Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk, dere søte jenter :klemmer: Utrolig godt å få det svaret! Jeg reiv opp konvolutten så raskt som jeg aldri har gjort før :fnise:

For en natt :daane: Han sov til kl 3, men da var det stopp. Jeg gav han mat, men han ville ikke sove videre. Det endte med at mannen tok han opp kl 6. Han skreik ikke skikkelig men lå å småsutret nesten hele tiden. Jeg var inne hos han 4-5 ganger, og snakket litt strengt til han, eller tilbydde han puppen. Han ville ikke ha den, for han var jo egentlig ikke sulten. Klokka tre fikk han begge og spiste seg god og mett :rolleyes:

Mannen skiftet, gav grøt og lekte med han til 7, og så fikk jeg han i senga mi. Jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve å få han til å sove hos meg, for jeg vil at han skal lære seg å sove andre steder. Det så ut som det ikke fungerte i det hele tatt, for han spente seg, skreik, tok puta og la den over hodet osv.

Men så løftet jeg han halvveis opp, og fikk blikkontakt, og sa noe sånt som: Nå skal Goffel sove. Du får ikke sove hvis du skal gråte sånn. Mamma ligger vedsiden av deg, og nå skal vi sove begge to. Det er ingen vits å gråte. Og ungen lukket øynene og sovnet :hakeslepp: :hakeslepp: Det var helt rart å se på! :ler: Han sov dessverre ikke mer enn ca 30 minutter, og da fungerte ikke samme metode for å få han til å sove lenger...

Noe slikt pleier jeg å si til han hver kveld når han legger seg også, og da er han stort sett veldig grei, og sovner av seg selv. Prøvde det selvfølgelig i natt også, men da gikk det heller ikke. Så det er vel kanskje bare tilfeldig :vetikke: Men jeg må si jeg ble veldig imponert i stad! :jepp: Han har aldri gjort noe sånt før.

Skrevet

Icing: Min lenke Er litt usikker på om det er samme selger, men det er hvertfall samme bæresele. Det er flere som selger den samme. Først så fikk jeg en helt ubrukelig sele som ikke lignet på bildet i det hele tatt, men jeg klaget og de var veldig hjelpsomme, og sendte meg en ny med en gang. Selv om det ble litt problemer er jeg veldig fornøyd! :tommelsmil: Postgangen gikk også veldig raskt. Tror jeg gav ca 100-120 kr inkludert frakt. Og på babysangen var det ei som kommenterte at jeg hadde Ergo Baby Carrier :fnise: Hun hadde den nemlig selv. :lol:

Skrevet

Jeg har selvfølgelig Ergo-sela som koster 1000 kr :roll: Men jeg fikk pengene for å kjøpe den da og den er utrolig god :)

Tenk så greit hvis den sove-nå-talen hadde virket hver gang a' ;) Jeg tror jeg hadde dåna jeg og, hvis jeg hadde sett at babyen sovnet etter jeg hadde sagt noe sånt, ja. Godt at dere fikk en halvtime ekstra da, for det hørtes ut som en litt turblent natt.

Ha en fin dag :klem1:

Skrevet

Holdt på å kjøpe den ekte Ergoen jeg også :jepp: Ja, tenk om det hadde virket hver gang ;) Skal hvertfall fortsette å si det. Nå har han sovet i vogna i 5 kvarter, mens jeg har vokset leggene og bestilt frisørtime :) Har lyst på kort pannelugg :overrasket: Mamma kommer og passer han på torsdag :)

Skrevet

Uff så slitsom natt da, man blir litt rådvill også når de ikke vil sove når det er midt på natta :daane:

ahhh frisørtime, det skulle jeg i grunn hatt. har så behov for en klipp og ikke minst farge, men jeg har jo farge her, har bare lyst å stripe det og får ikke det til selv desverre!

Skrevet

Ja, slitsomt når han vil stå opp 3 altså :daane: men tar selvkritikk der, burde gått inn raskere når han gråt/sutret. Tror han ble veldig våken før jeg kom inn med puppen. men jeg ville se om han klarte å roe seg selv...

Nå har han sovet i 2,5 time ute. Han var fortsatt trøtt da han våknet, men jeg tok han opp for å få i han litt mat. Han har lekt og spist, og er nå lagt igjen. Prøvde å legge han i senga denne gangen, så får vi se hvordan det går :) Foreløpig er han stille, men han har sutret litt også. I dag er vi hjemme hele dagen, så da er det lettere å eksperimentere litt med søvnen.

Tror jeg skal klippe istykker et fleeceteppe og lage kosekluter :jepp: Men usikker på om det vil rakne mye, og hvordan det er å sy i fleece :klo: Må forresten sy litt på gardinene hans også, for de er så lyse. Må fore dem med mørkt stoff. Kan ikke akkurat si jeg gleder meg :rolleyes: kanskje jeg tar en tur på IKEA etterpå, når mannen kommer hjem :hoppe: Alene :rodmer:

Skrevet

Rare babyen :hjerte: Han ble liggende i to timer i senga uten å sovne. :ler: Han gråt ikke, men laget litt lyder og noen ganger småsutret han litt. Endte med at jeg tok han opp. Vi lekte og spiste, og han hadde en bæsjebleie. Og så la jeg han ut i vogna. Han sovnet etter et par minutter uten at jeg trengte å vugge :tommelsmil: Mannen kommer straks hjem :hoppe: Skal reise ut tror jeg, kjøpe stoff på IKEA og mat. Og hente pakke. Tror vi skal ha kyllingfilet i pitabrød i dag. Fant en oppskrift som jeg syns høres spennende ut :jepp:

Skrevet

Hvorfor har du tatt EEG? Eller var det Goffel? *gremmes over ikke å ha tid til å oppdatere seg i alle dagbøker*

Skrevet

Så godt å høre at prøvene var negative!! :klem:

God middag! Det hørtes godt ut :sikle:

Skrevet

Goffel tok EEG pga krampeanfall etter 5 mnd vaksinen :overrasket: Det var mistanke om epilepsi, men siden de ikke fant noe unormalt på EEgen var det nok feberkramper.

Middagen var faktisk veldig god!! :nigo:

Babyen sov i litt over to timer i vogna, så nå vekket jeg han :sjenert: Han har sovet mye i dag, men det skulle jo bare mangle etter at han var våken halve natta :ler:

Gjest Ruccola
Skrevet

Er det kvalitetsfleece så trenger du ikke sy i det hele tatt :)

Jeg kjøpte i metervare for noen år siden, og klippet ut skjerf. Kunne slenge dem rett i vask uten å sakse eller noenting :)

Prøv deg frem med den fleecen du har, så ser du raskt om den holder eller ikke ;)

Skrevet

Goffel tok EEG pga krampeanfall etter 5 mnd vaksinen :overrasket: Det var mistanke om epilepsi, men siden de ikke fant noe unormalt på EEgen var det nok feberkramper.

Å, fy, så ekkelt!!! :sjokkbla: Så bra at ikke noe unormalt viste seg på EEGen!! Tenker du er lettet?

Skrevet

godt prøvene var negative! :)

Skrevet

Ja, får bare prøve å klippe i det :jepp: Det er et babyteppe fra Baby Dan.

Det var kjempeekkelt, sequax :tristbla: Men heldigvis var alt greit :strix:

Skrevet

Ja, får bare prøve å klippe i det :jepp: Det er et babyteppe fra Baby Dan.

Det var kjempeekkelt, sequax :tristbla: Men heldigvis var alt greit :strix:

Man får jo helt hjertet i halsen....:klem: til dere! Godt hele prosessen er over og med godt resultat!

Skrevet

Flinke babyen sovnet av seg selv ca 20.30 og våknet ikke før 5 :hoppe: Da var det mat, men han ville ikke sove mer. Men det er helt greit altså :nigo: Han skjønte vel at det han holdt på med forrige natta var litt dumt :ler:

Nå tar han dagens første lur ute i vogna. Trengte ikke å vugge på vogna heller :tommelsmil: det har skjedd flere ganger i det siste nå :hoppe: Hadde vært SÅ deilig om han lærte seg å sovne alene ute også.

Jeg klippet opp fleeceteppet i går, og det ble fint! Han har nå 4 kosekluter. Han brukte det faktisk i går ute i vogna og da sovnet han av seg selv, og han fikk kosekluten nå. Kanskje det funker :fnise:

Men vi har et lite problem her... Barnepasseren er syk, og jeg skal på bassengtreningen. Har fått lov av instruktøren å ta han med, men har ikke gjort det før. Men lurer på om dette er dagen. Uff, er så redd for at han skal være vanskelig... Hun kan vugge litt på bilstolen hans, eller ta han opp litt, men hun kan nok ikke bruke så mye tid på han. Skal jeg tørre å prøve? I verste fall ender det med at han hyler, og at jeg blir flau, og må gå opp av vannet og dra hjem. Kanskje ikke så ille egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...