Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

40 sider siden :hakeslepp: Har vel ikke skjedd så mye. Ingen tenner enda. Men han har begynt å sette seg opp i krabbestilling da :rodmer: Og står å gynger en stund :) Nettene går greit nå. Sovner fort på egenhånd i 19 tiden, og sover til 6. Han våkner stort sett en gang om natten, og da er puppen det eneste som fungerer for å få han til å sove igjen. Men dagsovingen er litt vanskelig. Vi har vært på EEG etter at han hadde et anfall, men alt var normalt :nigo: Var ganske redd... Og så skal vi til Hellas om en måned da :hoppe:

Han er stor blitt ja :daane: 8,5 kg. Folk sier han har forandret seg veldig, blitt mye større, og litt mer lik mannen. Bredere ansikt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han måtte være med meg på bassengtreningen i dag, og det gikk ganske bra. Han var veldig snill mens jeg var i vannet, men etterhvert ble han ganske sinna. Han var nok ganske varm, og trøtt, og kanskje tørst. Damene stilte seg i kø i det de kom opp av vannet, for å hilse på Goffern som ble holdt av instruktøren :lol: Og de hjalp meg litt i garderoben, så jeg fikk dusjet raskt. Jeg gav han puppen i garderoben, og en dame skrøyt av meg :nigo: Hun syntes jeg var kjempeflink som ammet fortsatt! Har blitt skrytt av fordi jeg ammer en gang før også. Syns det er merkelig, men veldig hyggelig!!

Må si meg enig, synes du har vært superflink, spesielt etter den en gang han var vel rundt 4 mnd eller noe og du måtte gi han litt tillegg?? eller husker jeg feil?

håper dere får en fin natt :klem:

Skrevet

Enig med både damen i svømmehallen om at du er flink og Becky som synes Goffel er en kjekkas :nigo:

Skrevet

Takk dere :klemmer: Hyggelig å få skryt for ammingen, men syns det er litt rart også. Blir nesten som å få skryt for å skifte bleie på babyen min :fnise: Men det er vel fordi det er mange som ikke vil amme kanskje. Jeg syns jo nesten det er en selvfølge at en baby under ett år blir ammet jeg da, men det er jo egentlig ikke det. Mange som ikke får det til.

Jeg gav han endel MME rundt 4 mnd alder ja, men ikke mer enn 2, kanskje 3, flasker i døgnet. For han var fortsatt så urolig, og jeg lurte på om jeg hadde nok melk, og god nok melk. Han hadde også lagt på seg dårlig den siste tiden, og jeg var lei av hele ammingen. Tenkte hele tiden på om det var noe jeg spiste som han reagerte på osv.

Natten var grei. Han våknet 23 og 4, og ville stå opp 6.15 :) Mannen sover lenge i dag, så vi har vært så stille vi klarer. Forrige lørdag fikk han ikke sove noe, og var trøtt og sliten hele dagen. Jeg syntes veldig synd på han da. Så vi må prøve å være litt roligere. Ikke leke med bråkelekene :)

I morgen skal vi på lunsj til noen kollegaer av mannen med baby. Så jeg får nok ikke fullt utbytte av sovedagen min. Men syns det er hyggelig å dra på besøk da :) Det ene paret har en baby som er like gammel som Goffel, som krabber og reiser seg opp etter bordet. Og den andre babyen er snart et år.

Skrevet

Høres koselig ut det da :) Hyggelig han er sånn med kollegaene sine.

Har latt mannen sove i dag jeg også, men her er det ingen interesse for bråkeleker enda, så her er det mest å unngå det at han hyler hvis han ligger i vognen.

Typisk - han hadde sovet i vognen etter å ha plugget inn smokken flere ganger og så bråstopper det to biler rett utenfor på grusen og bråker skikkelig så jeg hører det rett inn.. Og da våkner han og vil ikke sove mer.. Typisk! Også i dag som vi skal være på besøk hele dagen da.. Typisk! Men sånn er det vel..

Har du tenkt å prøve å amme Goffel frem til han er 1 år forresten?

Skrevet

Det er så irriterende når noe vekker dem :frustrert: Søvnen er SÅ viktig!

Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg skal amme, men har ingen planer om å slutte enda hvertfall. Blir nok til et år ja, hvis det går. Begynner å jobbe om to måneder, og da må jeg be om ammefri :)

Hva tenker du om sverigetur onsdag 13 eller torsdag 14 april? :nigo:

Skrevet

Hva tenker du om sverigetur onsdag 13 eller torsdag 14 april? :nigo:

Vi skal ha selskap for mannen 13. og så har jeg barselgruppe 14. :(

Men kan 12. og 15. den uken :Nikke:

Skrevet

Har babysang 12 og bassengtrening 15 :gjeiper: Typisk! Men tror egentlig jeg må droppe bassengtreningen, for barnepasseren er jo gravid, i dårlig form + at hun straks skal begynne å jobbe. Så store sjanser for at det ikke blir trening på meg uansett den dagen. Og det er jo tidlig på morgenen, så kan jo alltids gjøre det før vi drar også :jepp: Skal spørre Neytiri i boka hennes, om det passer med besøk da :)

Skrevet

Typisk ja, hehe.

Ja hør med henne, så ser vi :) Jeg har andre dager jeg kan også, så vi finner ut noe :Nikke: Men lurt å finne ut av det snart ja, så får man holdt av dagen alle sammen :)

Skrevet

Gir du fortsatt MME eller? Klarer ikke helt følge med her. Men du har vel begynt med en del annen mat nå, hvordan går det?

Jeg synes også du er flink som ammer, men ble overrasket da dette ble diskutert i barselgruppa mi og flere av dem sa de hadde lyst å slutte å amme fordi det er så kjedelig. Jeg ser for meg masse styr med flasker og greier, selv om det nok ikke er så styrete når man blir vant med det, er det jo lettere å alltid ha maten tilgjengelig og riktig temperert.

Skrevet

Tusen takk for oppsummering :klemmer:

Ja, jeg synes og Goffel har foandret seg mye. Synes han likner endel på deg og. Nå har jeg ikke studert det så nøye, men han har da fargene dine? Husket det kule slappe uttrykket hans med tunga ut, da vi var på treff :fnise: . Det har M hele tiden nå. Er vel vanlig for alle babyer, men elsker alle de snåle utrykkene babyene våre har :strix: Nå har M begynt å smile og. Hun har det beieste, store gliset da :fnise: Så gøy med krabbestilling :rødme: . Meker jeg blir så stolt når M klarer nye småting. Her om dagen satt hun våken i 20 min i huska si. Det er veldig ra til å være henne. Trodde jeg skulle sprekke av stolthet :fnise: Blir helt tussete av dette :fnise:

Så herlig med ferie om en måned. Blir spennende å se hvordan flyreisen går for begge guttene dine :)

Så bra at alt var normalt. Må være ekkelt å ikke vite om alt er i orden med barnet ditt. Guri land, kunne ikke forstille meg at det gikk an å bli så glad i et annet menneske. I en liten klump :fnise:

Så bra at nettene er såpass fine. Dette har du jobbet hardt for. Bra jobba :5: . Har du noen tips til hvordan innføre flaske? Og hvor kjøper man de begerne med mme du har snakket om? Vi har ikke hatt så stort hell her. Mye av problemet er at hun er overtrøtt og verken vil ha pupp eller flaske. Andre ganger vil hun bare ikke ha. Vi får det til når suginga allerede er i gang. Forespørselen hennes om mat er nemlig ofte ikke så diskret. Da går munnen som bare det :fnise:

Dine: Skjønner at du ble irritert nå. Det verste er når en har jobbet for å få babyen til å sove, og så skjer sånne ting :kjefte:

Jeg får og skryt for at jeg ammer. Har i grunn og tenkt at det er merkelig. Overtok en pumpe etter ei på jobben. Hun hadde ingen venninner å gi den til. De som hadde spedbarn hadde bestemt seg for å ikke amme. De ville ikke prøve engang, siden det hadde vært styr sist.. Vet ikke hvor lange jeg skal amme. Ikke mer enn et år ihvertfall. Tenker at jeg vil være ferdig innen hun begynner i barnehage (etter jul).

Ha en fin dag :vinke:

Skrevet

Iril: vi har gitt MME hver kveld siden han var 3 mnd, og gjør det fortsatt :jepp: Ellers spiser han 4 måltider med fast føde i døgnet. Grøt x3 og middag. Og gjerne litt frukt :) Det går veldig bra. Han elsker mat! Sviskemosen har vi sluttet med, men den var han helt avhengig av i lang tid.

Oj, nå må jeg visst gå. Skriver mer senere :vinke:

Skrevet

Ja, det er mye mer styr med flaskene! :jepp: Glad jeg bare gir en i døgnet.

Jeg blir også kjempestolt når han klarer nye ting, Becky :strix: Han er så flink :hjerte: Babyer er virkelig skjønne :rodmer:

Beger til MME :klo: Nå er jeg ikke sikker på hva du mener. Goffel har tatt flasken fint helt fra starten av, så det har aldri vært noe problem. Men det finnes jo forskjellige typer flasker og smokker. Tommee Tippee har noen fine tror jeg, som er formet som en pupp :fnise:

Har ikke opplevd problemet med at babyen er både sulten og trøtt og ikke vil ha mat. Han ville alltid ha puppen uansett, og sovnet fort ved den, og sov videre mens han spiste. Men hvis hun blir overtrøtt må du vel prøve å legge henne tidligere, og amme oftere? :vetikke:

I dag har vi vært på cafe med mamma, mormor og tanta mi. Veldig koselig. Goffel fikk smake brunost i dag for første gang. Og han elsket det! Først hjemme til frokost, og så sammen med vaffel på cafe. Han fikk også smake appelsinjuice for første gang, og han likte det veldig godt. Fant ut at når han drikker av sugerør må jeg ta fra han drikken etter en liten stund, da søler han ikke. Men hvis jeg bare lar han suge og suge, så kommer det ut igjen når han ikke vil ha mer :jepp: Han delte drikke med meg, og det gikk helt fint, ble ingen ubåter eller spytt. Syns sånt er veldig ekkelt! Ei i barselgruppa kommenterte en dag at ungen hadde laget ubåter i glasset hennes, og drakk så opp selv :spy:

Jeg skal lage muffins til lunsjen i morgen. Men tror jeg baker i morgen, blir vel best.

Skrevet

Så koselig med cafétur med mor og mormor :)

Jeg har helt dilla på brunost for tiden, så skjønner han godt ;) Og da hadde det ikke vært helt krise dersom drømmen din faktisk var sann, om Goffel også spiste brunost :fnise:

Skrevet

Tror du den i medium passer til meg? :klo:

Tror du? :klo:

Tenker å bestille i løpet av dagen i såfall, men vil ikke ha verken for stor eller for liten..

Skrevet

Beger til MME :klo: Nå er jeg ikke sikker på hva du mener. Goffel har tatt flasken fint helt fra starten av, så det har aldri vært noe problem. Men det finnes jo forskjellige typer flasker og smokker. Tommee Tippee har noen fine tror jeg, som er formet som en pupp :fnise:

Har ikke opplevd problemet med at babyen er både sulten og trøtt og ikke vil ha mat. Han ville alltid ha puppen uansett, og sovnet fort ved den, og sov videre mens han spiste. Men hvis hun blir overtrøtt må du vel prøve å legge henne tidligere, og amme oftere? :vetikke:

Du snakket om at pulveret går så fort ut på dato, så da går det an å kjøpe beger (?) isteden. Tror du skrev det i en annen bok.

Synes de har så dårlig utvalg på apotekene. Har bare sett avent sine flasker.

Før ville M og ha pupp uansett. Da sugde hun så mye og så hardt at det aldri var noe noe problem. Nå har hun som sagt blitt en liten Diva ;) Må bare gjøre alt for å få henne til å sove og spise har jeg funnet ut. Det er det som funker forløpig. Så får vi jobbe med rutiner senere.

Skrevet

Ikke sikker, Dine. Jeg har XS. Med det står målene på siden, så du kan jo bare måle deg :jepp: (Går ut fra at vi snakker om badeslynge? :overrasket::ler: )

Becky: Å, ja, nå skjønner jeg hva du mener. Jeg snakket om å kjøpe ferdigblandet MME i butikken, hvis man bruker det bare en sjelden gang. Ellers går det også an å fryse pulveret :jepp: Vi er veldig fornøyd med dr. brown flaskene med kolikkventil. Du kan kjøpe de billig her.

Skrevet

Natten vår var fin, han våknet 3.15, fikk mat og sov til 6.05. Da stod jeg opp med han selv om det egentlig var min sovedag. Vekket mannen kl 8, og da la jeg meg og sov til 10.30.

Vi har vært på lunsj hos mannens kollegaer. Spiste kjempegod mat :sikle: Og babyene lekte så fint sammen :rodmer:

Etter at vi kom hjem måtte jeg sove litt, var så sliten :overrasket:

Huff, buksa mi spjæla i rumpa i stad :daane: Men tror ikke noen oppdaget det. Ikke sikker :sjenert: Fikk dratt toppen langt ned over rumpa, og det var rett før vi skulle dra. Det har faktisk skjedd ganske nylig også. Men aldri før det. To bukser på en måneds tid har spjæla midt bak på rumpa, i forbindelse med lommer. Men jeg er på vei ned i vekt altså, veide 59,5 i går. Det går svæææært sakte :rolleyes::ler:

Nå baker jeg nan. Vi skal ha indisk mat i dag :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...