Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du må slutte å anbefale så mye kaketing, det blir så dyrt.. :ler:

Ja, det gjør det :fnise:

Men nå har jeg fått beskjed om at den perle sprayen jeg hadde bestilt ikke sender til Norge.. Så nå prøver jeg å finne akkurat den fargen og hvor de sender til Norge, men det er så vanskelig.. :klo:

Har du noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som ikke vil sende sprayer til Norge dessverre :( Kjøp den heller på Jernia. Tror jeg så den til ca 150 kr.

Jeg har ikke hatt spray på en stund, og bruker bare løst glitter som jeg pensler på pynten, og ikke hele kaken. Men det er utrolig fint med glitter på hele kaken! :jepp: Nå fikk jeg lyst på en ny spray :nigo:

Her er bamsen. Laget 3 stk i går. Tok lengst tid å blande inn gråfargen ;) Tok meg ikke bryet med å legge formen i fryseren engang, bare puttet oppi marsipan, og tok ut en perfekt liten bamse :rodmer: Jeg kjøpte 5 stk og fikk en gratis :nigo: Ble rundt 200 kroner totalt. Nå fikk jeg lyst på flere :daane:

Her er det små stjerner, av samme type som blomsten du lånte av meg :) Men syns de var litt dyre jeg da.... Søk på PME, det er merket :) Eventuelt kan du søke på sugarcraft, cake decorating, FMM, Wilton.... Da finner du mye fint ;)

Skrevet

Jeg er så lei av bæsjebleier!! :daane:

Natten var fin :) Han sovnet ca 19.30, våknet ca 1.30 for mat, og sov til 6 :)

Men dagsovingen sliter vi med altså :sur: Mannen har bare godtatt at det er sånn, men jeg er ikke helt klar for det. Hvorfor vil han ikke sove på dagtid? Han er tydelig trøtt. Og hvorfor våkner han så ofte, så jeg må ut å bysse igjen :sukk:

Skal vel ikke klage. Nettene er jo kjempefine. Han sovner da av seg selv uten noe byssing eller pupping. Han er stort sett blid og fornøyd hele dagen. Smiler og ler masse :hjerte: Og leker masse alene så mor kan sitte foran dataen ;)

Grått og trist vær i dag. Men tror vi skal ut en tur allikevel :)

Skrevet (endret)

Det har vært en ganske rar dag! Han sov en time på morgenen etter å ha vært våken i 3,5 time. prøvde å bysse videre på vogna, men gav opp og tok han inn. Så tok han 40 minutters lur i 15 tiden. Og så la han seg nå, har akkurat sovnet :) Syns det har vært svært lite søvn i dag!! Men han har vært blid og fornøyd stort sett hele tiden, så mulig dette er forklaringen på problemene våre? :vetikke:

Mannen har fått han til å sove så mange ganger nå, og har fått masse selvtillit ;) Mange kvelder har jeg måttet be han gå inn å stryke på babyen, og det funker; han sovner! Goffel liker visst at man holder en hånd på han når han skal sove :hjerte:

Jeg fikk blomster av mannen i dag :rodmer: Helt uten anledning.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Ååå så hyggelig med blomster! :rodmer: Jeg synes jeg får aaaalt for lite blomster! Så kudos til snille mannen din! :hjerte:

Du burde ha kaketreff :fnise: Så kunne vi alle fått hjem stolte som små høner med de fine kakene våre! Gjerne sånn rundt når vi skal ha navnefest! :ler:

Skrevet

:fnise: Ser for meg Hønene som står å baker med ørten babyer som ligger i stua og skriker etter tur :lol:

Kan hjelpe deg å få laget noe fin pynt til kaken din, hvis du lager selve kaken og kler den med marsipan selv. Pynten holder seg godt, så den kan lages en god stund i forveien, og bare limes på kaken :) Som jeg sa til Dine, jeg har faktisk spiselig lim :ler: Men vann funker like bra ;)

Å, jeg har så lyst til å lære meg å sy eller hekle :sur: Har et kult stoff som jeg så gjerne vil bruke til noe, og som har gitt meg inspirasjon, men jeg tør bare ikke å sette igang, for jeg blir like :rasende: hver gang :fnise:

Tittet på epla nå, og fikk skikkelig lyst til å lage en sånn bukse :rodmer: Det kan da ikke være så vanskelig :klo:

Skrevet

åå, det hadde jo vært kjempekult! Så snill du er :sjenert: Vi har ikke satt noen dato enda da. Men det hadde vært kjempegøy å lage en sånn kake. Kanskje jeg skal prøve meg på mmf..

Jeg har også lyst til å sy! Jeg skal fakstisk prøve å komme meg ut og kjøpe en symaskin i morra. Jeg har egentlig fått den av min bestemor i julegave.. men ikke fått ut fingern og kjøpt den enda :ler: Du får sikkert til sånn bukse! Det er jo ganske enkelt snitt ser det ut som. Og bare strikk i beina. :)

Skrevet (endret)

Jeg har endel babypynt-utstyr, og kan lage litt forskjellig til deg når det nærmer seg. Bare si litt om hva slags farger, og hva du vil ha av skrift :) Syns bare det er gøy å ha et lite prosjekt, og så er det ikke på langt nær like krevende som å ha ansvar for en hel kake :overrasket:

Iril kjøpte seg symaskin nå også :) Jeg har hatt en i flere år, og sydd noen gardiner, duker og puter. Men ikke noe mer avansert :gjeiper: Men den buksa skal jeg få til, tror jeg :jepp: Typisk at jeg får lyst til å sy akkurat nå som mamma låner symaskinen :rolleyes:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Jeg må begynne å tenke kakedesign! :hoppe: Så gøy! :nigo: Og så finne dato til dagen :ler:

Jeg tenkte prøve å sy en meitai bl a. Og klær til Bolla :jepp: Og før sydde og styra jeg en del på mine egne klær. IKKE sånn som Neytiri altså.. Bare litt inn og ut her og der :ler:

Skrevet

I verste fall er det jo bare å sprette opp igjen. Det er en kjip jobb, men man må jo prøve seg frem litt før man får til ting. :jepp:

Skulle ønske jeg kjente noen med jentebaby, for det er så mye kule stoffer å sy kjoler av. Klær til Murmel blir for avansert, tror jeg.. :fnise:

Skrevet

Jeg må begynne å tenke kakedesign! :hoppe: Så gøy! :nigo: Og så finne dato til dagen :ler:

Jeg tenkte prøve å sy en meitai bl a. Og klær til Bolla :jepp: Og før sydde og styra jeg en del på mine egne klær. IKKE sånn som Neytiri altså.. Bare litt inn og ut her og der :ler:

Tar det som et kompliment :klem:

Pupsilure....jeg tror det stoffet kunne vært kult som bagge bukser med stroff eller strikk i midje og fotendene.....ellers tror jeg som jeg sa til deg på PM det hadde vært dritstilig som sengesett! Gardiner går jo også ;)

Jeg har jo som sagt sydilla nå.......holder på med mei taien, dåpskjole på bestilling, og har 2 sommerposer på bestilling men venter på stoffet :nigo:

Finner ofte kule stoffer på Stoffogstil.no eller ebay da.....fabric.com tror jeg også er gode priser på stoff og siden dollaren er så lav får man mye for pengene. Ikea synes jeg har noe fine bomulls og lin stoff og bra pris per meter.

er det noe du lurer på så spør du ;)

Skrevet (endret)

ååå,så koselig med blomster!! :yvonne:

dere tar vare på kjærligheten skjønner jeg :rodmer:

kjempefin den buksa!! jeg kunne også tenkt meg å være litt kreativ, men har ti tommeltotter både med sying, kakebaking og alt annet kreativt... :gjeiper:

men har nok sammenheng med den lille tålmodigheten jeg er utstyrt med... :fnise:

God Påske!! :)

Endret av Mokkon83
Skrevet

Flinke babyen sov til 5.30 uten mat i natt :) Tidlig morgen, men det går bra :) Han fikk ikke komme ut av rommet før 6 da.

Mannen sover lenge i dag. Og kl 2 skal vi til svigermor på middag. Hun er kjempeflink til å lage mat :sikle:

Jeg holder på å skrive en pakkeliste til Hellas. Vi drar om 3 uker :overrasket: Men fy søren så mye man må ha med seg :daane: Hva tenker dere andre om: 120 bleier, 4 pk våtservietter, 4 pakker grøt? Vi blir borte i 14 dager. Har husket det meste tror jeg; paracet, termometer, nesesuger, neglsaks, diverse klær, leker ++++.

Tror ikke mor får ha med seg så mye egentlig :sjenert: Vi har 40 kg totalt + barnevogn. Hun som skulle låne meg prampacken skal kanskje reise bort på samme tid selv :sur:

Skrevet

Mannen snakket med svigermor på telefonen for noe dager siden. Og han nevnte i en bisetning at Goffel ble grinete når han ble trøtt. Det kunne ikke svigermor skjønne, og hang seg veldig opp i det. Hun mente vi burde få sjekket det :overrasket: Det var nemlig ikke normalt at unger ble grinete når de er trøtte! :skratte: Neivel. Mannen fortalte henne at det er helt normalt, men hun gav seg ikke. Mannen var nemlig ikke sånn da han var liten, og det hadde hun ikke hørt om.

Skrevet

Flink Goffel nå også :hoppe: Han har sovet siden 7.40 ute i vogna og sover fortsatt. Jeg måtte bysse i 1 minutt, og han har ikke våknet noen ganger. Han ble lagt etter 2 timer og 10 minutter våkentid i dag. I går var det 3,5 time, og da sleit jeg veldig med å få han til å sove, og han våknet mange ganger og ville ikke sove mer enn ca 1 time. Kanskje han bør legges tidligere da? :klo:

Mener han stod opp senere i går, i dag var det jo kjempetidlig, 5.30, så det kan vel ha litt å si det også.

Nå våknet han :vinke:

Skrevet

What!? Hun der svigermora di er rar altså. Tror faktisk ikke jeg har møtt en eneste unge som ikke blir grinete når han/hun er trøtt. :fnise:

Skrevet

Akkurat samme tenkte jeg! :ler: Og så er hun så sta, så hun gir seg ikke uansett hva mannen sier. Hun holder på sitt helt til det bare blir tåpelig :fnise:

Skrevet

Babyen er blitt så stor og flink nå :hjerte: Han hermer etter meg hele tiden. Hvis jeg spiser noe begynner han å røre munnen opp og ned mens han ser på meg, og hvis jeg lager blåselyder med munnen gjør han det samme. Vi kan holde på med det leeenge :fnise: Og han har jo selvfølgelig lyst på alt jeg spiser.

Han får brødskiver med pålegg som jeg moser litt med gaffel. Tør ikke å la han ta brødbiter og spise selv enda. Er så redd han skal sette i halsen, og litt redd for gris :sjenert:

Han kommer seg fortsatt ikke fremover, men går bakover og rundt og rundt. Han har ikke begynt med ordentlig babbling enda, ikke sånn dadada. Men han sier mye hehehe, høhøhø, øehhee, hiiii (mens han trekker luft innover), aaaae. Og det søteste er når han skravler med hendene i munnen og sier jajajaja :hjerte:

Skrevet

Skjønne, flinke Goffel :rodmer: Gleder meg til å se han igjen, han har jo blitt så stor gutt, ser jo det utfra bildene på FB.

Høres ut som min svigermor det der :fnise: Hun er også ekstremt påståelig og kan finne på å si sånne teite ting som din svigermor gjorde. Men ikke søren om hun skal gi seg, nei ;) Men at det må sjekkes ut når et lite barn er grinete når han er trøtt, høres jo helt latterlig ut!

Her følger jeg klokka litt på dagene i forhold til når tulla bør sove. Hun blir som regel klar for en dupp etter ca 2 timer våken. Og jeg sparer meg for litt tull hvis jeg legger henne da, istedet for å vente til hun ser skikkelig trøtt ut. Men så blir de jo større og trenger mindre søvn også etterhvert, så det er jo ikke så lett da.

Ha en fin lørdag :klemmer:

Skrevet

Mannen snakket med svigermor på telefonen for noe dager siden. Og han nevnte i en bisetning at Goffel ble grinete når han ble trøtt. Det kunne ikke svigermor skjønne, og hang seg veldig opp i det. Hun mente vi burde få sjekket det :overrasket: Det var nemlig ikke normalt at unger ble grinete når de er trøtte! :skratte: Neivel. Mannen fortalte henne at det er helt normalt, men hun gav seg ikke. Mannen var nemlig ikke sånn da han var liten, og det hadde hun ikke hørt om.

haha er som jeg skulle beskrive min svigermor.....hun har sagt AKKURAT det samme mot meg. Og når Bumba har grått så spør hun alltid hva er det som feiler henne, for er ikke normalt at småbabyer gråter :rolleyes:

søte goffel da, her er det mye babbling for tia, Her har hun begynnt å kysse meg da, og hvis jeg lager kysselyd hermer hun etter :rodmer:

Jeg leste et sted at det lønner seg å begynne gi mer mat med klumper nå ved 9mnd, da vil dem trene tunga mens maten er fortsatt ganske bløt av konsistense og da infører man brød. FOrstår mange infører brød tidligere og det går greit, men tenker hvis man er nervøs at de skal sette det i halsen. Jeg har ikke prøvd brød enda, men klumper begynte vi med for noen dager siden i maten hun allerede spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...