Neala Skrevet 28. mai 2011 #3321 Skrevet 28. mai 2011 Flinke gutten! Enig i sånn sutring, det er en lyd som gnager!!! Håper dere finner noe gøy å gjøre
Pupsilure Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3322 Skrevet 28. mai 2011 (endret) Vi dro til Elixia. Jeg trente yoga + tok 12 minutter sol. Goffel lekte med de andre barna i barnepassen Og jeg fikk snakka med hun der dåsa Sa nei denne gangen også. Eneste forskjellen nå var at hun ville gi med 10 mnd binding istedenfor 12. Jeg skjønner ikke at hun tør å holde på som hun gjør. Hun hadde sendt meg sms også. Har aldri møtt en så agressiv selger i Norge. Endret 28. mai 2011 av Pupsilure
Pupsilure Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3323 Skrevet 28. mai 2011 Goffel hadde blåmerke/kul i panna, ved øyet og på haka da jeg hentet han etter 1,5 time på Elixia... Jeg vet jo at sånt skjer, og at de ikke klarer å passe på han hele tiden med så mange unger. Og at han rett som det er detter og slår seg. Men jeg liker det ikke helt Han har kun fått blåmerke/kul en gang før og da falt han på flisene på badet i Hellas. Skal dra å kjøpe lekegrind etterpå Vurderer å selge hoppestolen, for vi har ikke plass til den mer. Men han bruker den jo fortsatt noen ganger, så jeg er litt i tvil. Tror jeg skal selge vippestolen også. Han bruker den bare til å klatre på Syns det er så godt å bli kvitt ting!
Dine Skrevet 28. mai 2011 #3324 Skrevet 28. mai 2011 Jeg vet at det er sånt som skjer ja, men der er grunnen til at jeg ikke vil at Lilletassen skal være i barnepassen der.. Føler ikke at de som jobber der gjør en særlig bra jobb, så da får jeg heller vente til noen passer han som jeg stoler på. Skal trene i morgen med søsteren min og så gleder jeg meg til mandag når vi skal trene sammen Hvordan synes du yogatimen var? Selgeren der er skikkelig agressiv ja.. Jeg ble nesten hypnotisert følte jeg - for hun var skikkelig dyktig. Hun kan nok selge sand til en som bor i ørkenen hun altså.. Godt du klarte å stå imot!!
Spatula Skrevet 28. mai 2011 #3325 Skrevet 28. mai 2011 Du kjøper så mye på ebay som jeg ikke tenker over en gang Hva søkte du på da du fant solkrem for solarium?
Pupsilure Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3326 Skrevet 28. mai 2011 (endret) Dine: ja, skjønner at du er skeptisk. Liker ikke at sånt skjer, men samtidig så vil det vel være sånn i barnehagen også. Og han så veldig glad ut de gangene jeg tittet inn. Jeg telte barna, det var 20 stk og to voksne Får se om jeg har han der igjen, eller hva jeg gjør da. Var jo en dum dag også, lørdag Yoga var sånn ca like dårlig som pilates. Hun snakket engelsk, det var ikke musikk. Men det var to stearinlys, og fin avslapning etterpå, det var bra. Jeg sovnet faktisk et sekund Og øvelsene var jo greie. Men var ikke fornøyd. Pilatesen var superlett, mens yogaen var litt vanskeligere. Tror jeg gir det flere sjanser, men er ikke imponert. Jeg pleier ikke å være flink til å stå imot, men nå hadde jeg bestemt meg! Tror hun ble ganske sur egentlig, siden hun presset på sånn. Men jeg takket pent for tilbudet og tok henne i hånda Hun brukte SÅ mange salgstriks som jeg gjennomskuet! Spatula: Ja, jeg finner det meste Jeg googlet vel bare merker, og leste litt på norske forumer, og så søkte jeg opp noen av merkene de nevnte. Endret 28. mai 2011 av Pupsilure
Gjest Marmot Skrevet 28. mai 2011 #3327 Skrevet 28. mai 2011 20 barn og to voksne? Har de ingen regel for hvor mange barn de kan ta i mot eller? Synes det hørtes veldig lite ut, så der blir det jo en sto forskjell fra barnehagen. At han fikk en blåveis hadde jeg ikke brydd meg om, det er en ganske naturlig del av det å være barn. Hadde han knekt armen derimot.... Du var flink som sto i mot tilbudet hennes, det hadde jeg sikkert aldri klart. Jeg er dårlig på sånt..
Gjest Ruccola Skrevet 28. mai 2011 #3328 Skrevet 28. mai 2011 I barnehager skal vel det ikke vere mer enn 6 barn pr voksen, og er barna under tre år teller de som to! Hadde nok aldri i livet levert fra meg barne mine der da nei, ihvertfall ikke før de er gamle nok til å sitte pent iro å se på film eller noe.... Syns de burde få en klage på dette jeg, for virker liksom ikke helt holdbart med 10 barn pr voksen!
Pupsilure Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3329 Skrevet 28. mai 2011 Ja, det var mange barn der! Men nesten alle var ganske store, og satt stille og holdt på med noe på egenhånd. Var bare en baby til der. De bør jo ha en grense... Nå er buret i hus Vi kjøpte en sekskantet, med port. Veldig fin! Jeg har hengt opp leker rundt hele og det er et fint teppe i bunnen. Har ikke stengt han inne enda, for jeg vil at han skal like å være der, så da er det nok lurt å være veldig forsiktig. I dag våknet han 6, sov 8-10, sov 14-15.15, og var stuptrøtt og sovnet kl 18.10. Syns det er mye søvn! 15 timer og 15 minutter det siste døgnet. Nesten det eneste han gjør nå om dagen er å sove, og småsutre Er jo kjempefornøyd med sovingen, men lurer på hvorfor han sutrer sånn. Han kan jo gjøre utrolig mye nå. Kan ikke skjønne at han er lei av å være her hjemme, det er jo masse å oppdage.
Gjest Marmot Skrevet 28. mai 2011 #3330 Skrevet 28. mai 2011 Kanskje han rett og slett er sliten etter å ha tatt et svæææææært steg i utviklingen sin på veldig kort tid?
Pupsilure Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3331 Skrevet 28. mai 2011 Ja, kan godt hende det, for det har skjedd sinnsykt mye i det siste! Skjønner at han blir sliten av det. I tillegg har vi jo vært på ferie, og reist med fly.
Jesse Skrevet 28. mai 2011 #3332 Skrevet 28. mai 2011 Og jeg hadde hull i tennene Tre stk Var du hos hun svensken du også? (Hvis du brukte Groupon kupongen) Jeg fikk jo beskjed om at jeg hadde MASSE som måtte fikses på.. Gikk til den faste tannlegen min, og han sa det var tull, det var en fylling som var knekt og måtte ordnes, ellers var alt fint.. Og han viste og forklarte og alt mulig, så stoler på at han sier riktig.. Men jeg opplevde hun tannlegen jeg var hos med Groupon-kupongen som veldig opptatt av hva ting kostet, så følte nesten hun sa alt for å tjene penger.. Hva var forresten Airflow? Jeg fikk jo feil behandling Så flink Goffel er til å sove om natta (Jeg er misunnelig!! )
Pupsilure Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3333 Skrevet 28. mai 2011 Hun har røket et korsbånd (eller noe) så jeg var hos tannpleier istedenfor. fant ikke ut hva airflow er, for maskinen var ødelagt Mannen var hos henne, og hun prøvde seg litt ja Men han sa bare rett ut at han kun kom fordi det var billig, og at han ikke hadde tenkt til å gå til dem fordi det ble for langt å reise Jeg tør ikke sånt jeg. men han sier det som det er, og tannlegen godtok det uten problemer. Frister litt å sjekke hos en annen, men da må jeg jo betale på nytt og da var groupon unødvendig
Pupsilure Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #3334 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har så flink baby jeg Det er så fantastisk at han sover 12 timer hver natt uten noe bråk. Sist jeg var inne hos han på natta var natt til mandag, nesten en uke siden. Men det går jo utover ammingen da, så jeg ammer mer på dagtid nå for å holde på melka. Nå har mannen tatt med seg babyen til mamma, så jeg må pumpe meg. Jeg skal opp å hente han i 4 tiden. Han må jo være hjemme ca 5 med de nye rutinene, så det blir tidlige kvelder. Husker ikke om jeg har skrevet noe om de nye rutinene, men vi har droppet badingen på kvelden. Ca 17.45 trekker jeg for alle gardiner i stua og på rommet hans, mens han krabber rundt. Jeg skrur også av lysene, og så rydder vi opp lekene, og sier hadet til lekene. Deretter bæres han eller krabber selv, inn på badet, med lite lys, hvor jeg kler av han, vasker han, gir han litt massasje med olje, og kler på han rene klær. Så er det pupp i stolen på rommet hans, og så kommer pappa og legger han ned. Han gråter litt med en gang, men vi er strenge, og han sovner etter noen få minutter Hender han sutrer litt innimellom før vi legger oss, men ikke nok til at vi gjør så veldig mye. I dag skal jeg prøve å få gjort litt ting her hjemme. Når jeg har "fri" fra babyen er det ikke avslapning jeg tenker på, men husarbeid Mannen skal ikke gjøre noe som helst, kjenner jeg han rett. Når babyen er ute av huset er det avslapning og spilling som står på hans liste. Men han er flink når babyen er hjemme, så jeg skal ikke si noe
pusla Skrevet 29. mai 2011 #3335 Skrevet 29. mai 2011 så herlig at Goffel sover så fint på nettene nå Samme her Det er en helt ny verden, skikkelig deilig! Jeg forstår mannen din jeg altså Forstår godt at han vil slappe av når babyen er ute av huset. Men sikkert godt å få gjort litt fornuftig også. Håper dere får en fin dag iallefall
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. mai 2011 #3336 Skrevet 29. mai 2011 Så flott at Goffel sover så godt om natten! Her sover lille M gjerne 6timer i strekk om natten, noen ganger mer, så jeg klager ikke
Pupsilure Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #3337 Skrevet 29. mai 2011 Vi fikk malt verandaen i dag da Ellers rakk vi ikke så mye mer, for tiden går så sinnsykt fort når han er borte! Må jo hente han tidlig, for han skal være i seng kl 18, og det er 45 minutters reisevei hver vei. I morgen er siste feriedagen min
Pupsilure Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #3338 Skrevet 29. mai 2011 Jeg føler meg så heldig. Jeg er født i Norge, et av verdens rikeste land. Jeg har en mann. Han er snill, hjelpsom og kjekk Vi er helt friske begge to. Vi har fått en baby. Den er også frisk. Ingen i familien min er syke eller har dødd tidlig. Vi eier en leilighet med to soverom, stort bad, stort kjøkken, veranda, utsikt. Vi har to biler. Vi har gode jobber begge to. Jeg syns jeg tjener ganske bra. Vi har gode venner. Vi har akkurat vært på to ukers ferie. Vi har sparepenger. Jeg har akkurat fått permisjon med lønn i mange måneder. Ikke noe av dette er en selvfølge, men allikevel tar jeg det for gitt Jeg kunne vært fattig, og bodd i et u-land. Jeg kunne vært alvorlig syk, eller noen i nær familie kunne vært det. Jeg kunne levd ensom og alene uten mann, barn, familie, venner... Jeg vet at jeg klager mye, og jeg skulle ønske det ikke var sånn, at jeg heller kunne sette litt mer pris på alt det jeg faktisk har! Jeg er superheldig!! 1
Neala Skrevet 29. mai 2011 #3339 Skrevet 29. mai 2011 Jeg føler meg så heldig. Jeg er født i Norge, et av verdens rikeste land. Jeg har en mann. Han er snill, hjelpsom og kjekk Vi er helt friske begge to. Vi har fått en baby. Den er også frisk. Ingen i familien min er syke eller har dødd tidlig. Vi eier en leilighet med to soverom, stort bad, stort kjøkken, veranda, utsikt. Vi har to biler. Vi har gode jobber begge to. Jeg syns jeg tjener ganske bra. Vi har gode venner. Vi har akkurat vært på to ukers ferie. Vi har sparepenger. Jeg har akkurat fått permisjon med lønn i mange måneder. Ikke noe av dette er en selvfølge, men allikevel tar jeg det for gitt Jeg kunne vært fattig, og bodd i et u-land. Jeg kunne vært alvorlig syk, eller noen i nær familie kunne vært det. Jeg kunne levd ensom og alene uten mann, barn, familie, venner... Jeg vet at jeg klager mye, og jeg skulle ønske det ikke var sånn, at jeg heller kunne sette litt mer pris på alt det jeg faktisk har! Jeg er superheldig!! Men det ER lov å føle at man ikke har det helt sånn som man vil en gang i blant.
Dine Skrevet 30. mai 2011 #3340 Skrevet 30. mai 2011 Jeg skjønner godt hva du mener, for jeg klager også uten at jeg egentlig har grunn til det når man ser det store bildet. Men samtidig er det dette vi kjenner til. Akkurat som når vi i tenårene klager over det vi nå tenker er småting eller små barn gråter over at de ikke finner en bestemt leke. Det er det eneste de kjenner til, men det er godt når man kommer på det sånn som for deg i går kveld
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå