Pupsilure Skrevet 24. april 2011 Forfatter #3041 Skrevet 24. april 2011 Vi har hatt en veldig fin dag Først 1,5 time gåtur med ei venninne, og skravling på verandaen min i sola etterpå. Deretter slektstreff på plantasjen Venninnen min er gravid Så nå blir det to babyer i nærmeste vennekrets i november/desember Hun her mistet i fjor, skulle egentlig hatt en baby omtrent på Goffels alder. Goffel sov en time på morgenen, og en time på plantasjen. Ellers har han ikke sovet i dag. Han ville plutselig ikke ha kveldsmat nå! Det er faktisk første gangen vi har opplevd at han ikke vil gape. Har aldri skjedd før. Prøvde med annen mat, og drikke, men det hjalp ikke før jeg tok han på fanget, og koset litt, og prøvde med grøt. Etterpå gulpet/kastet han opp mye slim Men han er i fin form, så har ikke mistanke om sykdom...
Pupsilure Skrevet 24. april 2011 Forfatter #3042 Skrevet 24. april 2011 Dumme symaskin Tror jeg har brukt like lang tid på å få til knappehull som jeg brukte på hele vognposen i går Og jeg har enda ikke klart det. Jeg har lett frem bruksanvisningen, og er ganske nært nå, men fortsatt ikke helt. Problemet er at den ene langsiden blir for løs/ikke tett nok. Jeg har en justeringsknapp som kan fikse det, men det blir ikke bra nok. Jeg har også begynt å lure på hvordan jeg skal tørre å prøve på posen. Hvordan vet jeg hvor jeg skal lage hullet Og hva gjør jeg med seler??
Gjest Iril Skrevet 24. april 2011 #3043 Skrevet 24. april 2011 Er det ikke knapphullshull du bruker til å lage selehull da? Det gjør jeg i hvert fall, bare lager de lange. Du finner ut hvor ved å måle posen og måle vogna.
pusla Skrevet 24. april 2011 #3044 Skrevet 24. april 2011 var innom for å oppdatere meg litt Syinga kan jeg ikke hjelpe deg med, men for krabbing da! Så flink han er!! her er det null tegn på opp på knærne enda, men det kommer når hun er klar. Samme greia med svigermor her også, hun skal oppi ansiktet til tulla og prate babyspråk når det ikke passer. Mamma gjør egentlig det samme, men hun er lettere å si fra til da. Gleder meg til å se bilde av vognposen. Det blir nok bra når du finner ut av disse knappehullene
Neala Skrevet 24. april 2011 #3045 Skrevet 24. april 2011 Hei på deg, Pupsilure! Så koselig med gravid venninne! Høres ut som du har hatt en kjempefin påske. Får håpe Goffel ikke blir verre nå da, er ikke noe gøy med syk baby! Det er forresten noen flotte bilder du har på facebook - en fantastisk fin gutt! Ha en superfin kveld, snuppa
Pupsilure Skrevet 25. april 2011 Forfatter #3046 Skrevet 25. april 2011 Pusla Tusen takk, GUNS Ja, jeg kan nok bruke knapphullsmetoden for seler også, iril! Smart! Nå er goffel hos mormor. Mannen kjørte han opp dit i morges. Vi har vært ganske flink i leiligheten i dag. Jeg har ryddet i klærne mine. Pakket bort masse gravid-klær som kusinen min skal få Og fant litt til freetex også. Og jeg har ryddet i skoskapet. Nå skal vi begynne å ha skoene våre i skapet fast. Jeg har også vokset leggene mine, dusjet og spist. Snart skal vi dra frem sofaen og vaske bak. Det er leeenge siden vi gjorde sist Får vel sjokk tenker jeg.
Neytiri Skrevet 25. april 2011 #3047 Skrevet 25. april 2011 Dumme symaskin Tror jeg har brukt like lang tid på å få til knappehull som jeg brukte på hele vognposen i går Og jeg har enda ikke klart det. Jeg har lett frem bruksanvisningen, og er ganske nært nå, men fortsatt ikke helt. Problemet er at den ene langsiden blir for løs/ikke tett nok. Jeg har en justeringsknapp som kan fikse det, men det blir ikke bra nok. Jeg har også begynt å lure på hvordan jeg skal tørre å prøve på posen. Hvordan vet jeg hvor jeg skal lage hullet Og hva gjør jeg med seler?? hehe flirer litt av det, for du er ikke den første som får ikke knapphullene tett nok..........når du tar og kjører en lang side(step1) til knapphull så går stoffet fra deg, så tar du en av kortsidene(step2) frem og tilbake noen ganger, så passer du på at nåla er kommet mot høyre side og da kjører på andre langsida(step3) og da bør stoffet komme MOT deg igjen.......her må du passe på å ikke dra i stoffet, la foten på maskina gjøre det for deg(med mindre det fester seg) for ellers blir ikke syinga tett nok. avslutter med step4 som step2 Ja bruk knapphullssying for hull til seler......jeg sydde mine etter sportsdelen da det er der den blir mest brukt........så la posen oppi og merka av sånn ca hvor jeg ville ha de.......når du da legger den flat bør du passe på at den er like fra alle sider(i cm) sånn at det er like langt fra begge sider av bakdelen av posen. Ikke lag de for lange, mine ble for lange og det var i grunn unødvendig....så neste pose blir det ikke like lange hull. håper det var forståelig!
