Dine Skrevet 5. april 2011 #2801 Skrevet 5. april 2011 Huff Goffel, du må bli frisk fort Sender en god bedring fra oss her i dalen :gjeiper:
Pupsilure Skrevet 5. april 2011 Forfatter #2802 Skrevet 5. april 2011 Takk Han sovnet lett som bare det. Sikkert kjempesliten. Liker ikke at han har feber altså..... Lurer på om vi burde gi paracet. De sier så forskjellig alle steder, om når det bør gis. Det var visst 38,2 han hadde. Vi avtalte nå at vi vekker han og måler tempen og en time, og hvis den er over 38 da så gir vi paracet.
Gjest Iril Skrevet 5. april 2011 #2803 Skrevet 5. april 2011 Så kjedelig med feber da. Håper han blir fort frisk, og at ingen av dere voksne blir smittet.
Tinio Skrevet 5. april 2011 #2804 Skrevet 5. april 2011 Stakkar lille syke Goffel, god bedring til han! I pediatriboken min (skrevet av barnelege) stod det hvertfall at man ikke trenger å gi barn paracet før de har 39 i feber, fordi de tåler feber bedre enn oss. Men om barnet er plaget så kan man godt gi paracet selv om feberen er lavere enn 39.
Pupsilure Skrevet 5. april 2011 Forfatter #2805 Skrevet 5. april 2011 Ja, er noe slikt jeg har lest også. Men siden han har hatt feberkramper før må vi ha litt lavere terskel for å gi paracet. Jeg er nok dessverre smittet jeg også. Ikke kjempeforkjølet enda, men tydelig at noe skjer...
Tinio Skrevet 5. april 2011 #2806 Skrevet 5. april 2011 Usj og fysj, det er ikke noe kjekt å være syk selv samtidig som man har syke barn.
Pupsilure Skrevet 5. april 2011 Forfatter #2807 Skrevet 5. april 2011 (endret) Nei, håper jeg ikke blir så veldig dårlig! Er litt tett i nesa og hodet, og nå nettopp begynte halsen å klø. Men mannen blir nok muligens hjemme i morgen uansett. Han er så redd for Goffern, og vil ikke være langt unna. Så han tar nok hjemmekontor, og da kan han avlaste meg litt Tok tempen på han nå, 37,6. Men jeg syns han er varm jeg da Jeg sugde ut slim fra nesa hans mens jeg først var igang å plage han Stakkars! Han kjemper imot som om jeg holder på å ta livet av han. Han blir helt desperat, og jeg får det nesten ikke til Han lurer nok på hvorfor mamma er så slem Endret 5. april 2011 av Pupsilure
Neytiri Skrevet 5. april 2011 #2808 Skrevet 5. april 2011 Uff stakar Goffel! Høres ut som hva vi har akkurat blitt kvitt, men Bumba hoster enda når hun sover Yogurt kan man begynne med fra 8-10 mnd etter det jeg har lest, det faller ikke under "ingen melkeprodukter" før et år regelen spesielt pga gode melkebakterien som kan være positiv for tarmene... Men husk at matprodusenter "lurer" når dem selger enkelte ting, det har blitt veldig styrt av de hvordan man gir mat og hva man for eksempelvis begynner med.... Mange tror man Må begynne med grøt f eks. Her har jeg tenkt å begynne Yogurt naturell med fruktmos snart
Dine Skrevet 6. april 2011 #2809 Skrevet 6. april 2011 Ang den nesesugeren, så begynte Lilletassen å skrike som jeg virkelig aldri har hørt han skrike før, da jeg tok den på han på mandag. Han hylte og hylte, men jeg måtte jo få ut det han hadde i nesa.. Du føler deg litt slem, og hvertfall at babyen tror du er slem, men så vet du at du MÅ gjøre det for at de skal få puste skikkelig.. Nei fysj, det er ikke no moro.. Tassen hoster her også, men det er vel ingenting vi får gjort når de er så små? Jeg får jo ikke gitt vann heller.. Hmm
pusla Skrevet 6. april 2011 #2810 Skrevet 6. april 2011 Håper dere begge er i bedre form i dag Nå har vi også forkjølelse hos oss begge, jeg har blitt dårligere igjen og tulla har nok blitt smitta av meg Så det ville ikke blitt noen sentertur på oss i dag heller. Tror ikke man får gjort så mye med hoste når de er så små nei, Dine. Tulla hosta endel når hun var rundt 3 mnd pga forkjølelse, men jeg lot det bare være. Det gikk over, men det tok ganske lang tid. Vet ikke hvordan det er med hostesaft på babyer?
Pupsilure Skrevet 6. april 2011 Forfatter #2811 Skrevet 6. april 2011 Huff, god bedring til dere også Mannen er hjemme fra jobb i dag. Jeg er dårligere + at jeg var våken med Goffel 24.00-00.30, 2.00-3.30, 4.30-5.10. Ganske så sliten nå ja... Han hadde 38,1 i feber kl 3 i natt, så da gav jeg han paracet. Telefonen min har nesten ikke stått stille i dag. La ut en annonse på finn i går Svært mange er interessert i bæreselen, som jeg la ut for 250 kr, ca dobbelt av det jeg gav for den Fortsatt et godt kjøp da! Den er nå pakket, og er med mannen til postkontoret for å bli sendt til Haugesund.
Neytiri Skrevet 6. april 2011 #2812 Skrevet 6. april 2011 Ang den nesesugeren, så begynte Lilletassen å skrike som jeg virkelig aldri har hørt han skrike før, da jeg tok den på han på mandag. Han hylte og hylte, men jeg måtte jo få ut det han hadde i nesa.. Du føler deg litt slem, og hvertfall at babyen tror du er slem, men så vet du at du MÅ gjøre det for at de skal få puste skikkelig.. Nei fysj, det er ikke no moro.. Tassen hoster her også, men det er vel ingenting vi får gjort når de er så små? Jeg får jo ikke gitt vann heller.. Hmm Det vi gjør er å suge for så å ha smokken eller puppen klar rett etterpå, da går det fort over Men du hvorfor kunne du ikke gitt vann? er helt ok det.......vi ga sukkervann innimellom når hun var bitteliten pga kolikken på kvelden....så ser ikke at du ikke kan gi vann nå. Jeg ville gitt kokt avskjølt vann da(vi gjør det her enda) og ga med sprøyte i munn.......vann er jo godt etter man sprayer med saltvann i nesa hvertfall uff pupsilure, så kjipt å være så syke, masse god bedring til dere! Heldig du var med den bæreselen da, den var jo kjempefin da, skjønner du ønsket deg i blå, synes den fargen var finere og
Pupsilure Skrevet 6. april 2011 Forfatter #2813 Skrevet 6. april 2011 Bråvåknet kl 8 i dag morges og skjønte ingenting, for jeg hadde ikke hørt noe fra babyen. Han våkner alltid 6. Løp inn på rommet hans og han lå å tittet på meg Nå sover han ute i vogna. Ble lagt 9, men har tullet endel, og sovnet ca 10. Blir litt bekymret nå også, merker jeg... Men hvis jeg pner døra våkner han garantert! Og der våknet han ja
Neytiri Skrevet 6. april 2011 #2814 Skrevet 6. april 2011 uff vettu vi har hatt søvnproblemer fordi hun har vært så tett.....så skjønner det....men så søt han var som bare lå våken i senga si i dag tidlig
siebaeo Skrevet 6. april 2011 #2815 Skrevet 6. april 2011 Hei! Håper Goffel blir frisk snart! Ikke gøy når de er tette og hoster. Vi prøvde litt hostesaft her men DET var ikke populært Kom rett ut igjen. Ikke så rart da.. Beste er vel å suge ut av nesen og ha hodeenden av senga veldig høyt. 10-15 cm høyere enn fotenden. Klart, man finner ofte babyen nederst i senga, men de får hjelp med slim som ofte trigger hosten! Og så er det bra for å unngå øreverk. Har dere fått med dere at jeg planlegger treff hos meg i mai? Jeg vet ikke når enda, for jeg skal prøve å få det til når Luremegpå er her. Men følg med, følg meg!
pusla Skrevet 6. april 2011 #2816 Skrevet 6. april 2011 Har dere fått med dere at jeg planlegger treff hos meg i mai? Jeg vet ikke når enda, for jeg skal prøve å få det til når Luremegpå er her. Men følg med, følg meg! Å, jeg vil gjerne med på treff, så jeg skal følge med
siebaeo Skrevet 6. april 2011 #2817 Skrevet 6. april 2011 Ja det må du Pusla! Følg meg som jeg skrev...
Pupsilure Skrevet 6. april 2011 Forfatter #2818 Skrevet 6. april 2011 Jeg og Goffel kommer også Så da blir det å dra til Neytiri 20. april, se bryllupet på tv hos Dine 29. april, og til Siebaeo i mai Oj, jeg er jo bortreist halve mai jeg Da får vi se an datoen.
Neytiri Skrevet 6. april 2011 #2819 Skrevet 6. april 2011 Jeg vil gjerne bli med hvis vi finner riktig dato Siebaeo!!! Du er også mer en velkommen den 20 hit hvis dere har lyst. Hvordan går det Pupsi? Har Gofflus noe feber enda?
Pupsilure Skrevet 6. april 2011 Forfatter #2820 Skrevet 6. april 2011 Har ikke målt i dag, men virker som han er i god form Føler meg litt bedre jeg også. Mannen kom hjem med smash til meg, så nå sitter jeg her og feter meg opp Ser på at mannen bygger sammen tv-shop maskinen min Han har ikke spurt hva den kostet enda. Håper jeg slipper å få det spørsmålet Goffern sovnet i vogna av seg selv for 2. gang i dag Blir nok bare to lurer i dag, men sånn er det når han sover helt til 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå