Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, vi har hatt babygym, og han lå opptil en time alene av gangen der, flere ganger hver dag :jepp: Men nå er han for stor for den. Ligger på matte, ruller rundt, dytter seg langt bakover og setter seg opp i krabbestilling :) Å ligger under en babygym er hvertfall ikke noe gøy :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart så store de har blitt.... Er ikke babyer lenger,fy som tiden går!!

så flink han er :nigo:

Angående gråting ute; prøv å ikke brt deg om det,er naturlig at babyer gråter,og sikkert ingen som bryr seg.

tenker at om du gir han koseklut hver gang han skal sove komme rhan til å assosiere den med søvn,de er flinke til å tilpasse seg. :klemmer:

Skrevet

Det er først i det siste jeg har følt at tiden har gått skikkelig fort! Det er midten av mars, og lille babyen er snart blitt 7 måneder :hakeslepp:

Virker ikke som han bryr seg særlig om kosekluten, men passer på at han alltid har den når han sover :Nikke:

Han vil ikke ligge på ryggen lenger i det hele tatt :fnise: Snur seg til magen med en gang, eventuelt gråter sånn at jeg skal snu han :fnise:

Skrevet (endret)

Goffel sovnet ca 18.30, og våknet 3 for mat. Han virket veldig våken, så jeg var livredd for at det nå var morgen, men heldigvis fikk jeg lagt han ned sovende, og han sov til 5.30 :nigo: Den ene puppen var så sinnsykt sprengt! Hadde gått over 12 timer siden forrige amming på den, da jeg bare gir en av gangen. Regner med at jeg får mindre melk snart.

Er spent på hvordan det skal gå i dag... Har bestemt meg for ny rutine, og det er lese bok i ca 10-15 minutter på rommet hans, og så legge han for dagsoving. Etter en time kan han tas opp igjen og bli med ut i stua, hvis han ikke har sovnet. Underveis trøster jeg så godt jeg kan, men vi holder oss på rommet.

Håper at han om noen dager kan skjønne at lese bok på rommet = soving. :jepp:

Ellers så har jeg begynt å tenke litt på barnehagen. Vi kan jo faktisk få svar når som helst :daane: Ser at flere og flere har fått svar. Merker jeg er nervøs nå! Han har jo rett til plass, så noe får vi. Men håper virkelig på førstevalget! Likte den barnehagen så utrolig godt!!

Syns Goffel er i en sånn fase nå at han blir frustrert fordi han vil opp og frem, men klarer det ikke. Han syns det er kjedelig å ligge å leke, men prøver stadig å flytte på seg, og plutselig har han havnet langt unna lekene, og mamma må trå til :fnise:

Det er så koselig med baby :rodmer:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Det er kjempekoselig ja :rodmer:

Syns Goffel er i en sånn fase nå at han blir frustrert fordi han vil opp og frem, men klarer det ikke. Han syns det er kjedelig å ligge å leke, men prøver stadig å flytte på seg, og plutselig har han havnet langt unna lekene, og mamma må trå til :fnise:

Vi har det på nøyaktig samme måte om dagen. Tulla skal bare flytte seg og blir gørrsliten. Legger jeg henne på rygg for å hvile, ruller hun bare på magen og så blir hun sint fordi hun er sliten :fnise: Og hun klarer bare flytte seg bakover foreløpig, så hun blir sur ja, når lekene bare blir lengre og lengre unna ;) Men det er jo herlig da, at det blir fart på dem :hjerte:

Spennende med ny dagsovings-rutine da, lykke til!

Skrevet

Jeg ser for meg fortvilelsen til Goffel når han ikke får tak i lekene sine :fnise: Jeg gleder meg til Lillemor blir så stor (ingen hastverk altså, jeg nyyyter liten baby!).

Masse lykke til med nytt soveprosjekt, og håper du får en fin dag :klem:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Det er så koselig med baby :rodmer:

Ååå.. gleder meg til å treffe vår lille baby :rodmer:

Skrevet

Dagsovingen går ikke så veldig bra :sukk: Tror ikke han skjønner hva han skal. Han sovner hvertfall ikke. Har prøvd en gang i dag, og så har tante passet han, og da sovnet han i vogna på vei ned dit, og sov i to timer. Nå leker han litt. Han skal nok sove igjen om et par timer, og da blir det vel skriking igjen :sjenert:

Dersom vi ikke ser forbedring på onsdag prøver vi soving i vogna uten dressen :jepp:

Skrevet (endret)

Ble ikke noen flere forsøk på soving i senga i dag. Han sovnet ved puppen og sov i 30 minutter, og så var han ikke mer trøtt :) Han sovnet greit da jeg la han ca 19. Ble litt skriking først, så jeg måtte ta han opp, og da gulpet han, og sovnet etterpå.

Han gulper så sinnsykt mye nå! Har nok vært ca 20 ganger i dag. Vanligvis er det kanskje to ganger i uka! Skal kutte ut grøten med eple, og se om det kan ha vært grunnen. Har en liten mistanke om det :jepp:

Mannen er på styremøte, så jeg slapper av hjemme alene. Koker noen flasker, og rydder litt :)

Prøver å finne ut hva jeg skal gjøre med vinduene på Goffels rom. Han har to vinduer, det ene er ca 170 cm, og det andre er ca 30 cm. De er ved siden av hverandre. Det finnes ikke rullgardiner i den størrelsen :sur: Og vi må få det mørkere der, så vi må finne på noe! Det blir jo bare lysere og lysere ute, og det kan tenkes at det blir et problem for babyen snart :sjenert:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Han sov fra ca 19-03, fikk mat og sov til 5.15 :)

Gruer meg til neste legging :sjenert: Bør vel kanskje bli snart, for vi skal på babysang kl 11.

I går fikk han ikke MME til kveldsmat, men velling, og han sov like godt på det, så tror jeg skal bytte. Grøten er mye billigere enn MME :jepp:

Skrevet

Tilbake igjen :)

Skal prøve å oppdatere meg litt når lilletassen sover, men bare innm for å si hei og så bra natten gikk fint!! :)

Skal prøve å tenke ut en finurlig løsning til vinduene hans ;)

Skrevet

Rullgardiner til den størrelse vinduer må nok spesialbestilles. Vi har også noen sånne smale vinduer, men her hadde heldigvis de vi kjøpte leiligheten av kjøpt rullgardiner som de lot henge igjen. Tror det er ganske dyrt dessverre.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg vet Ikea sine, som heter TUPPLUR, kan kappes til ønsket lengde. :)

Skrevet

Takk for tips Milla! Det skal jeg sjekke ut :)

RampeGoffel vil ikke sove :rolleyes: Og etter å ha ligget i senga og furtet litt er han ikke trøtt lenger. :ler:

Skal til frisøren om to dager. Lurer på å klippe pannelugg :nigo::overrasket:

Skrevet

Bestevenninnen min klippet pannelugg for noen uker siden og ble kjempe fin! :Nikke:

Morsomt med noe annerledes! ;)

Skrevet

Babysang var gøy, som alltid! Ei annen fra barselgruppa var med i dag også. Babyen er 8 mnd, og kjempeaktiv. Var gøy å ha Goffel på gulvet ved siden av han. :) Men fy så rask han var. Plutselig føyk han bort til en av de andre babyene og tok fra han smokken :lol: Han var veldig interessert i å ta på Gofflus også, men mamman var rask med å ta han bort. Han kan visst være ganske hardhent :ler: Vi var på cafe med dem for en uke siden, og da ville Goffern absolutt ta lille gutten inn i munnen, men det er ikke så lurt for han har 4 skarpe tenner.

Ingen gulping hittil i dag :nigo: Tror det må ha vært den nye grøten som gjorde det! :jepp:

Goffel sovnet mens vi hadde lunsj. Fikk lagt han sovende ned i vogna, og fikk faktisk tatt på dressen også uten at han våknet! Gikk en halvtimes tur, og han sov videre da vi kom hjem. Nå har han sovet i ca to timer. Stakkars liten, jeg syns så synd på han når han ikke finner søvnen i senga! :sjenert:

Skrevet

Så bra dere koste dere på babysang :)

Jeg skal også med barselgruppen om et par uker, så det blir moro.

Ikke så lenge til Hellastur nå :jepp:

Slutter permisjonen din når du kommer hjem fra tur?

Skrevet

Ja, babysang er kjempekoselig :hjerte: men ble litt redd da hun ene fortalte at hun ikke hadde fått barnehageplass til datteren som nå er to år, her i det hele tatt, og måtte ned til G :overrasket::sjenert:

Permisjonen min er slutt 3. mai, da overtar mannen, og jeg har ferie, vi er i Hellas 8-22 mai, og jeg begynner å jobbe igjen 30. mai :)

Lille Vennen sover fremdeles... :rodmer:

Skrevet

koselig på babysang! :rodmer:

bra han har fått sove litt nå!

men du, kaste opp av grøt, er det vanlig hvis de ikke tåler det eller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...