Pupsilure Skrevet 25. april 2011 Forfatter #3048 Skrevet 25. april 2011 Skal prøve mer siden tenker jeg. Akkurat nå er jeg litt lei den posen Har nok dratt litt i stoffet ja, så skal prøve uten, takk for forklaring, Neytiri Har vært å hentet Goffel nå Han har oppført seg fint jeg spiste deilig grillmat ute sammen med mamma og pappa før vi kjørte hjem igjen. Vi fikk tatt frem sofaen også. Der var det stygt! Føles skikkelig bra å ha fått vasket under den, og nedi. Har snudd putene, så nå er den nesten ikke nuppete engang. Vurderer å kjøpe dagens groupon! Det er fotografering + 8 høyoppløslige, redigerte bilder på cd, til 800 kr. Vanlig pris 2800. Hadde jo tenkt til å kjøpe ett bilde ekstra fra Fame til 1000 kr, men blir jo billigere og får mer for pengene hvis vi tar denne fotograferingen istedenfor! Tenke tenke... Ulempen er at da må vi dra inn til ny fotografering i løpet av 4 mnd. Og jeg vil føle meg ganske dum på visningstimen til Fame siden vi ikke kjøper noe
Neala Skrevet 25. april 2011 #3049 Skrevet 25. april 2011 Flinke Goffel Sikkert deilig å få tatt en ordentlig hybelkanin-rens bak sofaen Jeg stemmer for at du går for det beste tilbudet, og du skal ikke føle deg dum på visningstimen til Fame! Det er jo bare å si at dere må diskutere og tenke litt på hva dere skal velge/om dere skal velge noe, så blir det ikke pinlig
Dine Skrevet 25. april 2011 #3050 Skrevet 25. april 2011 Jeg får ikke opp det tilbudet på groupon.. Får pizza og 50 % på hotell i Paris jeg..
Pupsilure Skrevet 25. april 2011 Forfatter #3051 Skrevet 25. april 2011 Det står som en ekstradeal, Dine
Dine Skrevet 25. april 2011 #3052 Skrevet 25. april 2011 Deeer fant jeg det Måtte oppdatere siden flere ganger.. Skal sjekke det ut nå, det frister veldig ....
Pupsilure Skrevet 25. april 2011 Forfatter #3053 Skrevet 25. april 2011 Ja, det frister her også Sjekk forresten også Mirakelfoto
Dine Skrevet 25. april 2011 #3054 Skrevet 25. april 2011 Æsj, ser det er i Brugata.. Tror det blir altfor mye styr til at vi gidder.. Mannen var litt skeptisk. Lyst å sjekke ut fotograf på G og skal se på linken din nå
pusla Skrevet 25. april 2011 #3056 Skrevet 25. april 2011 Nå ble jaggu jeg frista til den dealen også. Vi har jo tenkt på fotografering av tulla uansett. Men mirakelfoto er også til vurdering, det var ganske bra priser der sammenligna med andre plasser.
Pupsilure Skrevet 26. april 2011 Forfatter #3057 Skrevet 26. april 2011 Nå har innlegget mitt forsvunnet to ganger Orker ikke å skrive alt på nytt. Kort oppsummert: Baby våknet 22.30 og 3. Mannen har siste dag på jobb før permisjon Jeg må ordne litt praktiske ting i dag. Må kanskje begynne å jobbe allerede i morgen... Prøver å få tak i sjefen min.
cypress Skrevet 26. april 2011 #3058 Skrevet 26. april 2011 Oi, i morgen allerede!??! Hva gjør du med ammingen da? Eller ammer du ikke lenger så mye på dagtid?
Pupsilure Skrevet 26. april 2011 Forfatter #3059 Skrevet 26. april 2011 ammer ca 3-4 ganger hver dag + en gang om natten... Men da blir det vel mindre da. Man har jo også krav på ammefri. Venter på svar fra sjefen nå. I verste fall begynner jeg i morgen og jobber 6 dager før jeg har 4 ukers ferie. I beste fall får jeg overføre de 6 dagene fra fjorårets ferie og skal ikke på jobb før 1. juni. Og det er også en siste mulighet, og det er at jeg kommer tilbake 6 dager før jeg skulle fra ferien min, dvs 25 mai, sånn ca.
Dine Skrevet 26. april 2011 #3060 Skrevet 26. april 2011 Har du fått pratet med sjefen?? Hva sier han??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå