Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis noen skal kjøpe takkekort snart er dagens sweetdeal gavekort på 400 kr for 99 kr hos vistaprint :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har vi vært på IKEA en tur. Vi har begynt sortering av matavfall og plast. Fikk kjøpt et fint system. Uvant, men jeg er veldig fornøyd! Syns det er kjempebra at vi endelig får muligheten til å sortere :tommelsmil:

Goffel krabber hele tiden :rodmer: Han følger etter oss inn på kjøkkenet, og i stad kom han inn på badet også. Over to høye dørstokker. Trodde ikke han skulle klare det. Han klarte det ikke i går :ler:

Det er så rart å ha en krabbende baby! Kommer liksom ikke over det. Syns han er superflink, og stor gutt. Det er ikke så veldig lenge siden han var liten baby, og nå kommer han seg dit han vil, krabber avgårde. Han vil ta alt mulig, men vi sier nei, og han respekterer det faktisk :overrasket: Det hadde jeg ikke trodd. Vi har kjøpt stikkontaktbeskyttelse i dag da. Og mannen har begynt å skru inn barnesikring på skuffene. Vi har fire skuffer i stua, og han har åpnet dem alle mange ganger allerede :fnise:

I morgen er det babysang. Jeg spurte om mannen ville gå, det er tross alt han som har permisjon nå, men han hadde ikke så veldig lyst til å sitte å synge sammen med en gjeng mammaer og babyer :lol:

Skrevet

Så herlig store Goffel er blitt da, krabber overalt! Har han prøvd å løfte seg opp enda, eller har dere prøvd det når han tar tak i hendene deres, hva gjør han da?

Kan ikke du si til mannen at han drar ditt for Goffel sin del og ikke sin egen?? Det sa jeg til mannen her sist gang vi var på babysang(litt siden nå da)......og da faktisk ble han med, jeg var veldig overrasket men det er faktisk godt og sikkert gøy for Goffel da......jeg tenker når du ikke har anledning å dra med han da.

Skrevet

Han drar seg opp til sittende, men ikke stående, slik som Bumba :) Vi har fått beskjed om å trene på det uten bryk av hendene våre. Jeg holder en leke som han vil ta, og da løfter han seg 10-15 cm opp fra underlaget uten å dra i noe :nigo: Han strever skikkelig :ler: Mobiltelefonen fungerer alltid. Det er den mest spennende leken, for den leker mamma med :lol:

Jeg får faktisk muligheten til å være med på babysang selv, for jeg har ofte fri tirsdager, eller jobber kveldsvakt :) Mannen blir nok med om jeg spør pent, men tror han ville følt seg litt teit. Han er ikke så veldig glad i synging ;) Men Goffel ville nok syntes det var fint å ha både mamma og pappa der ja :hjerte:

I kveld har han vært vanskelig. Eller, ikke vanskelig da, men litt verre enn vanlig. Har vært inne hos han tre ganger, fordi han har våknet igjen. Først sov han i en halvtime, og plutselig våknet. Jeg har en mistanke om tenner nå. Det var litt rødt der i stad, og en kul. Nå tror jeg virkelig det kommer en tann :sjenert:

Jeg har også gitt han mye drikke i kveld, før han skulle sove, for jeg lurer på om han våkner fordi han er tørst, og ikke sulten. Han drakk 180 ml. Men han ville ikke ha pupp hverken før eller etter. Han har nesten ikke fått pupp i dag. Han har ikke villet ha. Ulikt han det også. Har bare blitt 2-3 ganger siden 7 i morges.

Skrevet

Flinke, flinke Goffel :rodmer: Det må være veldig uvant å plutselig ha en så stor baby! Men veeeldig koselig da :hjerte:

Så på bildene du hadde lagt ut på face isted, og han er jo så fantastisk skjønn! Han kommer til å bli en skikkelig kjekkas han altså! Også så kul vognpose du har laga :nigo:

Jeg nevnte babysang for mannen her også, han skal jo ut i permisjon om 1 1/2 mnd, men han var ikke så superkeen han heller :fnise:

Gjest Iril
Skrevet

Mannen min vil heller ikke på babysang, og jeg skjønner ham egentlig godt. :fnise:

Må være rart å ha baby som krabber. Jeg kan ikke engang se for meg at Murmel skal sette seg opp, men jeg tror det kommer snart, for han øver iherdig når han sitter i Tripp Trapp'en sin.

Skrevet

hva ble det til med den vogna? var det en finn.no-annonse? vi trenger en barnehagevogn, men det er jo en stund til. Samtidig så er det greit med alt som er ute av verden. Var dette tilbudet så utrolig bra? Tenker at når du sier den er bra, så er den det. Er så deilig å slippe å undersøke ting. Stokkevogna bestemte jeg meg fort for. Var vel du som påvirka meg da og. Bilsetet spurte jeg Dine om hva hun hadde...:fnise:

Så koselig med spa-date :rødme:

Har begynt å dra frem puppen titt og ofte jeg og. Blir så glad når hun tar den, siden jeg har hatt så problemer med at hun blir overtrøtt og da ikke klarer å spise. Da vil jeg heller at hun evt spiser for mye, men begynner å se tendenser til at hun bruker puppen som kos. Noen ganger skal hun bare ha et par slurker f.eks. Har du det sånn?

