Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Innom på oppdaterings! :) Gratulerer med barnehageplass! :jepp: Skal jammen sjekke på nettet jeg og, vi har ikke fått noe brev enda. Hehe for en bæsjegutt! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Pusla: i mai???? det var sent,trodde opptaksdatoene var felles for alle kommuner.

Jeg vet ikke :vetikke: Men det var det det sto. Og ei i barselgruppa har en liten gutt fra før og hun sa at svaret kommer veldig sent. Men det kan jo hende vi blir positivt overraska.

Blæ, bæsj i badevannet hørtes ikke noe stas ut :spy: Det har vi heldigvis ikke hatt her (enda :fnise:)

Endret av pusla
Skrevet

Er så lettet ang barnehagen :) Den er så fin! Heldige Goffel :hjerte: Alle barna der skulle over til stor avdeling, så da kommer det vel inn masse ettåringer :ler: Ei i barselgruppa har fått samme :)

Nå er det natta for meg. I morgen skal jeg til ei venninne med baby kl 11, og til frisøren kl 16. Har bestemt meg for pannelugg. :nigo: Mamma kommer og passer Goffel. :)

Han var veldig grei og sovnet nesten med det samme han ble lagt i kveld. :jepp:

Gulpingen er mye bedre nå, men har vært noen få ganger i dag. Er mer gulping når han ligger så mye på magen.

Skrevet

Hurra for barnehageplass :hoppe:

bæsj og mere bæsj, sikker han ikke begynner med tenner??? her har nemlig Bumba bæsjet i mange bleier i løpet av dagen siste uka! Hvordan klarer så liten kropp produsere så mye dritt :lol:

Skrevet

Hurra for barnehageplass :hoppe:

Skrevet

Han har ikke bæsjet noe mer enn vanlig, det var bare det at den første bleia lakk fordi han satt, og da jeg dro av buksa løsnet det en bit og traff meg i ansiktet :spy: Og så var den en porsjon til i badebalja da... Men var ikke noe voldsomme mengder noen av gangene :) Æsj æsj æsj...

Natten var fin. Han sovnet ca 19, våknet 2.30 for mat, og ville stå opp 5.50. han skrek en gang i mellom også, men gav seg raskt.

Nå har jeg lagt han i vogna. Har gitt opp dagsoving i senga. Så nå får jeg heller prøve å lære han å sove uten dressen. Første skritt er å bruke en annen dress, og det gikk bra :tommelsmil:

I går sovnet han i bæreselen! Jeg ble helt sjokkert. Var på senter med Dine, og vi tittet på ullklær på halv pris på Cubus, da jeg plutselig tittet ned og så at øynene hans var lukket. Jeg kunne ikke tro at han hadde sovnet, og måtte sjekke om han pustet :fnise: Hadde aldri i verden trodd at den lille nysgjerrige babyen skulle klare å sovne sånn! Da vi skulle ut måtte jeg legge han i vogna igjen, for han hadde ikke nok klær på seg. Og da våknet han jo, men jeg la teppe over åpningen på vogna, åpnet luftingen på kalesjen, og så sovnet han, og sov hele veien tilbake til bilen.

Vi dro innom Rimi på vei hjem, og da bar jeg han med meg, og satt han i babystol på handlevogn for første gang! Har ikke tenkt over at jeg kan gjøre det før :klaske: Det likte han! Han tittet og tittet, og var veldig lattermild, bare noen små grimaser fra meg var nok til å få han til å le :ler: Skikkelig søt :rodmer:

Mannen fortalte at Goffern var veldig interessert i maten hans i dag tidlig. Så til frokost fikk han litt brød med leverpostei i tillegg til grøten. Han klarte fint å spise litt oppbløtte biter :Nikke: Men han syntes det var litt rart :ler: Lagde noen fine grimaser :lol:

Skrevet

Først og fremst - hipp hurra for barnehageplass!!! Og så i den barnehagen dere ønsket - det kan jo ikke bli bedre enn det! :danser:

Dette må dere feire!! Nå kan du puste ut og ikke tenke noe mer på det, og ekstra koselig er det at en annen fra barselgruppa har fått plass der også da :)

Tusen takk for kjempe koselig tur i går! :Nikke: Utrolig deilig å gå litt og morsomt at Goffel sovnet i selen sin ;) Det viser jo bare at han koser seg hos mamman sin når han sovnet sånn. Det er det jeg sier til meg selv når min lille sovner sånn på meg.

Tips: Masse salg på senter M nå.. Bla Kid (men det er vel overalt) og en anne butikk som selger litt av hvert.. Husker ikke hva den heter.. Fant sofaputer der jeg :Nikke:

Skrevet

Så flott at dere har fått plass i den barnehagen dere ønsker!! :strix:

Skrevet

Har vært på koselig babytreff i dag, 4 babyer med Goffel :) Og jeg har vært hos frisøren. Er sånn halvveis fornøyd. Er aldri fornøyd med det samme uansett. Det tror jeg aldri jeg har vært før :ler:

Mamma passet han fra 15.15-17, og da overtok mannen. Har gått veldig bra.

Da jeg kom hjem hadde han bæsjet. Byttet bleie og lot han ligge naken og sprelle en stund. Så skulle mannen bade han, og jeg hørte noe voldsom latterhyl. Goffel fikk latterkrampe av at mannen klappet med hendene :lol: Han lo og lo og lo, og etter det var alt morsomt :ler: Jeg tok med filmkameraet og gikk inn på badet. Morsomt å få filmet det :jepp:

Mens vi stod der og pratet laget Goffern en kjent grimase, og jeg løp ut av badet :overrasket::skratte: Stakkars mannen, som brekker seg av bæsjebleier, måtte nå fiske opp bæsj fra vannet :daane: Men jeg syntes det var hans tur denne gangen ;) Håper babyen ikke har funnet ut at det igrunn var ganske praktisk å bæsje i vannet, for da slipper han å ligge innsmurt i bleia :fnise:

Skrevet

Bæsj i vannet igjen :hakeslepp: trodde det var i grunn uvanlig at barn bæsjet i vann jeg :klo:

hehe mannen din er litt morsom da, for her det nemlig meg som sliter med bæsjebleiene mens mannen er veldig flink å gjøre det!

Skrevet

Ja, tror ikke det er så vanlig at de gjør det :klo: men nå har det skjedd to dager på rad :daane: Har blitt veldig mye bæsjing de to siste dagene, så kan jo være tennene er på vei. Drømte at han plutselig hadde fått en tann i natt :fnise:

Frisører altså :kjefte: Ikke fornøyd.

Goffel sovnet ca 20, etter bare en halv pupp og ikke flaske. Han ville bare ikke ha mer, var så trøtt. Tenkte han kom til å våkne fort, men våknet ike før 4! Fikk masse mat, og la å sutret til 5, så sov han videre til 7.15. Jeg våknet av meg selv 7.10, og lurte på hva som skjedde. Tittet inn og han sov, men han våknet da jeg styret rundt i leiligheten. Vi må dra snart, så var veldig fint at han våknet :)

Skal kjøre han ned til tante, så skal jeg på bading, og en liten tur hjem før jeg henter han igjen, og drar for å møte barselgruppa :)

Skrevet

Høres ut som du har en veldig koselig dag i vente :Nikke:

Kos deg masse :klem:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Æsj kjipt med misfornøyd frisørbesøk. Hvilken frisør var du hos?

Jeg anbefaler På Håret salongene til venner og bekjente, har brukt de i 4år, og er så fornøyd. ;)

Skrevet

Godt med litt tips ang frisører, for jeg var hos Nikita før fødsel, som jeg trodde skulle være så proffe, og var ikke særlig fornøyd heller.. Så godt tips - skal sjekkes ut :)

Skrevet

Morsomt at du skriver det, Milla, for jeg går til den salongen på Majorstua en sjelden gang, og er superfornøyd hver gang! Men syns det er for dyrt der, ca 850 kr for en klipp :hakeslepp: Var på Leslie på Byporten i går. Og klippen er ikke så verst allikevel.

Er nok mer stylingen jeg ikke liker, og nå er den vasket ut. Skjønner ikke hvorfor frisører på død og liv skal tynne håret så det er pistrete, og i tillegg rette det helt rett med rettetang, og lage masse volume på toppen. Det er det styggeste jeg ser! Jeg vil helst ha tykkest mulig hår, med myke krøller og bølger. Satt opp ny time, som jeg muligens avbestiller. Men hvis jeg ikke gjør det, skal jeg si fra :Nikke: Følte meg skikkelig stygg da jeg satt på t-banen i går kveld :sjenert:

Og en annen ting, når jeg sier at jeg har veldig fet hårtype, hvorfor tar de så mye forskjellige produkter i det? Må bare vaske det så fort jeg kommer hjem :daane: Er generelt veldig misfornøyd med frisører. Ikke ta det ille opp, Neytiri :klemmer: Har jo aldri vært hos deg før (som vi vet om i hvertfall :ler: Men har vært på gamle jobben din for lenge siden, og fikk grønnaktige striper...) :kose:

Skrevet

Oi da, grønnaktige striper.. :fnise: Er ikke så veldig glad i frisører egentlig jeg heller, for jeg kan ikke huske at jeg har blitt ordentlig fornøyd tidligere.. Og 850kr for en klipp er ganske mye ja, men men.. Må få ordnet dette håret snart - har så lyst å stripe det ordentlig igjen, sånn at det ser sunt og friskt ut, men så gjorde jeg jo det sist og man så ikke forskjell.. :kjefte:

Gjest ~Milla~
Skrevet

850 for klipp og vask/føn? Hmm.. jeg betaler vel totalt for klipp, vask/føn og full farging av både ettervekst og litt striper etc 1500kroner.

Jeg tør ikke for mitt bare liv å gå til andre salonger lengre, har bare dårlige erfaringer ;) Da betaler jeg helelr 200kroner mer og vet hva jeg får :jepp:

Skrevet

Han er ekstra dyr han jeg går til der, for han er veldig flink. De priser jo etter hvor flink frisøren er. Det er et familiemedlem, men jeg får dessverre ikke noe rabatt. Jeg klipper meg så sjeldent, og farger det hjemme, så jeg burde vel egentlig ta meg råd til det men... Er ganske fornøyd med håret i dag da :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...