Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det høres utrolig deilig ut altså!! :) Så bra dere har med en vogn han sover godt i, tror det er alfa omega!

Du får kose deg masse i dag og nyte været :) Sender masse god bedring til lille Goffel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har jeg fått solet meg :nigo: og vi har badet. Ikke like varmt vann i dag, så det ble et kort bad. Snakket med en annen norsk gutt på 6 mnd i vannet. Jammen lett å komme i kontakt med folk når man har barn! Goffel fikk seg to venninner på 8 og 9 mnd en dag. Og han flørtet så sinnssykt med ei som jobber her, en morgen han og mannen spiste frokost (og var de eneste i spisesalen så tidlig) og nå kommer hun bort til oss hele tiden :fnise: han er ikke like opptatt av henne nå lenger, var nok en engangsgreie ;)

Vi har med for lite grøt, og han vil ikke ha noe annet :overrasket: så nå har jeg akkurat snakket med sjefen for restauranten, og en av jentene hans kjører meg til supermarket i morgen :fnise: det var hans forslag altså. Jeg skulle bare be om at de tok inn bananer igjen og avokado. Jammen kom ikke en av servitørene bort til bordet mitt med to bananer og en avokado etterpå :lol:

Heldigvis har jeg nok bleier, det koster ca 100 kr for 26 bleier :daane:

Skrevet

Nå sitter jeg å slapper av i sola mens jeg ser på folk som trener ved bassengkanten :sol:

Enda en slitsom natt...

Skrevet

Oi, det var dyrt med bleier!! Kanskje jeg får ta med alle bleiene vi trenger til Thailand..

Bra dere koser dere :sol:

Skrevet

Gikk fint å pakke bleiene i prampacken.

I dag har jeg badet i bassenget ute. Det var kaldt, men det var så sterk sol at det gikk fint allikevel. Jeg lå på baderingen min og plasket litt med bena. Fikk tydelig skille :nigo:

Og jeg og babyen har vært på 2,5 time lang tur. Fikk nok litt farge da også.

Han skal klatre hele tiden nå. Står og holder seg i bordet og går noen skritt. Han er også skikkelig flink til å gå når jeg holder han i armene. Han kan gå langt. Ikke lenge siden han ikke skjønte at han kunne flytte beina. Utviklingen går superfort nå!!

Nå er vi halvveis i ferien. En ting er sikkert, vi drar ikke alene med liten baby igjen. Da må vi ha med et vennepar eller familie. Vi får knapt nok spist middag sammen, og en av oss må være på rommet fra 19, og den andre nå være alene i lobbybaren... Har vært noen kvelder på rommet også, men vi må være stille, og vi har ikke noe å drikke på...

Hvordan er det med amming og alkohol igjen?

Skrevet

Hørtes deilig ut å ligge å plaske i bassenget :sol:

Når det gjelder amming og alkohol er det vel 3 timer etter en enhet med alkohol som er "regelen" (en enhet er altså en øl, et glass vin, en drink osv..) Har hendt jeg har tatt meg et par små glass med vin en fredagskveld og da har jeg timet det sånn at det er ca 4-5 timer til hun skal ha mat igjen. Men de sier det er minimalt som går i melka, så tror ikke det er noen krise om det går litt kortere tid. (Også er det ingen hensikt å drive å pumpe ut og kaste melk sånn som mange gjør etter de har drukket. Promillen forsvinner fra melka når den forsvinner fra blodet ditt :) )

Kos dere masse videre :klemmer: Skjønner at det er litt kjedelig at dere ikke får vært noe ute på kveldene, men dere får kose dere så godt dere kan på hotellrommet :jepp:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Høres deilig ut med sol og bading.. men skjønner det kan være litt kjedelig å ikke kunne være ute på kveldene.

Så bilde av Goffel på FB, han er så søt :rodmer:

Skrevet

Vil ikke Goffel sove i vogna på kvelden..? Håper dere koser dere! :klem:

Skrevet

Det er så mye underholdning og bråk her, så han får ikke sove i vogna. Og så er han så vant til å legge seg for kvelden i 19 tiden at det bare blir tull. Men i går klarte vi å få inn en lur i 17 tiden, og da fikk vi spist sammen.

Han har klatret og falt ned, stakkars. Blåmerke i panna....

Ble vekket på den koseligste måten i går. Hørte noen gurglelyder og åpnet øynene og så rett på fortel som stod i krabbestilling i sengs si, og forsere bredt og så rett på meg.

Skrevet

Dumme telefon. Goffel gliste bredt.

Skrevet (endret)

Hehe høres ut som dere koser dere :)

Du jeg tenkte høre med deg ang matstolen du tok med, altså den du fikk fra ebay... Er den noe bra?

Ellers er jeg ned i byen her og nyter sola på brygga så missunelig på deg er jeg ikke :gjeiper:

Endret av Neytiri
Skrevet

Ja, jeg er fornøyd med stolen! Men den er nok bedre egnet for eldre barn, men fungerer bra nok. Veldig glad jeg tok den med!! Han spiser de fleste måltidene sine på rommet, og da hadde det vært veldig slitsomt uten. Men du kan jo sy en da. Har sett oppskrifter.

Vi sliter skikkelig med søvn og varmen. Han får ikke sove. Tror det er fordi det er varmt. Nettene går ganske greit, men dårligere enn hjemme. Han våkner ca tre ganger og snur seg rundt og rundt, men finner ingen god stilling. Han vil sove på magen, og tar bena under seg, og vips står han i krabbestilling og skriker, så mamma må hjelpe til.

Nå har han endelig sovnet etter ca en time med byssing :daane: alt handler om søvn. Slitsomt.

Jeg har ligget på verandaen og solet meg. Nå skal vi snart spise lunsj. Kan ikke huske å ha vært sulten på en uke.... Spiser hele tiden, og store mengder + dessert. Men innveiingen viste

Skrevet

59,9, og i dag viste vekta 60,0 :5:

Skrevet

Ikke bare-bare dette med søvn og baby i varmen altså! Men høres ut som dere koser dere likevel. Og så flink Goffel er! Han er en skikkelig aktiv gutt da, det er kjempemorsomt å lese hvor fort det går nå.

Kos dere med :sol:

Skrevet

Na bruker jeg hotellets maskin. Sa at jeg hadde fatt svar fra samordna opptak, og ble veldig nysgjerrig! Dessverre stod det at jeg ikke hadde kommet inn pa tidlig opptak fordi jeg mangler dokumentasjon pa fagkravene, og at hvis jeg sender det inn innen 1. juli vil jeg vere med pa opptaket 20. juli. Det betyr nok at alt hap er ute, for jeg har sendt alt jeg har av papirer :sukk: Er lei meg na... :grine:

Endelig sover Goffel. Han er slitsom noen ganger altsa... bade jeg og mannen gjor det vi kan, men han er rasende, og vil hvertfall ikke sove :rolleyes: Det kan nok vare utviklingssprang, for han utvikler seg i rekordfart na. Pa tre uker har han lart seg a krabbe, sta pa knarne, dra seg opp i staende, og ga nar jeg holder hendene hans :overrasket: Det neste er nok a ga rundt bordet. Han er ganske nart! Prover hele tiden :rodmer: Sotnosen :hjerte:

Vi har det veldig fint da. Hvertfall jeg. Mannen syns det er mest slitsomt a vare pa ferie. Men jeg soler meg, bader og SPISER!! :ler:

Det er frokost 6.30-10, lunsj 12.30-14 og middag 18.30-21.30. Da er det buffet, og masse godt. Utenom disse tidene er det drikke og is i pool bar eller lobby bar. Og pizza, hamburgere, gyros ( :sikle: ) osv i pool bar. Vi har faktisk kun brukt noen fa hundrelapper her nede :fnise: Kunne klart oss helt uten penger! Vi far vannflasker til a ta med pa rommet ogsa. Dessverre kan vi ikke velge fritt fra drikkemenyen, men det er noen utvalgte drinker, ol, vin osv. Jeg drikker jo ikke uansett da. Men mannen drikker hver dag :lol: Han vil ha mest mulig valuta for pengene :rolleyes:

Vannet ute er litt kaldt, men det er et oppvarmet deilig basseng inne og et ute. Det er ogsa masse underholdning her, har litt lyst til a vare med pa vanngymnastikk :nigo:

Skrevet

så kjedelig med skolegreiene da :(:klemmer:

er det noe annet du skal søke på da?

synd goffel sover så dårlig da... tenker nok vi må få med oss noen når vi skal reise i jula! kan nok bli litt kjedelig i lengden å ikke få være alene sammen.

koselig at dere har blitt kjent med andre småbarnsforeldre :)

har dere noen planer for morgendagen?

flagg og kake?

misunner dere all den gode maten!! Mmmmm og varme :)

Skrevet

kjedelig med studiene da :( betyr det at du ikke har nok utdanning til det studiet eller?

ok, så for meg den stolen var fin for mamma å ha de få gangene vi er der og Bumba skal spise, men om den ikke er noe alright å sitte i før de er større tenker jeg det er bedre med en barnestol.

Hvor mye betalte dere for den der turen da? ahh jeg har så lyst å dra til varmere strøk, men jeg er jo allerede i en varm sommerby så kommer nok til å være endel på stranda i sommer altså.....

Håper dere koser dere i morra på selveste 17mai :flagg:

Skrevet

Jeg har kun søkt dette studiet, da det kun er det jeg har lyst til å bli. Men søker igjen neste år... Er en mulighet for at de har forlagt noen papirer jeg har sendt inn. Krysser fingrene for det, og sender dem en mail når jeg kommer hjem. De skrev at jeg ikke har dokumenter fagkravene, som er noen timer i uka med engelsk, Norsk og matte fra videregående, og jeg tror jeg har det. Men sendte vitnemålet mitt inn senere, så håper de har rotet det bort.

Vi gav ca 17 000 for turen. Fly, junior suite, all inclusive, transport mellom flyplass og hotell, og babyseng. Syns det var en bra pris.

nok en deilig dag med sol og bading. Vi droppet lunsj i dag, for vi spiser for mye, og er sjeldent sultne. Men nå merker jeg at jeg begynner å bli det, og det er lenge til middag :fnise: får ta meg en is da.

Goffel har fått en ny liten venninne. marielle fra Bergen, med 6 tenner. Syns han er skikkelig treig... Ingen tenner enda.

Skrevet

vel vel.. Her er Poppel ni måneder og 15 dager, vi venter fortsatt :ler:

Synd med samordna opptak, håper det ordner seg for deg :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...