Gleder meg til jeg får sett Goffel igjen. Tenk at han har blitt så stor :rødme: . Godt å høre at han respekterer "nei"selv om han var krevende i begynnelsen. Det lover godt for meg og M :fnise:

Skrevet

Tiden går så fort og tydeligvis Goffel også :fnise: Så flink han er!! Godt med litt barnesikring ja, for det er så fort gjrot at de klemmer fingre og hender her og der..

Kos dere (eller deg..) på babysang i dag :kose:

Skrevet

Jesse, Iril, Becky, Dine :klemmer:

Vogna er på finn ja, Becky :jepp: Det er ikke bilde av den, og jeg vet lite om den, men har sendt noen mailer med selgeren. Den type vogn er innmari fin. Skikkelig klassisk gammeldags vogn. Vet ikke om de egner seg til barnehagesoving :klo:

Ja, det hender at han kose-sutter litt :) Men de siste dagene nå har han vært veldig uinteressert :( Har bare ammet et par ganger i dag også...

I dag har vi vært på babysang, og det var koselig som alltid :nigo: Men det var mer slitsomt nå enn tidligere, for han krabber jo, og vil bort til de andre babyene, og ta sangheftene, smokker osv :fnise:

Etter sangen dro jeg på IKEA, og Stoff og Stil. Aldri vært der før, men gud, så mye fint stoff! Kjøpte en meter blått stoff med hvaler, og en halvmeter brunt stoff med oransje elefanter. Det var stretch stoff, så jeg kan sy babytøy av det hvis jeg vil :) Har allerede sydd en siklesmekke. Ble ganske bra, faktisk! Sydde fleece på baksiden, og forseglet det med skråbånd, og satt i trykknapper. Men ser noen små feil på den da...

Goffel har vært ganske grinete i dag egentlig. Mannen har vært litt streng mot han. Det har åpnet seg en ny verden for han med krabbingen, men det innebærer også at han vil holde på med mer enn han får lov til. Og han sutrer endel. Kjeder seg litt også kanskje :vetikke: Det hjelper å snakke strengt til han, men jeg syns så synd på han når det er mannen som gjør det :(

Gjest Iril
Skrevet

Åh, nå er jeg misunnelig. Vi har en stoff-butikk her også, men den var skikkelig kjip. Ble så skuffa da jeg var der.

Skrevet

Ja, stoff og stil var veldig fin! Den er ganske nyåpnet. Men de har nettbutikk også da :)

Nå har jeg klippet to biter til en sparkebukse jeg skal sy :hoppe: regner med at prosjektet ender i sinne og frustrasjon :ler: Det blir som regel sånn :sjenert:

Åååå, som jeg ønsker meg en overlockmaskin :sukk:

Skrevet

:dåne: så flinke alle er til å sy og sånn! Blir helt imponert jeg :)

Og flinke goffel som kommer seg dit han vil :nigo:

Skrevet

Så morsomt at han har blitt så flink til å krabbe så fort! Det må være rart, at han plutselig kommer seg dit han vil og åpner skuffer og sånt. Jeg må nyte det nå mens hun bare beveger seg en meter eller to, for plutselig er vel vesla mi i farta også.

Skjønner forresten godt at mannen din ikke vil gå på babysang ;)

:klemmer:

Skrevet

Blir helt imponert selv jeg, HopsiDeisi :ler: Jeg er virkelig ingen sydame, men har klart det greit nok allikevel. Men det er mange skjønnhetsfeil da! Smekken i dag gikk veldig greit. Men sparkebuksen blir det nok verre med ;) Men uansett er det gøy å prøve. :jepp:

Det er en ny hverdag med baby som kommer seg dit han vil. Kan ikke legge han fra meg og hente noe lenger, for plutselig er han et helt annet sted. Det er litt slitsomt ja, men kjempegøy!! :)

Skrevet

Jeg er helt imponert over deg, jeg, Pupsilure :daane:

Skrevet

Jeg søkte etter overlockmaskin på finn i stad, og nå foreslo plutselig finn at jeg skulle kjøpe en lasersaks :ler: hadde ikke tenkt på det engang, men det var jo litt smart da. Annonsen på finn skulle ha 229 kr, men jeg søkte selvfølgelig på ebay, og kjøpte en til 15 kr :nigo: hvordan er det egentlig mulig å selge ting så billig? Dette er da inkludert frakt fra kina.

Skrevet

Å, tusen takk, GUNS! :rodmer::klemmer:

Gjest Iril
Skrevet

Hva er lasersaks? Høres litt ut som noe jeg kan ønske meg. :sjenert:

Skrevet

Det er en saks med laser på, så det er lettere å klippe rett. Bare å følge laserstrålen ;)

Skrevet (endret)

Edit: feil dagbok :ler:

Endret av Pupsilure

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...