Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milla, Devilina og Småkjekset :klemmer:

Goffel har kun sovet 2,5 time i dag, fra dagen startet 04.30, og til han la seg 18.30... Det er veldig lite. Han ville ikke ove ute i vogna fordi det var for varmt, så han hadde ikke på dressen sin :rolleyes: Så da tok vi han opp igjen, og lekte mer. Og neste gang han ble trøtt la vi han inne. Vil at han skal lære seg å sove i senga på dagtid også. Da ble det mye skriking, mens jeg var på liten shoppingtur. Mannen sa at han hadde sovnet etter litt skriking og sovet i 30 minutter, og så hadde han våknet og skreket mer. Han ble tatt opp, for svigermor kom på besøk. :)

Han holdt ut greit under besøket, selv om han ikke smilte så mye. Og så fikk han legge seg litt tidligere enn han pleier. Han var stuptrøtt, og sovnet etter å ha skreket i 30 sekunder. Stakkars liten :hjerte:

Nå skal vi spise tacolasagne. Litt spent på hvordan det smaker...

Skrevet

Jeg synes du er flink med sovingen til Goffel :Nikke:

Tacolasagnen er STERK!!! Jeg spiste det mens snuppa var i magen og da ble hun helt crazy! Ble en søvnløs natt på meg da :fnise:

Skrevet

Hvorfor vil du at han skal lære seg sove inne også på dagen, noe jeg ikke fikk med meg :klo:

Bruker du koseklutene nå eller?

Leser i magazinet mitt her vi foräldrar.....det står at etter søvnspørsmålene kommer matspørsmålene......stemmer ganske mye da her ihvertfall.......

men her kan det variere med om hun vil sove mye eller lite fra dag til dag, synes du han er ikke fornøyd når han sover 2,5 time på dagen da eller?

kos dere med tacolasagne, det er godt :klem:

Skrevet

Tacolasagnen var sterk ja! :jepp:

Han må lære seg å sove inne fordi han ikke får sove i vogna uten dressen på, og nå er det for varmt for dressen enkelte dager. Og så vil det være praktisk med tanke på Hellas... Han får jo ikke sove i den vanlige vogna si, bare ekstravogna vi har på verandaen.

2,5 time er alt for lite for han! Han trenger ca 4.

Vi er fortsatt på søvnspørsmålene :fnise:

Han var superflink i natt da!! :nigo: Sovnet ca 18.15 av seg selv, og sov helt til 5.45 :daane: Det er nesten 12 timer uten mat.

Skrevet (endret)

Tacolasagnen var sterk ja! :jepp:

Han må lære seg å sove inne fordi han ikke får sove i vogna uten dressen på, og nå er det for varmt for dressen enkelte dager. Og så vil det være praktisk med tanke på Hellas... Han får jo ikke sove i den vanlige vogna si, bare ekstravogna vi har på verandaen.

2,5 time er alt for lite for han! Han trenger ca 4.

Vi er fortsatt på søvnspørsmålene :fnise:

Han var superflink i natt da!! :nigo: Sovnet ca 18.15 av seg selv, og sov helt til 5.45 :daane: Det er nesten 12 timer uten mat.

ok, kan jeg spørre hvorfor du ikke bare lærer han å sove i vogna uten dressen da? på de dagene som er varmt tenker jeg for dressen?

Vi stressa masse med å dra på ferie med tanke på at hun ikke kom til å ha sin egen seng eller vogn, men vettu det gikk strålende faktisk, tror de fleste er flinke til det altså.

Ok, barn er jo forskjellig, tenkte bare siden biologisk våre er så å si samme alder at det varierer, for her kan hun sove litt ulikt fra dag til dag....noen ganger 3 sammenhengende, og andre ganger 3 ganger 1 time eller noe sånt. noen ganger enda mindre og hun er ikke overtrøtt....men legger seg tidligere.

12 timer nesten!! wow det har aldri skjedd her tror jeg! Han er flinkere en du tror altså ;)

Endret av Neytiri
Skrevet

Her varierer det også veldig hvor mye vesla sover på dagen, men du kjenner Goffel best og vet hvor mye han må sove for å ha det fint gjennom hele dagen :jepp:

Og tydelig at han var trøtt etter dagen ja, med den natta der!! Det hørtes fantastisk ut!

:klem:

Skrevet

Flinke Goffel! :hoppe: Gleder meg til vi klarer å få snuppa til å sovne så tidlig, som regel vil hun ikke ta natta her før i 23-tiden. Høres deilig ut å ha hele kvelden for dere selv :jepp:

Ha en fin søndag :klemmer:

Skrevet

Men jeg tenker 12 timer, de trenger vel på den alderen der 13-16 timer søvn, med ca 6 timer sammehengende på natta.......så da er det ikke sikkert de sover mye på dagen hvis de sover 12 timer i strekk?? :klo:

men ja som Pusla sier du kjenner jo Goffel best, jeg deler bare det jeg opplever selvfølgelig :)

Skrevet

Tenker og,som Neytiri;hvorfor venner du han ikke til å sove i vogna uten dressen istedet? N blir det jo bare varmere og varmere,og helt slutt på dress snart :sol:

Og i barnehagen kommer han til å sove ute i vogn.

Bare noen tanker :)

Lenge siden jeg har skrevet her :sjenert: følger med,men har vært/er litt kg lei om dagen.

:klemmer:

Skrevet

Lærer han ikke å sove uten dressen i vogna fordi han bare skriker, og det vil jeg ikke la han gjøre ute pga naboer. Kan jo kanskje prøve å ta vogna inn :klo:

Det har også litt med at jeg vil lære han at trøtt=søvn uansett hvor man er. Når vi skal til Hellas om under to mnd vil han ha med den vanlige vogna, og den kan han ikke ligge helt flatt i, og får ikke til å sove i. Så de to ukene må han nok sove i senga si inne, så da er det greit at han har lært det. Men funker ikke dette prøver jeg vogna uten dress. :jepp: Foreløpig er det så få dager der det er varmt, så jeg får ikke gjort det mange dager sammenhengende uansett. :sjenert: Og da lærer han det ikke.

Det virker som Goffel er veldig avhengig av rutiner. Kan se ut som det er personligheten hans, for pappaen er helt lik. :fnise: Han sove ca 8-10, og 17-18.30. Og i mellomtiden må han ha ca 1-2 timer sammenhengende på varierende tidspunkt. Hvis han ikke får dette blir han supergrinete.

Etter at vi innførte streng nattrutine med bad og flaske går kveldsleggingen superbra! :tommelsmil: Tror det er rutinen som gjør det. Han har lært seg at det betyr at han skal sove, og da er det greit :fnise: Prøver å få til en dagsovingsrutine også, men ikke like lett å vite hva man skal bruke som rutine. Nå prøver vi flaske med tynn grøt på soverommet, og ser om det er nok. Og kosekluten da :hjerte:

Skrevet

Flinke Goffel som sov så lenge i natt! :nigo:

Skrevet

Jeg skjønner at det med å venne han til soving i vogna er vanskelig, når han tydelig har assosiert søvn i vogna med dressen. Men på et eller annet tidspunkt må du vel uansett venne han til å sove uten dressen, ja. Du finner ut av det og nå som han har begynt med koseklut er det snart der assosisasjonen ligger :tommel:

Skrevet

Skjønner tanken din....men tror du ikke lille flinke Goffel kan lære seg å sove uten dressen samme som å lære seg å sove i sin egen seng, i sitt eget rom og alt det der.

Ikke stress med om naboer hører han gråte litt, THATS WHAT BABIES DO :fnise: så de får tåle litt gråt altså.......

Vet ikke om jeg har sagt det, eller jo det teppet vi hadde brukt til Bumba når vi brukte swaddling, det får hun ha med seg i seng på kvelden, virker som hun assosierer det med at nå skal jeg sove lenge, for på dagen får hun ikke det teppet ....men sover alltid ute(untatt de få dagene det var -10 eller mer) og hun får ingeting utenom smokken som hun er nå blitt glad i når hun sover......så har nok funnet ut at vognen er ikke så ille og siden hun sovner i den nesten alltid når vi triller uansett om det er ikke lenge siden hun sov så sovner hun, så tror faktisk hun forbinder vogna med søvn. Så tror ikke det er umulig om du har lyst på det :)

Men jeg kunne godt tenkt meg en oppskrift på å få lagt henne på natta utenom å måtte puppe henne i søvn, føler jeg kan aldri dra fra henne......men er en ting jeg synes samtidig er kos....så kjempevanskelig der!

sover barna ute i barnehagen Goffel skal i??

Skrevet

Jo, han trenger muligens å lære det på samme måte, det er bare ikke så lett, for han hopper til alle kanter uten dressen og skinnposen. Så det nytter ikke å riste på vogna. Jeg er også litt redd for at han skal komme seg ut av den, for det er mye lavere kanter enn senga :sjenert: Dressen hemmer han såppas mye at han ikke får sprellet sånn, nesten litt som swaddling :fnise:

Ja, barna sover ute i vogna i barnehagen. Vet ikke hvilken vi får enda, men tror det er ganske vanlig. Tenker at når han er 1 år gammel, så har vel ting blitt bedre? :vetikke: Etterhvert så må han vel begynne å skjønne at han må sove når han er trøtt, hvis han er på et egnet sted å sove...

Vi har fortsatt med Prosjekt Sove I Sengen i dag. Det har resultert i at han ikke har sovet mer enn 30 minutter ganger to på puppen i hele dag :overrasket:

Skrevet

Men du må kjøpe sele til vogna, det skal jeg her så fort jeg får penger. På Island for eks. sover barna LENGE i bagdelene(har større vogner som regel), og da må man ha sele som fester dem på plass så de ikke kan vippe seg ut, for det er fort gjort for å si det sånn!

uff han er vel overtrøtt da nå?

vi får håpe det er letter ja, og jeg har tro på at barna kan lære seg nye ting hele tiden, er med i utviklinga dems tror jeg :)

Skrevet

Ja, sele til vogna var lurt :jepp: Får undersøke det.

Overtrøtt ja :sukk: Ikke noe gøy, men tror det må noen litt kjipe dager til. Vet ikke hvordan jeg kan lære han det ellers. I dag har han blitt lagt i senga si to ganger, men ikke sovnet. Blitt tatt opp etter ca 1-2 timer. Mannen driver å legger han igjen nå, men regner ikke med at det går så veldig bra. Forhåpentligvis skjønner han det om noen dager.

Fikk endelig solgt den elektriske husken hans i dag :nigo:

Skrevet

Joda, men han har vokst fra den :) Den funket best da han var nyfødt. da sovnet han i den noen ganger, og var rolig. Men nå syntes han den var kjedelig bare :ler: var godt å bli kvitt den, for jeg har hatt den ute på finn i et par måneder uten å få solgt den.

Skrevet (endret)

Da så. :) Har dere babygym? Babyen til ei venninne kunne ligge lenge for seg selv under babygymmen. Den var visst veldig stas.

Endret av Michelin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...