over da heldigvis. Men det viser jo at det er ingen lett sak å jobbe fulltid og være mamma på heltid samtidig. Takk og lov for disse mannfolka som stiller opp
Gjest Ruccola Skrevet 2. juni 2011 #3373 Skrevet 2. juni 2011 Venninnen min ammer før hun går på jobb, og så drar hun hjem i matpausa og ammer. Da har hun en time til rådighet. litt stress siden hun da skal både mate og spise selv, og 20 minutter går bort i kjøring, men hun vil heller det enn å miste melka Kanskje noe sånt er mulig å få til for deg også om du ser at det ikke funker på den måten du gjør det nå?
Pupsilure Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #3374 Skrevet 2. juni 2011 Jeg diskuterte det med sjefen på tirsdag og vi mener begge at det er en dårlig løsning. Det vil passe dårlig på jobb at jeg går midt i vakta, og Goffel vil ikke alltid ta puppen + at det sikkert er dårlig for melkeproduksjonen med stresset rundt det. + kostnader ved å kjøre en ekstra gang frem og tilbake. Han er jo 9,5 mnd, så er ingen krise om jeg mister melken, men kommer til å prøve å amme mest mulig når jeg er hjemme, og pumpe meg innimellom på jobb. Skal hente ut en syntocinon nesespray, så håper det hjelper litt Vet ikke hva jeg skulle gjort uten mannen! Alenemødre er flinke!!
Spatula Skrevet 2. juni 2011 #3375 Skrevet 2. juni 2011 Jeg beundrer alenemødre, det er så godt å være to om tingene
pusla Skrevet 2. juni 2011 #3376 Skrevet 2. juni 2011 Håper du finner en løsning for å opprettholde melkeproduksjonen så lenge som mulig Ja, disse alenemødrene beundrer jeg også! jeg tror jeg har sagt det før her et eller annet sted, men søs har ei single venninne som ble mamma til tvillinger for noen måneder siden. jeg forstår ikke at hun klarer Tremenningen til tulla fikk ikke tenner før han var godt over et år, så det er goood tid for Goffel enda
Dine Skrevet 2. juni 2011 #3377 Skrevet 2. juni 2011 Beundrer alenemødre ja, det er helt klart! Og TVILLINGER helt alene - det må jo være en 200% stilling det! Helt imponerende om hun får det til.. Blir helt svett av å tenke på det
Pupsilure Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #3378 Skrevet 3. juni 2011 Sliten igjen! Jeg håper det er fordi det er så uvant å jobbe igjen I dag jobbet jeg 7 timer + reiste i ca 20-30 minutter. Og er helt utslitt! Fikk gått en lang tur på jobb. Det var deilig, for det er helt nydelig vær i dag Var sammen med Goffel i 2-3 timer, og så skulle han legges. Godt å få lagt han, men trist å se han så lite. Har ikke fått trent noe denne uken Ble 10 minutter på tredemølla på mandag bare. Men tviler på at jeg får det til i helgen. Skal til hudpleie og massasje i morgen, og vil være med Goffel mens han er våken. Og søndag skal vi i 1 årsdag Kan jo trene etter 18 en av dagene, men tror jeg trenger tiden for å hvile....
Zia Skrevet 3. juni 2011 #3379 Skrevet 3. juni 2011 Uff, det høres grusomt ut å måtte begynne å jobbe Det høres sikkert idiotisk ut, men allerede nå gruer jeg meg til å begynne på jobb igjen etter permisjon Kan ikke skjønne hvordan jeg skal orke å gå fra en liten tass Så virkelig all ære til deg - synes du er skikkelig flink jeg! Skjønner godt at det er slitsomt å komme i gang
Pupsilure Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #3380 Skrevet 3. juni 2011 Tusen takk, Zia Ja det er ikke akkurat gøy å ha begynt å jobbe igjen Angrer litt på at jeg tok 100 % lønn nå. Spesielt siden det er sommer. Men heldigvis har jeg en morsom jobb, der vi kan være mye ute, og på utflukter Og så jobber jeg turnus med endel fri. --- I dag har jeg og mannen spist to omganger med avokado, rømme, rekesalat og sitronpepper Goffel har vært hos legen, han hadde crp på 8, og rød i øret. Legen tror han har hatt ørebetennelse Stakkars liten!! Men han virker ganske fin nå da Vi har fått installert den nye oppvaskmaskinen, og den er veldig fin Planen for i morgen er: sove leeenge (10-11), dra til Majorstua og ta hudpleie + massasje. Dra hjem og kose med baby Hvis det er fint vær så kanskje vi rekker å ta en tur ut før han må legge seg. Vi har et kjempefint sted her med sandstrand og det hele :gjeiper: Alltid masse folk der om sommeren. Veldig koselig!! I dag hadde jeg opplæring med en ny på jobben. Han var legestudent, og en svært hyggelig ung mann! Det var så spennende å snakke med han, og gleder meg til å jobbe mer med han i sommer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå