Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, jeg kan ikke spise løk enda dessverre.. :( Men ellers er jeg glad i alt egentlig, så lenge det er litt ammevennlig :Nikke:

Noe du vil vi skal ta med?

jeg bare dropper løken ;)

ta med godt vær og humør :nigo:

I natt våknet han 23 og 5, slik som natten før. Men fikk han ikke til å sove etter 5 :rolleyes: Han har sovet 30 minutter på puppen nå, det var koselig :hjerte: Skjer ikke så veldig ofte lenger ;)

Og nå driver han å styrer på gulvet. Rundt og rundt, og bakover, og opp i krabbestilling, og ned igjen :ler:

Jeg har kokt noen epler i dag, som jeg snart skal mose, og fryse ned. Lurer på hvordan man lager eplejuice? :klo: Men tror jeg hvertfall skal la han drikke litt av vannet. :)

Deilig vær ute :sol: Jeg skal til manuellteraputen 13.30, og må ta lille Goffel med med... Gruer meg litt til det. Men barnevakten har fått jobb, så da må det bli sånn :)

Nå lukter det bæsj her ;):goodbye:

eplejuice, altså kokevannet blir det.....smak det, er kjempesøtt og godt ;)

flink goffel er, han krabber sikkert før min!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han likte kokevannet ja :fnise: Og så fikk han eplemos med litt grøtpulver og kanel i.

Jeg har så vanskelig for å ta avgjørelser :daane: På sånne enkle ting. det er fint vær, jeg har lyst til å gjøre noe, komme meg ut. Jeg må en tur til smartclub for å kjøpe kofferter, jeg må til babyshop for å kjøpe hjulbeskyttelse og solskjerm. Og jeg skal til manuellterapeuten 13.30. Dit kan jeg enten gå (da må jeg gå med en gang) eller ta banen og gå/banen hjem. Eller jeg kan kjøre bil, men syns det er litt ekkelt fordi jeg har mammas bil, og det er piggdekk, så da bør jeg jo kjøpe oblat. Får ikke plass til noe vogn i den dessverre. Og så kan jeg hente bilen min i dag, men det er 45 minutter å kjøre dit, og noen må helst være med meg... Det eneste jeg MÅ er manuellterapien.

Dette ble rotete, men det er hodet mitt også. Ender nok med at jeg bare blir her hjemme til jeg må dra, og da tar jeg nok bilen, men dropper å kjøpe oblat ;)

Glemte å si at det er mest praktisk med bilstolen for Goffel å sitte i mens jeg får behandling, så det er lurest å kjøre, men jeg har så lyst til å være ute i det fine været.

:ler::klaske:

Skrevet

Det er ikke så greit med disse avgjørelsene bestandig :fnise: Også blir det jo litt sånn at man likevel ender med å gjøre ingenting av det man har tenkt ;) Men du kan vel være ute etter manuelterapeuten?

Kos deg i dag uansett :klemmer:

Skrevet

Han likte kokevannet ja :fnise: Og så fikk han eplemos med litt grøtpulver og kanel i.

Jeg har så vanskelig for å ta avgjørelser :daane: På sånne enkle ting. det er fint vær, jeg har lyst til å gjøre noe, komme meg ut. Jeg må en tur til smartclub for å kjøpe kofferter, jeg må til babyshop for å kjøpe hjulbeskyttelse og solskjerm. Og jeg skal til manuellterapeuten 13.30. Dit kan jeg enten gå (da må jeg gå med en gang) eller ta banen og gå/banen hjem. Eller jeg kan kjøre bil, men syns det er litt ekkelt fordi jeg har mammas bil, og det er piggdekk, så da bør jeg jo kjøpe oblat. Får ikke plass til noe vogn i den dessverre. Og så kan jeg hente bilen min i dag, men det er 45 minutter å kjøre dit, og noen må helst være med meg... Det eneste jeg MÅ er manuellterapien.

Dette ble rotete, men det er hodet mitt også. Ender nok med at jeg bare blir her hjemme til jeg må dra, og da tar jeg nok bilen, men dropper å kjøpe oblat ;)

Glemte å si at det er mest praktisk med bilstolen for Goffel å sitte i mens jeg får behandling, så det er lurest å kjøre, men jeg har så lyst til å være ute i det fine været.

:ler::klaske:

her er også grøt med eplemos og kanel poppis :)

hehe kjenner det der igjen, og er som Pusla sier man ofte ender opp med å gjøre ingeting :daane:

men kan ikke du gå tur i finværet etter manuell terapaut timen......vi venter venner, og etter det blir det tur til byen.......er det som er fint når man er i mammapermisjon...er det fint væær på en mandag kan man gjøre litt av hvert samtidig som ikke alt stenger kl15 sånn som i helgene :)

Skrevet

Ble ikke til at jeg gjorde noe annet enn å kjøre til manuellterapien, tok med Goffel i bilsetet, og han bare skreik, så jeg fikk bittelitt behandling, og så måtte vi dra igjen :sur: Tilbake hjemme tok jeg en tur med vogna, og han skreik i ca 10 minutter og vrei seg hele tiden, men så sovnet han. Skikkelig overtrøtt! Men kanskje ikke så rart siden han våknet før 5 i dag :ler:

Hentet pakke på postkontoret, og fikk den nye bæreselen i blå :nigo: Den var utrolig fin! :rodmer:

Uff, har en dårlig nyhet, har blitt noe tull med permisjonene våre. Orker ikke å gå i detalj, men vi har nå oppdaget at jeg kommer til å skylde jobben 6 dager, som jeg egentlig skulle tatt fra 27. april :overrasket: Blir nok til at jeg må ta det inn de siste 6 dagene av ferien min. Må ringe jobben i morgen. Håper ikke de blir sure :(

Skrevet

Så utrolig kjedelig! Får håpe dere får ordnet opp i det med permisjonen og dagene, det er jo aldri moro det der.. Kanskje jeg får vite mer i bilen på onsdag?

Da blir det nok masse skravling ;)

Hvordan har du lyst å gjøre det da forresten? Husker ikke hvor jeg skrev det, men pga Lilletassen og legging, så bør vi aller helst være tilbake senest kl17-17:30.. Men vet ikke hvordan det er for deg? Da bør vi nok dra fra Sverige kl15, og vi skal jo til Neytiri på lunch først og så litt shopping..

Skrevet

Ja, kan fortelle deg det i bilen :) Det er ikke hemmelig eller noe, men jeg orker ikke å begynne å skrive det ;)

Skal finne en ny link til deg, de var litt dumme de jeg la ut :sjenert:

Jeg tror vi bruker ca to timer hver vei. stemmer det, Neytiri? Hvis vi skal dra fra sverige kl 15 vil jeg gjerne være på senteret fra ca 13 da jeg har endel ting å kjøpe. Og da bør vi vel være hos Neytiri ca 10-11. Og da må vi dra fra Oslo ca 8-9. :)

Stakkars Goffel, han er så rar nå :( Skreik så sinnsykt i stad, og var tydelig overtrøtt. Men han viste ikke noe tegn på å være trøtt først :klo: Det samme skjedde tidligere i dag, mens vi var på tur. Visste ikke at han var trøtt, men han var så trøtt at han bare lå å vrei seg og hylte :tristbla:

Vi var ute å husket i stad :rodmer: Han liker det veldig godt! :hoppe: Det er så mange fine lekeplasser her. Og det er to husker som passer fint for små barn, rett utenfor døra mi.

Nå har mannen dratt for å hente bilen vår. Gleder meg så sinnsykt til å få den igjen!! Mamma sin bil ser innmari fin og kul ut. Men skikkelig upraktisk. Det er bare to dører, og håpløst å få ungen ut og inn. Trangt og komme til bak, og veldig høyt. Det er ikke plass til vogn. Og låse-systemet er skikkelig tungvint. :frustrert: Men kjempesnilt av mamma å la meg låne den i en uke :)

Skrevet

Huff, så kjedelig med permisjonssurr :( Håper det ordner seg!

Kjenner meg igjen idet der med å ha mye som skulle vært gjort, og så klarer jeg ikke å bestemme meg for hvordan jeg skal gjøre det, så da dropper jeg det heller :fnise:

Ha en fin kveld Pupsilure :klemmer:

Skrevet

Her er linken til butikken :) Når du bestiller, husk at du mest sannsynlig bare bruker en farge, og at du ikke vil få enkelte av formene like fine med bare en farge, som de det er bilde av :)

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er sånn, Jesse :fnise:

Uff, nå våknet han med et hyl igjen :( Lurer på hva det er... Han var veldig varm i stad, så jeg kledde av han litt. Men nå var han ikke for varm. Skikkelig smerteskrik, og han roer seg ikke selv om jeg tar han opp. Ble pupping nå. Håper ikke han holder på i hele natt. Kan jo være tenner. Han sutter og biter på alt.

Skrevet

Så utrolig kjedelig! Får håpe dere får ordnet opp i det med permisjonen og dagene, det er jo aldri moro det der.. Kanskje jeg får vite mer i bilen på onsdag?

Da blir det nok masse skravling ;)

Hvordan har du lyst å gjøre det da forresten? Husker ikke hvor jeg skrev det, men pga Lilletassen og legging, så bør vi aller helst være tilbake senest kl17-17:30.. Men vet ikke hvordan det er for deg? Da bør vi nok dra fra Sverige kl15, og vi skal jo til Neytiri på lunch først og så litt shopping..

Neida tar 1 1/2 time fra dere, MEN det er utenom noe kø og noe stopp da ;)

Tenkte dere kan ha lunch her, så kan jeg bli med dere på sjopping, trenger litt av hvert selv der :)

Men jenter for all del, verste er å stresse med tid....babyene kjenner det. Drar dere ca9 fra dere har dere god tid hos meg, tar ca 10min til senteret etterpå :)

Skrevet

Takk for innspill, neytiri :nigo:

Natten var fiiin :nigo: Han våknet 5 for mat, og sov helt til 7 :nigo:

Jeg prøver å få tak i jobben, for å si fra om problemet, men det er tydeligvis mange som har påskeferie :sukk: Vil få sagt fra så fort som mulig, for det plager meg. Har funnet en mulig løsning som ordner alt, og det er at de overfører de 6 feriedagene fra i fjor til i år. Men spørs om kommunen sier ja til det da. Da får jeg fri så mye som jeg har trodd.

Goffern fikk badebleie, solhatt og bamse av mamma i går :nigo: Passet perfekt, for badebleie og solhatt med faktor ønsket jeg meg. Han så SÅ teit ut med den solhatten da :lol: Den er skikkelig fargerik, og rar :ler:

Skrevet

Vi er klare fra kl.8-9 vi :nigo: Bare si fra når det passer best for deg Pupsilure, så er vi klare når vi får beskjed om ;) Tassen sover stort sett i bilen hele veien uansett, så passer fint å dra i den tiden :Nikke:

Dagsplanen høres veldig bra ut forsåvidt, gleder oss!!

Skrevet

Er Goffel 8 måneder?! :hakeslepp:

Oi! Det har gått fort, altså! :Nikke:

God påske! :vinke:

Skrevet

Tenk 8 måneder alt! Snart feirer vi 1-årsdager på løpende bånd her!

Kos dere med tur til Neytiri-land i morgen da :klemmer: Jeg er bare litt misunnelig :fnise:

Skrevet

Tenk at han er 8 mnd allerede :nigo: Store flinke gutten :rodmer: Han er så morsom nå! Han hermer så mye etter meg. Det startet med at jeg kunne si "eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" og han begynte han også. Og nå kan jeg blåse med munnen lukket, og så gjør han det. Det gjør han ofte ellers og. Spesielt hvis han blir glad eller sur :ler: Han ser skikkelig morsom ut, lager enten veldig forventingsfullt ansikt, og veiver med armene mens han lager lyden. Eller han blir irritert på en leke, eller noe, og og stønner og sukker, og lager den lyden ;)

Mens han spiste middag i dag skulle han til å lage en "høhøhø"-lyd (som han gjør heeele tiden, og stadig høyere :rolleyes: ) men så måtte han rape, så det kom en rap samtidig, og han holdt på å le seg ihjel :skratte: Jeg lo også så jeg nesten falt av stolen. Og han lo bare mer og mer og all maten ramlet ut av munnen hans :hjerte: Han har begynt å le når vi ler nå, og det er veldig koselig :rodmer:

Han kommer seg enda ikke fremover, men han er ganske rask rundt og rundt og bakover. Han har heller ikke skjønt hvordan han kan snu seg fra magen til ryggen. Han ligger på magen svært mye, og ellers sitter han i tripp trappen, eller på fanget. Han bruker ikke vippestol noe særlig. Han spiser alt han får servert. Selv om han griner på nesa gaper han allikevel :fnise:

Han sovner for kvelden ca 19-19.30, og står opp 6. Som regel våkner han 1 gang for mat, men kan også være 2 eller 0.

Han har ikke fått noen tenner enda, men klør og sikler veldig mye nå!

Sånn det var en liten 8 måneders rapport :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...